Mobile Advertising Network 2013. Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EKVATORAL İKLİM.
Advertisements

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ. Bilgi çağını yaşayan dünyamızda yaşam boyu öğrenmenin ve gelişmenin en önemli anahtarı dildir. Okuma, yazma, anlama, sorgulama, düşünme,
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
RÜZGAR ENERJİSİ.
Dünyanın En Zengin 15 Ülkesi
Asya Pasifik Ekonomik İşbirliği
ÖSS-1 COĞRAFYA ÜLKELER ve İKLİMLER
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
NÜFUS Nüfus nedir? Nüfus bir ülke için neden önemlidir?
I. TOPLAM GSYİH’DAKİ GELİŞMELER
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
AVRO BÖLGESİ VE AVRUPA MERKEZ BANKASI Avrupa Birliği Maliyesi Sakarya Üniversitesi/SBF-Maliye Yrd. Doç. Dr. Harun KILIÇASLAN.
BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1.
SU KAYNAKLARI-OKYANUSLAR VE DENİZLER Su Döngüsü:
TÜRKİYE ‘DE ve DÜNYA’DA İKLİM.
VAN UÇMAYI SEVDİ, UÇAK VE YOLCU SAYILARI ARTMAYA DEVAM EDİYOR…. TÜRKİYE'DE Kİ TÜM HAVALİMANLARINDA OLDUĞU GİBİ VAN FERİT MELEN HAVALİMANINDA Kİ YOLCU,
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
EKONOMİ BAKANLIĞI LATİN AMERİKA’YA İHRACAT FIRSATLARI GENEL BAKIŞ 7 Haziran 2016, İzmir Esin GÜLLÜLER ŞEN İhracatı Geliştirme Uzmanı İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Demokrasinin Serüveni (Demokrasi İle)
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI MESSE 2016 FUAR ve İŞ GEZİSİ ORGANİZASYONU NİSAN 2016.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
DÜNYADA SAĞLIK TURİZMİNE GENEL BAKIŞ Öğr.Grv. Dr. Funda AKDURAN.
AVRUPA BİRLİĞİ. BİRLİĞİN GEÇMİŞİ Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu.
COĞRAFYA PERFORMANS ÖDEVİ
:42 Haritada taralı olarak verilen alanların hangilerinin sık nüfuslu hangilerinin seyrek nüfuslu olduğunu nedenleri ile birlikte söyleyiniz.
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
TÜM MOTORLU TAŞIYICILAR KARŞILIKLI SİGORTA KOOPERATİFİ
Abdullah Onur DURUK
ASGARİ ÜCRET GERÇEĞİ 8 Aralık 2016, İstanbul.
Aydın Ekonomi Zirvesi 11 Ekim 2014
Şirketin kurucuları (Dietmar Hopp, Hans-Werner Hector, Hasso Plattner, Klaus Tschira and Claus Wellenreuther) şirketi ilk kurduklarında Imperial Kimyasal.
Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ No:
Kız çocukları için ilköğretimde en yüksek okullulaşma
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
AB İLE GÜMRÜK BİRLİĞİ’NİN GÜNCELLENMESİ
Kuruluş Tchibo ,1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(çilingiryan)tarafından Hamburg’da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı.
ÇAĞDAŞ TÜRKİYE YOLUNDA ADIMLAR / Atatürk ve Türk Kadını
ÜLKEMİZ VE DÜNYA.
HAZIRLAYAN MUHAMMED YAYLA
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
Speaking about Country (Ülke), Nationality (Milliyet), Language (Dil)
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ N.Ö
Hazırlayan Damla AYDIN WALMART Sunumu.
ABD İÇ GİYİM PAZARI Kaynak: statısta.
EKON 331 ULUSLARARASI TİCARET ve EKONOMİ
ÇELTİK ÜRETİMİ VE TİCARETİ BÖLGESEL DEĞERLENDİRME, SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ İPSALA TİCARET BORSASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI İBRAHİM GİRGİN.
KOYUN - KEÇİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
2008 YILI ELEKTRİK ve DOĞALGAZ ZAMLARI
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
2009 Nisanında Hırvatistan ve Arnavutluk da NATO üyesi oldu.
MAKRO İKTİSAT II BÖLÜM 10 İKTİSADİ BÜYÜME
ADR KONVANSİYONU
Ticari ve Nakit Çözümler Direktörü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ BİLGİ SİSTEMİ ANDROİD UYGULAMASI
Denis Pennel, Yönetici, Eurociett
ELEKTRİK ÜRETİMİNDE DOĞALGAZIN PAYI
NMSG-86: Simulation Interoperability
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS+ KOORDİNATÖRLERİ ORTAK ÜLKE HAREKETLİLİĞİ (KA 107)
NARENCİYE, YAŞ SEBZE ve MEYVE SEKTÖR TOPLANTISI
KONU:ÜLKELER VE BAYRAKLARI
2018’de Türkiye’nin Güvenlik Alanındaki Risk ve Tehdit Öncelikleri
FRANSA’DA YATIRIM IMKANLARI _____ Cécile LAVIGNE TAYSAD.
Sayılarla Türkiye’de Atık Yönetimi
Hastane Bilgi Sistemlerinin Teknik Yönleri
EKONOMİK GÖRÜNÜM Güncelleme Tarihi:
Sunum transkripti:

Mobile Advertising Network 2013

Dünya’da mobil kullanımı Mobil penetrasyon Mobil reklam harcamaları Akıllı telefon penetrasyonu Mobil reklam gösterimleri Mobil data trafik tahminleri

Türkiye ve bazı Avrupa ülkelerinin mobil penetrasyonları,%  Türkiye ve bazı Avrupa ülkelerinin mobil penetrasyon oranlarına baktığımızda yine İskandinav ülkelerinden 3 tanesinin ilk 5 içerisinde yer aldığını görüyoruz. Danimarka %180, Portekiz %167, Avusturya %162, Danimarka %158 ve İsveç %156 ile ilk 5 sırayı oluşturuyor. Türkiye’ye baktığımızda %90’lık mobil penetrasyon ile 16. sırada yer alıyor. Kaynak: BTK Q1 2013

Ülkelere göre akıllı telefon penetrasyonu  Kuzey Amerika ve Güney Amerika arasındaki akıllı telefon penetrasyon farkı oldukça fazla. Güney Amerika ortalama %20 civarında bir orana sahipken, Kuzey Amerika ortalama %50’lik bir orana sahip. Kuzey Amerika Güney Amerika Amerika Birleşik Devletleri % 54 Kanada %44 Kanada %44 Brezilya %27 Brezilya %27 Arjantin %26 Arjantin %26 Meksika %13 Meksika %13 Kaynak: TomiAhonen Consulting Analysis, Mary Meeker & Informa data, UN population statistics, April 2013

Ülkelere göre akıllı telefon penetrasyonu  İskandinav ülkeleri %85’lik mobil penetrasyonu ile ilk sırada yer alıyor. Yaşam seviyesi en yüksek olan ülkeler arasında yer alan İskandinav ülkeleri, sıralamalarını akıllı telefon penetrasyonunda da gösteriyor. AvrupaAsya İngiltere %56 İtalya %31 İtalya %31 Rusya %15 Rusya %15 Güney Kore %66 Güney Kore %66 Malezya %41 Malezya %41 İspanya %39 Çin %18 Çin %18 Almanya %30 Almanya %30 Hollanda (İsviçre ve Avusturya dahil) %54 Hollanda (İsviçre ve Avusturya dahil) %54 İskandinav (İsveç, Finlandiya, Norveç, Danimarka, İzlanda) %85 İskandinav (İsveç, Finlandiya, Norveç, Danimarka, İzlanda) %85 Polonya %23 Polonya %23 Fransa %44 Fransa %44 Türkiye %17 Türkiye %17 Japonya %62 Japonya %62 Tayland %20 Tayland %20 Tayvan %30 Tayvan %30 Filipinler %16 Filipinler %16 Endonezya %11 Endonezya %11 Hindistan %3 Hindistan %3 Hong Kong (Singapur ve Makao dahil)%85 Hong Kong (Singapur ve Makao dahil)%85 Kaynak: TomiAhonen Consulting Analysis, Mary Meeker & Informa data, UN population statistics, April 2013

Ülkelere göre akıllı telefon penetrasyonu  Asya ülkelerinin akıllı telefon penetrasyonun yüksek bir yüzdeye sahip olduğu görülüyor. Hong Kong (%85),Güney Kore (%66) ve Japonya’nın (%62) oranları ile Asya bölgesini üst sıralara taşıyor. Orta DoğuAvustralya Suudi Arabistan (Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar dahil) %53 Avustralya (Yeni Zelanda dahil) %72 Avustralya (Yeni Zelanda dahil) %72 Mısır %8 Mısır %8 Güney Afrika %21 Güney Afrika %21 Afrika Kaynak: TomiAhonen Consulting Analysis, Mary Meeker & Informa data, UN population statistics, April 2013

