BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
2016 Dünya Sağlık Günü Diyabeti (şeker hastalığını) Yenelim! Dr Pavel Ursu Dünya Sağlık Örgütü Türkiye Temsilcisi.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Sağlık Gözetimi ve Çalışma Ortamı Gözetimi
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
ANTRENMAN BİLGİSİ “Eklem Hareket Genişliği ve Antrenmanı”
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
©McGraw-Hill Education, 2014
 LÖSEV, 24 Eylül 2000 tarihinde, lösemili çocuklara özel, modern tıbbın tüm olanaklarını bünyesinde barındıran 2000'li yılların.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
DESTEK EĞİTİM ODASI.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 5
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
DİYARBAKIR 2008.
ŞEKER(DİABETES MELLİTUS DM) HASTALARININ YAŞAM KALİTESİNİ ARTIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Şeker ya da diyabet denilen hastalık genellikle kalıtsal ve.
KİRİŞ YÜKLERİ HESABI.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
Program Tasarım Modelleri
Bayramlarımız Hikmet SIRMA.
TEMELLER.
SA Ğ LI Ğ IN GEL İŞ T İ R İ LMES İ VE İ L EYLEM PLANI.
ATLETİZM.
CİMNASTİK Hazırlayan: melis kaçmaz. Cimnastik Cimnastiği; dayanıklılık, kuvvet, esneklik, çeviklik, koordinasyon ve vücut kontrolünü geliştirme amacıyla.
KİŞİSEL HİJYEN.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Kuvvet Antrenmanları Genel Prensipler
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
ELLE TAŞIMA İŞLERİ YÖNETMELİĞİ
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
BARALAR.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
JİMNASTİK.
Sporcu beslenmesinde en önemli hedefler
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR. BÖLÜM 7 SIVILAR VE GAZLAR.
NeTIRail-INFRA Bilgilendirme Toplantısı, Ankara, Türkiye
SÜRAT.
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
TANIMLAMA ve SINIFLANDIRMA
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
KİŞİSEL REHBERLİK.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Eşleştirme Programı World Wide Mating Service (WMS)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ CİMNASTİK D.SULTAN YILDIRIM BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ

CİMNASTİK Cimnastiği; dayanıklılık, kuvvet, esneklik, çeviklik, koordinasyon ve vücut kontrolünü geliştirme amacıyla yerde veya aletler üzerinde yapılan fiziksel aktivite olarak tanımlayabiliriz.

CİMNASTİĞİN BRANŞLARI Artistik Cimnastik Ritmik Cimnastik Genel Cimnastik Trambolin Akrobatik Cimnastik Sportif Aerobik

ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ Kız Paraleli (Asimetrik Paralel) (K) Atlama Masası (K-E) Üst barın yüksekliği 2.45 m., alt barın yüksekliği 1.65 m. dir. Yüksekliği K - 1.25 m., E – 1.35 m. yaklaşım koşu mesafesi 25 m. dir.

ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ Denge (K) Yer (K - E) 12 x 12 m. dir, 1’er m. güvenlik alanı vardır. Bayanlar yer serilerini müzik eşliğinde yapmaktadır. Yerden yüksekliği 1.25 m. dir. Uzunluğu 5 m. ve genişliği ise 10 cm. dir.

ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ Halka (E) Kulplu Beygir (E) Yüksekliği 1.05 m. dir. Genişliği 1.60 m. ve kulplar arasındaki mesafe 40 to 45 cm. dir. Halkaların yerden yüksekliği 2.55 m. dir.

ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ Paralel (E) Barfiks (E) Yerden yüksekliği 1.75 m. dir. Yerden yüksekliği 2.55 m. dir.

RİTMİK CİMNASTİK ALETLERİ İp - Çember – Top – Labut – Kurdela

  GENEL CİMNASTİK Genel cimnastik cimnastiğin branşları içinde yarışma sporu olmayan tek branştır. Dünyada 4 yılda bir “World Gymnaestrada” adı altında 25000 kişinin katılımıyla festivaller düzenlenmektedir. Gynaestrada’lar farklı ülkelerden, 7 den 70’e birçok kişisinin katıldığı dünyanın en büyük karnavalıdır. Ülkemiz ise henüz böyle bir organizasyona iştirak etmemiştir. Ancak çocuklarımız ve gençlerimiz düzeyinde olsa da bu tür festivaller 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ve 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramlarında düzenlenen stadium gösteri ve kutlamalarında kendini göstermektedir

 TRAMBOLİN Trambolin yarışmaları vücut kontrolünün en üst noktaya ulaştığı yarışmalardır. Yarışmalr büyük trambolin, çift mini trambolin ve sıçratmalı yer bandı yapılmaktadır. Trambolin yarışmaları henüz ülkemizde yapılmamaktadır.

