BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Özel eğitim nedir? Özel eğitimin farklı açılardan farklı tanımları yapılmaktadır. Özel eğitim büyük ölçüde öğretimle ilgilidir. O halde; Özel eğitimi özel.
Temel Planlama Dokümanlarının Sonuç Oryantasyonu Hakkında Yorumlar.
HABER YAZILARI.
Ahmet AYPAY Engin KARADAĞ Mehmet Ali DOMBAYCI Mehmet ÜLGER
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri
REKLAMCILIK Hafta 5.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Eğitimci Geliştirme Programı
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
(KatılımcıYöntemleri) (Katılımcı Yöntemleri) Hazırlayan: Remzi Canfer ÜLVAN
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
HAFTA I.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
PROGRAM TASARIMI
Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.
ÖGRENCI ISLERI DEGERLENDIRME ANKETI SONUÇLARI © Bu bir Tıp Egitimi Ogrenci Kurulu anketidir.
Program Geliştimede İçerik
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Tarama araştırmaları (TA)
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
SINIF REHBER ÖĞRETMENİYİM
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
30 Eylül 2014 Eğitim Çalışmaları Webinar. Eğitim Çalışmaları Genel değerlendirme Eğitim planları – Grup gereksinimlerinin belirlenmesi – Eğitim süresinin.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
İş Analizi ve İş Dizaynı
Hedef Analizi Strateji Analizi Paydaş Analizi
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
İnsan Kaynakları Yönetimi
Sosyal Medyada Tanıtım ve Pazarlama
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 5: Dijitalleştirme Modelleri, Standartları ve Entelektüel Mülkiyet Hakları Arş. Gör. Tolga.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 1: Giriş ve Kültürel Miras Arş. Gör. Tolga Çakmak.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
BBY 263 Bilgi Kaynaklarının Tanımlanması Arş. Gör. Tolga Çakmak KOHA – Lab Çalışması ve Ödev 1 Çalışma Dokümanı.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
NOT: Bu slayt üzerindeki resmi değiştirmek için resmi seçin ve silin. Ardından, kendi resminizi eklemek için yer tutucudaki Resimler simgesini tıklatın.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 6: Dijitalleştirilen materyallerin tanımlanması Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Araştırma Problemini Belirleme
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
GENÇLERDE UYUM.
Öğretimin Planlanması
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Nitel Araştırmalar I.
Sunum transkripti:

BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak

Çocukların ve gençlerin toplum yaşayışında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışları elde etmelerine, kişiliklerini geliştirmelerine okul içinde veya dışında, doğrudan veya dolaylı yardım etme, terbiye Belirli bir alanla ilgili gereksinim duyulacak bilgi ve becerilere sahip olmaya yönelik etkinlikler Eğitim

Bir dijitalleştirme eğitimi sizce nasıl olmalı? Ne kadar sürede verirsiniz? Düzeyi nasıl belirlersiniz? Dijitalleştirme alanında eğitim?

Hedef kitlenin belirlenmesi Verilecek eğitim içeriğinin hazırlanması için son derece önemli Kime sorusunun yanıtı belirsizlik içermemeli Düzeyin belirlenmesini sağlar Örneğin; teknik konuların anlatılıp anlatılmayacağı Hangi konuların hangi düzeyde aktarılacağı Eğitimin planlanması

Kurum içi - hizmet içi eğitim Katılımcı kitlesine aşinalık Konuya hakimiyet Konunun sınırları net ve ihtiyaca yönelik Kurumun konuyla ilgili eksiklerini kapatmak ön planda Kurum içerisinden profesyoneller ya da dış kaynaklanma varsa dışarıdan bir uzman tarafından verilebilir. Hedef kitle

Kurum dışı Katılımcı kitlesi değişkenlik gösterebilir, sınırları iyi çizilmeli Konuya hakimiyet Konunun tüm katılımcıların ilgisini çekmesi gerekir Jargon kullanımına dikkat edilmeli Hedef kitle

Yüz yüze Uzaktan eğitim Çalıştay, seminer şeklinde Hibrid Hedef kitlenin özellikleri belirleyici Platform

Planlama Konusal dağılım? Etki değerlendirmesi – ölçümler?

Planlama – süreklilik?

Eğitim Örnekleri - inceleme

BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Arş. Gör. Tolga Çakmak Ders 7: Dijitalleştirme Eğitimi