www.behcetoloji.com Behçet Gündüz izmir Hz Muhammed sosyal bir ahlak sahibidir. İnsanlarla devamlı içli-dışlı olmuştur. Topluma yön veren bir kişi ve.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
Advertisements

GÜZEL YAŞAMAK HOŞGÖRÜ.
Hz.muhammed’in ahlakı.
HZ.MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR
HZ. MUHAMMED ZAMANI İYİ DEĞERLENDİRİRDİ
1 - Hac İbadeti Hac ve Umre İle İlgili Mekânlar  Mikat Sınırları  Kâbe (Beytullah)  Makam-ı İbrahim  Safa ve Merve Tepeleri  Zemzem Kuyusu  Arafat.
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
Bilgidagi.com.
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE DÜRÜSTLÜK.
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
AHLAK.
KAVRAMLAR SERİYYE: Peygamber Efendimizin (sav) katılmadığı, sahabelerden birisinin başkanlığında gönderilen keşif veya savaşlara denir. GAZVE: Peygamber.
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 3. Ünite Sunusu
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
AHLÂK ÜZERİNE SÖZLER.
İLAHİ GÖREVLER.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla Hz Muhammed’in Örnek Kişiliğinden Kesitler Aşırılıklar Karşısındaki Tutumu.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
GÜZEL YAŞAMAK HOŞGÖRÜ.
Hac ve Umre İle İlgili Mekânlar
Sorumluluk Bilinci.
Hicret Olayı.
Hz. Muhammed (sav)'in Medine'de İlk Faaliyetleri
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar sade bir hayat yaşıyorlardı
Çevreyi Korumak.
4. İbadetlere Devamlılığı
2. Nimete Şükür (Besmele ve Hamd)
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
KENDİMİZE SAYGI HERŞEYDEN ÖNCE KENDİNİ SEV VE KENDİNE SAYGI DUY
PEYGAMBERİMİZİN ÖRNEK DAVRANIŞLARI
2. Nezaket.
Başkalarının İnançlarına Hoşgörülü Olmak
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
YARDIMLAŞMA KURUMLARIMIZ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
RESULULLAH’IN KUR’ANDA EMİR BUYURULAN HÜKÜMLER DIŞINDA YAPTIĞI DAVRANIŞLARDANSÜNNETLERDENÖRNEKLER FİİLÎ SÜNNET Behçet Gündüz İzmir.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Sosyal ve kültürel hayat. Peygamberlikten önce Hz. Peygamber’in Mekke şehir devletinde herhangi bir görevi yoktu. O, peygamberlikten önce olduğu gibi,
İSLAM KÜLTÜR VE MEDENİYETİNİN ESASLARI
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI) SEYMEN OKUR 10/A 307.
Bugün neler öğreneceğiz?
ZEKÂT; Kelime anlamı: ‘Artma, çoğalma, arınma ve bereket’
Hicret Olayı. Akabe biatları: Peygamberimiz şehir dışından Mekke'ye gelen yabancılara da İslam'ı tebliğ ediyordu.
Peygamberimiz Ve Güzellik Zeynep Nur Balki 11/F 5172.
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
 Suffe sözlükte "sofa, revak, üzeri örtülü geniş ve yüksek yer" anlamlarına gelir. Medine'de bulunan Mescid-i Nebi etrafındaki odalara "suffe" denir.
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
Sunum transkripti:

Behçet Gündüz izmir

Hz Muhammed sosyal bir ahlak sahibidir. İnsanlarla devamlı içli-dışlı olmuştur. Topluma yön veren bir kişi ve resul olarak, toplumun dışında değil devamlı şekilde içinde yer almıştır. Bu nedenle toplumsal ve ahlaki doğruları yakından kontrol ve teşvik, yanlışları ise yerinde îkaz ve ıslah (düzeltme) fırsatını devamlı elinde bulundurmuştur.

İstişareyi (danışmayı) sever ve bunu prensip edinirdi. Kendisi ashabından daha iyisini bildiği halde onlara sorar,fikir görüşlerini dikkate alırdı. Resulullah as bu yönüyle düşünceye ve düşünene saygıya dikkat çekmiş, dayanışma ve başarmanın özündeki “ ““ “danışmaya” önem vermiştir.

Kavgayı sevmez ve savaşı tercih etmezdi. Fakat barış için tüm yollar tıkanıp savaş bir zorunluluk haline Geldiğinde asla yılgınlık göstermemiş ve korku taşımamıştır.

Yemede, içmede ve giyinmede daima temizlik, ve sadeliğe özen göstermiş, az ile yetinmeyi ve kanaatkâr olmayı prensip edinmiştir.

Kendi geçimini bizzat kendisi temin etmiştir. Nüfûz ve sıfatını kullanarak birilerinin üstünden geçinmemiş, Çalışarak ve özellikle ticaret yaparak rızkını kazanmıştır.

