GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme
Grundtvig Kimdir? Danimarkalı yazar, düşünür, Şair ve öğretmen ( ). Bireylerin aydınlanması taraftarı Çalışma için öğrenme kadar ruhsal ihtiyaçlar için de öğrenmenin gerekliliğini Öğrenirken diyaloğa daha çok değer vermek
Grundtvig Programı Grundtvig Nedir? ●Yetişkin Eğitimi ile Yaşam Boyu Eğitimin Ulaşılabilirliğinin ve Kalitesinin Artırılması ●Yetişkin Eğitimi ile Yaşam Boyu Eğitimde Avrupalılık Boyutunun Geliştirilmesi Yetişkin Nedir? Yaşı ne olursa olsun örgün eğitimin dışında kalan herkes
Grundtvig, yetişkinleri eğitim sürecinin içine çekmeyi amaçlar...
● Avrupa düzeyinde, yaşam boyu ve yetişkin eğitimi kurumlarının arasındaki işbirliğini özendirerek ● Yetişkin eğitimi ile ilgili eğitmenlerin eğitimini geliştirerek ● Tüm Avrupa ülkelerinin faydasına sunulabilecek somut çıktıların ve diğer sonuçların geliştirilmesini teşvik ederek ● Başarılı uygulamaların teşhir edilmesine destek vererek Nasıl mı?
Hangi Kurumlar Programa Katılabilir? Yetişkin eğitiminde doğrudan veya dolaylı rol oynayan tüm kuruluşlar: Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Kamu veya özel yetişkin eğitimi kurumları Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Yerel idareler ve bölgesel kuruluşlar Müze, kütüphane gibi kültürel kuruluşlar Yerel, bölgesel ve ulusal düzeydeki Sivil Toplum Kuruluşları (NGO) Hapishaneler, hastaneler, yaşlı evleri, hemşehrilik dayanışma örgütleri vb. Mesleki kuruluşlar ve sendikalar Özel sektör kuruluşları
Kimler Programa Katılabilir? Bu kuruluşlarda veya bunlarla birlikte çalışan herkes... Eğitmenler Yöneticiler, müdürler, idari personel Denetçiler, müffettişler Rehberler ve danışmanlar Yetişkin öğrenciler (doğrudan sadece Öğrenme Ortaklıkları ve Avrupa İşbirliği Projelerinin faaliyetlerinde destek alabilirler)
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI ( ) GRUNDTVIG PROGRAMINDAKİ DEĞİŞİKLİKLER – Bireysel Hareketlilik Bireysel Yetişkin Öğrenci Hareketliliği – 2008’den itibaren – [GRU1] – Yeni mezun ya da yeni mezun olacak Yetişkin Eğitimi Öğretmenleri için Öğretmenlik Deneyimi ’den itibaren – [GRU2] – Yetişkin Eğitimi Kadrosu için Hizmet İçi Eğitim (Yetişkin eğitimi kadrosunun eğitimi ve mesleki gelişimi) – [GRU3] – Öğrenim Ortaklıkları için Hazırlık Ziyaretleri – [GRU4] – Öğrenme Ortaklıkları [GRU5] – Avrupa İşbirliği Projeleri- Çok taraflı projeler [GRU6] – Ağlar – [GRU7] – Destek Faaliyetleri – [GRU8]
Faaliyetlerin Yürütülmesi Ulusal Ajanslar Merkezli Faaliyetler: ●G●Grundtvig 1 ( Bireysel Hareketlilik) ●G●Grundtvig 2 (Aday Öğretmen Eğitimi) ●G●Grundtvig 3 ( Hizmet İçi Eğitim) ●G●Grundtvig 4 ( Hazırlık Ziyaretleri) ●G●Grundtvig 5 (Ortaklık Projeleri) Avrupa Komisyonu Merkezli Faaliyetler: (Teknik Destek Ofisi) ●G●Grundtvig 6 (İşbirliği Projeleri) ●G●Grundtvig 7 (Ağlar) ●G●Grundtvig 8 (Destek Faaliyetleri)
Nasıl Ortak Bulunur? Kendi girişimlerinizle İrtibat seminerlerine katılarak (ulusal ajansın web sayfasında duyurulmaktadır) Web sitelerinden veya Ulusal Ajansın yardımıyla
Öğrenme Ortaklıkları Konuları Neler Olabilir??????
Genel olarak yetişkin eğitimi ile ilgili her konu bir Öğrenme Ortaklığı projesinin konusu olabilir: Aktif vatandaşlık Dil Kültürlerarası diyalog Avrupa tarihi Entegrasyon ve toplum temel yetenekler edebiyat ve sayısal öğrenme yaşlılık eğitimi kuşaklararası diyalog çevre rehberlik ve danışmanlık bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanılması cezaevi eğitimi ve sabıkalı kişilerin eğitimi
Katılımınız için TE Ş EKKÜRLER...