OKULÖNCESİ İLKOKUL/ORTAOKULORTAÖĞRETİM KURUMLARI ESKİŞEHİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR Sayfa 2
1 - ÖĞRETİM ŞEKLİ Sayfa 3 Okullarımızın “öğretim şekli” sabahtan akşama kadar eğitim veriyorsa “NORMAL”; sabahtan öğlene veya öğlenden akşama kadar olacak şekildeyse “İKİLİ” öğretim olarak girilecektir. Aynı binayı kullanan ilkokul ve ortaokullarda öğretim şekli ikili olarak girilecektir.
2- TAHSİS DURUMU Sayfa 4 Aynı Okulu hem İLKOKUL hem de ORTAOKUL olarak kullanan kurumlar için; 1-Bina mülkiyeti hangi okulda ise o okul bu alanı boş olarak kayıt edecektir. 2- Okul binasında misafir konumunda olan okul bu alanı doldurup kayıt işlemini gerçekleştirecektir. Bu alanı sadece; başka bir okulda kiracı (tahsisli) durumda olan kurumlar dolduracak olup, bir binada sadece bir okul bulunuyorsa (yani kendine ait binayı kullanıyorsa) bu ekran kesinlikle doldurulmayacaktır.
3- BİNA DURUMU Sayfa 5 Ek binası olan kurumlar 2. binaları yeni kayıt olarak gireceklerdir. Okulu hem İLKOKUL hem de ORTAOKUL olarak kullanan kurumlar için; bu ekran ilkokul tarafından doldurulacaktır. Bina mülkiyeti hangi okulda ise bu alanı sadece o okul dolduracaktır. Çeşitli sebeplerle eğitime ara veren kurumlarımız bir süre sonra tekrar eğitime başladığında hizmete giriş tarihi olarak ilk açıldığı tarih işlenecektir.
TAHSİS DURUMU Aynı binayı kullanan ilkokul ve ortaokullarda; dersliklerin tamamı sabah ortaokul öğleden sonra ilkokul tarafından kullanılıyorsa bina durumu ve bina kullanımı ilkokul tarafından doldurulacak, ortaokul ise sadece tahsis durumunu dolduracak ve kullanılan derslik sayısına kullandığı derslik sayısını yazacaktır. Aynı binayı kullanan okullarda ilkokul ve ortaokul farklı derslikleri kullanıyorsa; bina durumu ve bina kullanımı ilkokul tarafından doldurulacak, tahsis durumu ise ortaokul tarafından doldurulacak ve kullandığı derslik sayısını tahsis ekranına yazacaktır. Kurumdaki toplam derslik ev sahibi kurum tarafından Derslik Sayısı (kullanılan kullanılmayan anasınıfı dahil) bölümüne yazılacak, ev sahibi kurumun kendi kullandığı derslik sayısı ve misafir kurumun kullandığı derslik sayısı toplamı Derslik Sayısı (aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) bölümüne yazılacaktır. Sayfa 6
TAHSİS DURUMU-BİNA KULLANIMI Aynı binayı kullanan lise, bağlı kuruluş, ilçe MEM, Dershane, MTSK, Muhtelif Kurs gibi kurumlar ise; kurumlardan birini ev sahibi kurum gibi gösterecek ev sahibi kurum bina durumu ve bina kullanımını dolduracak, misafir kurum ise tahsis durumunu dolduracaktır. Kurumdaki toplam derslik ev sahibi kurum tarafından Derslik Sayısı (kullanılan kullanılmayan anasınıfı dahil) bölümüne yazılacak, ev sahibi kurumun kendi kullandığı derslik ve misafir kurumların kullandığı dersliklerin toplamı ise Derslik Sayısı (aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) bölümüne yazılacaktır. Sayfa 7
BİNA KULLANIMI (Derslik Sayısı) Tahsis durumu olmayan okullarda (sadece kendi binasını kendisi kullanan okullar); Derslik sayısı (Kullanılan Kullanılmayan anasınıfı dahil)= Derslik sayısı (Aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) + Derslik sayısı (Kullanılmayan) + Derslik sayısı (Anasınıfı) eşitliği sağlanacaktır. Sayfa 8
BİNA KULLANIMI (Derslik Sayısı-Tahsis) Aynı binayı birden fazla okul ve kurumun kullandığı durumlarda; Ev sahibi kurumun dolduracağı ekran Derslik sayısı (Kullanılan Kullanılmayan anasınıfı dahil) = Derslik sayısı (Aktif olarak kullanılan anasınıfı hariç) + Derslik sayısı (Kullanılmayan) + Derslik sayısı (Anasınıfı ) + Tahsisli kurumun gireceği derslik sayısı eşitliği sağlanacaktır. Misafir kurumun dolduracağı ekran Tahsis durumu ekranındaki derslik sayısı Sayfa 9
4- LOJMAN DURUMU Sayfa 10 Lojman Durumu Bilgileri ekranı sadece lojmanı bulunan okullar tarafından doldurulacaktır.
