Uzaktan eğitim, öğretim elemanı ya da öğretim elemanlarının, mekan ve zamanlarından farklı olarak planlanmış öğrenmeye katılan kişilere, basılı ya da.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

Yıldız Teknik Üniversitesi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
HAZIRLAYAN Dr. Mehmet Arif ÖZERBAŞ.
Türkiye’de Uzaktan Eğitim*
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Uzaktan Eğitimin Temelleri
CMS ve LMS.
E-Öğrenme Nedir?
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİM KAVRAMSAL ÇERÇEVE
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
E-ÖĞRENME SİSTEMİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİMDE KULLANILMASI VE E-ÖĞRENME SİTELERİNİN KULLANIM KOLAYLIĞI AÇISINDAN İNCELENMESİ Yasemin BOY Yaşar ARSLAN Doç. Dr.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi
PANEL KONUSU: TÜRKİYE’DE AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEMEL POLİTİKASI Modelleri – Kurumları – Mevzuatı KATILIMCILAR Prof. Dr. Üstün ÖZEN-Atatürk Üniversitesi.
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
UZAKTAN EĞİTİM.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ ve KURAMLARI
Dünyada Uzaktan Eğitime İlişkin İlk Uygulamalar
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Uzaktan Eğitime Giriş ve Kavramsal Çerçeve
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ TARİHSEL GELİŞİM Dr. Serçin KARATA Ş.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Uzaktan Eğitimin Temelleri
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
UZAKTAN E Ğİ T İ M – 1 Uzaktan E ğ itim Nedir? Neden gereklidir?“ “UE Teknolojileri?” “Dünya’da ve Türkiye’de UE”  Uzaktan E ğ itim Tanımı  Neden Uzaktan.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
UZAKTAN EĞİTİM.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
İnternet’in Tarihi Gelişimi.  Internet, teknik olarak, birçok bilgisayarın ve bilgisayar sistemlerinin birbirine bağlı olduğu, dünya çapında yaygın olan.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
Sunum transkripti:

Uzaktan eğitim, öğretim elemanı ya da öğretim elemanlarının, mekan ve zamanlarından farklı olarak planlanmış öğrenmeye katılan kişilere, basılı ya da elektronik iletişim ortamları ile öğretim sağlayan tüm düzenlemelerdir.

Öğreten ile öğrenenin yüz yüze olmaktan farklı olarak, fiziksel bir uzaklıkta olması ile yapılan eğitim ve öğrenimdir.

Uydu, video, ses, grafik, bilgisayar, çoklu ortam teknolojisi gibi araçların yardımıyla, eğitimin uzaktaki öğrencilere ulaştırılmasıdır.

Uzaktan eğitimin ana özellikleri şöyle özetlenebilir: Öğretim sürecinin çoğunluğunda öğrenen ve öğreten ayrı yerlerde bulunur. Öğrenen ve öğreteni birleştirecek ve ders içeriğini iletecek özel olarak hazırlanmış eğitim medyası kullanılır. Öğrenenle öğreten arasında iki yönlü iletişimi ve etkileşimi sağlamak için ayrıca bilişim ve etkileşim teknolojilerinden yararlanılır. Öğrenci değerlendirmesinin sağlanması için etkili bir eğitim yönetimi oluşturulur.

Posta hizmetlerinin kullanılması. Okula devam mecburiyetinin olmaması. Özel öğretim programları kullanılır. Özel araç ve gereçlere ihtiyaç duyulur.

o Fiziki yapı o Araç gereç o Kaliteli öğretmen o Kaliteli eğitim o Standart eğitim o Öğrenci sayısı o Okula devam o Ailelerin eğitime ilgisizliği o İlgi ve yetenekler o Öğrenme düzeyi o Çağdaş yöntemler o Kalıcılık 7

