17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Ülkemizdeki Mühendislik Eğitiminde Akreditasyon
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Bologna Süreci, Bergen Bildirisi, Kurumsal Değerlendirme Projesi ve Yeni Yönetmelikler Stratejik Planlama ve Kurumsal Değerlendirme Programı İzleme Komitesi.
EUA Kurumsal Değerlendirme Programı Felsefesi Prof. Dr. Nejat Erk.
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
BOLOGNA SÜRECİ KALİTE GÜVENCESİ & AKREDİTASYON
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
AKREDİTASYON ve EĞİTİM STANDARTLARI
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ VE SERTİFİKASYON (6. Komisyon)
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
MÜDEK Mühendislik Dekanları Konseyi Toplantısı Ege Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi 11 Mayıs 2012, İzmir Dr. M. Yavuz Erçil Genel Sekreter.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
Türkiye’de Tıp Eğitiminde Eşyetkilendirme (Akreditasyon)
YÜKSEKÖĞRETİMDE SİSTEMİMİZDE
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Hasan MANDAL BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIMI TOPLANTISI - Bologna Süreci Kapsamında Stratejik Planlama Yaklaşımı ve Kalite Güvencesi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
Prof. Dr. Cemil Öztürk EPDAD Başkanı Marmara Üniversitesi
ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU VE FAKÜLTENİN HAZIRLAYACAĞI BELGELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
T.C. Yükseköğretim Kurulu
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MÜDEK AKREDİTASYONU
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Yükseköğretim Kalite Kurulu
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 1 FEN, EDEB İ YAT, FEN-EDEB İ YAT, D İ L VE TAR İ H CO Ğ RAFYA FAKÜLTELER İ Ö Ğ RET İ M PROGRAMLARI DE Ğ ERLEND İ RME VE AKRED İ TASYON DERNE Ğİ Prof. Dr. SERM İ N ÖRNEKTEK İ N FEDEK YÖNET İ M KURULU BA Ş KANI İ STANBUL KÜLTÜR ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖR YARDIMCISI 1

17 NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 2  Bilgi ve Hizmete Aç  Fazla Beklentisi Olmayan  Bulduğu Ürün ve Hizmetten Memnun Olan  Fazla Eleştirmeyen  Bulduğu ile Yetinen  Daha Fazla İstekte Bulunan  Düşünce ve Davranışları Hızla Değişen  Daha Nazlı Olan  Küreselleşen ÖĞRENCİLERİMİZ BUGÜN ÖĞRENCİLERİMİZ DÜN

 Yüksek Öğretim kurumlarında; İstenen özellikte eğitimin ve sürdürülebilirliğinin sağlanması Güveninirliğin ve gelişimin dengelenmesi  Yüksek Öğretim Kurumlarının, Kalite Güvence kuruluşlarının ve Politika belirleyicilerinin Ortak sorumlulukları  Farklı paydaş grupları ( Öğrenciler, iş Dünyası,..) Gerçek rollerinin belirlenmesi ve yeterli bilginin sağlanması  Yüksek Öğretim ve Ulusal kalite düzenlemeleri içinde artan çeşitlilikle başa çıkılması  Girdi kontrolünden Çıktı kontrolüne 17 NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 3

ENQA, ESU, EUA, EURASHE, Educational International, Business Europe ve EQAR tarafından hazırlanmıştır. BFUG tarafından Eylül 2014’te kabul edildi 2015 Bakanlar toplantısında onaylanması beklenmektedir. ESG Avrupa Yüksek Öğretimi için Ortak Referans Noktasıdır.

1.1. Kalite güvencesi için politika 1.2. Program tasarımı ve onaylanması 1.3. Öğrenci merkezli, öğrenme, öğretme ve değerlendirme 1.4. Öğrenci kabul, izleme, tanıma ve derece verme 1.5. Öğretim elemanları 1.6. Öğrenme kaynakları ve öğrenci desteği 1.7. Bilgi yönetimi 1.8. Topluma açıklık 1.9. Programları sürekli izleme ve periyodik gözden geçirme Periyodik dış değerlendirme 17 NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 5

2.1. İç kalite güvencesinin göz önünde bulundurulması 2.2. Amaca yönelik yöntemlerin tasarlanması 2.3. Uygulama süreçleri 2.4. Akran değerlendirmesi 2.5. Değerlendirme çııktılarına ilişkin kriterler 2.6. Raporlama 2.7. Şikayet ve başvuru süreçleri 17 NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 6

3.1. Kalite güvencesi için aktiviteler, politikalar ve süreçler 3.2. Resmiyet 3.3. Bağımsız olma 3.4. Tematik analizler 3.5. Kaynaklar 3.6. Kuruluşların iç kalite güvencesi ve profesyonel işleyişi 3.7. Kuruluşların periyodik dış kalite güvencesi 17 NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 7

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 8 NEDEN AKREDİTASYON ? Şeffaflık Tanınma Güven duyma Farkındalık Rekabet Aday/ Okuyan öğrenciye daha fazla bilgi sağlama Kalite Güvencesi Ulusal / Uluslarası

9 AKREDİTASYON SÜRECİNİN BİZE NE FAYDASI OLACAK ? 1. Üniversitelerin kendilerini tanımaları sağlanacak (İç değerlendirme Stratejik Planlama Dış değerlendirme), 2. Üniversiteler, ulusal ve uluslararası akademik dünya tarafından daha iyi tanınacak, 3. Üniversitelerin, Avrupa’da ve dünyadaki rekabet gücü artacak, 4. Üye ülkelerdeki bilimsel çalışmalara ulaşma, ağlarına dahil olma ve başarılı çalışmaları örnek alabilme imkanı sağlayacak. 5. Üniversiteler Ulusal/Uluslarası Öğrenciler tarafından daha fazla tercih edilen olacaklar 17 NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 9

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 10  Farklı Disiplinlerdeki Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih- Coğrafya Fakülteleri (FEF) Öğretim programlarının Kalitesinin Yükseltilmesine: 1.Değerlendirme, 2. Akreditasyon, 3. Bilgilendirme çalışmaları yaparak, Katkıda bulunmak üzere kurulan,  Bir Sivil Toplum Kuruluşu ( Dernek)  Akreditasyon Kararlarında Yetkili 10 ş

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 11 TEMEL AMACIMIZ FEF’in bölümlerinde eğitim, öğretim, araştırma ve topluma hizmeti ilerletmektir. Böylece, daha iyi eğitilmiş ve niteliği yükseltilmiş bireyler yetiştirilerek toplum refahının ileri götürülmesi hedeflenmiştir. Bu amaca ulaşmak için, FEDEK: 1. Mezunlarına “Lisans” derecesi veren FEFKON bünyesindeki FEF Programlarının değerlendirilmesi için ayrıntılı bir program düzenler ve uygular. 2. İlgili kurumları FEF eğitim - öğretiminin değerlendirilmesi alanında bilgilendirir. 3. FEF alanındaki eğitim–öğretim, araştırma ve topluma hizmet niteliğinin gelişimini belgelendirerek teşvik eder. 11

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 12  Alanlar açısından çeşitlilik : 10 Sosyal Bilimler ve 11 Fen Bilimler  KALDER Temsilcisi  Yurtdışı değerlendirme deneyimli temsilci  TÜRKAK Baş Denetçisi (Kalite Güvence Sistemleri) ve Denetçi (İSO 17025)  BOLOGNA Rehberi  Vakıf Üniversitelerinden üyelerimiz  Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) değerlendirmesinden geçmiş üniversitelerimizden üyelerimiz  Türkiye coğrafyası açısından çeşitlilik  GÖNÜLLÜLÜK İLKESİ 12

Kurumsal yapılanma, Değerlendirme ölçütleri, Eğitim Çalıştayları logo, web sayfası, üçüncü taraflar için Bilgilendirme Toplantıları duyuru, ziyaret vs. Bir Araya Gelinmesi İnisiyatifi, Sistemin içinden gelen ve Uluslarası deneyimli akademik ve/veya alanında uzman bireylerle başlamak Takım Oluşturma Program Başvuruları Saha ziyareti AKREDİTASYON FEDEK Ölçütlerine Göre Değerlendirme

ÖĞRENCİLER YÖNETİM YAPISI PROGRAM ÖĞRENİM AMAÇLARI PROGRAM ÇIKTILARI KURUM DESTEĞİ VE PARASAL KAYNAKLAR ALT YAPI ÖĞRETİM PLANI ÖĞRETİM KADROSU SÜREKLİ İYİLEŞTİRME PROGRAMA ÖZGÜ ÖLÇÜTLER

FEDEK KURULUŞ: Ekim 2009 FEF programlarının Değerlendirme başvuru sayısı % 600 arttı Akreditasyon alan program sayısı /yıl % 60 arttı FEF Programları bilgilendirme toplantıları sayısı /yıl 13 (Ort) 17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 15

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 16 Kalite Kültürünün oluşturulması Hedef Kitlenin tanımı:  Üst Yönetim  Akademisyenler,  Öğrenciler,  İdari personel Paydaşların Tanımı:  İç Paydaşlar  Dış Paydaşlar Uygulama ve Sürdürülebilirlik 16

Ulusal Kalite Ajanslarının Deneyimlerinden faydalanma Uygulanmakta olan Öğrenci Merkezli Eğitim sisteminin sürekliliği YÖK TARAFINDAN TANINAN Kalite Kültürünün tüm paydaşalarca anlaşılması ve içselleştirilmesi Akredite olan programlardan ara raporlar alınarak sürdürülebilirliliğin sağlanması. Akreditasyon alan programların YÖK tarafından farkındalılığının kamuoyu ile paylaşılması Öğrencilere Akredite programlardaki öğretim farkındalığının anlatılması

17 NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 18

KÜRESELLEŞME – AKREDİTASYON NİSAN 2015EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 19

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 20 AKREDİTASYON VE 28 EYLÜL YILINDA MÜDEK İstanbul

17 NİSAN 2015 EDU SUMMIT-II. Eğitim Zirvesi 21 Te ş ekkür Ederim 21