Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1."— Sunum transkripti:

1 BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1

2 İ NSANO Ğ LU’NUN KÜRESEL DÜŞLER İ « İ NSANLIK- DÜNYA ÖLÇE Ğİ NDE DÜŞLER KURMAK… İ NSANLI Ğ IN TEK VE MÜKEMMEL D İ L HAYAL İ KÜRESEL/EVRENSEL D İ N, TEK TANRILI D İ NLERE GEÇ İ Ş M İ LLETLER İ N KÜRESEL OLMA HAYALLER İ : «ROMA YIKILDIKTAN SONRA GER İ YE NE KALDI K İ ?» TÜRKLER’ İ N KIZILELMA’SI VE «N İ ZAM-I ALEM» DAVASI GÜNÜMÜZDE «TAR İ H İ N SONU» VE «BATI SOSYAL DEMOKRAS İ S İ N İ N» TEK SEÇENEK OLUŞ İ DD İ ASI Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 2

3 KÜRESELLEŞMEYE GIDEN YOL… FENIKE/ESKI MıSıR: İHRACAT-İTHALAT; HAÇLı SEFERLERI/SAVAŞLAR: BİLGİ 16. YY.’LA KADAR İPEK YOLU VE AKDENİZ EKONOMİSİ DÖNEMİ ATLANTİK DÖNEMİ18. YY.: MERKANTILIZM 19. YY. –20. YY. BAŞLANGıCı: PORTFÖY II. DÜNYA SAVAŞı SONRASı: DYY/ABD 1960’LAR DYY PATLAMASı 1970’LER JAPONYA’NıN DOĞUŞU 1980’LER PASİFİK DÖNEMİ – AYRıCA SUÇ-TERÖR FAALIYETLERININ KÜRESELLEŞMESI 1990’LAR TEK KUTUPLULUK...... 2000’LER ÇİN GELİYOR… HİNDİSTAN, BREZİLYA VE DİĞERLERİ… GELİŞEN EKONOMİLERYÜKSELİŞİ… 2010’LAR BÖLGESEL ÇATIŞMALAR, RUSYA’NIN YENİDEN SAHNE ALMA İSTEĞİ Uluslararası İşletmecilik Recai COŞKUN3

4 KÜRESELLEŞME NEDIR? SOSYAL: TOPLUMLARARASı GEÇIŞKENLIĞIN- ETKILEŞIMIN HıZLANMASı; REFAH DENGESIZLIĞIN ARTMASı SIYASI: ULUS DEVLET NE OLACAK? EKONOMIK: GÜNEY/KUZEY, GELIŞMIŞ/ AZGELIŞMIŞ SONUÇ 1: KAHROLSUN KÜRESELLEŞME... YAŞASıN KÜRESELLEŞME... SONUÇ 2: KÜRESELLEŞTIRENLER.... KÜRESELLEŞTIRILENLER... SONUÇ 3: SAHI, EMPERYALIZME NE OLDU? Uluslararası İşletmecilik Recai COŞKUN4

5 NASıL OLDU DA KÜRESELLEŞTIK? İLETIŞIM-ULAŞıM VE TAŞıMACıLıK YABANCı SERMAYEYE BAKıŞ, SIYASET... ALANıNDAKI GELIŞMELER SAYESINDE SERMAYENIN ÜRETIMIN TÜKETIM KALıPLARıNıN BILGININ KOLAYCA ULUSAL SıNıRLARı AŞMASı MÜMKÜN OLDU... Uluslararası İşletmecilik Recai COŞKUN5

6 EKONOMIK KÜRESELLEŞMENIN ITICI GÜÇLERI Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 6 Liberalizmin/Paza r Ekonomisinin Yükselişi Düşük Maliyetli Ülkelerin Yükselişi Benzeşen Ürün, Hizmet, Müşteri Gelişen Küresel Standartlar Bilişim Teknolojileri ve Internet İstediğin Yerde Üret/Sat

7 EKONOMIK KRIZ VE KÜRESELLEŞME Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 7

8 8

9 DÜNYA EKONOM İ S İ GENEL GÖRÜNÜM, 2014 Uluslararası İşletmecilik Recai COŞKUN9 SıraÜlke/BölgeGSYIHSıraÜlke/BölgeGSYIH Dünya77.868.768Orta Gelirli Ülkeler24.597.320 Düşük Gelirli Ülkeler397,409Yüksek Gelirli52.906.699 1ABD17.419.00011Kanada1.786.655 2Çin10.360.10512Avusturalya1.453.770 3Japonya4.601.46113G. Kore1.410.383 4Almanya3.852.55614 İ spanya 1.404.307 5 İ ngiltere 2.941.88615Meksika1.282.720 6Fransa2.829.19216Endonezya888,538 7Brezilya2.346.11817Hollanda869,508 8 İ talya 2.144.33818Türkiye799,535 9Hindistan2.066.90219S. Arabistan746,249 10Rusya1.860.59820 İ sviçre685,434

