COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
1 Konu 20: YENİ TARIM KANUNU. AMAÇ ; Tarım sektörünün ve kırsal alanın, kalkınma plân ve stratejileri doğrultusunda geliştirilmesi ve desteklenmesi için.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
ERASMUS+ SPOR DESTEKLERİ. SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
Tanıtım Sunum. PROJENİN ADI TR83 Bölgesinde Endüstriyel Tasarım Alanında Genç İstihdamının Artırılması Projesi PROJENİN KAPSADIĞI BÖLGE TR83 Bölgesi (Samsun,
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
MATHS: REAL OR FICTION (MATEMATİK: GERÇEK YA DA KURGU)
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA II)
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
Mesleki ve Teknik Eğitim Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ

COMENIUS 2.1: AMAÇ Comenius 2.1; Ülkeler Arası Projeler Mübadele Etkinlikleri (Mobility) aracılığı ile eğitim / öğretim sürecinde yer alan tüm personelin mesleki gelişimlerine / profesyonel yaşamlarına katkı sağlamayı amaçlar.

COMENIUS 2.1: KAPSAM Eğitim / öğretim sürecinde yer alan tüm personeli kapsar Lisans eğitiminden hizmet-içi eğitimine kadar çok geniş bir alanda, tamamlayıcı ve yetiştirici bir içerikle, eğitim-öğretim personelinin meslek yaşamlarının değişik aşamalarını kapsar

3 FAALİYET ALANI 1.Aşağida belirtilen alanlarda deneyim, yenilik ve kalite uygulamalarının paylaşılması / değişimi; Öğretim metotları Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin entegrasyonu İletişim ve bilişim teknolojilerinin eğitim amaçlı kullanılması Eğitim kurumlarının yönetilmesi Okulda rehberlik

3 FAALİYET ALANI 2. Okul eğitiminde / örgün eğitimde Avrupa dillerinin öğrenilmesinin teşvik edilmesi 3. Kültürler arası farkındalık oluşturulmasının teşvik edilmesi; meslek gezginlerinin, göçmenlerin ve çingenlerin çocuklarının entegrasyonunun ve akademik başarılarının teşvik edilmesi

Uygun Proje Etkinlikleri:Üç Temel Tür 1.Uygulamalı eğitim etkinliklerinin gerçekleştirilmesi ve bu etkinliklerin karşılıklı tanınmasının sağlanması dahil olmak üzere, aday öğretmenlerin mübadele/değişim durumlarının düzenlenmesi/gerçekleştirilmesi

Uygun Proje Etkinlikleri:Üç Temel Tür 2. Sınıf içi öğretim metodolojilerinin ve pedagojik stratejilerinin uyarlanması, geliştirilmesi, test edilmesi, uygulanması ve yaygınlaştırılmasının gerçekleştirilmesi

Uygun Proje Etkinlikleri:Üç Temel Tür 3.Öğretmenlerin ve diğer eğitim personelinin temel hizmet-içi eğitimlerine yönelik programların, kursların ve öğretim materyallerinin uyarlanması, geliştirilmesi, test edilmesi, uygulanması ve yaygınlaştırılması

Aday Öğretmen Mübadele/Değişim Projeleri Aday öğretmenlerin denetimli mübadelesine ilişkin bir yapı, Üzerinde anlaşılmış hedefler ve eğitim içeriği, Eğitim etkinliklerinin hazırlanması, düzenlenmesi, izlenmesi ve karşılıklı tanınması, Gözlem ve uygulamalı çalışmalara odaklanma: öğretim uygulaması, iş başı eğitimi, sınıfiçi uygulamaların gözlenmesi....

ORTAKLIKLAR Katılan en az üç (3) ülkenin her birinden en az bir Eğitim Fakültesi/Öğretmen Yetiştiren Kurum (üç ülkeden en az biri AB üyesi olmalıdır) Diğer uygun kurumlar:okul eğitiminde etkin kurumlar, yerel otoriteler ve kurumlar, kamu ve özel okullar, rehberlik ve danışmanlık dernekleri, gönüllü kuruluşlar

Seçim İşlemleri Her bir başvuru için 3 değerlendirme elemanı: 2 dış akademik uzman Ulusal Ajanslar Komisyon ve Teknik Yardım Ofisi

SEÇİM KRİTERLERİ Standart seçilebilirlik Comenius 2’nin hedefleriyle tutatlılık Kalite

Proje Süresi ve Finansmanı Çok yıllı projeler- 1-3 yıl süre Projelerin, proje süresi boyunca kabulü- yıllık mali yardım ödemesi Mali yardımın ödenmesi ara raporların onaylanmasına bağlıdır

