SİMÜLASYONLAR. 2 1. Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİMÜLASYONLAR.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Altı Uygulama Ayakkabısı
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
İngilizce Kelime Öğrenme Teknikleri Öğr. Ertuğrul TAŞKIN.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
UZAKTAN EĞİTİM.
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

SİMÜLASYONLAR

2 1. Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Eğitimsel simülasyon, bir olay veya aktivitenin etkileşim sonucu öğrenilmesini sağlayan modellemedir. Bu tanım mikrodünyalar, sanal gerçeklik ve olay- tabanlı senaryolar gibi bir dizi tekniği içermektedir.

3 1. Simülasyonlar Simülasyonların iki önemli özelliği vardır: – Belli bir modele dayanması – Etkileşim sonucu öğrenme Bu nedenlerle, filmler, animasyonlar ve bazı oyun türleri simülasyon olarak nitelendirilmezler.

4 Simülasyonlar Simülasyonlar sadece bir olayı taklit etmekle kalmaz, detayları veya özellikleri göz ardı eder, değiştirir veya yenilerini ekler. Bu kritik bir noktadır. Mühendislikte araştırma konuları baz alındığında simülasyonun başarısı gerçeğe uygunluğu ile değerlendirilir. Eğitsel simülasyonların basitleştirilerek verilmesi; süreçlerin, olayların özelliklerinin, farklı durumlarda neler yapılabileceğinin ve nasıl kontrol edilebileceğinin anlaşılması açısından daha yararlı olabilir.

5 Simülasyonlar Simülasyonlar, öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Tasarımı ve hazırlanması diğer BDE türlerine göre daha zor olmasına karşın, kullanıcı memnuniyeti ve başarısı açısından yararları oldukça fazladır.

6 Gerçek hayatla karşılaştırdığımızda... daha güvenli gerçek hayatta yaşayamayacağımız deneyimleri görme olanağı zaman aralıklarını düzenleme az rastlanır olayları yaygınlaştırma öğrenme durumunun karmaşıklığını öğretsel açıdan kontrol etme mali kazanç gibi avantajları vardır.

7 Diğer medya ve materyallerle karşılaştırdığımızda... Motivasyon Kalıcı öğrenme Etkililik Esneklik gibi üstünlükleri vardır.

8 Öğretsel Strateji Mikrodünyalar Bilimsel Buluşla Öğrenme Sanal Gerçeklik Laboratuar Simülasyonları Rol oynama Durum-tabanlı senaryolar Oyun simülasyonları