PROMETHEUS NESİLLERE GÖRE YÖNETİM M.Yücel Atış. 25.10.20072 M.YÜCEL ATIŞ Dokuz Eylül İşletme Lisans ( Pazarlama ) İstanbul İşletme Yüksek Lisans ( Ücret.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumlar toplumu önemser
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Girişimcilik.
İnsan Kaynakları Tercihinde Öncelikler
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
Yeni Pazarlama Teknikleri
We bring clarity,speedimpact andto help our clients win İstanbul 28 Nisan 2011 Rekabette ayakta kalmak ve kazanmak için: Marka’nın Nimeti Tülin Şahin -
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Özellikle firmaların imajlarının, ünlerinin ve pazarlama çabalarının bu alandaki problemler yüzünden yıprandığını fark ettiklerinden beri, son yıllarda.
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
BİZ KİMİZ? KREA Direct, 2002 yılında kurulan ve “Doğrudan Pazarlama", “Etkinlik Pazarlaması", “İnteraktif Pazarlama" and “Bütünleşik Pazarlama İletişimi"
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
Bolum 4- 2.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”
NÜFUS HİZMETLERİNİ GÜÇLENDİRME VAKFI
Yeni Medya ve Sosyal Medya
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
Toplam Kalite Yönetimi
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Örgütsel Kariyer Planlaması
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
 Daha fazla iç ve dış satış.  Yüksek karlılık (EBITDA).  Yüksek şirket değeri.
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
KADINLARIN YÜKSEK POZİSYONA GELEMEME NEDENLERİ Araş. Gör. M. Berrin BULUT Ahi Evran Üniversitesi (Psikoloji) Nisan 2014, Kırşehir.
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.
Ayşegül ARSLAN.
BRANDING - MARKETING - TRADING
FULYA KARAYAZI.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
X- Y –Z GEN.
“Tek PPG” olarak yolumuza devam ediyoruz
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

PROMETHEUS NESİLLERE GÖRE YÖNETİM M.Yücel Atış

M.YÜCEL ATIŞ Dokuz Eylül İşletme Lisans ( Pazarlama ) İstanbul İşletme Yüksek Lisans ( Ücret Yönetimi ) İşletme Doktora ( Strateji ve Rekabet - Devam ) Interbank Aday Bankacı Kordsa Organizasyon ve Metod Uzmanı Stfa Holding İnsan Kaynakları Müdürü Colgate ( NewYork-İstanbul ) İnsan Kaynakları Direktörü Alcatel ( Paris, Brüksel, İstanbul ) İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Koç Holding İnsan Kaynakları Proje Yönetmeni Prometheus Genel Müdürü Değişik Şirketlerde Yönetim ve İcra Kurulu Üyesi AMA-ESOP-SHRM-ISPI-The Outsourcing Institute IITA-ACA üyesi 1964 Kars Doğumlu Galatasaraylı Bekar

PROMETHEUS  NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Diversity – Farklılık = Zenginlik Diversity Marketing gender generation sexual orientation raceetnicity country of origin physical qualities religion ?

PROMETHEUS DÖRT NESİL BİRARADA ( four generations )

PROMETHEUS  B1 NESİL TANIMLARI ( generational definitions )

PROMETHEUS 11  ENÇOK KABUL GÖREN GRUPLAMA Pre-BoomBaby BoomX Nesli Y Nesli

PROMETHEUS 22  PRE-BOOM ( )  BABY BOOM ( )  GEN X ( )  GEN Y ( )  GEN Z ( )

PROMETHEUS 33  MATURES  BABY BOOMERS  ECHO BOOMERS-X  GEN Y  GEN WHY ?  GEN SEP11  GEN DOTCOM

PROMETHEUS 44  MATURES ( )  BABY BOOMERS ( )  GEN X ( )  MILLENIALS ( )  GEN BIOT ( )

PROMETHEUS 55  Sayılar ( in workplace )  MATURES ( ) % 5  BABY BOOMERS ( ) %45  GEN X ( ) %40  MILLENIALS Y ( ) %10

PROMETHEUS  B2 NESİL ÖZELLİKLERİ ( generational values )

PROMETHEUS  MATURE ( )  Görev - duty  Şeref - honor  Ülkem - country  Adanmışlık - dedication  Fedakarlık – sacrifice  Önce biz – unity & we  Sabır – patience  Zorluklar – hard times  Ulusal gurur – national pride  İyi iş çıkarmak – doing good  Yaşayacak para – money for life  Yaş=uzmanlık – age=seniority  Radyo – radio  Hobi=İŞ  Kinin ...  Henry FORD – Vehbi KOÇ – Ferdinand PORSCHE- Ayhan ŞAHENK  Vitali HAKKO -...

PROMETHEUS  BABY BOOMERS ( 1945 – 1962 )  İş ahlakı – work ethic  İşkolik – workaholic  Sosyal hayat tarzı – life style  Görülür başarı – visible success  İyimser - optimistic  Tüketici – consumer  Lüks – luxary  Güç için para – money for power  İşi tanımlı – defined job  Family based – aile bazlı  Love baby and another partner – aşk bebek ve başka bir kişi  Kişisel gelişim – personal develoment  Radio ve plak – radio and longplay  WE ARE THE WORLD WE ARE THE CHILDREN  HOBİ=İŞİ DESTEKLEYEN HOBİLER  Aspirin  Viski / Coca Cola / Gazoz ...  Akın ÖNGÖR – Bülent ECZACIBAŞI – Cem BOYNER – Cem HAKKO  BEATLES – ELVIS – NORMA JEAN BAKER – ZEKİ MÜREN

PROMETHEUS  GEN X ( 1963 – 1978 )  Endüstri – industry  Birden çok şirket – end of lifelong emp  Kahraman yok – no heroes  Bir önceki kuşağa şüphe – suspicious  Ailem arkadaşım olurmu – parents friends  Öz güven – self confidence  Güç – power  Paylaşmak  Bölgesel & sektörel – regional & industrial  ailem için para – money for family  Kötümser – pessimistic  Love and sex – aşk ve sex  Teyp TV ve walkman VE hesap makinası  Ev ve araç telefonu – PC?  Supradyn  Uyusturucu  Jack Daniels-Absolut – Gazoz&Meyve Suyu  ANLAMAZDIN – AYLA DİKMEN  Hobi=Herşey Olabilir ...  Cem Yılmaz- Hülya Avşar -...

PROMETHEUS  GEN Y ( 1979 – 1997 )  Olumlu – optimistic  Bireysel – individualistic  Odaklanamama – difficulty focusing  Meşgul – busy  Ailem arkadaşım mı ? – parents firends ?  Seçici – selective  Yaşlıları cool bulmak - COOL  Tutkulu – ambitious  Hedefsizlik - aimless  İmaj – image  Global - dünyalı  Para para para – money3  Bilgisayar – mp3 – iphone – cep tel  Sex and love and alone – sex ve aşk ve yalnızlık  Hobi=Sosyal Aidiyet  Prozac  Redbull / Diet Cola / Pepsi / Organik ...  Arda- Hadise-Paris Hilton- Helin Avşar -...

potansiyel performans 0 PER Düşük POT Düşük PER Düşük POT Yüksek PER Yüksek POT Yüksek PER Yüksek POT Düşük STAR TOP PER A B DC İstediği zaman çalışır Gerektiği kadar çalışır Verdiğiniz işi değil istediği işi yapar Rotasyonu sevmez, serbest olmak ister İlişkisel yönetimi sever Hayatı sadece iş değildir, starlığı destekleyen alanlarda olur. Gelişide gidişide hareketli olur. Geleneksel rekabeti sevmez, rekabet silahları farklıdır. Show ve keyif onun için önemlidir Çok çalışır Gereğinden çok çalışır Verilen işleri yapar,ek işleride yapar Rotasyonu sever, jokerdir Kurumsal ilişkiyi sever İş ve performans odaklıdır Gelirkende giderkende kurumsal davranır Kurallar içinde rekabet eder Show yapmaz, başarısının görülmesini ister

