Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

DERS İÇERİĞİ  Dizinlerin Türleri  Dizinlerin Bileşenleri  Temel Dizinleme Terimleri BBY 306 D İ Z İ NLEME VE ÖZ HAZIRLAMA
BAŞLIK (TIMES NEW ROMAN(TNR), 48 PUNTO, KOYU) ÖZET (TNR, 36 PUNTO, KOYU) Özet bölümünde, yapılan çalışmanın amacı ve önemi kısaca anlatılmalı, kullanılan.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
BİBLİYOGRAFYA (Bibliography) Tanım: Kitapları, özellikle fiziksel özellikleri ve içeriklerine göre niteleme sanatı; kitapların fiziksel nesneler ve.
Hafta 5: Dizinleme Yaklaşımları ve Dizinleme Dilleri ve Dizinlerin Değerlendirilmesi BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Kültürel Miras ve Dijitalleştirme İlişkisi, Dijitalleştirmeye Giriş Arş. Gör. Tolga Çakmak.
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
DİYARBAKIR 2008.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
Program Tasarım Modelleri
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Proje Dosyası - Belgeleme - Raporlama
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
KONU 2 (2. Hafta) ORGANİK elektroKİMYA
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
VI. FEN BİLİMLERİ ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU
Program Tasarım Modelleri
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sivil Toplum Kuruluşlarının Kanun Yapım Sürecindeki Rolü
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Kemal AKYOL, Şafak BAYIR, Baha ŞEN
Kent Planlarının Nitelikleri ve İlkeleri
Geçerlik ve Kullanışlılık
Verimli ve Doğru Çalışma
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 2
Türkiye Atıf Dizini nedir?
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Tezin Olası Bölümleri.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Nitel Araştırma Süreci
Uzm. Dr. Kemal Türker ULUTAŞ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Gümüşhane Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Genetik ve Biyomühendislik Bölümü Bitirme Çalışması Poster Hazırlama Kılavuzu Poster Boyutları:
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ Bitirme Çalışması Başlığı
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Geliştirme Genel Müdürlüğü
POSTER BOYUTLARI: Genişlik: 50 cm, Yükseklik: 70 cm
Bilimsel bir Bildiri veya Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?
Sunum transkripti:

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Öz Özlerin oluşturulma amaçları Öz türleri Özlerin uzunluğunu etkileyen etmenler Ders İçeriği BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Cleveland, D. B. ve Cleveland, A. D. Chapter 5, (ss ) Lancaster, Chapter BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama Kaynaklar

Bilginin düzenlenmesinde kullanılan önemli unsurlar arasındadır. İçeriğin/dokümanın hem tanımlanması hem de sunumuyla bağlantılı bir süreçtir. Kullanıcıya materyalin boyutları, konusu ve temel özellikleri hakkında bilgi verir. Bilgi döngüsünde bilginin «aktif» olduğu «üretim» sürecinde gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında (düzenleme) yer alır - kullanımı daha çok «yarı aktif» (arama) dönemdedir Öz BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Buz dağının görünen kısmıyla görünmeyen kısmını yansıtmaya çalışma sürecidir.

Materyalin içerdiği en önemli konunun bir özeti Belge/Doküman içeriğinin kısa ve tutarlı bir şekilde sunulması Belge/Dokümanın kapsadığı ana konu ya da kullanıcının özümsemesi beklenilen bilgi (knowledge) hakkında kullanıcıyı bilgilendirmek için oluşturulmuş kısa tutarlı metin. Bir bilimsel araştırmanın sonuçlarını ve çıktılarını kısa bir şekilde sunarak kullanıcının arama işlemlerinde kullandığı zaman ve çabayı azaltmak için kullanılan metinsel ifadeler Öz - tanımlar BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Abstract – Summary Öz – Özetlerle benzer şekilde metnin öne çıkan önemli yanlarını içerir. Fark: içerik dokümanın hedef kitlesinin kullandığı terminolojide sunulur. Genellikle 150 – 250 kelime ile sınırlıdır. Öz - Özet BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Öz – Dizin oluşturma süreçleriyle birlikte benzer süreçlerden faydalanılarak oluşturulur. Fark: Dizinlerde konu daha genel bir şekilde ifade edilir. Dizinlerin ifade edilişleri kelime ve kelime yapılarına, terimlere dayanır. Her ikisi de farklı bileşenlerden oluşur. Öz - Dizin BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Materyalin kullanılabilirliği ile ilgili kapsamlı bilginin sunumunu gerçekleştirmek. - Materyalin teknik ve bilimsel içeriğinin mümkün olduğunca tam bir şekilde sunmak Materyale erişimi sağlayacak temel unsurları belirlemek. Kullanıcıların materyalin tamamını okuyup/okumamalarına karar vermelerini sağlamak. Özlerin Oluşturulma Amaçları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Araştırmacıların materyalin konusuyla ilgili temel bulguları görmelerini sağlamak. Kullanıcıların materyalin özellikleri ve içeriği ile ilgili ön bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Materyalin tamamını dizinlemek yerine içeriği yansıtan bölümünün dizinlenmesini sağlayarak erişimin hızlandırılması. Danışmanların teknik dokümanları tüm içeriği okumadan değerlendirmelerine katkı sağlamak Özlerin Oluşturulma Amaçları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Öz Örnek BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Öz Örnek BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Tanımlayıcı (Descriptive) Özler Bilgi veren (Informative) Özler Yapılandırılmış (Structured) Özler Genişletilmiş Özler (Extended abstracts) Öz Türleri BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Doküman içeriğindeki başlıkların ya da içindekiler tablosunda verilen bilgilerin paragraf halinde sunulmasıdır. Okuyucuya metnin genel olarak ne hakkında olduğunu gösterir. İçerik hakkında tam olarak bilgi vermez Yaygın kullanımı olmayan bir öz türüdür. Tanımlayıcı Öz BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Tanımlayıcı Öz BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Bilgilendirici Özler Uluslararası indekslerde tercih edilen ve yoğun kullanımı olan özlerdir. Makale hakkında daha ayrıntılı bilgi verir, Yalnızca metinde yer alan içeriği değil aynı zamanda; –Bilgiyi belirleme (künye veya diğer bilgiler) –Çalışmanın arka plan bilgisinin sunumu, araştırma sunumunun verilmesi –Yöntem ve genel kapsamda bulguların sunumu –Genel anlamda sonuçlar BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Bilgilendirici Özler BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Yapılandırılmış Özler Çalışmayla ilgili sunulması istenen bilgilerin neler olduğunun önceden belirlendiği özlerdir. Okuyucuya belirli başlıklar altında metnin içeriği genel hatlarıyla sunulur. Bilgilendirici özlerle içerik açısından aynı format açısından farklılık gösterir. BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Yapılandırılmış Özler BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Genişletilmiş Özler Yapılandırılmış özler kapsamında yer alır. Diğer öz türlerine göre daha geniş kapsamlıdır. Materyalin ya da çalışmanın bütün hatlarını içerir. Kelime sayısı 500 – 1500 arasında değişir. Referanslar, göndermeler yer alabilir BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Genişletilmiş Özler BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Genişletilmiş Özler BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Genişletilmiş Özler BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Özler BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Özü oluşturulacak dokümanın uzunluğu, Konunun karmaşıklığı, Oluşturulma amacı (Konferans/ Makale, Teknik Rapor), Maliyet, Konunun erişilebilirliği ve güncelliği Özlerin Uzunluğunu Etkileyen Etmenler BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama