Engür Rutkay Genel Müdür Seçil Çelebi Eğitim Programları Koordinatörü Hoşgeldiniz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Advertisements

Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
AYIN DEĞERİ YARDIMLAŞMA Yardımlaşma; birlikte çalışmak yada yardım etmektir. Takım çalışması gibi yalnızken yapamayacağımız şeyleri yeteneklerimizi ve.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
T.C. ALTINDAĞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM - YÖNELTME Ankara, 2016.
İhracat Teşvikleri. Türkiye’de İthalat ve İhracat Katma Değerli Üretime Geçiş İhracatçıya Sağlanan Devlet Yardımları.
M ESLEKİ E ĞİTİMDE D EĞİŞİM Eğitim Örgütlerinde Değişim Yönetimi Doç. Dr. Aydın BALYER Yalçın SEVER tinyurl.com/ degisimodevi.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN EĞİTİMİ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Aile Atölyeleri Projesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTSEL OYUNLAR.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BANKACILIK VE FİNANS bölümü
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİK bölümü
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Engür Rutkay Genel Müdür Seçil Çelebi Eğitim Programları Koordinatörü Hoşgeldiniz

Kapsam Eğitimde girişimciliğin, finansal okur-yazarlığın geliştirilmesi çalışmalarında işbirliği yapılmasına yönelik esas ve yükümlülükler çerçevesinde, Ankara İMEM Strateji Geliştirme AR-GE Müdürlüğü koordinasyonunda, «Genç Başarı Akıllı Para Yönetimi» ve «Genç Başarı Şirket» eğitim programlarının eğitim – öğretim yılında Genç Başarı Eğitim Vakfı tarafından uygulanması Amaç Bir «kariyer seçeneği» olarak hür teşebbüsün, girişimciliğin özendirilmesi, finansal okur-yazarlık ve iş gücüne etkin katılım konularında öğrencilerin yetkinliklerinin arttırılması, iş ve kariyer dünyası ile tanışmaları, sosyal – ekonomik hayata hazırlanmaları, istihdam edilebilirlikleri için destekleyici, kolaylaştırıcı olmak

Plan Yılı pilot uygulama kapsamında; 1.Ankara İMEM tarafından belirlenecek bir ilkokulda (Refika Aksoy İlkokulu) «Genç Başarı Akıllı Para Yönetimi Programı»nı 2.Ankara İMEM tarafından belirlenecek Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde «Genç Başarı Şirket Programı»nı, hayata geçirmek Hedef Akıllı Para Yönetimi 1 İlkokul > 150 Öğrenci (4üncü sınıf) > 6 Hafta Şirket Programı Lise > 100 Öğretmen > 1500 – 2000 Öğrenci > 26 Hafta

“Gençlerin iş gücüne etkin katılımı, finansal okur- yazarlık ve girişimcilik yeteneklerinin attırılmasına odaklı bir «yaparak öğrenme» programıdır Yaş gurubu lise öğrencilerini hedefler. İlkokul çağındaki çocuklarda “Tasarruf Kültürü”, “Birikim”, “Harcama”, “Paylaşma”, “Maliyet ve Fiyat Araştırması” ve “Bilinçli Tüketim” kavramlarının gelişmesini amaçlayan, oyunlaştırılmış bir “Finansal okur-yazarlık” eğitim programıdır.

3 0, ,1

Gençlerin 3 Öncelikli İHTİYACI 59% Girişimci | Yaratıcı Ruh 56% Kendine Güven – Yapabilme Duygusu 48% Öğrenme Motivasyonu *EU Commission Life Long Learning Programme

Gençlerde eksik olan 3 önemli BECERİ 50% Kendini Yönetme Becerisi 44% Yetkinlikler (Yaratıcı Düşünce, Problem Çözme |Uygulama Yeteneği, Bilgi Paylaşımı, Özgünlük, Takım Üyesi Olmak, Değişime yatkınlık.. ) 35% Finansal Okur/Yazarlık *EU Commission Life Long Learning Programme

Misyonumuz;  Gençlerde «özgüveni», «yapabilme duygusunu» geliştirmek, birey olarak yetkinliklerini arttırmak  Gelecekte başarılı olmaları için ilham vermek, eğitmek  İstihdam edilebilen | istihdam yaratacak olan yeni nesiller için çalışmaktır.