PROMETHEUS  B3 NESİLLERİ ANLAMAK ( understand of each generation )

PROMETHEUS  B3 TEORİ 1...o neslin en yaşlı, en sağlıklı, en göz önünde olanlarının davranış ve değerleri büyük ölçüde o neslin özelliklerini oluşturur. ( role model generation )

PROMETHEUS  B3 TEORİ 2...bir neslin özellik ve değerlerini o neslin kahramanları etkiler ve gösterir. ( hero generation )

PROMETHEUS  B4 İŞ YAŞAMI İPUÇLARI ( from workplace )

PROMETHEUS  B4 BİR İŞTE KALMA SÜRESİ ( yıl )  ( tek iş-emekli )    

PROMETHEUS  B4 ZAMAN ( time )  Matures  Zor geçen yılların bedeli  Boomers  Geleceklerine yatırım yapmanın yolu – aracı  Gen X  Yükselmenin aracı  Gen Y  Biraz işe ara verip, dinlenmenin aracı  Gen Z ...

PROMETHEUS  B4 İŞ VE ÖZEL HAYAT DENGESİ ( work/life balance )  Matures  Esnek saatler harika olur  Boomers  İşkolik olmaya değer mi ? Karşılığı nedir ?  Gen X  Denge önemli  Gen Y  Hayat tarzım, şirket sağlasa super olur  Gen Z  İş nedir

PROMETHEUS  B4 EKİP ( team )  Matures  Kalite üretmenin yolu  Boomers  İş bitinciye kadar herkes beraber çalışır  Gen X  Herkesin özgün bir yeri ve rolü vardır  Gen Y  Bu ekipte olursam ne olcak ne kazanıcam  Gen Z  Playstation

PROMETHEUS  B4 GEREKSİNİMLER ( needs )  Matures  Kalite üretmenin yolu  Boomers  İş bitinciye kadar herkes beraber çalışır  Gen X  Herkesin özgün bir yeri ve rolü vardır  Gen Y  Bu ekipte olursam ne olcak ne kazanıcam  Gen Z  Playstation

PROMETHEUS  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )

PROMETHEUS  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )  Boomers%70 ve X%60 emeklilik sonrası çalışmak istiyor  B%20si 80 yaşına kadar çalışmak istiyor  Temel neden maddi gereksinimler

PROMETHEUS  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )  Mature  Ebeveyn disiplini altında katı kurallarla, zor koşullarda yetişen nesil  Boomer  Doktor kitapları ile bakılan çocuklar, baba çalışırken evde anne ile büyümek  Gen X  Çalışan anne, bakıcı abla, yüksek boşanma, çocuklara daha özgürlük verilen dönem  Gen Y  Çocuk öncelikli evlilik  Ortak koruma ve bakma sorumluluğu  Yeni kötü alışkanlıkları önleme isteği

PROMETHEUS  B5 ÇOK NESİLLİ ŞİRKET OLMAK ( multi-generational workforce )  Mature %1loyal ( bağlı )  Boomers %29optimistic ( pozitif )  GenX %44skepticism ( şüpheci )  GenY %26realistic ( gerçekçi )  Şirketinizde bugün % dağılım nasıl 2011de nasıl olacak  Şirketiniz müşterilerinde bugün% dağılım nasıl 2011de nasıl olacak

PROMETHEUS  B5 ÇOK NESİLLİ ŞİRKET OLMAK ( multi-generational workforce )  GENDAVRANIŞ (ATTITUDE ) İHTİYAÇ ( NEED )  Mature 32Msaygılı ( respectful ) süreklilik ( stability )  Boomers 76Motoriteden uzak ( non-a ) challenge  GenX 45Myakın gözetimi sevmeyen geri bilgi  GenY 70Mgeçmişe saygılı yapı&sistem  Çatışma alanları  İş ahlakıTeknoloji  İlişki şekliDış görünüş  Algılama Otoriteye bakış  LiderlikÖzel Hayat

PROMETHEUS  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies )  Önemli olan performansa odaklanmak  Önemli olan yetenekleri kullanmak  Önemli olan iş ortamı yaratmak  Önemli olan müşteri – ki onlarda tüm nesillerden

PROMETHEUS  B5 NESİLLERE AÇIK ŞİRKET OLMAK ( generation friendly companies ) Diversity – Farklılık = Zenginlik gender generation sexual orientation raceetnicity country of origin physical qualities religion ?

PROMETHEUS  B6 İYİ UYGULAMA İÇİN ( best practices )  Database oluşturmak  Kuşak dönemi ilgili bilgileri toplamak – o kuşağın yaşadığı dönemin ekonomik, sosyal, teknolojik, vb olayları ve insanları...  Database i İk stratejilerinde kullanmak  Nesilleri eğitmek  Nesillere uygun müşteri & pazar eşleşmesi yapmak  Tüm nesilleri karar organlarında temsil ettirmek  Karma proje ekipleri kurmak  Sürekli gelişim ortamı yaratmak  Kalmayı & elde tutmayı ödüllendirmek  Performans ve verimlilik odaklı ücretlendirme kurmak  Hareketli organizasyonlara açık olmak  Yedeklemeyi açık tutmak  Mentörlük, koçluk, danışmanlık sisteminde kullanmak  Esnek iş saatleri iş yapma modelleri geliştirmek  Açık büfe modeli yarar planları oluşturmak ...

PROMETHEUS  Grup çalışması 1  Şirket Politikalarımız ?  Ürünlerimiz ?  Pazarlama Uygulamalarımız ?  Yönetim Kültürümüz ?  Rakiplerimiz de ?  Bugün Ne Durumdayız Değerlendirme Yapalım ( 2 konu ) 20 dakika

PROMETHEUS *BABY BOOMERSX KUŞAĞIY KUŞAĞI Çalışmak için yaşamakYaşamak için çalışmakMevcut birikimleri tüketerek yaşamak Sadece iş odaklı olmakÇalışma ve sosyal yaşam arasında denge Sosyal yaşama odaklılık Uzun süreli çalışmaSonuç elde edene kadar çalışma Kısa süreli çalışma Çalışmayla geçen zamanÇalışma ve boş zaman dengesi Çoğunlukla boş zaman Bürokratik kurallara uymaBürokratik kuralları değiştirme Bürokratik kuralları kabul etmeme Çok çalışıp az tüketmeÇalıştığı kadar tüketmekAz çalışıp çok tüketmek Markayı önemsememeMarkayı tanımaAşırı marka bağımlılığı Gerekirse teknolojiden yararlanma Teknolojiyle yaşamaTeknolojiden vazgeçmeme RasyonellikDengeli duygusallık ve rasyonellik Aşırı duygusallık *D. Rodoplu

PROMETHEUS KRİTERLER*BABY BOOMERSX KUŞAĞIY KUŞAĞI ÜCRET●●●●●●●● İŞTEN ZEVK ALMA●●●●●●●●● GİRİŞİMCİLİK●●●●●●●●●● ESNEKLİK●●●●●●●●● GERİ BİLDİRİM●●●●●●●●● PARASAL ÖDÜL●●●●●●●●●●● MANEVİ ÖDÜL●●●●●●●●● TEKNOLOJİ●●●●●●●●● TAKIM ÇALIŞMASI●●●●●●●●● *D. Rodoplu EĞİTİM●●●●●●● YARATICILIK●●●●●●●●● İLETİŞİM●●●●●●●●●●

PROMETHEUS

PROMETHEUS

PROMETHEUS

PROMETHEUS  GEN Y MARKALARI  Apple  Trader Joe’s  Jet Blue  In-N-Out Burger  Ben & Jerry’s  Whole Foods  Adidas  American Apparel  Target  H&M  Levi’s  Volkswagen  Converse  Vitamin Water  Red Stripe Beer  GOOGLE

PROMETHEUS TEŞEKKÜR EDERİZ “Paylaşılan Bilgi Sonsuzluktur”