AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Öğretimin Uyarlanması
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Bütünleştirme uygulamaları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İSTASYON YÖNTEMİ.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME

Akran destekli öğrenme Akran destekli öğretim, bir bireyin diğer bir bireye belirlenen konuyu materyaller kullanarak usta çırak ilişkisi içinde tecrübe aktarımı yoluyla öğrettiği, bireylerin akademik ve sosyal becerilerini geliştirmeyi hedef alan bir öğretim yöntemidir. Akran öğretimi öğrencilerin birbirine yardım ettikleri ve öğreterek öğrendikleri bir öğretim yöntemidir.

Öğretmenin rehberliğinde, eğitim almış yetenekli bir öğrencinin aynı sınıf düzeyinde bulunan bir ya da birkaç öğrenciye bir kavramı ya da beceriyi öğrettikleri bir süreçtir. Gaustad`a göre ise, akran öğretimi özellikle özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için tanımlanan bir grup öğretimi sürecidir. Örnek; Okuma-yazma bilen öğrencilerin,okuma- yazma bilmeyen öğrencilere okuma-yazma öğretmesi.

AKRAN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI Kazandırılacak Becerinin: Amaçları belirlenir Gerekli meteryaller belirlenir Akran öğretimi yapacak çocuk belirlenir. Öğretimi yapacak çocuk bilgilendirilir.( nasıl yönlendirecek,çalışmayı nasıl yapacak) Zaman belirlenir.ör:haftada 3 gün 30 dakika. Öğretmen öğreten öğrenciye geri dönüt verir. Ailenin bilgilendirilmesi gerekiyor.

AKRAN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI Akran Öğretimi Programına Başlama: İlköğretim düzeyinde akran öğretimine başlamak için, program geliştirmeci öncelikle müdürün, personelin ve ailenin desteğini almalıdır. Başlangıçta önemli bir kural, hangi öğrencinin ek öğretime ihtiyaç duyduğunu ve hangi öğrencinin davranış problemi olup olmadığını tanımlamaktır.

Diğer bir adım ise öğrencilerin neyi öğrenmeye ihtiyaç duyduğunu belirlemektir. Sonra program geliştirmeci öğretim sürecini belirler. Akran öğretiminde bu iş için gönüllüler seçilmelidir. Öğreticileri Seçme Ve Öğrencilerle Öğreticileri Eşleştirir. Akran Öğreticileri Katılımını Ve İlgisini Sürdürür. Programı Değerlendirir.

BAŞARILI AKRAN ÖĞRETİMİ PROGRAMLARININ UNSURLARI Akran öğretiminin etkililiği, - programa - derslerin bilişsel düzeyine - öğreticilerin eğitimine - öğretmenin yürütme ve denetleme düzeyine bağlıdır.

1- Akran öğretimi, öğreticiler tarafından, üst derecede yapılandırılmış bir plan hazırlanırsa başarılı olur. 2- Sınıf öğretmenleri kendi sınıf programlarına göre amaçları belirlemeli ve öğrencilerin başarılı ya da başarısız oldukları materyallerle ilgili öğrenci yeterliklerini değerlendirmelidir. 3- Öğretmenler dikkatli bir şekilde içeriği seçmeli ve öğrencilerin içeriği tamamlanmaları sağlamalıdır. 4- Öğretim seçilen etkinliğe ve derslere bağlı olarak sıklığı ve süresi dikkatli bir şekilde düşünülmelidir.

5- Etkili bir akran öğretimi programı için sistematik eğitim önemlidir 5- Etkili bir akran öğretimi programı için sistematik eğitim önemlidir. Akran öğretiminde kendilerine bıraktığınızda daha büyük çocuklar, küçük çocuklara sabırsızlık gösterebilir, patronluk taslayabilir ya da alay edebilir. Eğitim almamış öğreticiler öğrencilere doğru ve düzenli şekilde tepkiler, düzeltici dönütler, ödüller vermez, öğretim öncesi ve sonrasında arkadaşça davranmazlar.

6- Bu öğreticiler, olumlu sözel ve sözel olmayan (aktif dinleme, konuşma, övme) beceriler, açık ve anlaşılır yönergeler verme, düzeltici dönüt sağlama, sabırlı olma,sakin olma konusunda eğitim almalıdır. 7- Öğreticilere programın amacı ve onların sorumlulukları öğretilmelidir. Sorumluluklar zamanında derse girme, olumlu ödüller verme, güvenilir olma, yüksek nitelikli çalışmayı sürdürme ve öğrenci ile bilgileri kayıt etmeyi kapsar.

8- Öğretimi programında olumlu sınıf iklimi oluşturma ve aktif denetim önemli unsurlardır. 9- Günlük olarak öğrencilerin ilerlemelerini ölçmek gereklidir.

AKRAN ÖĞRETİMİNİN YARARLARI Akran öğretimi, öğrencilerin kendi öğrenme adımlarına, algılama düzeylerine ve öğrenme stillerine uyar. Akran öğretimi sürecinde, dönüt ve düzeltme anında verilir. Bu nedenle temel kavram yanılgıları hızlı bir şekilde tanımlanabilir ve düzeltilebilir. Öğrenciler, daha hızlı öğrenenlerle karşılaştırılmadan kendi adımlarıyla, bir öğrenme görevini başarıyla tamamlayabilir.

Daha fazla duygusal ihtiyacı olan çocuklara daha fazla dikkat ve duygusal destek sağlanır. Akran öğretimi yarışmayı azaltır ve daha destekleyici bir sınıf çevresi yaratır. Yapılan araştırmalar okuma ve matematik alanlarında akran öğretiminin, bilgisayar destekli eğitimden iki kat, sınıf büyüklüğünün az olduğu sınıflardan üç kat daha fazla başarıyı artırdığı bulunmuştur.

Akran öğreticileri, aynı yaşta olan diğer öğrencilerin bilişsel özelliklerine sahip olduğu için onların sorunlarını daha iyi anlarlar. Ayrıca akran öğreticiler etkili bir şekilde çalışmaya yoğunlaşma, çalışma alışkanlıklarını düzenleme ve sorular sorma gibi çalışma becerilerinde daha iyi model olurlar.

PROGRAMIN AKRAN ÖĞRETİCİLERİNE FAYDASI Akran öğreticileri akademik olarak deneyimlerinden yararlanırlar, öğretim amaçlarına ulaşırlar, öğrendiklerini pekiştirirler ve sosyal olgunluğa erişirler. Aynı zamanda akran öğreticileri öğrendikleri konuları gözden geçirme, tekrar etme fırsatı bulurlar ve iletişim, eleştirel ve üst düzey düşünme becerilerini ve çalışma alışkanlıklarını ve kendilerine saygıyı geliştirirler.

TEŞEKKÜRLER