İslamı tebliğ (anlatma ve aktarma) konusunda özel bir sınıf ve kesime değil umûma hitap etmiş, davetinin kapılarını herkese açık tutmuştur.

Bir cehalet ve ilkellik adeti olan kan davası gütmemiş, bu tür kavga ve savaşların bitirilmesi ve topluma sulh ve sukûn hakim olması için Tüm uğraşıları vermiştir.

Yaşadığı çağda toplumsal bir hastalık olan ; sülalecilik, Kabilecilik ve ırkçılığı reddetmiş, insanların doğuştan getirdiği özelliklerle değil, inanç, ahlak, takvâ vb erdemli davranışlarla değer kazanacağı hususunu hakim kılmaya çalışmıştır.

Konuşmalarında süslü ve kapalı anlatımlardan kaçınmış az sözle çok manayı ifade eden sade bir yöntem kullanmış bu nedenle hadis-i şerifleri O’nu duyan ve dinleyen herkes tarafından kısa sürede ezberlenmiş bu sayede günümüz nesillerine de on binlerce sözüyle ışık tutmuştur

Her nevi kazancın ve rızkın helal ve temiz yollardan temin edilmesi İçin çalışmış, müslümanların kirli ve şaibeli geçim yollarından uzak durması İçin özen göstermiştir.

Her türlü cehalet zincirinin kırılması, İnsanların önyargı ve saplantılardan, karanlık düşüncelerden kurtulması İçin her fırsatta ilim öğretmiş ve toplumu kademe kademe ileriye götürmüştür. Bedir savaşından sonra okuma yazma bilen her bir esirin on çocuğa okuma yazma öğretmesi karşılında serbest bırakılması, Medinede mescid-i nebi içinde sayıları her gün artan ve ileriki yıllarda islamı geniş coğrafyalara taşıyan ilim sevdalısı yüzlerce müslümana (ashab-ı suffeye) devamlı surette eğitim ve öğretim vermesi O’nun aydınlık mücadelesine birer delildir.

Affetmeyi ve bağışlamayı önce kendisi uygulamış ve müslümanları kin ve nefret denizinde boğulmaktan uzak tutmuş, ve yerinde bir hoşgörü medeniyeti tesis etmiştir.

Başkalarının sırlarını deşifre etmeye, “gizli ve kişiye özel” durumları ortaya dökmeye asla yeltenmemiştir.

Katıldığı tüm savaşlara aktif olarak komutanlık etmiş, Nimette ve külfette ashabıyla birlikte olmuştur.

Dünyevî değer taşıyan hiçbir makam, mal ve lükse asla meyletmemiştir. “Benim dünya ile alakam, yolunda giderken bir ağaca rastlayan, dinlenmek için O ağacın gölgesine sığınan, sonra yine yoluna devam eden bir yolcuya benzer” hadis-i şerifiyle bitecek olan güne değil, Doğacak güne taşınmanın mesajını vermiştir. Dilimizdeki “köprü üzerine ev kurulmaz” sözü O’nun bu anlayışını Gayet yerinde anlatır.

Her hangi bir hastalık veya felakete uğrayanları anında ziyaret eder, Ve her halükarda yardımcı ve alakadar olurdu.

Misafirlerine bizzat kendisi ikram eder ve mevcut imkanları ile Onları ağırlamak için samimi bir özen gösterirdi.

sohbet için ashabıyla oturduğu zaman, kendisine verilen üstün değere rağmen yer seçmemiş, boş ve uygun bulduğu bir yere oturmuş ve otururken de kimseye karşı ayaklarını uzatmamıştır. O bu haliyle çevresine her zaman “ ““ “içimizden birisi” mesajını vermiş ve hak ettiği saygınlığı kazanmıştır.

Tarihin ve yaşadığı çağın en büyük insan ayrımcılığı olan “kölelik” hal ve kavramının, kaldırılması ve “ ““ “insanların insan olma Özgürlüğü” nün tanınması O’nun en çok mücadele ettiği yönlerden biri olmuştur. Bu nedenle O’nun çağında sayısız çoklukta köleler özgürlüğe kavuşmuş ve bir çoğu da islam ile şereflenmiştir.

İstisnasız tüm vakitlerini intizamla ve itinayla kullanmış, israf etmemiştir. İş ve ibadet dengesi içerisinde Her saatin değerini vermiş ve asla boşa geçen hiçbir günü olmamıştır. Sağlık ve boş vakit gibi iki nimetin insanlar tarafından göz ardı edildiğini dile getirip aktif olmaya dikkat çekmiştir.

Hz Muhammed as inancını aktarma ve anlatma görevinde Başta yakın çevresi olmak üzere başkalarına karşı kesinlikle Baskı ve zorlama yöntemi kullanmamıştır. insanlar O’nu; bir insan ve nebî olarak, kendi irade ve istekleriyle sevmişler, O’nun şahsı ve dini uğrunda can ve mal fedakarlığına Varacak Ölçüde kendi nefislerinden, aile ve sevdiklerinden önde ve üstün tutmuşlardır.