Uygarlığın Gelişimindeki Matematik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Program Geliştirme Modelleri
1 DynEd DynEd (Dynamic Education) İNGİLİZCE DİL EĞİTİM SİSTEMİ Sanko Holding A.Ş. tarafından bağışlanmıştır.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DİYARBAKIR 2008.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
O R T L G İ M A A Ve Problem çözme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
Öğretmen Merkezli Egitim
WEBQUEST (WEB MACERASI)
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
RİZE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
MAT – 101 Temel Matematik Mustafa Sezer PEHLİVAN *
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇOKGENLER.
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
AÇILAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
SAYI ÖRÜNTÜLERİ ANAHTAR KAVRAMLAR MODELLEME ÖRÜNTÜ SAYI ÖRÜNTÜSÜ ÜS
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
ÇARPANLARA AYIRMA Bu power point projesi çarpanlara ayırma metodları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Uygarlığın Gelişimindeki Matematik 12 1 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9 10. Matematik Sempozyumu

Şile - İstanbul Işık Üniversitesi- 1996

Ziya GÖKALP Eğitim Fakültesi M. Faysal AKIN Tamer KUTLUCA Diyarbakır - 2011

Çarpanlar Ders : Matematik Sınıf : 6 Ünite adı : Matematik ve Sanat Öğrenme Alanı : Sayılar Alt Öğrenme Alanı : Çarpanlar ve Katlar Beceriler : Akıl yürütme, İlişkilendirme, Problem çözme Araç-gereçler : Akrep ve yelkovansız saat kadranı, farklı iki uzunlukta geometri şeritleri (akrep ve yelkovan için), kağıt, kalem

Çarpanlar Amaç. Bir doğal sayının bölenlerini çarpanı cinsinden bir saatin kadranı modeliyle elde etme. Her bir modeldeki kadranın çizgiler aracılığıyla oluşan bölgelerinin üzerinde bulunan ve zamanı gösteren sayıların toplanmasıyla elde edilen bölenleri ve bu bölen sayısının açıklanması. Kazanımlar: Doğal sayılarda ardışık toplama yapar, Bir doğal sayının tam bölenlerini (çarpanlarını) belirler, Bir doğal sayının tam bölenlerindeki asal sayıları görür, Bir doğal sayıyı asal çarpanları cinsinden yazar, Bir doğal sayının tam bölenlerinin toplamını söyler.

Çarpanlar… Öğrenme ve Öğretme Süreci Giriş Matematik araç-gereçlerinden saat kadranlarını ve geometri şeritlerini öğrencilerinizin kullanabilmeleri için, öğrenci çalışma masasının üzerine bırakınız. Bu materyallerle 1-2 dakika uğraşmalarına, onları kullanarak zamanı gösteren saatleri yapmalarına izin veriniz. Öğretmen masası üzerinde, geometri şeritlerini birleştirerek elde ettiğiniz akrep ve yelkovanı kullanarak bir tam çizgili olacak şekilde saat kadranını 4 eşit bölgeye ayırarak bir örüntü oluşturunuz. Kadranın üzerinde oluşan bölgelerde bulunan sayılarla nasıl bir örüntü oluşturduğunuzu sorunuz.

Saat Kadranı ve Çarpanlar Saatin kadranı üzerindeki, zamanı gösteren sayıların toplamını bulunuz. 12 12 1 1 11 11 2 2 10 10 3 3 9 9 8 8 4 4 7 7 5 5 6 6 = 78 + + + + + + + + + + +

Saat kadranı ve Çarpanlar … Saat kadranı üzerindeki, zamanı gösteren sayıların toplamı 78 idi. Kadran bir bölgeydi. 12 1 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9 M. Faysal AKIN Tamer KUTLUCA çizgi sayısı:0, Bölge sayısı:1, Bölgedeki sayıların toplamı:78, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:1*78

Saat kadranı ve Çarpanlar … Saat kadranını bir çizgi ile öyle iki bölgeye ayırınız ki; her bölgede bulunan doğal sayıların toplamı eşit olsun. 12 1 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9 İlköğretim Matematik Öğretmenliği çizgi sayısı:1, Bölge sayısı:2, Bölgedeki sayıların toplamı:39, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:2*39

Saat kadranı ve Çarpanlar … Saat kadranını iki çizgi ile öyle üç bölgeye ayırınız ki; her bölgede bulunan doğal sayıların toplamı eşit sayı olsun. 12 1 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9 Ziya GÖKALP Eğitim Fakültesi çizgi sayısı:2, Bölge sayısı:3, Bölgedeki sayıların toplamı:26, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:3*26

Saat kadranı ve Çarpanlar … Şu ana kadar görüldüğü gibi; çizgi ve bölge sayılarının kendi içlerinde ardışıklık söz konusu, bir sonraki kadranda kaç bölge olabilir?

Saat kadranı ve Çarpanlar … Saat kadranını beş çizgi ile öyle altı bölgeye ayırınız ki; her bölgede bulunan doğal sayıların toplamı eşit sayı olsun. 12 1 2 3 8 7 6 10 11 5 4 9 Dicle Üniversitesi Diyarbakır çizgi sayısı:5, Bölge sayısı:6, Bölgedeki sayıların toplamı:13, Bölge sayısı*Sayıların toplamı:6*13

Saat kadranı ve Çarpanlar … 78 doğal sayısının bölenleri: 1*78=78 2*39=78 3*26=78 6*13=78 1, 2, 3, 6, 13, 26, 39, 78 78 doğal sayısının bölenlerinin toplamı: 1+78=79 2+39=41 3+26=29 + 6+13=19 78 doğal sayısının asal çarpanları: 2, 3, 13 78 doğal sayısının asal çarpanları şeklinde yazılışı: 78=2*3*13 168

Saat kadranı ve Çarpanlar ARAŞTIRMA Değerlendirme 21 doğal sayısının bölenlerini bir model geliştirerek bulunuz. 45 doğal sayısının bölenlerini

Zamanınızı Ayırdığınız için Teşekkürler… M. Faysal AKIN Tamer KUTLUCA Düzenleyen: M. Faysal AKIN Tamer KUTLUCA