İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
YRD.DOÇ.DR. VOLKAN UNUTMAZ 1 SPOR YÖNETİMİ -I. Yönetim Örgüt İki veya daha fazla bireyin amaçlarını gerçekleştirmek için bir araya gelerek işbirliği yaptıkları.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Spor tesis işletmesi-2.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
Yönetim ve Organizasyon Yrd.Doç. Dr. Özlem BALABAN İşletme Fakültesi B.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Proje Entegrasyon Yönetimi
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Ö ğ r. Gör. Dr. İ nanç GÜNEY Adana MYO BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı.
2014 Değerlendirme 25 Şubat 2015.
KIRSAL ALANDA İNSAN KAYNAKLARINI GELİŞTİRMENİN TEMEL AMACI NELERDİR?
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 1. Hafta Stratejik Yönetim Süreci ile İlgili Terim ve Kavramlar Yrd. Doç. Dr. Pınar.
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ORGANİZASYON YAPISI.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
Şirket Adı İş planı sunusu.
Yönetimin Fonksiyonları
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Pazarlama Planlaması.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
Bölüm 1 Stratejik Yönetim İlgili Terim ve Kavramlar
Henry Ford dindar bir adam
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Tedarik Zinciri Yönetimi:
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM ORGANİZASYON GİRİŞİMCİLİK İŞLETME DENETİM PLANLAMA
Sanal ve Şebeke Örgütleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yönetimin temel fonksiyonlari
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü

İçerik Yönetim Kavramı Yönetimin Özellikleri Yönetici Profesyonel Yönetici ve Girişimci İşletme Yönetiminin Amaçları Yöneticinin Rolleri ve Yetkileri

Yönetim Kavramı “Belirlenmiş amaçlara ulaşmak için işbirliğini sağlayarak insanların ve eşyaların birlikte verimli, etkili, iktisadi kullanımı doğrultusunda karar verme ve uygulama süreci” olarak tanımlanabilir.

Yönetimin İşlevleri (Öğeleri) Planlama Örgütleme Yöneltme Koordinasyon Denetleme (Kontrol)

Planlama Alternatif planlar arasından en uygun olanını seçme şeklinde tanımlanabilir. Planlama aşamasında ne, nerede, ne zaman, nasıl ve niçin sorularına cevap verilmeye çalışılmaktadır. Bu sorulara cevap bulunduğunda işlet- menin planları ortaya c ̧ ıkmaktadır.

Örgütleme İşlerin kimler tarafından yapılacağının, ne kadar yetkiyle ve hangi fiziksel ortamda gerçekleştirileceğinin belirlenmesidir

Yöneltme Ast’lara emir verme ve görevlerini verimli, etkili, iktisadi olarak yerine getirmelerini sağlayacak motivasyonu yaratabilme vb. gibi konular yöneltme ile gerçekleşmektedir

Koordinasyon İşletmede gerçekleştirilen tu ̈ m faaliyetlerin birbirini takip edecek, tamamlayacak ve bütünleyecek şekilde olmasını sağlayan unsurdur.

Denetleme (Kontrol) İşletmede elde edilen sonuçlarla planlanmış ve elde edilmesi beklenen sonuçlar karşılaştırıldığında olumlu ya da olumsuz bir sapmanın söz konusu olup olmadığının belirlenmesidir

Yönetimin İşlevleri (Öğeleri) Planlama Örgütleme Yöneltme Koordinasyon Denetleme (Kontrol)

Yönetimin Özellikleri Amacın belirlenmesi- Yönetim hiyerarşisi Verimlilik= Çıktı/Girdi >1 Etkinlik=Elde Edilen/Hedeflenen=1 İktisadilik=Satış Geliri/Üretim Maliyeti >1

Yönetimin Özellikleri Amacın Belirlenmesi Verimlilik, Etkinlik ve İktisadilik İşbirliğinin Sağlanması 3 Özellik= Rasyonellik Ölçütleri

Yönetici Sorumlulukları Açısından Yöneticiler Hiyerarşik Açıdan Yöneticiler Nitelikleri Açısından Yöneticiler Yetkinlikleri Açısından Yöneticiler

Sorumlulukları Açısından Yöneticiler Genel Yönetici: Bütün fonksiyonlardan sorumludur. Fonksiyonel Yönetici: Bir fonksiyondan sorumludur. Proje Yöneticisi: Proje amaçları doğrultusunda sorumludur.