AKROBATİK CİMNASTİK Akrobatik Cimnastik eski yunandaki akrobatlardan ismini almıştır. En eski spor dallarından birisidir. Akrobatik cimnastiktede hem yerde hem de havada vücut kontrolü en üst seviyededir. Yarışmalar eşlerde hem kız hem erkek hemde karışık olacak şekilde, kızlar üçlü ve erkekler dörtlü grublar halinde yapılmaktadır. Yarışma alanı 12 x 12 m.’lik yer mideri alanıdır

SPORTİF AEROBİK Esneklik, dayanıklılık ve yedi temel step adımının birleştirilerek, müzik eşliğinde durmaksızın gerçekleştirilen hareketler bütünü sportif aerobik serilerini oluşturmaktadır. Dünyada 90’lı yıllarında başlarında sportif aerobik yarışmalrı yapılmaya başlanmışt, ülkemizde ise yklaşık 5 yıllık bir geçmişi vardır. Yarışmalar çiftlerde (bayan ve erkek), üçlü ve altı gruplarda yapılmaktadır. Yar minderinin boyutları 7 x 7 m. ve 2’şer m. de güvenlik alani vardir.

DERSİMİZİ PLANLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER Sınıf Mevcudu Malzemeler Tesisler Ders sıklığı ve süresi Öğrencilerin kişisel farklılıkları Toplumun ihtiyaçları Güvnlik Tedbirleri ve sorumluluk      

HARAKET KAVRAMI VE BECERİLERİN SINIFLANDIRILMASI Vücut Farkındalığı (Vücudumuzun yapabildikleri) Alan Farkındalığı (Vücudumuzun hareket edebildiği yerler) Fiziksel Özellikler (Vücudumuzun hareket etme şekli) İlişkiler (Vücudumuzun kimile ve ne ile ilişkili hareket ettiği) Vücudun yapabildiği şekiller Kişisel ve Genel Alanlar Hareketin Hız Kişilerle Vücudun bir parçası ile yapılan dengeler Hareketin yönü ve yolu Hareketin Güç Objelerle Ağırlığın vücut bir parçasından diğer bir parçasına aktarılması Hareketin düzeyi Akıcı ve bağlantılı hareketler

Vücut Farkındalığı Vücudun yapabildiği şekiller Uzayan ve kırılan şekiller Geniş ve dar şekiller Dönen Şekiller Vücudun bir parçası ile yapılan dengeler Ağırlığın vücut bir parçasından diğer bir parçasına aktarılması

Alan Farkındalığı Kişisel ve Genel Alanlar Hareketin Yönü ve Yolu Yön Öne, geriye, yana, çaprazlama, yukarı, aşağı Yol (Geçiş Yari) Kavisli, doğru, zigzag Haraketin Düzeyi Yüksek, orta, düşük

Fiziksel Özellikler Hareketin Hız Hareketin Güç Çabuk, normal, yavaş Hareketin Güç Güçlü, hafif Akıcı ve bağlantılı hareketler Serbest, bağlantılı

İlişkiler Kişilerle Objelerle Eşleştirme-tersini yapmak, yönlendirmek-takip etmek, buluşmak-bölüşmek, yalnız-eşli-grup ile Objelerle Üzerinde-üzerinde değil, yakınında-uzağına, üzerinden geçerek-altından geçerek, içinde-dışında, çevresinde-içerisinde

NEDEN ISINIRIZ? Vücudu fiziksel performansa hazırlamak için, Sakatlıkları önlemek ve performansı yükseltmek için, Kişiyi fiziksel hazırlığının yanı sıra zihinsel olarakda fiziksel aktiviteye hazırlamak için, Vücur ısısını arttırarak fizyolojik işlevselliği arttırmak için

Isınma hareketlerini 3 grup aktiviteden seçmeliyiz Aerobik aktiviteler (3 – 5 dak.) Esnetme aktiviteleri (5 – 8 dak.) Spora özel veya dersin içeriğin özel esnetme hareketleri (1-3 dak.)

Aerobik aktiviteler Amaç Tipleri Sınırlamalar Öneriler Vücut ısısını arttırmak Kalp atımını artırmak Eklem sıvılarının salgılanmasını sağlamak Kasları esnetmeye hazırlamak Tipleri Yürüyüşler, koşular, hoplamalar, sıçramalar vs. Sınırlamalar Hızlı başlangıç ve ani duruşlardan sakınmak Derin çömelmelerden yapılan sıçramalardan kaçının Patlayıcı nitelikteki yükselmelerden kaçının Öneriler Tempoyu yavaş yavaş arttırın Kalp atım sayısını kontrol edin

Esnetme aktiviteleri Amaç Tipleri Sınırlamalar Öneriler Bütün büyük kas gruplarını gerdirerek tüm eklemlerdeki hareket açısının arttırılması Kasların hızlı ve verimli çalışmasına yönelik hazırlanması Kasların uzayabilme ve elastik olma özelliklerinin geliştirilmesi Tipleri Aktif statik germe Bireysel (kişinin kendisinin) yardımıyla pasif germe Bireysel (kişinin kendisinin) yardımıyla PNF germe Sınırlamalar Sakatlıklara sebebiyet verebilecek hızlı dinamik (balistik/yaylanmalı) alıştırmalar yapılmalıdır. Öneriler Statik yapısı nedeniyle 3-4 gerdirme alıştırmamsıdan sonra, kalp atım sayısının arttırılmasına yönelik alıştırmalar yapılmalıdır.

Spora özel veya dersin içeriğin özel esnetme hareketleri Kalp atım sayısını en yüksek %40-50 oranına ulaştırın (yaklaşık 120-130 atım/dk) Spor branşına veya yapılan etkinliğe yönelik gerekliliklerle genel ısınmayı tamamlayın.