Sosyal Yardımlaşma Türk-İslam devletlerinde vakıflar aracılığı ile birçok sosyal yardımlaşma kurumu yapılmıştı. Yolcuların özellikle tüccar kafilelerinin.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
OSMANLI’DA HUKUK.
Advertisements

B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
VAKIFLAR Bir hizmetin gelecekte de yapılabilmesi için belli şartlarda ve resmi bir yolla ayrılarak bir topluluk veya bir kimse tarafından bırakılan mal.
BÖLGESEL TEŞVİK UYGULAMALARI SUNUM : Kaan Duran ÖĞRETİM GÖREVLİSİ : Mustafa İDUĞ.
İleri Bir Medeniyet: Sümerler Mezopotamya, Yunancada "nehirler arasında" anlamına gelir. Bu bölge, dünyadaki en verimli topraklardan biridir ve bu özelliğiyle.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
AHİLİ K Güçlü bir sivil toplum örgütü. ESKİ BİR SİVİL TOPLUM ÖRGÜTÜMÜZ; AHİLİK Bilindiği gibi Türklerin tarih sahnesine çıkışı neredeyse insanlık tarihi.
GENEL MUHASEBE ıı YRD. DOÇ. DR. SERHAN GÜRKAN Karabük Üniversitesi İşletme Fakültesi
TÜRK KÜLTÜRÜNÜ OLUŞTURAN UNSURLAR VE TÜRK KÜLTÜRÜ
Türk Standartları Enstitüsü ’ nün Belgelendir me Faaliyetler i Resmiye Kulu
ŞİRKETLER HUKUKU Genel Olarak Şirketlerin Sınıflandırılması ve Temel Özellikleri Ar. Gör. Nevfel AKKAŞOĞLU.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Mustafa Kemal AtatürkMustafa Kemal Atatürk'ün direktifleri üzerine Mimar Arif Hikmet Koyunoğlu tarafından projelendirilen.
MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI 1-TANIMI VE KAPSAMI işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri,
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
Yönetsel Sorunlar. Yöneticiler düşük profilli ve düşük niteliklidir. Kıdem ve liyakat ilkesine uyulmadan yönetici atamasına rastlanılmaktadır. Yöneticilerin.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN H.YUSUF POLAT. İnsanların geçimlerini sağlamak için sürekli yaptıkları işe meslek denir.
amaçlar İnsanın kendi dinini iyi öğrenmesi, başka kişilerce din konusunda istismar edilmemesi ve dini hakkında yanlış fikir ve yorumların farkına varabilmesi.
Gezi Yazısı. Gezi yazısı bir yazarın gezdiği, gördüğü yerleri edebi bir üslûpla anlattığı bir yazı türü. Gezi yazılarından oluşan esere seyâhatnâme denir.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
GÜNEY CEPHESİ MARAŞ ANTEP URFA DESTANLAŞAN DİRENİŞ SÜTÇÜ İMAM
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
Doç. Dr. Melike KAPLAN Sağlık ve Kültür.
GAZNELİLER
HS Miryokefalon Savaşı …
Ahkam Defterleri: Vakıflarla ilgili çeşitli konularda mahkemelerce verilen hükümleri kapsayan defterlerdir.                 368 nolu Ahkam Defterinin 144.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
1-Proje Yönetİmİne Gİrİş
SAĞLIK KURUMLARINDA KARAR VERME YÖNTEMLERİ
TURİST TİPOLOJİSİ ve ÖZEL İLGİ TURİZMİ
TURİST TİPOLOJİSİ ve ÖZEL İLGİ TURİZMİ
BİLGİSAYAR AĞLARI.
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Öğr.gör.idil yıldırım arı
Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
1982 Anayasası’nda Yerel Yönetimler (V. Hafta)
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
IV. HAFTA: GENEL HATLARIYLA OSMANLI TOPLUM YAPISI
Hıristiyanlığın Kutsal Kitapları
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersinde Online Sınav Uygulaması
ÖĞRENME STİLLERİ.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK ARAŞTIRMALAR MERKEZİ (HÜSAM)
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BÖLÜM 3: ARZ VE ÜRETİM TEORİSİ
OSMANLI TARİHİ Osmanlı Ekonomisi.
Karmatîler: Mu’tazıd döneminde en tehlikeli isyan Karmatilerden geldi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SELÇUKLU KÜLTÜRÜ.
KİŞİSEL REHBERLİK.
MÖHUK m.47 (Yetki Anlaşması)
BÖLÜM – Kurumlar Vergisi
Müracaat ve Şikayetler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MERKEZİ VE MAHALLİ İDARELER
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
CANLILARDA ÜREME, BÜYÜME VE GELİŞME
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
KUSURSUZ SORUMLULUK (SEBEP SORUMLULUĞU)
BORCU SONA ERDİREN SEBEPLER
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Sosyal Yardımlaşma Türk-İslam devletlerinde vakıflar aracılığı ile birçok sosyal yardımlaşma kurumu yapılmıştı. Yolcuların özellikle tüccar kafilelerinin yolculukları emniyet içinde gerçekleştirebilmeleri için kervansaraylar kurulmuştu. Selçuklular sağlık hizmetlerine büyük önem vermişler hemen her şehirde darüşşifa, darülâfiye ve bimaristan gibi adlarla hastaneler inşa etmişlerdi.

Vakıflarla idare edilen bu kuruluşlar Selçuklu yardım kuruluşları arasında önemli bir yere sahipti. Selçuklular zamanında oluşturulan "Ahi" teşkilatları sosyal yardımlaşmada önemli bir yer tutmaktaydı. Selçuklu hâkimiyetinde Türkler arasında yardımlaşma sosyal hayatın ayrılmaz bir unsuruydu. Köylerde gündelik hayat, genelde tarım faaliyetleri ile şekillenmişti. İmece sosyal hayatta hemen her alanda uygulanmaktaydı. Nüfusun önemli bir bölümünü oluşturan konargöçerlerin keçe dikme, çadır kurma ve sökme gibi pek çok faaliyette yardımlaştıkları görülmekteydi.

VAKIF SİSTEMİ Vakıf,İslam hukukuna göre,bir mü’min alınteri ile kazandığı malından bir bölümünü, insanların hayrına olacak bir iş için ebediyyen tahsis ve tevkif etmesidir. Vakfı kurana vakıf ,vakfettiği taşınır ve taşınmaz,gelir getiren mala mevkuf denirdi.Vakıf tesis ettiği vakfın şartlarını belirleyen bir belgeyi beldesinin kadısı ve şahitlerin huzurunda düzenlerdi. Bu belgeye vakfiye denir.

Vakfiyede belirlenen şartlar ışığında kurulan vakfın yönetimi için bir yönetici tayin edilirdi. Bu yöneticiye mütevelli adı verilirdi. Mütevellinin yanında,gerekirse vakfın muhasebesini tutmak için bir cabi tayin edilirdi. Ayrıca lüzum görülürse vakfın müesseselerinin her biri için yeterince görevli atanabilirdi. Bu şekilde vakfa hizmet eden ve karşılığında da vakfın gelirlerinden kendilerine pay ayrılanların tümüne vakfın mürtezikası denirdi.