 ÇİĞDEM TUNÇ  152348015  İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI  GENEL İŞLETME  POZİTİF YÖNETİM (İŞ YERİNDE KEYİFLİ ORTAM YARATMAK)  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: ONUR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
HAZIRLAYAN VE SUNAN: HAYATİ İBRAHİM GÜVEN. HOŞGELDİNİZ… Konuşmamı ülkemizde misafir ettiğimiz sayın temsilcilere hoş geldiniz diyerek başlamak istiyorum.Ayrıca.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
AİLE İŞLETMELERİNDE ROLLER VE STATÜLER AİLE İŞLETMELERİNDE STATÜLER AİLE ÜYESİAİLE DIŞI Girişimci / Kurucu Veliaht Aile Bireyleri işgören Profesyonel Yönetici.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
S. R. Ranganathan ve Bilgi Hizmetlerinin Geleneksel İlkeleri
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Bedenim ve Ben (Bedenim Değerlidir)
Sözsüz İletişimin Özellikleri
1. Aşağıdakilerin hangisinde yanıt cümlesi, dönüşlülük zamiridir? A) Hangilerinin durumu iyi? Bazılarının. B) Kimin saçları daha uzun? Bunun. C) Kaçının.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
SEMİNER ÇALIŞMASI 23 Haziran 2017
Pazarlama İlkeleri.
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Büyüklük kader değil terdir!
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Şirket Adı İş planı sunusu.
Proje Oluşturma ve Yönetimi
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Çözülemiyen Matematik Soruları
PAYDAŞ ODAKLI YÖNETİM ANLAYIŞI Edward FREEMAN
SUC FAKTORLERi: EKONOMi
İK MAKALESİ.
Çocuklarımız İçin Düşünün
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
İSTASYON YÖNTEMİ.
KABUL DİLİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Tezin Olası Bölümleri.
seyahat zeyno zeyno seyahat
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
İşlemciler.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XI
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

 ÇİĞDEM TUNÇ   İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI  GENEL İŞLETME  POZİTİF YÖNETİM (İŞ YERİNDE KEYİFLİ ORTAM YARATMAK)  ÖĞRETİM GÖREVLİSİ: ONUR KAFADAR  YAZAR: İDİL TÜRKMENOĞLU

İş, Aristo zamanında ‘Çalışmak köleler içindir’ den Calvin’in ‘ Çalışmak ibadettir’ine, fazilet sayılmasına kadar değişik yollardan geçti. Bugün, insanın işi, kimliğini tanımlıyor. LESLİE YERKES

 Burası dingonun ahırımı?  Eğlenmek için gülmek gerekir?  Şirkette eğlenmek için bütçemiz yok.  Bu işe kafayı takmak, çok uğraşmak, planlamak lazım.  Ben komik biri değilim.

 Hedefi bellidir. Neye ulaşmak istediğinizi bilirsiniz.  Zorlayıcıdır. Hiçbir zaman çok kolay değildir. Sıkılmazsınız.  Ödüllüdür. Arada ‘bonus’lar verir. Hedefe giden yolda ara motivasyonlarınız vardır.  Affedicidir. Yanarsanız bir daha başlarsınız.  Ya düşmanla ya da diğer oyuncuyla yarışırsınız. Kimse yoksa bilgisayarın kendisiyle. Rekabet vardır.  Odaklanırsınız. Aynı anda başka bir şeyle uğraşamazsınız.  Eğlencelidir. Esprilidir.  Süprizlidir. Kapıların ardından ne geleceğini bilmezsiniz. İşte bu yüzden yazılımcılara ‘flow’ dersi okutuluyor. Kendi işimizi de, bize bağlı çalışanların işlerini de bu şekilde tasarlayabiliriz.

KKeyif alarak çalışmak mümkün mü? İİş ortamlarının daha motive edici ve keyifli olabilmesi çok mu zor?  Peki, işyerinde keyifli bir ortam yaratmak mümkün mü? gibi pek çok sorunun yanıtını vererek “Pozitif Yönetim” yaklaşımıyla tanıştırıyor bizi İdil Türkmenoğlu.

İdil Türkmenoğlu, insan kaynakları yöneticisi, eğitmen ve yazar.insan kaynakları yöneticisi, eğitmen ve yazar İdil Türkmenoğlu “Pozitif Yönetim” kitabında, keyifli bir iş ortamını yaşatmanın hiç de zor olmadığını Türkiye’den ve dünyadan pek çok örnekle açıklıyor. Odağına insanı alan her kurumun, özellikle eğitim kurumlarının yöneticileri için eğlence, motivasyon ve verimlilik konularında çok faydalı bilgiler sunuyor.

