BEBEKLER VE TELEVİZYON anket

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Değerli Arkadaşlar, aşağıdaki sorular 7. ve 8. sınıflar için özel hazırlanmış dil bilgisi kitabımızdan yararlanılarak oluşturulmuştur. Kendi okulumuzda.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
SAYILAR ve RAKAMLAR.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Değişkenler ve Hipotezler
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
7-14 YAŞ DÖNEMİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
K.İ.H.O. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ANKET HAKAN KALYONCU ESRA ŞEN BERKAY ÇAMLICA
AİLE VE TÜKETİCİ HİZMETLERİ DERSİNDE TAM ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRETME-ÖĞRENME UYGULANIŞINI İNCELEYELİM GÜLDAĞ ARAS.
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Bilinçli Tercih Seminerine
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Eğitsel Rehberlik.
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Oyun İçine Gömülü Öğretim
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - I
Gelişim ve Temel Kavramlar
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BELLEK.
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
ÜNİTE 15 ÜSTÜN ZEKALI ÖĞRENCİLER
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Sunum transkripti:

BEBEKLER VE TELEVİZYON Bebekliğin ilk dönemleri bebeğin her türlü uyarana aç ve açık olduğu, tüm ses, görüntü, ışık, koku gibi uyaranları aldığı bir dönemdir. Televizyondan gelen renkler, görüntüler, hareketler, sesler bebeğin ilgisini çeker. Bu da bazen ebeveynlerde bebeğin ilgisini çekiyorsa izin verilebilir düşüncesine iter. Yapılan araştırmalar bebeğin özellikle 0-2 yaş döneminde televizyon izlemesinin bebeğin üzerinde olumsuz etkileri olduğunu gösterir.

Televizyon görüntüler ve sesler yollayarak bebeğin zihninin tek yönlü uyaran almasına neden olur. Halbuki bebeğin bu dönemde ihtiyacı olan en önemli gereksinim iletişimin "karşılıklı" olmasıdır. Karşılıklı iletişimde bebek kendisine konuşulduğunu anlar, fark eder, sevinir, tepki verir. Böylece bebeğin zihinsel ve duygusal gelişimi desteklenmiş olur. Televizyonun ise gelişimi bu şekilde çift yönlü olarak olumlu etkilemesi imkansızdır. Ayrıca bu dönemde televizyon izletmek otizmi tetikler.

Bebeklerin ses çıkarma, taklit etme dönemlerinde etraftaki sesleri kayıt ettikleri bilinir aylık bebekler ile yürütülen bir araştırmada televizyon izleyen bebeklerin kelime dağarcıklarının daha az olduğu gözlenmiştir. Bu da televizyondan gelen seslerin bebeklerin dil gelişimini olumlu etkilemediği, aksine, yine karşılığı olmayan bir uyaran alışı olduğu için gelişimde yavaşlamaya neden olduğunu gösterir.

BEBEKLER VE KİTAP Kitap okumak; Bebeğe iletişimi öğretir. Sayılar, harfler, renkler ve şekiller kullanılarak, bu bilgilere eğlenceli bir giriş yapmasını sağlar. Dinleme yeteneği, hafıza ve kelime hazinesinin güçlenmesini sağlar. Bebeğe çevresinde yaşananlar hakkında bilgi verir. Bebekler, birinci yaşları dolduğunda konuşmaları için gereken bütün anadillerindeki sesleri öğrenmiş olurlar. Bu dönemde ne kadar çok kitap okunursa o kadar çok ses ve kelime öğrenecek ve güzel konuşacaktır. Kelimeler duymak, bebeğin beyninde kelimeler arasında koordinasyonu zenginleştirir. Ebeveynlerinin çok sık kitap okuduğu bebekler 2 yaşına geldiklerinde, kitap okunmayan çocuklara göre daha fazla kelime biliyor olurlar.

