. İ STAT İ ST İ K De ğ i ş ik nedenlerin etkisi altında ya ş anan olayların gözlenmesi ve gerekli bilgilerin sistematik biçimde toplanarak incelenmesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

İLİŞKİLERİ İNCELEMEYE YÖNELİK ANALİZ TEKNİKLERİ
Hazırlayan : Serkan ESKİN
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
OTOMATA TEORİSİ SELÇUK KILINÇ
PROJE NEDİR? Proje; Proje; belirli bir yerde, belirli süre içinde, belirli bir bütçe ile, net olarak tanımlanan amaçların gerçekleştirilmesine yönelik.
Schneider Electric ve Altı Sigma 6 Sigma. 6 Sigma Nedir ?  1980’lerin ortasında Motorola tarafından, Japon kalite fikirleri ve kontrol sistemlerinin.
ORAN ORANTI.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
TABAKALAŞMA VE SINIF.
‘PETROL İHRAÇ EDEN ÜLKELER ÖRGÜTÜ’
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Ücret yönetimi 1. 2 İ Ş ANAL İ Z İ NED İ R ? İ ş analizi belirli bir işin en küçük parçalarıyla ayrıntılı olarak tanımlanıp incelenmesi sürecidir. 3.
Tam ve kesirli faktöryel deney tasarımı
TOPRAĞIN HİKAYESİ HORİZON: Toprağı meydana getiren katmanlara horizon adı verilir. TOPRAK: Toprak taşların parçalanması ve ayrışmasıyla meydana gelen,
İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Kurma Yükümlülüğü.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma
ZAMAN Ç İ ZELGELER İ İ LE VER İ ML İ L İ K ANAL İ Z İ BİTİRME ÖDEVİ.
Hazırlayan: Atabey doğan
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Hazırlayan Öğrencinin: ADI SOYADI= Nefise YILMAZ NUMARASI =
İstatistiksel proses kontrolü
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Kalite ile ilgili kavramlar
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Ünite 8: Olasılığa Giriş ve Temel Olasılık Hesaplamaları
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
E-DEVLET AŞKIN KAYA
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
Kırınım, Girişim ve Müzik
PATENT İ novatif bir fikri tasrlayarak yepyeni bir ürün geli ş tirdiniz yada varolan bilgileri kullanarak,bilinmeyen bir bulguya yönteme eri ş tiniz.Tüm.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
BENZETİM 2. Ders Prof.Dr.Berna Dengiz Sistemin Performans Ölçütleri
Post Modern Dönem Uygulamaları
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
7. ÜRETİMDE KALİTE KONTROLÜ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kesikli Olay benzetimi Bileşenleri
4. HAFTA Geçerlik, Güvenirlik ve Etik Kavramları
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

İ STAT İ ST İ K De ğ i ş ik nedenlerin etkisi altında ya ş anan olayların gözlenmesi ve gerekli bilgilerin sistematik biçimde toplanarak incelenmesi sonucunda belirli duyarlılıkta tahmin ve yorumlar yapmayı sa ğ layan bilim dalıdır.

Girdileri alıp bir çıktıya dönü ş türen herbir aktivite veya operasyon prosestir.

NEDEN YAPILIR? Örgütlü insan toplulukları olu ş tukça nüfus ve bu nüfusun maddi ya ş am ko ş ullarına ili ş kin sayısal verilere sahip olma gereksinimlerinin arttı ğ ı görülmekte sonralarında da istatiksel proses yöntemler i ş letme yönetimininde zorunlu bir yardımcısı olarak ortaya çıkmı ş tır.

Piyasa ara ş tırmaları,bütçe denetimi,stok denetimi gibi i ş levlerde istatistik vazgeçilmez bir unsurdur. İ PK bir ürünün en ekonomik ve yararlı tarzda üretilmesini sa ğ amak amacıyla veri toplamak,analiz etmek,yorumlamak ve çözüm yolları önermek üzere üretimin tüm alanlarda kullanılmasıdır.

Sürekli denetlemek ve prosesteki de ğ i ş kenli ğ i olu ş turan ko ş ulları belirlemekte kullanılan metot veya gereçlerdir. Kaliteyi kontrol etmenin en etkin yoludur. Mü ş teri ş artlarının yerine getirilip getirilmedi ğ ine karar vermek için tasarlanır. Kalite proplemlerinin sebeblerini daha iyi anlamaya ve daha büyük problemler olmadan çözmeye yarar.

YARARLARI;  Önceden belirlemeye imkan sa ğ lar.  Ürünlerdeki de ğ i ş kenlikler azalır.  Ürün kalitesi geli ş ir.  Hurda oranı azalır.  Etkin kapasite kullanımı artar.  Birim maliyet dü ş er.  Kontrol faaliyetleri azalır  Kalitesizlik maliyetleri dü ş er.  Makine/proses yeterlili ğ inin izlenmesine imkan sa ğ lar  Düzeltici ve önleyici ihtiyaçalarını belirler.

VER İ ÇE Şİ TLER İ VE VER İ TOPLAMA YÖNTEMLER İ  Mevcut durumu tespit etmek ve sürekli iyile ş menin sonuçlarını ortaya koyabilmek için veriler toplanır.Gerçek verilere dayanmayan fikirler ve ki ş isel görü ş ler kalitenin geli ş tirilmesinde ba ş langıç noktası olamazlar.  Veriler nitel ve nicel olarak ikiye ayrılır  N İ CEL VER İ LER:Sayılabilir ölçülebilir  N İ TEL VER İ LER:Nitelik belirten verilerdir.

 Bu veriler de ğ i ş ik yöntemlerle elde edilmektedir.  Ölçerek  Sayarak,  Okuyarak.  Bilgilerin ne zaman,nerede ve kim tarafından toplandı ğ ı bilinmelidir.Bilgilere ait kayıtlar muhafaza edilmeli ve ula ş ılabilir olmalıdır.

YED İ TEMEL İ STATAT İ ST İ K TEKN İĞİ  Kalite kontrol elemanlarının proseste kar ş ıla ş abilece ğ i problemlerin çözümleri için 7 istatistik tekni ğ i kullanılır.  ÇETELE(KONTROL) TABLOSU  H İ STOGRAM  PARETO ANAL İ Z İ  SEBEP-SONUÇ D İ YAGRAMI  GRUPLAMA  DA Ğ ILMA D İ YAGRAMI  KONTROL F İ EMALARI

ÇETELE KONTROL TABLOSU FREKANS DA Ğ ILIMIDA DEN İ LEN BAS İ T B İ R VER İ GRUPLAMA YÖNTEM İ D İ R.

H İ STOGRAM ÇETELE D İ YAGRAMIYLA GRUPLANDIRILAN VER İ LER İ N H İ STOGRAM ADI VER İ LEN B İ R GRAF İ KLE İ ZAHI YÖNTEM İ D İ R

PARETO ANAL İ Z İ PARETO ANAL İ Z İ B İ R PROBLEM İ OLU Ş TURAN NEDENLER İ ÖNEM DERECES İ NE GÖRE SIRALAR.

SEBEP-SONUÇ D İ YAGRAMI BALIK KILÇI Ğ I ADIYLADA B İ L İ NEN B İ R SEBEP SONUÇ D İ YAGRAMIDIR.

GRUPLANDIRMA (TABAKLAMA) GRUPLANDIRMA BELL İ KATEGOR İ VE ÖZELL İ KLERE GÖRE B İ LG İ LER İ N SINIFLANDIRILMA SÜREC İ D İ R.

DA Ğ ILMA SERP İ LME D İ YAGRAMI ÜRET İ LEN ÜRÜN KAL İ TES İ N İ ETK İ LEYEN HERHANG İ İ K İ ÖZELL İ K ARASINDA İ L İŞ K İ OLUP OLMADI Ğ INI BEL İ REMEK ÜZERE KULLANILIR.

KONTROL Ç İ ZELGELER İ İ STE İ LEN N İ TEL İ K VE N İ CEL İ KTE ÜRÜN ÜRETEB İ LMEKVEYA H İ ZMET VEREB İ LMEK İ Ç İ N PROSES İ N İ STAT İ ST İ KSEL OLARAK KONTROLÜNDE KULLANILIR.

 1920 LERDEN İ T İ BAREN; SHEWHART,DODGE,ROM İ NG,PEARSON G İ B İ B İ L İ M ADAMLARI SANAY İ DE KAR Ş ILA Ş ILAN KAL İ TE PROBLEMLER İ N İ N ÇÖZÜMÜNDE KULLANILARAK PROSES KONTROLÜNÜN TEMEL İ N İ ATTILAR.