BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

Evde Olumlu Öğrenme Ortamı Oluşturmak
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
EĞİTİM PROGRAMLARI ve ÖĞRETİM
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Problem Çözme Becerileri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Probleme Dayalı Öğrenme
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI Basamaklı öğretim programı, öğrencilere basitten karmaşığa doğru giden, aşamalılık ilişkisi gösteren ve seçme hakkı tanınan görevler sunmaktadır. Öğrenciler her basamakta seçtikleri görevler dahilinde kendilerinden beklenilen etkinlikleri yerine getirmekten sorumlu olmaktadır. Basamaklar, temel bilgi ve becerilerin kavranılmasından, üst düzey düşünme becerilerine doğru giden bir yol izlemektedir.

Bu basamaklar; C Basamağı: Temel bilgi ve becerileri kazanma B Basmağı: uygulama, problem çözme A Basamağı: Eleştirel düşünme, analiz etme,yeni fikir üretme. A B c

Programı Basamaklı Hale Getirmenin Beş Yolu 1-Ödevler/İşler için seçeneklerin sunulması Sınıfın tamamı için tek bir ödev belirleme yerine seçenekler sunulması gerekmektedir. Öğrencilerin farklı şekillerde öğrendikleri ve farklı ilgi alanlarının olabileceği gerekçesinden hareketle, aralarından seçebilmeleri için bir ödev veya işler listesi hazırlanması, öğrencilerin farklı ihtiyaçlarına cevap verebilmek için gerrekli görülmektedir.

2-Ödev seçimi için sözlü savunma istenmesi Öğretmen öğrencilerin konuya ne ölçüde hakim olduklarını anlama fırsatı bulur. Öğrenciler de düşüncelerini açıklama ve savunma sürecinde konu hakkındaki bilgilerini pekiştirip düşüncelerini netleştirebilme fırsatı yakalar.

3-Öğretmene ait ders notlarının ve sunularının teybe kaydedilmesi Sunuyu destekleyecek görsel materyalin hazırlanması veya araç gereçlerin ortamda hazır bulundurulması, görsel veya devinişsel öğrenme stilleri ağır basan öğrencilerin sunuyu takip etmesini kolaylaştırır.

4- Her kavram için öğrencilerin”yaparak öğrenmelerine” olanak sağlayacak etkinliklerin bulundurulması Anısal (episodic)bellek ve anlamsal (semantic) bellek olmak üzere iki bellek türü vardır. Anısal bellek bilinçli olarak öğrenmek üzere yola çıkmadığımız bilgilerin/olayların saklandığı bölge olarak tanımlanabilir. Anlamsal bellek ise bilinçli olarak öğrenmek üzere yapılandırdığımız bilgilerin depolandığı yerdir. “Yaparak öğrenmeye” fırsat verilen etkinlikler, basamaklı programın vazgeçilmez bir öğesidir.

5-Çeşitli kaynak kitapların sunulması Öğretmen merkezli sınıflardan uzaklaşmanın önemli gereklerinden biri de konuyla ilgili farklı kaynakların öğrencilerin kullanımına açılmasıdır. Özellikle son zamanlarda bilgisayar kullanımı ve bilgilerin internet yoluyla paylaşıma açılması sayesinde hemen hemen her konuda bilgiye ulaşmak oldukça kolay olmuştur.

Öğrenen Merkezli Çalışmaların Değerlendirilmesi Bu yaklaşıma dair kaygılaredan biri öğretme standartlarını düşürmeden nasıl uygulanabileceğidir. Puanlama yönergesi(rubric) herhangi bir çalışmayı veya ödevi değerlendirmede kullanabileceğimiz ölçüt olarak tanımlanabilir. Bu yönergelerin çalışmadan başlamadan öğrencilere verilmesi, beklentilerin netleşmesi ve öğrencilerin çalışmalarını bu doğrultuda yapıladırabilmeleri için gerekli zeminin hazırlanmasına olanak sağlayacaktır.

Her farklı ödev/ çalışma şekli için farklı ölçütler geliştirmek değerlendirme açısından gerekli görülmektedir. Farklı tür ödevlerden bazıları aşağıda sunulmuştur; *Kitaba yönelik çalışmalar *Posterler *Grafik, harita, planlar *Raporlar *Video çekimleri *Laboratuvar çalışmalar

Görevlerin çeşitliliği öğrencilere seçim hakkı tanımakla birlikte, konunun tüm boyutlarıyla ele alınmasını da sağlamaktadır.Öğrencilerin tamamladıkları görevleri değerlendirmek için kullanılacak puanlama yönergesi ortaya konulan ürünün niteliğine bağlı olarak puanlanmalıdır. Ör. Kompozisyon yazma(noktalama işaretleri,gramer,içerik,kelime ve terimler)

Örnek Bir Etkinlik *Bölümün okunması *Özetlerin okunması C Basamağı Ders kitapları *Bölümün okunması *Özetlerin okunması *Bölüm sonu sorularının cevaplanması

B Basamağı Ders Kitapları *Bölümlerin okunması ve yorumlayıcı özetlerinin yapılması *Bölüm sonu sorularının okunması ve yeni sorular eklenmesi

A Basamağı Kitap İnceleme A Basamağı Kitap İnceleme *Bir kitabın incelenmesi ve inceleme sonucunda ayrıntılı bir eleştiri raporunun hazırlanması. *İki kitabın incelenmesi ve kitapların belirlenen ölçütler dahilinde analiz edilmesi

SONUÇ Sınıfların öğrenen merkezli hale getirilmesi ve bunu yaparken de bireysel farklılıkların vurgulanması ve öğretimin bireysel farklılıklara hitap edebilecek şekilde yapılandırılması kaçınılmazdır.