1 İŞYERİNDE ÖRGÜTLENME VE SENDİKAL İLETİŞİM Dr. Erkan AYDOĞANOĞLU Eğitim Sen Eğitim Uzmanı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
NASIL SENDİKACILIK YAPMALIYIZ?.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
KAMU İSTİHDAMINDA BÜYÜK DÖNÜŞÜM
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
YALAN SÖYLEMEK.
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Genel Eğitim Sekreterliği
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Sorularla Gerçeğe Çağrı Merkezi.
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
KORUYUCU HEKİMLİK BEKLEMEDE Dr. Bülent Nazım YILMAZ ESKİŞEHİR TABİP ODASI.
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
Yorumla-Yansıt İfadeleri (YYİ)
İLETİŞİM SORUNLARI.
İŞYERİ ÖRGÜTLENMESİNDE STRATEJİ VE YÖNTEM Erkan AYDOĞANOĞLU.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Siyaset Bilimine Giriş
-NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
SENDİKALARDA KADROLAR VE KADROLARIN ÖNEMİ ©TARKANZENGİN©TARKANZENGİN.
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
İletişim ve Empati.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
SENDİKALARIN ENDÜSTRİYEL DEMOKRASİYE KATKISI VE SENDİKA İÇİ DEMOKRASİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
İSTİKRARLI BİR HAYAT FELSEFESİ NASIL OLUŞTURULUR ?
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
Etkili Ders Çalışma Teknikleri
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Rabia BORAZANCI.
BİR YAŞAM TARZI OLARAK SPOR Doç.Dr.Sebahattin DEVECİOĞLU
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DİL ANLATIM SLAYT SUNUM&SÖYLEV.
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Örgüt Nedir? Neden Vardır?
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
6.1. Sendikalar ve toplu sözleşme
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
STRATEJİK PLANLAMA.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ALGILAMA İLETİŞİM.
Ağbağ Analizi (Social Network Analysis)
KURUMSAL İLETİŞİM.
İLETİŞİM NEDİR??.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

1 İŞYERİNDE ÖRGÜTLENME VE SENDİKAL İLETİŞİM Dr. Erkan AYDOĞANOĞLU Eğitim Sen Eğitim Uzmanı

2

3 SENDİKA NEDİR? İşçi ve emekçi sınıfların ekonomik, sosyal, siyasal, demokratik hak ve çıkarlarını kazanmak, korumak ve geliştirmek için kurulmuş ve yaygınlaşmış sınıf örgütleridir.

4

 Kapitalizm bireyleri bencil insanlar olarak yetiştirmeyi hedefler…  Onları hiçbir zaman gerçekleşmeyecek sahte umutlarla çalıştırmaya ve yaşatmaya uğraşır…  Birbiriyle, yan yana çalıştığı arkadaşıyla rekabet içine sokar, ona güvenmemesini öğütler.  Emekçiler kendilerine ve potansiyel güçlerine yabancılaşırlar. Çevrelerinde yaşanan olaylar ve olgular arasında bağ kurmaları engellenir…  Görüntü ile gerçek arasındaki ilişki ancak örgütlenme yoluyla kurulabilir… NEDEN ÖRGÜTLENME?

6  Kamuda çalışma ilişkileri hızla değişiyor ve istihdam çok parçalı hale getiriliyor (kadrolu, sözleşmeli, taşeron vb)…  Emekçiler arasında giderek artan rekabete bağlı olarak dayanışma duyguları gün geçtikçe zayıflıyor ve birlikte hareket etmek yerine çeşitli düzeylerde (sendikal, siyasal vb) ayrışmalar ön plana çıkarılıyor…  Sendikal alanda yeterince hak kazanımı olmaması nedeniyle sendikal örgütlenme emekçiler tarafından ihtiyaç olarak görülmüyor…  Büyük ölçüde kadrolara dayalı ve protestocu eylem tarzı “aktif sendikacı-pasif üye” ikilemini ortaya çıkarıyor…  Örgütlenme faaliyetlerinde sürekliliğin olmaması, sendikal politikaların belirlenmesinde işyerleri ve üyelerin etkisinin zayıf olması örgütlenmeyi olumsuz etkilemeyi sürdürüyor…  Kamuda yaşanan yoğun siyasi kadrolaşma, mobbing, sürgün ve tehditlerin etkisi sendikal örgütlenmeyi zorlaştırıyor… Sendikal Örgütlenme Sorunu

7 İŞYERİ ÖRGÜTLENMESİ Sendikal örgütlenme, işyerlerinden başlayarak bir ağacın dalları gibi yükselir ve asıl besinini köklerinden alır… Sendikaların gücü ve etkisi köklerinden (işyerlerinden) beslenebildiği oranda artar… Sendikaların kökleri işyerleridir. Köklerinden yeterince beslenen ağaçların dalları ve yaprakları her mevsim canlı olur… Köklerinden yeterince beslenemeyen ağaçların dalları ve yaprakları kurur ve ilk rüzgarda savrulmalar olur…

