BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 7: Dijitalleştirme eğitimi Arş. Gör. Tolga Çakmak
Çocukların ve gençlerin toplum yaşayışında yerlerini almaları için gerekli bilgi, beceri ve anlayışları elde etmelerine, kişiliklerini geliştirmelerine okul içinde veya dışında, doğrudan veya dolaylı yardım etme, terbiye Belirli bir alanla ilgili gereksinim duyulacak bilgi ve becerilere sahip olmaya yönelik etkinlikler Eğitim
Bir dijitalleştirme eğitimi sizce nasıl olmalı? Ne kadar sürede verirsiniz? Düzeyi nasıl belirlersiniz? Dijitalleştirme alanında eğitim?
Hedef kitlenin belirlenmesi Verilecek eğitim içeriğinin hazırlanması için son derece önemli Kime sorusunun yanıtı belirsizlik içermemeli Düzeyin belirlenmesini sağlar Örneğin; teknik konuların anlatılıp anlatılmayacağı Hangi konuların hangi düzeyde aktarılacağı Eğitimin planlanması
Kurum içi - hizmet içi eğitim Katılımcı kitlesine aşinalık Konuya hakimiyet Konunun sınırları net ve ihtiyaca yönelik Kurumun konuyla ilgili eksiklerini kapatmak ön planda Kurum içerisinden profesyoneller ya da dış kaynaklanma varsa dışarıdan bir uzman tarafından verilebilir. Hedef kitle
Kurum dışı Katılımcı kitlesi değişkenlik gösterebilir, sınırları iyi çizilmeli Konuya hakimiyet Konunun tüm katılımcıların ilgisini çekmesi gerekir Jargon kullanımına dikkat edilmeli Hedef kitle
Yüz yüze Uzaktan eğitim Çalıştay, seminer şeklinde Hibrid Hedef kitlenin özellikleri belirleyici Platform
Planlama Konusal dağılım? Etki değerlendirmesi – ölçümler?
Planlama – süreklilik?
Eğitim Örnekleri - inceleme
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Arş. Gör. Tolga Çakmak Ders 7: Dijitalleştirme Eğitimi