Okumak, ayrıca bebeği bakmaya, işaret etmeye, dokunmaya, ve soruları cevaplamaya da teşvik eder. Bunların tümü, sosyal anlamda gelişme ve düşünce becerileri kazandırır. Ses taklitleri, akılda kalan resimler ve öğrenilen kelimelerle bebeğin dil becerisi gelişir. Fakat, bebeğe kitap okumanın en önemli sebebi, kitap okuma aktivitesiyle birlikte ebeveynin sesini duyuyor ve yakınlığınızı hissediyor olmasıdır. Bebekler kitaptaki resimlerin ne anlama geldiğini anlamayabilirler, ama resimlere odaklanabilirler, suratlara, parlak renklere, kontrast desenlere dikkat ederler. Kitap okunduğunda bebek eğlenir ve rahatlar.

PROBLEM 0-2 YAŞ ÇOCUKLARDA TELEVİZYON İZLEME VE KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARI EBEVEYNİN EĞİTİM DURUMUNDAN ETKİLENİR Mİ ?

HİPOTEZ EĞİTİM DÜZEYİ ARTTIKÇA TELEVİZYON İZLEME SÜRESİ AZALIRKEN KİTAP OKUMA SÜRESİ ARTMAKMAKTADIR.

KATILIMCILAR 5 İLKOKUL MEZUNU ANNE 5 LİSE MEZUNU ANNE 5 ÜNİVERSİTE MEZUNU ANNE

SORU1: ÇOCUĞUNUZA İLK KİTABI NE ZAMAN OKUDUNUZ ? İLKOKUL MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 0-6 AY 7-12 AY AY AY OKUMADIM X X X X X PUAN 1 PUAN 5 PUAN ORTALAMA: 1

SORU1: ÇOCUĞUNUZA İLK KİTABI NE ZAMAN OKUDUNUZ ? LİSE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 0-6 AY X 7-12 AY X AY X X AY X OKUMADIM PUAN 5 PUAN 3 PUAN 2 PUAN 4 PUAN 3 PUAN 17 PUAN ORTALAMA: 3,4

SORU1: ÇOCUĞUNUZA İLK KİTABI NE ZAMAN OKUDUNUZ ? ÜNİVERSİTE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 0-6 AY X X 7-12 AY X X AY X AY OKUMADIM PUAN 5 PUAN 4 PUAN 5 PUAN 4 PUAN 3 PUAN 21 PUAN ORTALAMA: 4,2

SORU 2: ÇOCUĞUNUZA HANGİ SIKLIKLA KİTAP OKURSUNUZ ? İLKOKUL MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM HER GÜN GÜNAŞIRI HAFTADA 1 AYDA 1 OKUMUYORUM X X X X X PUAN 1 PUAN 5 PUAN ORTALAMA: 1

SORU 2: ÇOCUĞUNUZA HANGİ SIKLIKLA KİTAP OKURSUNUZ ? LİSE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM HER GÜN GÜNAŞIRI X X HAFTADA 1 X AYDA 1 X X OKUMUYORUM PUAN 2 PUAN 4 PUAN 3 PUAN 2 PUAN 4 PUAN 15 PUAN ORTALAMA: 3

SORU 2: ÇOCUĞUNUZA HANGİ SIKLIKLA KİTAP OKURSUNUZ ? ÜNİVERSİTE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM HER GÜN X X X X GÜNAŞIRI X HAFTADA 1 AYDA 1 OKUMUYORUM PUAN 5 PUAN 4 PUAN 5 PUAN 24 PUAN ORTALAMA: 4,8

SORU 3: KİTAP OKUDUĞUNUZDA KAÇ DK OKUMAKTASINIZ? İLKOKUL MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM DK 10 DK 5 DK OKUMUYORUM X X X X X PUAN 1 PUAN 5 PUAN ORTALAMA: 1

SORU 3: KİTAP OKUDUĞUNUZDA KAÇ DK OKUMAKTASINIZ? LİSE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM DK X 10 DK 5 DK X X X X OKUMUYORUM PUAN 2 PUAN 4 PUAN 2 PUAN 12 PUAN ORTALAMA: 2,4

SORU 3: KİTAP OKUDUĞUNUZDA KAÇ DK OKUMAKTASINIZ? ÜNİVERSİTE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM DK X X X 10 DK X X 5 DK OKUMUYORUM PUAN 3 PUAN 4 PUAN 18 PUAN ORTALAMA: 3,6