8  Sendikal örgütlenmede kullanılan dil, söylemlerin biçimi ve içeriği örgütlenme çalışmalarının başarısında temel belirleyicilerdir…  Doğruları ve gerçekleri söylemek her zaman yeterli değildir. İnsanlar duymak istediklerini duyar, görmek istediklerini görürler. Bazen nasıl söylediğiniz, ne söylediğinizden daha dikkat çekici olabilir…  Sendikal örgütlenme yapan kişinin yüz ifadesi ve mimikleri ile konuşurken verdiği örneklere ve söyleyiş tarzına dikkat etmesi gerekir…  Eğitim, cinsiyet, yaş, dünya görüşü, deneyim, kültür vb. özellikler söylenenlerin algılanmasında ve yorumlanmasında farklılıklara neden olabilir…  Bilgi birikimi, duruşu, tavır ve davranışları ile dikkat ve merak uyandıran kişilerin söylediklerine daha fazla önem verilir…  Birisini sendikaya üye yapmak, onun örgütlendiği anlamına gelmez. Örgütlenmenin özü, insanları belli bir fikre, belli bir dünya görüşüne kazandırmaktır… Örgütlenme ve Sendikal İletişim (1)

9 Herkesin örgütlenme nedeni aynı olmayabilir…

10  Örgütlenme yapacak kişi tartıştığı ya da anlattığı konunun özünü bilmelidir…  Konuşması sırasında akıcı, anlaşılır ve günlük dili kullanmalı, yabancı kelimeleri kullanmaktan özellikle kaçınmalıdır…  Sendikal örgütlenme çalışmaları sırasında “felaket tellallığı” yapılmamalıdır. En olumsuz gelişmeler bile mümkün olduğu kadar karşıdaki kitleyi korkutmadan, onları motive edecek ve örgütlü mücadeleye çekecek bir tarzda ifade edilmelidir…  İşyeri örgütlenmesinde üyeden üyeye, yüz yüze örgütlenme esastır. Sosyal medya, daha çok sendikayı tanıtmak, sendikal faaliyetleri kamuoyu ile paylaşmak amaçlı olarak kullanılmalıdır…  Konuşurken kurulan cümlelerin kısa, verilen örneklerin somut olmasına dikkat edilmelidir…  İşyeri örgütlenmesinde başarılı olmanın ilk koşulu samimiyettir. Samimiyet, karşılıklı güven ve dayanışma ilişkilerinin oluşmasını ve gelişmesini sağlayan en önemli etken olduğu unutulmamalıdır…  İşyeri örgütlenmesi yaparken sabırlı olunmalı, asla acele edilmemelidir… Örgütlenme ve Sendikal İletişim (2)

12 Sendikal Mücadelede Başarının Anahtarı Güçlü İşyeri Örgütlenmeleridir!  Sendikalar gücünü işyerlerinden almalı, günlük ve istikrarlı işyeri çalışmasını önemsemelidir.  Somut sorunlar üzerinden farklı statülerdeki emekçileri birlikte örgütlemeli, birleşik bir mücadele hattı oluşturmak hedeflemelidir…  İşyerinde çalışan tüm emekçilerin arasındaki rekabete son verme, onların çalışma koşulları ve haklarını birbirine yaklaştırma ilkesi temel yaklaşım olmalıdır…  İşyeri örgütlenmesinin başarısında temel aktör olan işyeri temsilciliği önemsenmeli, sendikaların eylem kararları aşağıdan yukarıya örgütsel mekanizmalar işletilerek alınmalıdır…  İşyerindeki statü (kadrolu-geçici-taşeron) farklılıklarına son vermeyi amaçlayan bir örgütlenme çalışması ile o işyerinde fiilen tek bir sendika varmış gibi hareket edilmeli, her türlü yasak ve sınırlandırmalara karşı “fiili sendikacılık” yapılmalıdır…

“Fikir sahibi olmadan bilgi sahibi olmak gereksiz, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak tehlikelidir” (Konfüçyus)… “Ne kadar bilirsen bil, bütün bildiğin karşındakinin seni anladığı kadardır” (Mevlana)… BİLMEK;

14

15  Bazısı bilmez, bilmediğini bilmez; o ahmaktır, ondan uzak durun!  Bazısı bilmez, bilmediğini bilir; o cahildir, onu eğitin!  Bazısı bilir, bildiğini bilmez; o uykudadır onu uyandırın!  Bazısı bilir, bildiğini de bilir; o kişi bilgedir, onun peşinden gidilir! Bir Hint Atasözü;

16