Beyin için Zenginleştirme. Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Beyin Temelli Öğrenme.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ NASIL YÖNETİLEBİLİR?
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
Bilgisayar Destekli Eğitim
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
MATEMATİK YAZILIMLARI.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Beyin Temelli Öğrenme.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
SINIF YÖNETİMİ.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Öğretmenlere, sporcular gibi koçluk edilirse, yeni edindikleri becerileri uygulamaya koyacaklardır. Akran Koçluğu Akran Koçluğu Koçluk Becerileri.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Akran Koçluğu Koçluk Becerileri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Tasarımı Analiz.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Beyin için Zenginleştirme

Beyin ile ilgili yapılan araştırmalar ortamın beyin gelişimi üzerinde etkisinin olabileceğini ortaya koymuştur. Daha iyi bir beyin oluşturmada nelerin etkili olduğunu belirlemek için insanlar ve hayvanlar üzerinde yapılan sayısız deneyden çıkan önemli sonuçlar vardır. Bunlar:

 İlk önemli sonuç:Beynin en üst düzeyde geliştirilebilmesi için bir ortamda bulunması gereken 2 özellik Meydan Okuma ve Geribildirimdir.  Meydan okuma öğrencilerin yapabileceklerinin üst sınırında kendilerini zorlayarak bir şeyler yapmasını gerektirmektedir.Meydan okumayı problem çözme,eleştirel düşünme,ilgili projeler yaratma ile gerçekleştirmek olasıdır.

 İkinci olarak;öğretmenlere sıklıkla geribildirim verilmelidir.Geribildirim belirsizliği giderdiğinden,stres düzeyini azaltır.Geribildirimin etkili olabilmesi için açık ve anlaşılır olması,anında verilmesi gerekir.

Öğretmenlerin öğrencilerin beyinlerini geliştirmek için zenginleştirilmiş ortamlar yaratmaları için şunları yapmalarında fayda vardır:  Öğrenciler arasında seviye farkı olacağından bir öğrenci için meydan okuyucu etkinlik diğeri için olmayabilir bu yüzden bu etkinlikler seçenekli olmalıdır.  Öğrencilere öğrenme süreçlerinde sürekli geribildirim verilmelidir.

 Öğrencilere sonuçların doğrudan verilmesi yerine bilgilerden kendilerinin bu sonuçları bulmaları sağlanmalıdır.  Öğrencilere evet hayır yerine nasıl niçin türünde sorular yöneltilmelidir.  Çocukların bir müzik aleti çalmalarına özendirilmeleri gerekir.

Değerlendirme

Beynin yapısı işleyişi ve öğrenmeyle ilgili ortaya çıkan yeni anlayışlar okullarımızdaki değerlendirme sistemine yeniden bakmak gereğini ortaya çıkarmıştır.Geçmişte daha çok olgusal bilgilerin ezberlenmesine odaklı öğretim yapılırken günümüzde bilginin ve becerilerin işlenerek anlamlandırılması ve kullanılmasına odaklanılmıştır.

Öğrenme-öğretme sürecindeki bu değişim ölçme ve değerlendirme yaklaşımında da daha otantik bir yolu zorunlu kılmaktadır. Sınıftaki değerlendirme her zaman test ve her öğrenci için aynı olmak zorunda değildir.Öğrencilerin biricikliklerinin dikkate alınması gerekir. Otantik değerlendirme daha çok öğrenci öğretim programı merkezlidir.Bu değerlendirme formal ve informal yöntemlerle oluşturulabilir.

Öğretmenlere değerlendirme ile ilgili verilecek bilgiler şunlardır:  Öğrencilerin başarılarını değerlendirmede testlerin yanında yazılı testler ve daha çok performans odaklı model,ürün ve sorular da kullanılmalıdır.  Değerlendirme öğrenme sürecinin ayrılmaz bir parçası haline getirilmelidir.

 Öğretim ve değerlendirme arasında tutarlılık sağlanmalıdır.  Değerlendirme yöntemleri planlanırken, öğrencilerin çoklu zeka alanları dikkate alınmalıdır.  Değerlendirme sonuçları bir GERİ BİLDİRİM olarak öğrencilerle paylaşılmalıdır.

İşbirliği

İnsan beyni sosyal bir beyindir.Okullar öğrencilerin başkalarıyla anlaşabilme ve çalışabilme becerilerini geliştirmek zorundadır. Earluer işbirliğine dayalı öğrenmenin niçin beyin uyumlu öğrenme olduğunu şu gerekçelere dayandırmaktadır:

 İşbirliğine dayalı öğrenme yeni bilgilerin problem çözme ortamında fark edilmesini sağlar.  Beyin sosyal olduğu için başkalarıyla öğrenmekten zevk alır.  Beyin farklı görüş açılarıyla karşılaşmaktan hoşlanır. hoşlanır.  İşbirliği yarışmacı ortama göre daha az baskı ve endişe içerir. Baskı ve stres öğrenmeyi olumsuz etkilediğinden işbirliğine dayalı öğrenme daha fazla beyin uyumludur.

İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminin uygulanmasında İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminin uygulanmasında  Çalışma için ortak bir amaç belirlenmelidir.  Grupça problem çözmeye proje ve deneylere öncelik verilmelidir.

 Öğrencilere iş birliği becerileri daha önceden öğretilmelidir.  Grupta bireysel çalışmaların etkili olabilmesi için bireysel çalışmalarda değerlendirmeye katılmalıdır.  Yarışma yerine takım çalışması özendirilmelidir.

 Okul çalışanları işbirliği konusunda öğrencilere model olmalıdır.  Okulda sahiplik duygusu geliştirilmelidir.  Farklı sınıf düzeylerinden gruplar oluşturularak öğrencilerde benlik saygısı geliştirilmelidir.