Genç Başarı mezunları arasında start-up (şirket kurma) oranı %26,6 (AB’de bu oran %6-10) Yaş Gurubu Genç Başarı mezunlarının işe yerleştirilme oranı ve aylık gelirleri programa dahil olmayan akranlarına göre daha yüksek (%50 ) Yaş Gurubu Genç Başarı mezunları programa dahil olmayan akranlarının tersine, kişisel nakit akışlarını başarıyla yönetiyorlar (%75) Girişimcilik İş Gücüne Etkin Katılım Finansal Okur-Yazarlık 40 Ülkede Genç Başarı tarafından yapılan araştırmaya göre «3 Odak Konu» öne çıkıyor;

Saat gönüllü çalışma Gönüllü Sayısı Sınıf Sayısı 4,230,036 1,190,782 3,248, , ,473 10,077,552 Young People Served 1,117,628 4,230,036 1,190,782 3,248, , ,473 Toplam 10,077,552 Öğrenci 1,117, Öğretmen

Öğrenci Yaş : 9-18 TÜRKİYE Öğretmen 450 Okul İş Dünyası Gönüllüsü

20 Temel Program 7 İlkokul 4 Orta Okul 8 Lise 1 Start-up

Yaş Gurubu Akıllı Tüketici Eğitimi (09 – 10) Genç Başarı Şirket Programı ® (16 – 18)  Ticaret Fuarları (yurtiçi | yurt dışı)  Uluslararası Yılın Şirketi Yarışması  JA Entreprise without Borders (B2B)  Genç Başarı Sertifikasyon Programı (Entrepreneurial Skills Pass) İnovasyon Kampları(16 – 18)

video

16-18 Yaş gurubu lise öğrencilerinin, iş dünyası gönüllüleri ve mentörlerin rehberliğinde, -kendi küçük ölçekli şirketlerini sıfır sermaye ile kurdukları, -gerçek ürün / hizmet üreterek satış yaptıkları (okul sınırları içinde), -yönettikleri -ulusal ve uluslararası Fuarlara katıldıkları, ve -program sonunda şirketlerini tasfiye ettikleri «yaparak öğrenmeye dayalı» bir eğitim programıdır. Dünya’da yaklaşık 50 yıldır 123 ülkede uygulanmaktadır. Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Programı ve AB İşletmeler Genel Müdürlüğünce resmen tanınmıştır. Türkiye’de, İstanbul İMEM ve Ankara İMEM ile imzalanan protokol kapsamında uygulanmaktadır.

Öğrencilerin Genç Başarı Şirket Programı ®’na katılma nedenleri

Genç Başarı Eğitim Vakfı (GBEV) Etkisi ( )

Şirket Programı’nın öğrencilerde Girişimcilik becerilerini geliştirme üzerindeki etkisi

«BİZİM TARHANA» ÖZDEN CENGİZ ANADOLU LİSESİ ÇEKMEKÖY

«CAPİTTA» EYÜBOĞLU EĞİTİM KURUMLARI ÜMRANİYE

«BAMTÜS» BORUSAN ASIM KOCABIYIK

«HELİOS» HÜSEYİN AVNİ SÖZEN ANADOLU LİSESİ

«VERY IMPORTANT KIDS» ZEYTİNBURNU ANADOLU LİSESİ

«ANCHOR» BEYKOZ BARBAROS HAYRETTİN PAŞA ANADOLU DENİZCİLİK MESLEK LİSESİ

Genç Başarı Eğitim Junior Achievement - Genç Başarı Eğitim Vakfı Genç Başarı Eğitim Vakfı (Junior Achievement Turkey)

Göstermiş olduğunuz ilgi ve değerli destekleriniz için teşekkürlerimizi sunuyoruz.