SORU 4: ÇOCUĞUNUZA TELEVİZYONU İLK NE ZAMAN İZLETTİNİZ ? İLKOKUL MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 0-6 AY X X X X X 7-12 AY AY AY İZLETMEDİM PUAN 1 PUAN 5 PUAN ORTALAMA: 1

SORU 4: ÇOCUĞUNUZA TELEVİZYONU İLK NE ZAMAN İZLETTİNİZ ? LİSE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 0-6 AY X X X 7-12 AY X X AY AY İZLETMEDİM PUAN 1 PUAN 2 PUAN 1 PUAN 2 PUAN 7 PUAN ORTALAMA: 1,4

SORU 4: ÇOCUĞUNUZA TELEVİZYONU İLK NE ZAMAN İZLETTİNİZ ? ÜNİVERSİTE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 0-6 AY X X 7-12 AY X X AY AY X İZLETMEDİM PUAN 1 PUAN 2 PUAN 4 PUAN 1 PUAN 2 PUAN 10 PUAN ORTALAMA: 2

SORU 5: ÇOCUĞUNUZA NE SIKLIKLA TELEVİZYON İZLETİRSİNİZ ? İLKOKUL MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM HER GÜN X X X X X 2GÜNDE1 3GÜNDE1 HAFTADA1 İZLETMİYORUM PUAN 1 PUAN 5 PUAN ORTALAMA: 1

SORU 5: ÇOCUĞUNUZA NE SIKLIKLA TELEVİZYON İZLETİRSİNİZ ? LİSE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM HER GÜN X X X X X 2GÜNDE1 3GÜNDE1 HAFTADA1 İZLETMİYORUM PUAN 1 PUAN 5 PUAN ORTALAMA: 1

SORU 5: ÇOCUĞUNUZA NE SIKLIKLA TELEVİZYON İZLETİRSİNİZ ? ÜNİVERSİTE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM HER GÜN X X X X X 2GÜNDE1 3GÜNDE1 HAFTADA1 İZLETMİYORUM PUAN 1 PUAN 5 PUAN ORTALAMA: 1

SORU 6 : TELEVİZYON İZLETTİĞİNİZDE KAÇ SAAT İZLETİRSİNİZ ? ORTALAMA: 3,2 İLKOKUL MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 1-4 SAAT X X X 5-8 SAAT 8-12 SAAT X X İZLETMİYORUM PUAN 4 PUAN 2 PUAN 16 PUAN

SORU 6 : TELEVİZYON İZLETTİĞİNİZDE KAÇ SAAT İZLETİRSİNİZ ? ORTALAMA: 3,6 LİSE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 1-4 SAAT X X X 5-8 SAAT X X 8-12 SAAT İZLETMİYORUM PUAN 4 PUAN 3 PUAN 4 PUAN 18 PUAN

SORU 6 : TELEVİZYON İZLETTİĞİNİZDE KAÇ SAAT İZLETİRSİNİZ ? ORTALAMA: 4 ÜNİVERSİTE MEZUNU ANNELER 1.KATILIMCI2.KATILIMCI3.KATILIMCI4.KATILIMCI5.KATILIMCITOPLAM 1-4 SAAT X X X X X 5-8 SAAT 8-12 SAAT İZLETMİYORUM PUAN 4 PUAN 20 PUAN

Grafiktede görüldüğü gibi eğitim düzeyi arttıkça ebeveynlerin puanıda arttı kitap okumayla ilgili sorularda eğitim düzeyi arttıkça bariz puan farkı görülürken televizyon izlemeyle ilgili sorularda puan farkı azdı. Ve görülüyor ki ebeveynin eğitim düzeyi ne olursa olsun televizyon izletiliyor. EĞİTİM DÜZEYİ ARTTIKÇA TELEVİZYON İZLEME SÜRESİ AZALIRKEN KİTAP OKUMA SÜRESİ ARTMAKMAKTADIR.HİPOTEZİMİZ DOĞRULANDI.