10 DÜNYA EKONOMISI VE UAİ COĞRAFYA, UAİ’DE ÖNEMLI ROL OYNAR (BENZERI COĞRAFYA, KÜLTÜRLER ARASıNDA ILIŞKI FAZLA) UAİ IÇIN EN ÖNEMLI GÖSTERGE, KIŞI BAŞıNA DÜŞEN MILLI GELIR.. DÜNYA EKONOMISINI BIR SACAYAK YÖNLENDIRIYOR: K. AMERIKA, UZAK ASYA, AB ORTA VE DOĞU AVRUPA’NıN YÜKSELIŞI... ASYA’NıN KAPLANLARı ÇOĞALACAK Mı? (TAYLAND, MALEZYA, ENDONEZYA, DIĞER ADAYLAR?) AFRIKA HALA FAKIR... GÜNEY AMERIKA.... SORU IŞARETLERI Uluslararası İşletmecilik Recai COŞKUN10

11 FORTUNE 500 GLOBAL ŞIRKETLERIN ÜLKELERINE GÖRE DAĞıLıMı Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 11 Ülke Sayı 2000 Sayı 2013 Sayı 2014 2000 -2014 Değişim ABD179132128-51 Çin10899585 Japonya1076257-50 Fransa3731 -6 Almanya372928-9 İngiltere382728-10 G. Kore1214175 İsviçre1114132 Hollanda1011122 Kanada12910-2 Diğer47828134 Toplam500 -

12 Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 12 ALT GRUPLARINA GÖRE GELİŞMİŞ ÜLKELER Uluslararası Başlıca Parabirimleri Alanı ABD, AVRO Bölgesi, Japonya Başlıca Gelişmiş Ülkeler (G7) ABD, Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya, Japonya, Kanada AVRO Bölgesi Ülkeleri Avusturya, Almanya, Belçika, G. Kıbrıs, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hollanda, İrlanda, İspanya, İtalya, Letonya, Lüksemburg, Malta, Portekiz, Slovakya, Slovenya, Yunanistan Diğer Gelişmiş Ülkeler Avusturalya, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Hong Kong, İsrail, İsveç, İsviçre, İzlanda, G. Kore, Norveç, San Marino, Singapur, Tayvan, Yeni Zelanda

13 Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 13 ALT GRUPLARIN GÖRE BAZI YÜKSELEN VE GELİŞEN ÜLKELER Yükselen ve Gelişen Avrupa Arnavutluk, Bosna Hersek, Bulgaristan, Hırvatistan, Litvanya, Macaristan, Polonya, Romanya, Sırbistan, Türkiye Bağımsız Devletler Topluluğu Azerbaycan, Belarus, Ermenistan, Gürcistan, Kazakistan, Kırgızistan, Moldova, Özbekistan, Rusya, Tacikistan, Türkmenistan, Yükselen ve Gelişen Asya Bangladeş, Çin, Endonezya, Filipinler, Hindistan, Malezya, Moğolistan, Tayland, Viyetnam Latin Amerika ve Karaipler Arjantin, Bolivya, Brezilya, Dominik, Jamaika, Kolombiya, Kosta Rika, Meksika, Nikaragua, Peru, Şili, Uruguay, Venezuela Orta Doğu, Kuzey Afrika Afganistan, BAE, Cezayir, Fas, Irak, İran, Katar, Libya, Lübnan, Mısır, Sudan, Suriye, S. Arabistan, Tunus, Ürdün, Yemen Aşağı Sahara Afrika’sı Angola, Burundi, Etiyopya, Gana, Kamerun, Kenya, Orta Afrika, Çad, Kamerun, Kongo, Mozambik, Nijer, Uganda, Zambiya

14 TARTIŞMA SORULARI 1.KÜRESELLEŞMEYE FARKLı ANLAMLAR YÜKLENMESININ GEREKÇELERI NELERDIR? 2.KÜRESELLEŞMEYE GIDEN YOLDA ANA GELIŞMELER NELERDIR? 3.KÜRESELLEŞME OLUMLULANMALı Mı YOKSA OLUMSUZLANMALı Mı? NIÇIN? 4.ÖNÜMÜZDEKI 10 YıLDA KÜRESELLEŞME ADıNA NE TÜR GELIŞMELER BEKLENEBILIR? 5.KÜRESEL EKONOMIDE GELIŞEN ÜLKELERIN DAHA BÜYÜK ROL OYNAMASı NE ANLAMA GELMEKTEDIR? 6.“KÜRESEL SORUN” OLARAK NITELENDIRILEBILECEK ÜÇ KONU SIZCE NELERDIR? 7.KÜRESEL ŞIRKETLERI NASıL BIR GELECEK BEKLIYOR, NIÇIN? 8.GERÇEK HAYATTAN IKI OLUMLU IKI OLUMSUZ KÜRESEL ŞIRKET HABERINI ÖZETLEYINIZ VE TARTıŞıNıZ. Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 14


"BÖLÜM 2: KÜRESELLEŞME SIYASI, SOSYAL, EKONOMIK BOYUT Uluslararası İ şletmecilik Recai COŞKUN 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları