ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – 130122021 SAFA SEZEN – 130122039 KEREM UZUN – 130122044 Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Advertisements

BİÇEM ETKİSİ (Modality Effect)
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
ÖĞRETİM YAZILIMI GELİŞTİRME
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Duran Uygur
HAZIRLAYAN Hakan YİĞİT.
Görsel Okur-Yazarlık *
Powerpoint 2003 – Uzantısı .ppt Powerpoint 2010 – Uzantısı .pptx
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Bilişsel Yük Araştırmalarının Öğretim Teknolojilerinde Kullanımı
POWERPOİNT SUNUM İLKELERİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
Derya Duygu KARSLI
DERS YAZILIMLARININ TASARIMI, DE Ğ ERLEND İ R İ LME YAKLAŞIMLARI VE SEÇ İ M İ 1.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
3.
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Çoklu ortam mesajları hazırlanırken “zihin nasıl çalışır?” kavramı neden önemlidir ?
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Yansıtıcılar (Projektörler)
Öğrenme Öğretme Süreci
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Çoklu Ortam Tasarımı Ve Üretimi
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
Abant İzzet Baysal ünİverSİtesİ EğİTİM FaKülTeSİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
A.İ.B.Ü BÖTE Çoklu Ortam Tasarımı Dersi Final Uygulama Sınavı
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ B İ LG İ SAYAR VE Ö Ğ RET İ M TEKNOLOJ İ LER İ Ö Ğ RETMENL İĞİ  EMRULLAH TURHAN  FATMA İ ME  SERVET GÖKÇEK.
Metinlerin Kullanımı.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
GÖRSEL TASARIM.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
BİLGİSAYAR NEDİR Hedefler Konu Anlatımı Sorular Kimiz?
BİL1007 BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sunum Teknikleri - Prof.Dr. Durmuş Dündar Arş.Gör. Nurten Çalışkan
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Sunum transkripti:

ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli ğ i Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi 2016 İ LER İ

MATERYALIMIZ VE IÇERI Ğ I Ön lisans, lisans ve yüksek lisans ö ğ renimi gören yaş grupları için Ruth Clark’ın bütün e-ö ğ renme ilkelerini ö ğ retmeyi amaçlayan, ö ğ retilmek istenen bilgilerin test edildi ğ i ve cevaplara göre kişinin dönüt almasını sa ğ lamak amacıyla geliştirilmiş bir materyaldir. İ LER İ GER İ

E-Ö Ğ RENME NEDIR? Bireysel ve örgütsel hedeflere yönelik bilgi ve beceri geliştirmek için tasarlanmış bilgisayar aracılı ğ ı ile da ğ ıtılan içerik ve ö ğ retimsel yöntemlerdir. Ruth Clark’ın e-ö ğ renme ilkeleri : 1- Çoklu ortam (Multimedia) İ lkesi 2- Yakınlık (Contiguity) İ lkesi 3- Yöntem (Modality) İ lkesi 4- Gereksizlik (Redundancy) İ lkesi 5- Tutarlık (Coherence) İ lkesi 6- Kişilik kazandırma (personalization) İ lkesi 7- Bölümleme ve Ön bilgilendirme(Segmenting and Pretraining Principles) İ lkesi GER İ LER İ DE Ğ ERLEND İ RME SORULARI

ÇOKLU ORTAM (MULTIMEDIA) İ LKESI İ nsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş kelimeler gibi sözel bilgileri işlerken, di ğ eri de görsel sunum ya da ses gibi sözel olmayan bilgileri işlemektedir. Duyular yoluyla algılanan bilginin, bu iki kanalda beraberce işlenmesi durumunda, hatırlama daha kolay olur GER İ LER İ

YAKıNLıK (CONTIGUITY) İ LKESI Kelimeleri tanımladıkları görsellerin hemen yanına yerleştirmek veya sözleri buna karşılık gelen bir görselle aynı anda sunmak yakınlık prensibinin temel kuralıdır. Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı ekranda gelmemelidir. Görselle ilgili yapılan açıklamalar, görselin altında liste halinde vermek yerinde üzerinde gösterilmelidir. Seslendirilen grafikte, anlatılan grafik parçaları anlatımla senkronize olmalıdır. GER İ LER İ

YÖNTEM (MODALITY) İ LKESI Görselleri ses ile açıklamak ö ğ renmeyi arttırır. E ğ er görsel oldukça karışıksa veya ö ğ renciye yeni bir konu ise görseli ses ile açıklamak daha çok işe yaramaktadır. GER İ LER İ

GEREKSIZLIK (REDUNDANCY) İ LKESI Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak ö ğ renmeyi köreltir. Görsellerin hem sesle hem metinle anlatılmaya çalışılması, çalışan hafızaya fazla yükleme yapacak ve geriye ö ğ renme için ayrılması gereken çalışan hafıza kalmayacaktır. GER İ LER İ

TUTARLıK (COHERENCE) İ LKESI Ö ğ renenler, konuyla ilgisi olmayan sözcük, resim ve seslerin ortamın dışında tutuldu ğ u ortamlarda daha iyi ö ğ renirler. Ö ğ renme yeni bilginin var olan bilgiyle ilişkilendirilmesiyle gerçekleşti ğ inden dolayı gereksiz bilgilerin yeniden hatırlanması ö ğ renmeyi azaltır. GER İ LER İ

KIŞILIK KAZANDıRMA (PERSONALIZATION) İ LKESI Ö ğ renmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve e ğ itsel ajan kullanılmalıdır. Çalışmalar göstermiştir ki; ö ğ renci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcı ile sosyal olarak iletişime geçti ğ inde daha iyi ö ğ renme gerçekleşmiştir. GER İ LER İ

BÖLÜMLEME VE ÖN BILGILENDIRME (SEGMENTING AND PRETRAINING PRINCIPLES) İ LKESI Karmaşık bir dersi bölümlere ayırmak. Yani sürekli bir dersi küçük parçalara ayırarak işlenmesine bölümleme diyoruz. Bölümleme ve Ön bilgilendirme İ lkesi hakkında daha tıklayınız. tıklayınız. fazla bilgi edinmek için tıklayınız.tıklayınız. GER İ DE Ğ ERLEND İ RME SORULARI İ Ç İ N TIKLAYINIZ DE Ğ ERLEND İ RME SORULARI İ Ç İ N TIKLAYINIZ

DE Ğ ERLENDIRME SORULARı Testimizde 10 soru bulunmaktadır. Do ğ ru cevaplarınız 10 puan olarak, yanlış cevaplarınız ise -5 puan olarak de ğ erlendirilecektir. Başarılar dileriz.. BAŞLA Testimizin güvenirli ğ i için sorular arasında geçiş sa ğ lanmamaktadır !

SORU 1 Ses, metin, grafik, video veya animasyonların birden fazlasının bir arada kullanılmasına ne ad verilir? A- A- Çoklu Tasarım B- B- Çoklu Ortam C- C- Çoklu Nesne D- D- E-ö ğ renme

SORU 2 Aşa ğ ıdakilerden hangisi yakınlık ilkesine aykırıdır? A- A- Görsel ve metin birbirine uzak olmamalıdır. B- B- Görsel ve metin aynı ekran üzerinde bulunmalıdır. C- C- Görselin tek başına gösterilmesi daha etkilidir. D- D- Görsel ve metin ekranın zıt köşelerinde bulunmalıdır.

SORU 3 Ö ğ renme ortamlarında birbiriyle ilişkili olmayan ses ve resimlerin kullanılması hangi ilkeye ters düşmektedir? A- A- Tutarlık İ lkesi B- B- Gereksizlik İ lkesi C- C- Yakınlık İ lkesi D- D- Yöntem İ lkesi

SORU 4 Aşa ğ ıdakilerden hangisi yöntem ilkesinin özelliklerinden biridir? A- A- Sadece görsel a ğ ırlıklı olmalıdır B- B- Sadece ses a ğ ırlıklı olmalıdır. C- C- Görsel ses ile açıklanmalıdır. D- D- Sadece metin olmalıdır.

SORU 5 Aşa ğ ıdakilerden hangisi Çoklu Ortam İ lkesine uygundur? A- A- Metin ön plandadır. B- B- Görseller bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda olmamalıdır. C- C- Görsel, ö ğ retimsel mesajla tutarlıdır. D- D- Sebepsiz görsel, metin ve ses kullanmak

SORU 6 Aşa ğ ıdakilerden hangisi Kişiselleştirme İ lkesine uygundur ? A- A- Ö ğ renmeyi arttırmak için etkili bir ses tonu ve e ğ itsel ajan kullanılması. B- B- Ö ğ renci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcıyla sosyal olarak iletişime geçti ğ inde daha yavaş ö ğ renme gerçekleşir. C- C- Metinlere görseller eklemek, ö ğ renmeyi geliştirebilir. D- D- Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak ö ğ renmeyi köreltir

SORU 7 Aşa ğ ıdakilerden hangisi “Karmaşık ve zor bir dersi daha rahat anlayabilmek için daha küçük parçalara ayırmada ……… kullanılır.” cümlesindeki noktalı yere uygun olur? A- A- Bölümleme ve Ön Çalışma İ lkesi B- B- Kişiselleştirme İ lkesi C- C- Yakınlık İ lkesi D- D- Tutarlık İ lkesi

SORU 8 Aşa ğ ıdakilerden hangisi yöntem ilkesinin temel amacıdır ? A- A- Sebepsiz görsel, metin ve ses kullanmak B- B- Görseli ses ile açıklayarak ö ğ renmeyi arttırmak C- C- Görseli ses ve metinle açıklamayı önlemek D- D- Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda gelmemelidir

SORU 9 Aşa ğ ıdakilerden hangisi çoklu ortam ilkesine göre ö ğ renmede daha etkilidir ? A- A- Metin ve ba ğ lantılı resimler B- B- Resimler C- C- Videolar D- D- Sözlü sunumlar

SORU 10 Aşa ğ ıdakilerden hangisi kişiselleştirme ilkesine uygundur ? A- A- Ekrandaki görseli ses ve gereksiz metinle açıklamaya çalışmak ö ğ renmeyi köreltir B- B- Görsel bir ekranda, görselle ilgili metin farklı bir ekranda gelmemelidir C- Ö ğ renmeyi arttırmak için etkileşimli bir ses tonu ve e ğ itsel ajan kullanılmalıdır D- D- Ö ğ renci bir dersle etkileşimli bir dil ve resmi olmayan bir yardımcıyla sosyal olarak iletişime geçti ğ inde daha yavaş ö ğ renme gerçekleşir.

TEBR İ KLER Do ğ ru Cevap Sayısı : Yanlış Cevap Sayısı : Toplam Puanınız : 0 0 0