Hiyerarşik Açıdan Yöneticiler Üst Düzey Yöneticiler: Genel Müdür, İcra Kurulu Başkanı, CEO, CFO Orta Düzey Yöneticiler: İk Müdürü, Satış Müdürü, Muhasebe Müdürü Alt Düzey Yöneticiler: Depo şefi, Kalite kontrol şefi, Vardiya amiri eni-trendler/unvan-devrimi- haberdetay-20804

Nitelikleri Açısından Yöneticiler Hümanist Niteliklere Sahip Yöneticiler Vicdan Sahibi Yöneticiler Hırslı Yöneticiler

Yetkinlikleri Açısından Yöneticiler Kavramsal Yetkinliklere Sahip: Yöneticilerin bilgiyi kullanma, süreçleri planlama gibi zihinsel faaliyetler.. Beşeri Becerilere Sahip: İletişim kurabilme, verimli çalışabilme Teknik Becerilere Sahip: Uzmanlığa sahip

Profesyonel Yönetici - Girişimci Profesyonel Yönetici: o Planlamaya daha çok zaman ayırır o Yüksek katma değer yaratan ve kurumsal performansla ilgili karar verirler. o İşletmenin kurumsal ve rekabet stratejisini oluştururlar

Profesyonel Yönetici - Girişimci Girişimci: Kar ve Risk Verimlilik Odaklı İnovasyon Odaklı Stratejik İş Ortaklığı Odaklı Küresel Pazar Odaklı İşlem Maliyeti Odaklı

İşletme Yönetimi ve Amaçları  İşletmenin temel fonksiyonu üretmek ve/veya pazarlamaktır.  Yönetim tüm işletme genelinde bulunan faaliyettir. Bu bağlamda, yönetim işletmenin genel fonksiyonu olarak adlandırılmaktadır.

İşletme Yönetimi ve Amaçları  Muhasebe, finans, İK, Ar-Ge gibi fonksiyonlar ise işletmenin lojistik yani destekleyici fonksiyonları olarak sınıflandırılmaktadır.  İşletme yönetimi, yönetim sürecini gerçekleştirerek mal ve/veya hizmet üretimini sağlayan ve bu doğrultuda işletmenin vizyonunu, misyonunu, strateji ve politikalarını belirleyen birimdir.

İşletmenin Çevresi  Birinci Çevre (Yakın Çevre)  İkinci Çevre (Ulusal Çevre)  Üçüncü Çevre (Uluslararası Çevre)

İşletme Yönetimi ve Amaçları  Genel Amaç: Topluma fayda üretmek  Stratejik Amaçlar: Verimlilik, Etkinlik, Karlılık ve Büyüme  Fonksiyonel Amaçlar: Bölümlerin amaçları

Yöneticinin Rolleri ve Yetkileri 1. Bireylerarası Rolü  Temsilcilik Rolü  Liderlik Rolü  İlişki Rolü 2. Bilgi Rolü  Gözlemci Rolü  Yayma/Duyurma Rolü  Sözcülük Rolü 3. Karar Verme Rolü  Girişimci Rolü  Sorun Çözen Rolü  Kaynak Bulan Rolü  Müzakereci Rolü

Yöneticinin Yetkileri  Yetki, yöneticinin karar verme, emir verme ve kaynak tahsisinde sahip olduğu resmi ve yasal haklardır.  Yetki Türleri: 1. Hat Yetki (Komuta Yetkisi) 2. Kurmay Yetki (Danışma Yetkisi) 3. Fonksiyonel Yetki