5- BİNA KULLANIMI (Özellikle derslik sayıları) Sayfa 11
Sayfa 12 Bütün Resmi - Özel eğitim - öğretim kademelerindeki okullarımızın e-okul modülünde aday kaydını yaptıkları öğrencilerinin biran önce kesin kayıt işlemlerini yapmaları gerekmektedir. *Sistem üzerinden yapılan nakil talepleri ivedilikle onaylanacaktır. *Yatılı okullara ait pansiyon kapasitesi girişi devlet kurumları modülünden bakanlık tarafından yapılmaktadır. * Pansiyonlu okulların bilgi girişleri ilçeler tarafından takip edilecek. * Pansiyonda kalan öğrencilerle ilgili bilgiler öğrencilerin pansiyonda kaldığı okul müdürlükleri tarafından e-okul modülüne girilecektir. Yatılı öğrenci ekleme işlemi e-okul kurum işlemleri/bilgi giriş işlemleri/yatılı öğrenci bölümünden yapılacaktır.
MEİS MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR 1- Kütüphane Materyal 2- Kütüphane Kullanımı 3- Bilişim İnternet ve Çevre Birimleri 4- Kurum Bilgileri 5- Kurum Onay İşlemleri Mutlaka eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurulacaktır. Sayfa 13
1- Kütüphane Materyal Kütüphanesi bulunan bütün kurumlar E-OKUL daki Bina Kullanımı Durumu ekranında, Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç) hücresine bilgi girdikten sonra MEİS Modülünde mutlaka Kütüphane Materyal/Kütüphane Kullanımı ekranlarını doldurmaları gerekmektedir. Sayfa 14
2- Kütüphane Kullanımı Sayfa 15
3- Bilişim İnternet ve Çevre Birimleri Ancak özel okullar: MEİS Modülünde, Eğitim Olanakları Bölümündeki - Kütüphane Materyal ve Çevre Birimlerinin yanında - Bilişim Bilgisayar ile - Bilgisayar laboratuvarları/BT Sınıfları ekranlarına da bilgi girişi yapacaklardır. Sayfa 16
4- Kurum Bilgileri Sayfa 17 Kurum Genel Bilgileri Devlet Kurumları Modülünden kontrol edilerek kurum tipi ve yerleşim yeri bilgisi eksik olanlar İl M.E.M Temel Eğitim Bölümünü haberdar ederek işlenmesi sağlanacaktır.
Sayfa 18 E-Okul Sisteminde; taşımalı eğitime tabi öğrenci, birleştirilmiş sınıflarda okuyan öğrenci ve kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci bilgilerinin özür grupları ile birlikte eksiksiz olarak tanımlamalarının yapılması gerekmektedir.
Sayfa 19 Halk Eğitim Merkezi, Mesleki Eğitim Merkezi, kursiyer, personel ve bina bilgi girişlerini adresindeki e-Yaygın Modülünden, eğitim olanakları bilgi girişlerini ise önceki yıllarda olduğu gibi MEİS Modülü üzerinden yapılacaktır.
Sayfa 20 Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlar bilgisayar sayılarını, E-Okul sisteminde yer alan bina kullanım ekranlarına, ‘’Büroda kullanılan bilgisayar sayısı, Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar sayısı ve Fatih Projesi kapsamında tablet bilgisayar sayısı’’ ayrıntısında gireceklerdir.
5- Kurum Onay İşlemleri Sayfa 21