UZAKTAN EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR Uzaktan eğitim: Farklı mekanlardaki öğrenci, öğretmen ve eğitim materyallerinin iletişim teknolojileri aracılığıyla bir araya getirildiği resmi veya kurumsal bir eğitim faaliyetidir. Uzaktan öğrenme: Öğretici ve öğrenenin fiziksel olarak ayrı ortamlarda bulunduğu durumlarda gerçekleştirilen öğrenme etkinlikleridir. LMS (Learning Management System) : Öğrenme Yönetim Sistemi CMS (Content Management System): İçerik Yönetim Sistemi

Sanal sınıf: Belli bir içeriği bir ağ üzerinden öğrenmek amacıyla oluşan grup. e-Öğrenme (e-Learning): İnternet, bir ağ veya sadece bilgisayar yolu ile gerçekleşen öğrenmelerdir. m-Öğrenme (m-Learning): Mobil iletişim araçları yolu ile gerçekleşen öğrenmelerdir. Web tabanlı uzaktan eğitim: Web teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen uzaktan eğitim etkinlikleridir.

Yaşam boyu öğrenme: Bireyin, yaşamı boyunca sürekli bir öğrenme etkinliği içerisinde olması durumudur. Eş zamanlı (senkron) öğrenme: Farklı mekanlardaki bireylerin, aynı anda çift yönlü iletişim teknolojileri yardımıyla sanal ortamda bir araya gelip gerçekleştirdikleri öğrenme. Çevrimiçi öğrenme: Bir ağ üzerinden sunulan içerikle gerçekleştirilen öğrenmelerdir.

Eş zamanlı (Senkron) uzaktan eğitim: Öğrenenlere aynı anda ancak farklı ortamlarda sunulan eğitim. Farklı zamanlı (asenkron) uzaktan eğitim: Öğrenenlere hem farklı zamanlarda ve hem de farklı ortamlarda sunulan eğitimdir. Karma / Harmanlanmış (Blended) eğitim: Her türlü teknolojinin kullanılabildiği, geleneksel ve uzaktan eğitimin farklı modellerinin bir araya getirilerek düzenlendiği eğitimdir.

Küreselleşme Kişiselleştirme Özelleştirme Endüstrileşme 12

Geleneksel eğitim alamayan öğrencilere eğitim verme Zaman ve mekândan bağımsızlık Hızlı geri besleme Diğer eğitim sistemlerine göre ucuz olması Teknoloji ve eğitim 13

İnsanlara değişik eğitim seçeneği sunma. Fırsat eşitsizliğini en aza indirme. Kitle eğitimini kolaylaştırma. Maliyeti düşürme. 14

Öğrenciye zengin bir eğitim ortamı sunma. Eğitim isteği artar. Hayat boyu eğitim sağlanabilir. Öğrenmede özel yetenekler gelişebilir. 15

 Öğrenme ortamlarında önemli olan yüz yüze etkileşim ortam ve olanakları.  Öğrenme sürecinde karşılaşılan öğrenme güçlüklerinin hemen düzeltilememesi ve bu durumun ardından oluşabilecek diğer güçlükler.  İstenilen anda yardım alamama ve sorunun giderilmemesinden kaynaklanan davranışların gelişimi. 16

 Kendi kendine çalışma alışkanlığı olmayan ve bu yeteneğini geliştirmemiş bireyler için plânlama ve çalışma zorluğu.  Çalışan bireylerin kendilerine ayıracakları zamanlarda ders çalışma zorunluluğu.  Laboratuar, atölye gibi uygulama ağırlıklı içeriklerin bu yöntemle verilmesindeki sorunlar.  Kalabalık öğrenci topluluklarında iletişim sorunları. 17

Uzaktan EğitimGeleneksel Sınıf Eğitimleri Bireysel düzeyde eğitime olanak tanır. Grup bazında eğitime olanak tanır. Herhangi bir zamanda veya mekanda kullanmak üzere tasarlanabilir. Belli bir zamanda ve mekanda kullanmak üzere tasarlanıp, programlanabilir. Kullanıcılar ve kaynaklar arasındaki ilişkiyi en yüksek düzeyde tutar. O anda bulunulan fiziksel mekandaki kaynaklarla sınırlıdır. GELENEKSEL EĞİTİM İLE UZAKTAN EĞİTİMİN KARŞILAŞTIRILMASI

Uzaktan EğitimGeleneksel Sınıf Eğitimleri Zaman uygun olduğu sürece, eğitilenin işyerinde de kullanıma açıktır. Eğitilenin düzenli çalışma mekanından farklı bir yerde eğitim alabilmesi için, seyahat etmesi ve zaman harcaması gerekmektedir. On line arama kanalları sayesinde, istendiği anda, çok çeşitli kaynağa erişim daha hızlı ve kolaydır. İçerik sınıf düzenine veya daha önceden belirlenip hazırlanmış materyale bağlıdır. Eğitim mekanında bulunması gereken eğitim personeline yatırım yapma ihtiyacı azalır. Eğitimi sunacak personele yüklü bir yatırım yapılmasını gerektirir.

Uzaktan EğitimGeleneksel Sınıf Eğitimleri Ek bir fiziksel alan gerektirmezFiziksel alan gerektirimi söz konusudur. Çok farklı mekanlardaki, eğitilenler arasında bağlantı sağlar. Sadece aynı fiziksel mekanda katılım söz konusudur. Güncel bilginin ve yeni öğrenme modellerinin anında uygulanabilmesine olanak tanır. Anlık krizler sonucunda, eğitim uygulamalarının önemi göz ardı edilebilir. Eğitim ve performans desteği arasında görünmez bir bağlantıyı mümkün kılar. Eğitim ve performans desteği tamamen farklı fonksiyonlar gibi algılanır.

Teknolojideki gelişmelere paralel olarak eğitim- öğretim sürecinde de farklılıklar yaşanmaktadır. Öncelikle örgün eğitime alternatif olarak görülen uzaktan eğitimin, zaman içerisinde örgün eğitimi tamamlayıcı olarak da kullanılabileceği ve çok başarılı sonuçlar ortaya çıkardığı görülmüştür. Tüm bu zaman içerisinde öğretim süreçlerinde basılı ortamlardan elektronik ortamlara geçiş yaşanmıştır. 21

İlk olarak 1728’de Boston gazetesinde mektupla steneogrofi dersleri verilmeye başlandı. 1856’da Fransız Charles Toussaint Alman Gustav Langenscheidt Berlin’de Mektup ile Eğitim Okulu kurmuşlardır. 1883’te New York – Ithaca’da “Mektupla Öğretim Üniversitesi” kuruldu. 1890’da Avustralya Queensland Üniversitesi kampüs dışına açık bir eğitim programı yürüttü.

1920’lerde aynı tür bir eğitim metodu Colombia Üniversitesi tarafından gerçekleştirilmiştir. 1930’lara gelindiğinde okulların radyo kullanarak eğitim yapması… 1933 yılında Iowa State Üniversitesi dünyanın ilk eğitsel televizyon programını yayınlamıştır yılında Güney Afrika Üniversitesi UNISA Division of Esternal Study isimli bir bölüm açarak uzaktan eğitim veren 11 büyük üniversiteden biri olmuştur. 1950’lerde ABD’de askeri amaçlı uzaktan eğitim uygulamaları yapılmıştır.

1967’de İngiliz Open University kuruldu. 1985’te Ulusal Teknoloji Üniversitesi kuruldu. 1992’de ilk basit LMS uygulaması olan CAPA (Computer Assisted Personalized Approach) Michigan State University’de uygulandı. 1993’te tamamen çevrimiçi eğitim veren ilk üniversite Jones International University (ABD) kuruldu. 1994’te İnternet kullanımı evlere girdi.

1994’te Virtual Summer School yaz okulu pilot uygulaması olarak öğrencilerin evlerinde modem ve bilgisayar kullanarak eğitim almasına imkan sağladı. 1995’te Desmond Keegan elektronik ortamda Sanal Sınıf fikrini ortaya çıkardı. 1995’te NIcenet ICA (Öğretmen ile öğrenciyi ücretsiz ortamda buluşturan platform) halka erişime açıldı. 1997’de CourseInfo Releases Interactive Learning Network (Blackboard’ın ilk hali) geliştirildi.

1997’de WebCt 1.0 yayınlandı. 2001’de Claroline projesi claroline.net olarak Belçika’da Catholic University of Louvain tarafından öğretim görevlilerin tecrübe paylaşımları için yayına geçti. 2001’de açık kaynak Uzaktan Eğitim sistemi Moodle moodle.com tarafından başlatıldı. 2002’de Moodle 1.0 yayınlandı Seque Projesi (içerik Yönetimi) ilk halini sundu. (İlkokullar için ) yayına geçti. Mobil öğrenme geliştirilmeye başlandı.

2003’te Adobe Connect’in ilk versiyonu olan Macromedia Breeze kullanılmaya başlandı. 2004’te Sakai Eğitim geliştirme ve paylaşma projesi çeşitli üniversitelerden gelen projelerle oluşturuldu. 2006’da Blackboard patentini aldı. 2008’de Open University Youtube’da yayına başladı.

TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ 1860’da Meclis-i Maarifi Umumiye’nin “Halkın Eğitimi” anlayışıyla halka açık derslerin aynı zamanda gazete aracılığıyla verilme fikri Uzaktan Eğitimin Türkiye’deki ilk fikri sayılabilir yılları arasında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur yılında mektupla öğretim kurslarının düzenlenmesi düşüncesi ortaya atılmıştır yılında Ankara Üniv. Hukuk Fakültesi Banka ve Ticaret Hukuk Araştırma Enstitü çalışmaları yapılmıştır.

1960 yılında orta dereceli meslek okulu mezunlarına Üniversite olanağı sağlamak amacı ile mektupla öğretim yöntemi kullanıldı yılında Mektupla Yüksek Öğretim merkezi kuruldu daha sonra YAYKUR olarak değiştirildi yılında Açık Öğretim Fakültesi açıldı Açık Öğretim Lisesi öğretime başladı İTÜ uzaktan eğitim merkezini kurdu.

1997 TÜBİTAK-BİLTEN UE Fizibilite Çalışması ve Raporu hazırlandı ODTÜ IDE_A Sertifika Projesi başlatıldı Anadolu Üniversitesinden Kazakistan Ahmet Yesevi Üniversitesine görüntülü konferans İle Uzaktan Ders Sunumu gerçekleşti YÖK Uzaktan Öğretim Yönetmeliği Yayınlandı – Enformatik Milli Komitesi oluşturuldu.

2001 UE Yönetmeliği Kapsamında Dersler/Programlar açılmaya başlandı Ahmet Yesevi Üniv. TÜRTEP olarak Uzaktan Eğitime başladı YÖK Uzaktan Eğitim Komisyonu kuruldu. 2009’da İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitime başladı 2010 İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi kuruldu.

UZAKTAN EĞİTİM VEREN ÜNİVERSİTELERİMİZ İli Ahmet Yesevi Üniversitesi(Kazakistan)İstanbul Çukurova Üniv.Adana Afyon KocaTepe ÜnivAfyon Ankara Üniv.Ankara Gazi Üniv.Ankara Mehmet Akif Ersoy Üniv (Burdur)Burdur Trakya ÜnivEdirne Fırat Üniv (Elazığ)Elazığ Atatürk Üniversitesi (Erzurum)Erzurum Anadolu Üniversitesi Açık ÖğretimEskişehir Süleyman Demirel ÜnivIsparta İstanbul Üniv.İstanbul Karabük ÜnivKarabük Kırıkkale ÜnivKırıkkale Kocaeli ÜnivKocaeli Mersin ÜnivMersin Sakarya ÜnivSakarya Karadeniz Teknik ÜnivTrabzon Uşak ÜnivUşak Atılım Üniv (Ankara)Ankara Bahçeşehir Ünivİstanbul Beykent Ünivİstanbul İstanbul Aydın Ünivİstanbul Türkiye Lojistik Araş. Ve Eğ VakFı Beykozİstanbul