İdil Türkmenoğlu, pozitif bir dille yazdığı “Pozitif Yönetim” kitabında şöyle diyor: “Yeni tutumlar davranışa dönüştürüldüğünde, sizlerde ve ekiplerinizde bağlılığın arttığını, yaratıcılığın tetiklendiğini, motivasyonun arttığını, zorlukların daha kolay aşılır hale geldiğini ve işinizden keyif aldığınızı göreceksiniz’’ diyor. Yazar kitabında, günümüzde işyerlerinde yöneticilik işinin yönetmekten öte çalışanların kalbine dokunmak olduğuna ve bunun işe ve işyerine keyif katmanın en önemli yönetim araçlarından biri olduğuna vurgu yapıyor.

İşyerinde pozitif iklim yaratma konusunda yeni bir bakış açısı sunan İdil Türkmenoğlu’nun kitabı, içerikle paralel kullandığı pozitif, akıcı dil ve üslupla benzeri kitaplardan farklı bir konumda benim için. Çok sayıda yapılmış araştırma sonucuna yer verilen kitapta, Martin Seligman’ın humanistik yaklaşımın temellerini attığı ve “mutluluk bilimi” olarak da adlandırılan “Pozitif Psikoloji” disiplini hakkında da detaylı bilgiler yer alıyor. İlham alacağınız pek çok fikrin yer aldığı kitapta yazar, aslında çok küçük detayların işyerlerinde nasıl bir fark yarattığını, motivasyon sağladığını üstelik bunun öyle kocaman bütçeler ayırmadan mümkün olduğunu paylaşıyor.

Kitap yer alan şu ifadeler ise aslında tüm işyerlerinde keyifli ortam yaratmanın ipucunu veriyor: “İşyerinde keyifli ortam yaratmak için iyi niyetli birkaç motivasyon aktivitesi yeterli değil. Bu, yeni bir kültür yaratmayı gerektiriyor. Şirkette havayı değiştirecek, ortamı yumuşatacak, çalışanların işinden zevk almasını destekleyecek olan kişiler yine çalışanların kendisi. Yöneticilerin göreviyse onlara rahatlama imkânını sağlamak, onları gerekli gereksiz engellememek ve yönlendirmek”.

Kitapta yer alan “Liderler biraz gevşeyip çalışma ortamlarını eğlenceli hale getirirlerse, çalışanların güveni, yaratıcılığı ve iletişimi belirgin ölçüde iyileşiyor. Bu da daha düşük bir işten ayrılma oranına, daha yüksek morale ulaşmayı sağlar” ifadeleri ise adeta kitabın özet cümlesi gibi.

Eğlenmenin iş yaşamına etkileri, araştırma sonuçlarına göre kitapta sıralanmış. Bu etkiler şunlar:  Daha yaratıcı olurlar.  Daha az stres yaşarlar.  Başkalarıyla daha iyi geçinirler.  Müşteriye daha iyi hizmet verirler.  Daha az devamsızlık yaparlar.  İş yerlerine daha sadık olurlar.  Daha uzun saatler yoğun olarak çalışabilirler.

Yazarın paylaştığı araştırmalardan birinde şu ifadeler yer alıyor: “Çalışanların bugün şirketlerinden istedikleri ilk şeyin ‘mutluluk’ olduğunu tekrarladı. Yüksek ücret, geniş ofisler, büyük unvanların artık motivasyon ve çalışanların mutluluğu için yeterli olmadığını, çalışanların hoş iş arkadaşları ve iyi bir patron, kabul edilebilir iş saatleri ve anlamlı işlerle mutlu olduklarını vurguladı.

Bu görüşlere katılmamak mümkün değil. Özellikle de okulları ve okul yöneticilerini düşündüğümüzde. Ki özellikle son yıllarda çok sayıda okul yöneticisine koçluk yaptığında İdil TÜRKMENOĞLU, hemen hemen hepsinden bu konuya vurgu yaptıklarını dinledi. Yani okullarda neşe, keyif ve motivasyon….Ve güleryüzlü okulların ancak, güleryüzlü yöneticiler ve öğretmenlerle mümkün olduğunu. Merak ediyorum okullarda “gerçek anlar” neler? Acaba neler yaşanıyor? Okul yöneticileri, okul çalışanlarına nasıl anlar yaşatıyor? Çalışanların keyif ve motivasyonunu nasıl sağlıyorlar ya da sağlayamıyorlar? Bir nebze de olsa ipucu bulmak, fikir edinmek, yararlanmak isteyenler için bu kitap.