STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI İÇ KONTROL DAİRE BAŞKANLIĞI.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
“DÜADEKK Paylaşım Toplantıları” Ekim 2009, DİYARBAKIR
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
MALİ HİZMET UZMAN YARDIMCILARININ İDARELERCE GERÇEKLEŞTİRİLECEK HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMLARI
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
1 MALİ HİZMET BİRİMLERİ ORGANİZASYON ŞEMASI. Mali Hizmetler Teşkilat Şeması Mali Hizmetler İç kontrol alt birimiStratejik planlama alt birimi Bütçe ve.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KURUMSAL DÖNÜŞÜM STRATEJİK PLANLAMA.
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ İZLEME VE DEĞERLENDİRME Esra ERARSLAN.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
STRATEJİK PLAN ( ) (BİLGİLENDİRME TOPLANTISI)
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010

 BOLOGNA SÜRECİNE NEDEN VE NE ZAMAN İHTİYAÇ DUYULDU  ÜLKEMİZDEKİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI İÇİN NE YAPILDI  SÜREÇLER NELERDİ  SÜRECE (Stratejik Planlama) YASAL DESTEK NEYDİ  STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ NEYDİ  ÜST YÖNETİM VE DAİRE BAŞKANI KOORDİNESİNDE BAŞARILAN NEYDİ  STRATEJİK PLANLAMA ÖNCESİ ÇALIŞMALAR NELERDİ  ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK YÖNETİM ÇALIŞTAYLARI  ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ’NDE STRATEJİK PLAN SÜREÇLERİ NASIL UYGULANDI  ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ’NDE SÜREÇ NASIL DEVAM EDİYOR

 Bilgiye dayalı küresel ekonomik yarış ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinde yaşanan önemli gelişmeler, ülkelerin her alanda olduğu gibi yükseköğretim alanında da sistemlerini yeniden değerlendirmelerini ve gelişmeler ışığında yeniden yapılandırmalarını beraberinde getirmiştir.  2001 yılından itibaren üye olduğumuz ve 2010 yılında birbirinden farklı ekonomik, siyasi, sosyal ve kültürel yapılara sahip 47 ülkenin dahil olduğu Bologna süreci, amaçları ve gelişmişlik düzeyleri birbirinden farklı yükseköğretim kurumlarının var olan özgünlüklerinin veya farklılıklarının belirgin bir biçimde ifade edilebilmesi, bu özgünlük ve farklılık iddialarının, soyut birer iddia olmaktan çıkarılıp nesnel bir biçimde ortaya konulmasında kullanılabilecek uygun araçlar sunmaktadır.

 Yükseköğretim Kurulu tarafından ülkemizdeki yükseköğretim kurumlarının akademik ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerinin iyileştirilmesi ve Bologna Süreci kapsamında kalite güvencesi konusunda ülkeler arası işbirliğinin geliştirilmesi yönünde öngörülen çalışmaların başlatılması amacıyla hazırlanan “Yüksek Öğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği” yayınlanmış ve bu yönetmelik kapsamında, çalışmaları koordine etmek üzere, Yükseköğretim Kurumları Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK) kurulmuştur.  Yükseköğretim kurumları kendi içlerinde akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarından sorumlu “ Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu”nu (ADEK) oluştururlar.

 Yükseköğretim Kurumları Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği kapsamında, Yükseköğretim kurumlarının akademik değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sistematik bir şekilde yürütülebilmesi için gerekli süreçleri ve performans göstergelerini tanımlamıştır. Belirlenen süreçler;  Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Süreci.  Stratejik Planlama Süreci.  Kurumsal Değerlendirme Süreci.  Periyodik iyileştirme ve izleme Süreci.

 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu kurumlarının stratejik yönetim modeline geçişini öngörerek, hizmetlerini plan ve program dahilinde yerine getirmelerine zemin oluşturmuştur.  “Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik”  “Kamu İdarelerinde Stratejik Planlamaya İlişkin Usul ve Esaslar”  “Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik”  “Kamu İdarelerince Hazırlanacak Performans Programları Hakkında Yönetmelik”  “İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar”  …………………

 Strateji geliştirme birimlerinin görevleri, aşağıda belirtilen fonksiyonlar kapsamında yürütülür: a) Stratejik yönetim ve planlama. 1) Misyon belirleme. 2) Kurumsal ve bireysel hedefler oluşturma. 3) Veri-analiz ve araştırma-geliştirme. b) Performans ve kalite ölçütleri geliştirme. c) Yönetim bilgi sistemi. d) Malî hizmetler. 1) Bütçe ve performans programı. 2) Muhasebe, kesin hesap ve raporlama. 3) İç kontrol.

 Stratejik planın hazırlanması, güncellenmesi ve yenilenmesi çalışmalarında koordinasyon görevi strateji geliştirme birimlerine verilmiştir. Bu itibarla “Adıyaman Üniversitesi Stratejik Planı” hazırlık çalışmalarına idarenin diğer birimlerinin temsilcilerinin katılımı sağlanmıştır.  Ocak 2009 tarihindeki çalışmaya üst yönetim dahil 48 kişi,  Şubat 2010 tarihindeki çalışmaya üst yönetici dahil 37 kişi katılmıştır.

 Planlama kurulunun oluşturulması,  Stratejik Planlama eğitimlerinin verilmesi,  Kurumun paydaşlarının belirlenmesi,  Planlamada uyulması gereken ilkelerin belirlenmesi,  Kurumsal varsayımların oluşturulması,  Değerlendirmede ne tür bilgilerin kullanılacağına karar verilmesi,  Stratejik Planlama Yol Haritasının oluşturulması.

“Stratejik Yönetim 1”“Stratejik Yönetim 1” Ocak 2009/ADIYAMAN “Stratejik Yönetim 2” “Stratejik Yönetim 2” Şubat 2010/GEBZE “Adıyaman Üniversitesi Stratejik Planı” Bölge Eğitim Programı Bölge Eğitim Programı Mayıs 2010 ADIYAMAN

 Kurum misyonu ve vizyonu belirlendi.  Temel değerler ve politikalar belirlendi.  Özdeğerlendirme ve çevre değerlendirmesi yapıldı.  Kısa, orta ve uzun dönemler için strateji ve amaçlar belirlendi.  Hedefler ve performans göstergeleri belirlendi.  Birim faaliyet ve projeler oluşturuldu.  Kaynak planlaması ve hedeflerin/faaliyetlerin/projelerin bütçelenmesi yapıldı.

 Ekonomik ve sosyal gelişimde yaşanan değişim; zamanımızı bilgi ekonomisine ve bilgi toplumuna dönüştürmüştür. Bu dönüşüm yükseköğretimden daha nitelikli hizmet beklentisinin artmasına sebep olmuştur. Kuruluşların hizmet politikalarını, gelişen ve değişen hizmet anlayışına göre planlı bir şekilde yerine getirmeleri önem kazanmıştır.  Eğitimlerimiz 3-6 Aralık 2010 tarihleri arasında “Temel Kalite Kavramları ve Süreç Yönetimi” konusu ile devam edecektir.

Teşekkür eder, saygılar sunarım. Hülya KARTAL Adıyaman Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanı