MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) 2 581 16,1259,21 551 13,1171,61 52526010,1510,05 4994417,1453,69 4652304,184,05.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
TÜRK HALKI, VEREMİ VE VEREMLE SAVAŞI DOĞRU BİLİYOR MU?
KADIN SİTESİ En iyi kadın sitesi olmak için söz veriyoruz!
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Bu veri tabanı üzerinden size veri tabanlarında nasıl arama yapılacağı gösterilecektir. Kolay gelsin İlk olarak basit arama seçeneği ile başlayalım.
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Okuryazarlığı -.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
ARAMA MOTORU KULLANIMI
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2008/bby208/
TEKNİK RAPOR YAZIMI Önemli Noktalar Kurtuluş Küllü
Pazarlama Araştırması
Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
STRATEJİK PLANLAMA.
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Arama Motorlarını Kullanmanın Püf Noktaları
21 - ÖLÇME SONUÇLARI ÜZERİNE İSTATİSTİKSEL İŞLEMLER
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Hoşgeldİnİz!…=).
1 B İ LG İ ve TÜRLER İ B İ LG İ KURAMI _ fsml / s.gky Ekim 2007.
NEDEN İSTATİSTİK? 1.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri 6. Hafta- Örnekleme yöntemleri ve Anket Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
“DÜNYADA HERŞEY İÇİN, MEDENİYET İÇİN, HAYAT İÇİN, MUVAFFAKİYET İÇİN HAKİKİ MÜRŞİT İLİMDİR, FENDİR İLİM VE FENNİN HARİCİNDE MÜRŞİT ARAMAK GAFLETTİR, CEHALETTİR,
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
ÖĞRENME AMAÇLARI İki değişken arasındaki “ilişki” ile neyin kastedildiğini öğrenmek Farklı yapıdaki ilişkileri incelemek Ki-kare analizinin uygulandığı.
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
ÖĞRENME AMAÇLARI İkincil verileri nasıl kullanacağımızı ve içsel ve dışsal veri tabanlarından oluşan ikincil verileri nasıl sınırlandırabileceğimizi.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ :
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
DERS 1 Toplumsal Olaylar ve İstatistik Akın Şahin 8 Ekim 2010.
DERS 10: Birincil Kaynaklardan Veri Toplama (Data Collection – Primary Sources Akın Şahin.
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri Çağlar Gülcek.
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Ask Question.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Toplumsal Araştırma.
NİTEL ARAŞTIRMA MODELLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Sunum transkripti:

MED 167

Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184, ,10, ,936, ,9144, ,9249, ,9831, ,9289,6 Xbar=41,9∑=57∑=2388∑=3057,37 S = = 7,36 Dikkat! Frekans, o gözlemin kaç kere gözlendiğini gösterir. Frekanslı serilerde gözlem sayısı, frekansların toplamına eşittir.

Araştırma verileri nereden geliyor? Veri Toplama (Data Collection): Toplumsal araştırmalarda, hem veri toplayan kişi hem de bu verilerin kaynağı olan kişiler vardır. Bu verileri toplayan araştırmacılar da o toplumun bir üyesidir. Araştırmanın hangi tarafında yer alındığından bağımsız olarak, bu verilerin kaynağının sorgulanması ve bu kaynakların güvenilir olması gerekir.

Data Collection Günlük hayatımızda karşımıza çıkan her şey bir araştırma konusu olabilir. İnsanların siyasi tercihleri, dini inançları, okudukları gazeteler, tükettikleri ürünler… Araştırma yapılırken toplanan veriler, anlamlı bir bilgiye dönüştürülmek için toplanır.

Data Collection Veri toplamanın iki yolu vardır: 1. İkincil Kaynaklar: Araştırmak istediğimiz konu hakkında birileri daha önce bazı veriler derlemiş olabilir. Aynı soru hakkında önceden yapılmış çalışmalar hakkında toplanan bilgilerin kaynağı ikincil kaynaklar olarak adlandırılır. 2. Birincil Kaynaklar: Araştırmayı doğrudan kendimiz yaptığımızda, verileri kendimiz topladığımızda, örneğin anket yapılacaksa bunu kendimiz yaptığımızda, buradan elde edilen verilerin kaynağı birincil kaynaklar olarak adlandırılır.

İkincil Kaynaklar Araştırdığımız bilgi ile ilgili öncelikle belli bir temel fikre sahip olmamız gerekir. Örneğin, Türkiye’de 35 yaş altındaki erkek ve kadın nüfus dağılımını merak ediyorsak, bu bilgiye nereden ve nasıl ulaşacağımız hakkında fikrimiz olmalıdır. Bugün en önemli ikincil kaynak internettir. İnternet üzerinden veriye ulaşma yollarının en kolayı arama motorlarıdır (Google, Yahoo, vb.). Ancak, internetin bugün ulaştığı geniş hacim içerisinde araştırdığımız konu hakkında milyonlarca sonuç çıkabilir.

