KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, KARŞIYAKA ANADOLU MESLEK LİSESİ, TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TEKNİK LİSE, ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ COMENİUS OKUL ORTAKLIKLARI PROJESİ TANITIMI COMENİUS OKUL ORTAKLIKLARI PROJESİ TANITIMI
BİTE THE BYTE Yeni Teknolojilerle Nasıl Öğretilir? Yeni Teknolojilerle Nasıl Öğretilir?
Proje başvuru öncesi süreç Proje başvuru öncesi süreç Bu proje 2007 yılı ekim ayında Dublin de bir Comenius hizmet içi eğitim toplantısında ortaya çıkmıştır. Bu proje 2007 yılı ekim ayında Dublin de bir Comenius hizmet içi eğitim toplantısında ortaya çıkmıştır. Okulumuzun İngilizce öğretmeninin katıldığı bu eğitimde proje çalışmalarının yüz yüze görüşmelerle başlamasından dolayı projenin hedefe ulaştığını düşünüyoruz.Yine buradan çıkardığımız sonuç,bilinen ortaklarla başarıya daha kolay ulaşıldığıdır. Okulumuzun İngilizce öğretmeninin katıldığı bu eğitimde proje çalışmalarının yüz yüze görüşmelerle başlamasından dolayı projenin hedefe ulaştığını düşünüyoruz.Yine buradan çıkardığımız sonuç,bilinen ortaklarla başarıya daha kolay ulaşıldığıdır.
Yaklaşık 5 aylık süre boyunca ortaklarla hemen her gün mailler yoluyla haberleşerek projenin içeriğini oluşturduk. Yaklaşık 5 aylık süre boyunca ortaklarla hemen her gün mailler yoluyla haberleşerek projenin içeriğini oluşturduk.
Proje Başvuruları Sonrasındaki Süreç (15 Şubat 2008 sonrası...) Proje Başvuruları Sonrasındaki Süreç (15 Şubat 2008 sonrası...) 2007 Ekim ayından 2008 şubat ayına kadar yoğun geçen tempolu bir çalışmadan sonra 15 şubat 2008 de her ortak, projesini kendi Ulusal ajansına teslim etti ve ağustos ayına kadar süren bir bekleme dönemine girdik Ekim ayından 2008 şubat ayına kadar yoğun geçen tempolu bir çalışmadan sonra 15 şubat 2008 de her ortak, projesini kendi Ulusal ajansına teslim etti ve ağustos ayına kadar süren bir bekleme dönemine girdik.
Koordinatör ülkenin Ulusal Ajansında bağımsız dış uzmanlar tarafından proje içeriğinin değerlendirildiği ve puanlandırıldığı kalite değerlendirmesi (Quality Assessment) yapıldı.
Projemizin koordinatörü Almanya olduğu için bu değerlendirme Almanya Ulusal ajansı tarafından gerçekleştirildi. Projemizin koordinatörü Almanya olduğu için bu değerlendirme Almanya Ulusal ajansı tarafından gerçekleştirildi.
Bu aşamada, 2008 Ulusal Bu aşamada, 2008 Ulusal Teklif Çağrısında ua.gov.tr Teklif Çağrısında ua.gov.tr web sitesinde yer alan ulusal öncelikler de puanlara yansıtıldı. web sitesinde yer alan ulusal öncelikler de puanlara yansıtıldı.
İstenen kriterleri sağlayan projemiz, Ulusal Ajansımız ve diğer ülke Ulusal Ajanslarının bütçe imkanları doğrultusunda kabul edildi.
Kabul yazısı yazılarak ilgili adresinde yayınlandı ve kurumumuz haberdar edildi.
2008 Yılı için Ulusal ajansa toplam 945 comenius proje başvurusu yapılmıştır. Bunlardan 798’içok taraflı okul ortaklığı, 147’si iki taraflı okul ortaklığı projesidir.
Tüm Başvurularda Kamu-Özel Okul Oranları Özel; 153 (16%) Kamu; 791 (84%) Kabul Edilen Başvurularda Kamu-Özel Okulların Oranları Kamu 87% Özel 13%
Proje başvurusunda ilk 10 sırada yer alan iller
Proje başvurusunda son 10 sırada yer alan iller
Projemizi Tanıyalım Proje adı:Bite the Byte Yeni Teknolojilerle Nasıl Öğretilir? Proje Türü:Çok taraflı okul ortaklıkları Proje Ortakları: Almanya,İspanya,İtalya(sosyal ortağı var),Yunanistan, Türkiye ve Portekiz Proje Süresi:2 yıl Hareketlilik sayısı:12 Proje Bütçesi:13000 euro
Projenin amacı Bu projeyle ortak ülkelerdeki bilgi işlem teknolojilerini öğrenme öğretme sürecinde farklı yaklaşımları ve iyi uygulamaları toplamak ve proje sonunda oluşturulacak dijital platformda yayınlayarak geniş kitlelere ulaşmak hedeflenmektedir. Bu projeyle ortak ülkelerdeki bilgi işlem teknolojilerini öğrenme öğretme sürecinde farklı yaklaşımları ve iyi uygulamaları toplamak ve proje sonunda oluşturulacak dijital platformda yayınlayarak geniş kitlelere ulaşmak hedeflenmektedir.