Kişi başına yapılan mobil reklam harcamaları  2013 Mayıs ayında kullanıcı başına yapılan mobil reklam harcamalarında İngiltere ve Amerika ilk sırada yer alıyor. Display ve search reklamlarda kişi başına yaptığı 49 dolarlık harcama ile bu ülkeleri, Japonya ve Norveç 30 dolarlık harcamaları ile izliyor. Kaynak: eMarketer, Mayıs 2013

Mobil reklam gösterimlerinde ilk 20 ülke 1Amerika Birleşik Devletleri 2İngiltere 3İtalya 4Kanada 5Hindistan 6Endonezya 7Rusya 8Almanya 9Meksika 10Fransa 11İspanya 12Güney Afrika 13Avustralya 14Nijerya 15Çin 16Brezilya 17Ukrayna 18Japonya Kaynak: Opera Software State of Mobile Advertising 2013 Q1

Akıllı telefon ve tabet trafikleri  Adobe Digital Index raporunda, bazı ülkelerin toplam sayfa görüntülenme sayısının yüzde kaçının akıllı telefon ve tabletlerden geldiği incelendi. İngiltere ilk sırayı alarak toplam sayfa görüntülenmesinin %12.2’sini tabletler ve %7.4’ünü akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştiriyor. İngiltere’yi, Amerika, Kanada, Avustralya ve Japonya takip ediyor. Kaynak: Adobe Digital Index,2013

Global mobil data trafik tahminleri  Cisco’nun 2013 Şubat ayında yayınladığı verilerinde, mobil data trafiğinin bölgelere göre 2017 yılına kadar ne kadar büyüyeceğine dair tahminler yer alıyor. Aylık Exabytes miktarının %47.1’ini Asya Pasifik bölgesi, %18.7’sini Kuzey Amerika, %12.4’ünü Batı Avrupa, %7.7’sini Orta Doğu ve Afrika, %7.6’sını Orta ve Doğu Avrupa ve %6.5’ini Latin Amerika’nın oluşturması bekleniyor.  Aylık TB kullanımına göre bölgelerin mobil data trafiklerinin büyüme oranlarına baktığımızda, Orta Doğu ve Afrika bölgesinin en büyük değişikliği gerçekleştireceğini görüyoruz yılları arasında %77’lik bir büyüme göstermesi bekleniyor. Asya hemen arkasında %76’lık bir büyüme ile bu bölgeyi takip edecek. Aylık TB Kaynak: Cisco, 2013

Uygulama kategorileri  Uygulama kategorilerine dünyadaki kullanımına baktığımızda oyun kategorisi ilk sırada yer alıyor. Flurry yaptığı araştırmada ülkeleri şu şekilde sıralayarak uygulamaların kullanım haritasını çıkardı.  Mobil öncüler: Avustralya, Kanada, Danimarka, Hollanda, Singapur, İsveç, İngiltere, Amerika  Asya: Hong Kong, Güney Kore, Tayvan  Çin  Japonya  Ekvatoral Pasifik: Endonezya, Malezya, Meksika, Filipinler, Tayland, Vietnam  Gelişen Devler: Brezilya, Fransa, Almanya, Hindistan, İsrail, İtalya, Rusya, Suudi Arabistan, İspanya, İsviçre, Türkiye Kaynak:Flurry, 2013

iOS cihazlarındaki oyun uygulamalarının popülasyona oranı  Oyun kategorisindeki uygulamalar tüm bölgelerde yoğun bir şekilde kullanılıyor. Ekvatoral Pasifik bölgesi az bir farkla liderliği koruyor. Türkiye’nin içerisinde bulunduğu grup ise 4. sırada geliyor. Kaynak:Flurry, 2013

Üretkenlik ve Yardımcılar kategorisindeki uygulamaların popülasyona oranı  Üretkenlik ve yardımcılar kategorisine baktığımızda oyun kategorisinde geri olan Japonya ilk sırada yer alıyor. Kaynak:Flurry, 2013

Yaşam tarzı ve eğlence kategorisindeki uygulamaların popülasyona oranı  Yaşam tarzı ve eğlence kategorilerindeki uygulamaların kullanımında, Japonya’da Fotoğrafçılık ve video uygulamalarına fazlasıyla ilgi gösteriliyor. iOS ve Android uygulama mağazalarındaki eğlence kategorisini en fazla kullanan ise Çin ve gelişen devler grubu. Kaynak:Flurry, 2013

Teşekkürler