İkincil Kaynaklar İnternet üzerinden çok genel kavramlarla araştırma yapmak verimli bir sonuca götürmez. Milyonlarca sayfayı gözden geçirme şansımız yoktur. Sonuçları daraltmak için arama motorlarının “Gelişmiş Arama” (advanced search) seçeneklerini kullanabiliriz. Akademik araştırmalar için üniversite kütüphanesinde bulunan elektronik kaynakları kullanarak, araştırma sorumuza daha yakın bilgilere ulaşabiliriz. Yine de, internet kolay bir arama seçeneği sunmasına rağmen araştırdığımız konu hakkında temel birtakım fikirlerimiz yoksa, internet içerisinde de yolumuzu kaybedebiliriz.

İkincil Kaynaklar Basılı Kaynaklar: İnternet dışında, konumuzla ilgili akademik, sektörel ve uzman yayınlarını da araştırabiliriz. Akademik ve bilimsel güvenilirliği olan basılı kaynaklar yoluyla konu hakkında temel bir fikre sahip olduktan sonra internette yapacağımız araştırmalar daha doğru bir sonuca götürecektir.

İkincil Kaynaklar Uzmanlar: Araştırdığımız konu hakkında uzman olan kişilerle birebir görüşmeler yaparak da bazı bilgilere ulaşabiliriz; veya güvenilir kaynaklara bizi yönlendirmelerini isteyebiliriz.

İkincil Kaynaklar Güncel Yayınlar: Araştırdığımız konu bugünü ilgilendiriyorsa, güncel bir konuyu çalışıyorsak, konuyla ilgili güncel basılı kaynaklara da başvurabiliriz. Güncel yayınları incelerken önemli olan nokta, oradaki verilerin nasıl elde edildiği, nasıl hesaplandığı, hangi kaynakların kullanıldığı ile ilgili fikir sahibi olmaktır. Bu yayınlarda sunulan veri ya da bilgiyi olduğu gibi alarak kullanmak yerine, bunların nasıl oluşturulduğunu öğrenip, verileri bir yorum süzgecinden geçirdikten sonra araştırmamıza ekleyebiliriz.

Birincil Kaynaklar Birincil kaynaklardan toplanan veriler iki temel başlık altında incelenir: 1. Niceliksel (Quantitative) Veriler 2. Niteliksel (Qualitative) Veriler Bu dersin odak noktası rakamsal olan, yani niceliksel verilerdir. Eğer biz araştırma sorusunu, doğrudan rakamsal verilerle yanıtlayabiliyorsak, veya sözlü verilen yanıtlara rakamlara dönüştürerek ifade ediyorsak, niceliksel bir araştırma sonucu elde etmiş oluruz. Bazı niceliksel araştırma sonuçlarına ikincil kaynaklardan da ulaşılabilir. Devlet kurumlarının verileri, uluslar arası kuruluşların verileri vb bize niceliksel bilgi sağlayabilir.

Niceliksel Araştırma İkincil kaynaklardan, daha önce yapılmış araştırmalardan elde edemediğimiz bilgilere ulaşmak için kendimiz bir niceliksel araştırma kurgulayabiliriz. Örneğin, yeni bir gazete çıkarmak, bir televizyon kanalı kurmak, yeni bir dizi çekmek, yeni bir reklam filmi çekmek istiyoruz. Bunların işe yarayıp yaramayacağını öğrenmek için bir araştırma yapabiliriz.

Niceliksel Araştırma Bir araştırmada ilk aşama, araştırma sorusunu doğru ifade etmektir. Toplayacağımız verileri hangi amaçla toplayacağımızı çok net olarak ortaya koymamız gerekir. Araştırma sorumuzdaki amaca niteliksel veri toplayarak ulaşılacaksa, bu durumda niteliksel bir araştırma yapmamız gerekir. Örneğin, birebir görüşmeler, grup tartışmaları, katılımcı gözlem gibi yöntemler söz konusu olabilir. Niteliksel bir araştırmada elde edilen bulgular, rakamlara dönüştürülmez.

Niceliksel Araştırma Niceliksel araştırmada üç temel yaklaşım vardır. 1. Exploratory (Keşfedici) Araştırma: Burada niteliksel bazı verilere de ihtiyacımız olabilir. 2. Explanatory (Açıklayıcı) Araştırma: Burada amaç neden-sonuç ilişkisi kurmaktır. Bunlar genellikle deneysel araştırmalardır. 3. Descriptive (Tanımlayıcı) Araştırma: Var olan bir durumu tanımlamak, var olduğu şekliyle ortaya koymak amaçlı araştırmalardır. Anket (survey) çalışmaları descriptive araştırmalardır.