Projenin Hedefleri 1-Farklı ülkelerdeki eğitim uygulamaları hakkında bilgi,deneyim ve paylaşım fırsatları yaratmak 2-Farklı ülkelerde benzer sorunlar yaşayan öğretmenler arasında işbirliği yoluyla köprü oluşturmak 3-Öğretmenlerin bilişim teknolojilerini kullanma becerilerini geliştirmek
4-Türk kültürünü tanıtıp ve Avrupa kültürünü tanıyarak karşılıklı olarak var olan ön yargılardan kurtulmak 5-Kültürler arası benzerlik ve farklılıkları tartışmak 6-Öğretmenlerin yabancı dil gelişimine katkıda bulunmak
Beklenen Katkılar 1-Farklı ülke ve kültürden gelen ortaklarımızla yapacağımız çalışmalar sonunda saygı,hoşgörü,eşitlik gibi değerler çerçevesinde ilişkiler kurmak ve devam ettirmek,yeni işbirliklerine olanak sağlamak 2-Öğretmenlerin takım çalışması becerisini geliştirmek 3-Organizasyon becerisini geliştirmek 4-Proje yönetimi becerisini geliştirmek
Beklenen olumsuzluklar Yabancı dil problemi Yanlış anlaşılmak İş Yükünün artması!!!!!!!!!!!
Okula Katkıları 1-Diğer okullarla iletişimin artması 2-Reklam 3-Prestijin artması
Bu konuyu neden seçtik Öğretmenler olarak günlük uygulamalarımızda bilişim teknolojilerinin rolü önemlidir.Fakat deneyim ve gözlemlerimiz sonucu: Öğretmenler olarak günlük uygulamalarımızda bilişim teknolojilerinin rolü önemlidir.Fakat deneyim ve gözlemlerimiz sonucu: Öğretmenlerin pratik eksikliklerinin olduğu, Öğretmenlerin pratik eksikliklerinin olduğu, Zorluktan çekindikleri, Zorluktan çekindikleri, Öğrencilerin bu konuda kendilerinden daha iyi olduğunu bilmeleri… Öğrencilerin bu konuda kendilerinden daha iyi olduğunu bilmeleri…
gibi nedenlerden dolayı bilişim teknolojilerini öğretmenler arasında geliştirme fikrinde birleşerek proje konusunu seçtik. gibi nedenlerden dolayı bilişim teknolojilerini öğretmenler arasında geliştirme fikrinde birleşerek proje konusunu seçtik.
Ortaklar arasındaki görev dağılımı Proje koordinatörü Almanya dır.Projenin oluşmasında İspanya etkili rol oynamıştır. Projenin uygulanmasında ortakların görev dağılımı aşağıdadır.
Bu görevlerin dışında projenin kabul edilmesinden sonraki süreçte bilişim teknolojileri konusunda, her hareketlilikte ortakların bir konu seçerek toplantılarda bu konuları sunmaları ve okullarında bu konuda yaptıkları farklı uygulamaları getirerek paylaşmaları karalaştırıldı.
Hareketlilik toplantılardan sonra her ortak kendi ülkesinde seminerler düzenleyerek gelişmeleri ve öğrendiklerini okullarıyla paylaşıp projenin geniş tabana yayılmasını sağlayacaklardır. Hareketlilik toplantılardan sonra her ortak kendi ülkesinde seminerler düzenleyerek gelişmeleri ve öğrendiklerini okullarıyla paylaşıp projenin geniş tabana yayılmasını sağlayacaklardır.
Ortak ülkeler ve okulları Koordinatör: Almanya Walter Euchken Schule Karlsruhe Vocational secondary school Vocational secondary school Toplantıları hazırlama Aktiviteleri düzenleme Web sitesine katkıda bulunma
İSPANYA IES Ingeniero La Cierva IES Ingeniero La Cierva Secondary School Secondary School Web sitesine ev sahipliği yapmak Web sitesine ev sahipliği yapmak Moodle öğretimi Moodle öğretimi CD hazırlanması CD hazırlanması Web sitesinde video ses dosyaları ve diğer formatlarla katkıda bulunmak Web sitesinde video ses dosyaları ve diğer formatlarla katkıda bulunmak
YUNANİSTAN Vocational Lyceum of Stavroupoli Thessal Oniki İyi uygulamaları toplamak Dinleme video video yazı ve diğer formatlarla web sitesine katkıda bulunmak
İTALYA Istıtuto Di Istruzione Superiore Statale James Clerk Maxwell General secondary school İyi uygulamaları toplamak Ortakları moodle konusunda bilgilendirmek Web sitesine katkıda bulunmak
Portekiz Escole Secondaria Jose GamesFerreira Secondary school Bilişim teknolojileri kullanımı konusunda iyi uygulamalar toplama Proje sonuçlarını yayma Web sitesini materyallarla destekleme Web konferanslarına katılma
Proje Yönetim Ekibi Ekip Lideri:Durdu Mahmut Tokmak (Okul müdürü) Proje Koordinatörü:Uğur Terliksiz (Makine Teknolojileri öğretmeni) İrtibat Kişisi:Canan Dinçsoy (İngilizce öğretmeni) Teknik UygulamalarSorumlusu:A.Rıza Kılıç İbrahim Durmaz,Ferruh Özkan