GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gazi Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI GENEL TANITIM Arş. Gör. Ali GÖKSU 3 Ocak 2013.
Advertisements

KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
MED 167 İnternette İstatistik. İnternetteki istatistik verileri, özellikle ülke hakkındaki makro istatistiklerden bahsediyorsak, çoğunlukla resmi kurumlardan.
ERASMUS+ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI. SUNUM PLANI  ERASMUS+ PIC ORTAK ARAMA BAŞVURU FORMU.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
KAMUDA İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARI DERNEĞİ BİLİM KURULU (KİGUDER)
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bütünleştirme uygulamaları
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
ERASMUS+(ÖĞRENCİ STAJI) ALMANYA (BERLİN)-İSPANYA (MARBELLA)
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Etik.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Devlet Maliyesi Açık Veri Uygulaması
Sunum transkripti:

GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme

Grundtvig Kimdir? Danimarkalı yazar, düşünür, Şair ve öğretmen ( ). Bireylerin aydınlanması taraftarı Çalışma için öğrenme kadar ruhsal ihtiyaçlar için de öğrenmenin gerekliliğini Öğrenirken diyaloğa daha çok değer vermek

Grundtvig Programı Grundtvig Nedir? ●Yetişkin Eğitimi ile Yaşam Boyu Eğitimin Ulaşılabilirliğinin ve Kalitesinin Artırılması ●Yetişkin Eğitimi ile Yaşam Boyu Eğitimde Avrupalılık Boyutunun Geliştirilmesi Yetişkin Nedir? Yaşı ne olursa olsun örgün eğitimin dışında kalan herkes

Grundtvig, yetişkinleri eğitim sürecinin içine çekmeyi amaçlar...

● Avrupa düzeyinde, yaşam boyu ve yetişkin eğitimi kurumlarının arasındaki işbirliğini özendirerek ● Yetişkin eğitimi ile ilgili eğitmenlerin eğitimini geliştirerek ● Tüm Avrupa ülkelerinin faydasına sunulabilecek somut çıktıların ve diğer sonuçların geliştirilmesini teşvik ederek ● Başarılı uygulamaların teşhir edilmesine destek vererek Nasıl mı?

Hangi Kurumlar Programa Katılabilir? Yetişkin eğitiminde doğrudan veya dolaylı rol oynayan tüm kuruluşlar: Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Müze, kütüphane gibi kültürel kuruluşlar Yerel, bölgesel ve ulusal düzeydeki Sivil Toplum Kuruluşları (NGO) Hapishaneler, hastaneler, yaşlı evleri, hemşehrilik dayanışma örgütleri vb. Mesleki kuruluşlar ve sendikalar Özel sektör kuruluşları

Kimler Programa Katılabilir? Bu kuruluşlarda veya bunlarla birlikte çalışan herkes... Eğitmenler Yöneticiler, müdürler, idari personel Denetçiler, müffettişler Rehberler ve danışmanlar Yetişkin öğrenciler (doğrudan sadece Öğrenme Ortaklıkları ve Avrupa İşbirliği Projelerinin faaliyetlerinde destek alabilirler)

HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI ( ) GRUNDTVIG PROGRAMINDAKİ DEĞİŞİKLİKLER – Bireysel Hareketlilik Bireysel Yetişkin Öğrenci Hareketliliği – 2008’den itibaren – [GRU1] – Yeni mezun ya da yeni mezun olacak Yetişkin Eğitimi Öğretmenleri için Öğretmenlik Deneyimi ’den itibaren – [GRU2] – Yetişkin Eğitimi Kadrosu için Hizmet İçi Eğitim (Yetişkin eğitimi kadrosunun eğitimi ve mesleki gelişimi) – [GRU3] – Öğrenim Ortaklıkları için Hazırlık Ziyaretleri – [GRU4] – Öğrenme Ortaklıkları [GRU5] – Avrupa İşbirliği Projeleri- Çok taraflı projeler [GRU6] – Ağlar – [GRU7] – Destek Faaliyetleri – [GRU8]

Faaliyetlerin Yürütülmesi Ulusal Ajanslar Merkezli Faaliyetler: ●G●Grundtvig 1 ( Bireysel Hareketlilik) ●G●Grundtvig 2 (Aday Öğretmen Eğitimi) ●G●Grundtvig 3 ( Hizmet İçi Eğitim) ●G●Grundtvig 4 ( Hazırlık Ziyaretleri) ●G●Grundtvig 5 (Ortaklık Projeleri) Avrupa Komisyonu Merkezli Faaliyetler: (Teknik Destek Ofisi) ●G●Grundtvig 6 (İşbirliği Projeleri) ●G●Grundtvig 7 (Ağlar) ●G●Grundtvig 8 (Destek Faaliyetleri)

Nasıl Ortak Bulunur? Kendi girişimlerinizle İrtibat seminerlerine katılarak (ulusal ajansın web sayfasında duyurulmaktadır) Web sitelerinden veya Ulusal Ajansın yardımıyla

Öğrenme Ortaklıkları Konuları Neler Olabilir??????

Genel olarak yetişkin eğitimi ile ilgili her konu bir Öğrenme Ortaklığı projesinin konusu olabilir: Aktif vatandaşlık Dil Kültürlerarası diyalog Avrupa tarihi Entegrasyon ve toplum temel yetenekler edebiyat ve sayısal öğrenme yaşlılık eğitimi kuşaklararası diyalog çevre rehberlik ve danışmanlık bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanılması cezaevi eğitimi ve sabıkalı kişilerin eğitimi

Katılımınız için TE Ş EKKÜRLER...