2004 Yılı Seçme Öncelikleri “2004 Genel Teklif Çağrısına”(General Call for Proposals 2004) bakınız: ( Eğitim-öğretim personelinin yetiştirilmesinde yeniliklere önemli katkılar sağlayacak projelere öncelik verilecektir. Aday öğretmenlerin mübadelesine imkan veren projelere öncelik verilecektir (ilgili kurumlarca uygulamalı yetiştirme dönemlerinin düzenlenmesi ve bunların tanınması dahil)

2004 Yılında Comenius 2.1’e Özgü Seçme Öncelikleri Aday öğretmenleri bilişim ve iletişim teknolojilerini (ICT) pedagojik araçlar olarak kullanmaya hazırlama, Öğretmenlerin rolüne “öğrenme sürecini kolaylaştırıcı” (facilitator of the learning process) olarak yaklaşma, Öğretim personelini bir yabancı dil aracılığıyla diğer dersleri/konuları öğretmeye hazırlama, Okul liderlik ekipleri ve okul müdürünün rolüne çağdaş yaklaşımlar sunma.

2004 Yılında Comenius 2.1’e Özgü Seçme Öncelikleri Matematik, Fen ve Teknolojinin en iyi şekilde öğrenilmesinin gerçekleştirilmesine yönelik ilgi artırıcı ortamların oluşturulması, İş dünyası ile bağların güçlendirilmesi, Farklı kesimler arasında (veliler, sosyal hizmetler, meslek danışmanları...) işbirliğinin geliştirilmesi, Okula devamı ve başarı düzeylerini iyileştirici yöntemlerin geliştirilmesi.

2004 Seçme Öncelikleri Yatay Socrates Öncelikleri AB’nin genişlemesine ilişkin hazırlama, Sürdürülebilir kalkınma, Şeffaflık ve güven ortamlarının oluşturulması (kültürler arası diyalog) Eğitim-öğretim sistemlerinin ve yaşam boyu öğrenme anlayışının gereksinimlerinin karşılanması,

2004 Seçme Öncelikleri Yatay Socrates Öncelikleri Dil öğrenmeyi ve dil farklılığını (çok dilliliği) teşvik etme eÖğrenme Spor Aracılığıyla Avrupa Eğitim Yılı

COMENIUS 2-MÜBADELE: 3 TÜR Temel öğretmen eğitimi mübadelesine (initial teacher training mobility) ilişkin mali yardım (Com 2.2.A), Comenius Dil Asistanlığı (Com.2.2.B), Hizmet-içi eğitim etkinlikleri/kurslarına ilişkin mali yardım (Com 2.2.C).

MÜBADELENİN AMACI Temel Eğitim Mübadelesi:başka ülkedeki bir okulda uygulamalı eğitim alma Hizmet-içi eğitim:kurslara devam etmeyi sağlama ve öğretim uygulamasına katılma, Dil Asistanlığı:yurt dışında bir okulda öğretmenlik uygulaması gerçekleştirme

Temel Eğitim Mübadelesinin Yönetimi İlgili kurum/üniversite mübadele için uygun öğrencileri seçer, Öğrenciler, proje ortağı ortak kurumla işbirliği içinde uygulamalı eğitim etkinliğine katılırlar (1- 10 hafta), Öğrencilerin mübadele giderleri projenin esas bütçesinden karşılanmaz; mübadele etkinlikleri proje bütçesinden ayrı olarak ulusal ajanslar tarafından finanse edilir,

2004 Seçme Öncelikleri Yatay Socrates Öncelikleri Başvuru aşamasında: her bir kurum Ulusal Ajansı ile irtibat kurar ve yeterli mali kaynağın olup olmadığını kontrol eder, Proje başladıktan sonra:her bir kurum kendi Ulusal Ajansına başvurarak mübadele etkinliği için miktarında mali yardımın kendileri için ayrılmasını ister.

Sonuç İyi bir fikir yeterlidir. Kaliteli bir proje yönetim planının sunulması esastır. Her bir ortağın rolü, özel görevler, detaylı çalışma planı, projenin izlenmesi ve değerlendirilmesi gibi tüm proje etkinliklerinin sistemli olarak ortaya konulması gerekir.

Daha Fazla Bilgi İçin Comenius Programı Hakkında Genel Bilgi: Başvuru Rehberi ve Başvuru Formları : Ulusal Ajans’ın Elektronik Sayfa Adresi:

İletişim Bilgileri Abdullah ŞAHİN: Comenius Programı Koordinatörü Tel: Faks: Şöhret YEDAN: Comenius Programı Uzmanı Tel: Faks: Özlem MERMUT: Comenius Programı Uzmanı Tel: Faks: Ranâ KASAPOĞLU: Comenius Programı Uzmanı Tel: Faks:

TEŞEKKÜR EDERİZ AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI (ULUSAL AJANS) Yen adres: Hüseyin Rahmi Sokak No: Çankaya ANKARA Telefon: Fax: