Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

 6. Hafta: Faiz Oranları ve Sıcak Para  İktisatta iki farklı «Faiz» tanımı vardır. 1.Sermaye faktörünün üretimden aldığı pay ve 2.Paranın fiyatı.  Bu.

BÖLÜM 4 Finansal Tablo Analizi Bu bölümü okuduğunuz zaman, şunları yapabiliyor olmanız gerekir: Oran analizinin ne olduğunu açıklamak Beş grup oranın.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
LİKİDİTE DURUMU ANALİZİ Likidite değerlendirmesi ile işletmenin dönen varlıkları ve kısa vadeli yabancı kaynakları arasındaki ilişkileri analiz edilir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Yönlendirme Komitesi Toplantısı Su Tahsis Modeli Bilgilendirme Sunumu Dr. İsmail Kaan Tunçok Su Kaynakları Uzmanı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 13 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Program Geliştirme Modelleri
RUSYA ENERJİ SEKTÖRÜNDE YATIRIMLAR Kasım 2013 A. Yağmur ÖZDEMİR Genel Md. Yrd. Yatırımlar ve Proje Finansman Zorlu Enerji Elektrik Üretim A.Ş.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İŞ DÜNYASI DEĞİŞTİ Pazarlama Teknikleri Uludağ Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans Yusuf Dinçer
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
Makro İktisat.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KALKINMA EKONOMİSİ DERS KONULARI
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
İçerik GELİRİN BÖLÜNMESİ DEVAM ( FAİZ, KAR).
KAPİTALİZM VE MODERNLİK
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Uluslararası İşletme Yönetimi
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 1 Giriş. Bölüm 1 Giriş Teknolojik Yeniliğin Önemi Teknolojik yenilik günümüzde birçok endüstrideki rekabet başarısının en önemli tek itici gücüdür.
Yönetim Kurulu Başkanı Ekonomide ve bankacılıkta reform;
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Yrd. Doç. Dr. Akın Usupbeyli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Ulusların Rekabet Üstünlüğü

Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar, kurumlar ve tarihsel farklılıklar… – Her bir ulus ve başarılı olunan belirli sektörler???

Ulusal rekabetçilik nedir? Dayanakları nelerdir? – Döviz kuru, faiz oranları ve kamu açıkları gibi değişkenlere dayalı makroekonomik bir olgu ??? – Ucuz ve bol işgücü??? – Doğal kaynakların bolluğu??? – Devlet politikası (hedef tespiti, koruma, ithalat teşviki ve sübvansiyon)??? – Yönetim-işgücü ilişkileri ekseninde yönetim uygulamalarındaki farklılıklar???

Tek anlamlı rekabetçilik kavramı: üretkenlik…… – Bir işgücü veya sermaye biriminin ürettiği sonuç. – Ürün kalitesini yükselterek, cazip özellikler ekleyerek, ürün teknolojisini geliştirerek ya da üretim etkinliğini iyileştirerek… Soru: Her şeyde rekabetçi mi olunmalı? Ya da tüm sektörlere ve sektör segmentlerine mi odaklanmalı?

Şirketler uluslararası piyasalarda nasıl başarılı olur? – İnovasyon faaliyetleri… – Hem yeni teknoloji hem de yeni iş yapma yolları açısından… – İnovasyon ve sürdürülebilirlik ilişkisi!!!!

Neden bazı ülkelerde kurulmuş bazı şirketler sürekli inovasyon yapabiliyorlar? Neden kıyasıya iyileştirme peşinde koşup daha da gelişmiş rekabet üstünlüğü kaynakları arıyorlar? Neden başarının beraberinde getirdiği büyük değişim ve inovasyon engellerini aşabiliyorlar?

Cevap: Elmas Modeli

Faktör Koşulları: Sahip olunan faktörler bütünü değil, söz konusu ülkenin bu bütünü belirli sektörlerde yaratma, geliştirme ve uygulama oranı. – Faktörün bir sektörün belirli ihtiyaçlarında uzmanlaşmış olması (Yazılım şirketlerine para kaynağı sağlayacak bir risk sermayesi) – Faktörlerdeki kıtlık- yenilik yapma ve gelişme zorunluluğu ( japonya örneği) –

Talep koşulları: Yerli alıcıların niteliği… – Bilgili ve talepkar alıcı – standartları karşılama baskısı- gelişme ve yenilik yapma… – Yerel değer ve koşullar – zorlayıcı ihtiyaçlar (japon klima üreticileri) – Değer ihracı!!!! ( fast-food)

İlişkili ve destekleyici endüstriler: İtalyan altın ve gümüş mücevherat şirketleri- italyan mücevher yapımı ve değerli metal geri dönüşüm makineleri üreticileri…. Yakın konumlandırılma son derce önemli… İlgili sektörler yeni beceriler ve rekabet yaklaşımlarının kaynağıdır ( isviçre ilaç sektörü ile boyam sektörü arasındaki ilişki)

Firma stratejisi, Yapısı ve Rekabet: Şirketlerin yaratılma, örgütlenme, yönetilme biçimlerini ve iç rekabetin doğasını etkiler… İtalya’da küçük ve orta ölçekli şirketler- geniş aile mantığıyla işletme.. Almanya’dkatı bir hiyerarşi ve yüksek deneyim büyük işletmeler… İç rekabetin yoğunluğu …. (farklı etikler!!!)