Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

T.C. KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UYUM PROGRAMI 4 KASIM 2015 HOŞGELDİNİZ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "T.C. KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UYUM PROGRAMI 4 KASIM 2015 HOŞGELDİNİZ."— Sunum transkripti:

1 T.C. KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UYUM PROGRAMI 4 KASIM 2015 HOŞGELDİNİZ

2

3 PROGRAM Açılış Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı
Fakültemiz Dekanı Prof. Dr. Ali Rıza Akdeniz’in konuşmaları Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Atilla Çimer’in konuşmaları Sorular ve Beklentiler Kapanış Kokteyl

4 İçerik Kurumun tarihçesi Üniversite / Fakülte / Bölüm Yönetimi
Eğitim-öğretim programı ve faaliyetleri Fakültenin yerleşkesi Öğrencilerden Beklenen Görev ve Sorumluluklar Öğrencilerin beklentileri ve soruları Kapanış

5 TARİHÇE.. Fatih Eğitim Fakültesi'nin çekirdeğini eğitim-öğretim yılında açılan iki yıllık Fatih Eğitim Enstitüsü oluşturur. 1968 yılında öğretim süresi üç yıla çıkarılmıştır. 1978 yılında eğitim süresi dört yıla çıkarılarak Fatih Yüksek Öğretmen Okulu adını almıştır. Fatih Yüksek Öğretmen Okulu, 11 Kasım 1981 tarih ve 2547 sayılı kanun hükmünde kararname ile "Fatih Eğitim Fakültesi" adıyla Karadeniz Teknik Üniversitesi bünyesine alınmıştır.

6 Ufkumuz Kaynakları ve alt yapısıyla akademik ve idari personeline uygun çalışma ortamları sunarak, her yönüyle donanımlı öğretmenler yetiştiren lisansüstü çalışmalarıyla öğretmen eğitiminde öncü bir eğitim fakültesi olmaktır.

7 Ülkümüz vatanını, milletini seven, evrensel değerleri benimseyen
Kaynakları etkin ve verimli kullanarak, bilim ve teknolojinin ışığında gelişmiş ülkelerin öğretmenleriyle rekabet edebilen; vatanını, milletini seven, evrensel değerleri benimseyen öğretmenlerin yetiştirilmesini gerçekleştirmek amacıyla araştırma çalışmalarını ve eğitim hizmetlerini en iyi şekilde yürütmektir.

8 YÖNETİM KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ Rektör
Rektör Prof. Dr. Süleyman Baykal Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Necati Tüysüz Prof. Dr. Hikmet Öksüz Prof. Dr. Yusuf Şevki Hakyemez Genel Sekreter Doç. Dr. Halil İbrahim Okumuş FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ Dekan Prof. Dr. Ali Rıza Akdeniz Dekan Yardımcısı Doç. Dr. Atilla Çimer Yrd. Doç. Dr. Mehmet Akpınar Fakülte Sekreteri Yakup Kurtuldu

9 FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ BÖLÜMLERİ VE YÖNETİMİ
BÖLÜM BAŞKANI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ DOÇ. DR. HASAN KARAL EĞİTİM BİLİMLERİ PROF. DR. HATİCE ODACI GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ DOÇ. DR. M. KAYHAN KURTULDU İLKÖĞRETİM PROF. DR. HALUK ÖZMEN ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLARI EĞİTİMİ PROF. DR. ERTUĞRUL SESLİ ORTAÖĞRETİM SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ PROF. DR. İSMAİL HAKKI DEMİRCİOĞLU ÖZEL EĞİTİM YRD. DOÇ. DR. ORHAN ÇAKIROĞLU TÜRKÇE EĞİTİMİ PROF.DR. SUAT UNGAN YABANCI DİLLER EĞİTİMİ YRD. DOÇ.DR. SERVET ÇELİK

10 Fatih Eğitim Fakültesi İdari Yapısı
BÖLÜM PROGRAM ANABİLİM DALI BAŞKANI (Unvanı, Adı ve Soyadı) YERLEŞİM Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Doç. Dr. Hasan KARAL F BLOK 2. KAT Eğitim Bilimleri Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Prof. Dr. Hatice Odacı C BLOK 2. KAT Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Yrd. Doç. Dr. Hülya KASAPOĞLU Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Fatih Orçan C BLOK 1. KAT Eğitim Programları ve Öğretim Yrd. Doç. Dr. Raşit Çelik Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Öğretmenliği Doç. Dr. Abdullah APAYDIN B BLOK Müzik Öğretmenliği Doç. Dr. M. Kayhan KURTULDU İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Prof. Dr. Muammer ÇALIK A BLOK ZEMİN KAT Fen Bilgisi Öğretmenliği Prof. Dr. Şule BAHÇECİ A BLOK 2. KAT Okulöncesi Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Yasin ÖZTÜRK Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doç. Dr. Yavuz AKBAŞ Matematik Öğretmenliği Doç. Dr. Selahattin ARSLAN

11 FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ İDARİ YAPISI
BÖLÜM PROGRAM ANA BİLİM DALI BAŞKANI Unvanı, Adı -Soyadı YERLEŞİM Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Biyoloji Öğretmenliği Doç. Dr. Atilla Çimer D BLOK 2. KAT Fizik Öğretmenliği Prof. Dr. Ali Rıza AKDENİZ Kimya Öğretmenliği Prof. Dr. Suat ÜNAL D BLOK 1. KAT Matematik Öğretmenliği Prof. Dr. Adnan BAKİ Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü Tarih öğretmenliği Prof. Dr. İ. Hakkı DEMİRCİOĞLU D BLOK 3. KAT Coğrafya Öğretmenliği Doç. Dr. Ayşegül Şeyihoğlu Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Prof. Dr. M. Muhsin KALKIŞIM C BLOK 3. KAT Özel Eğitim İşitme Engelliler Öğretmenliği Öğr. Gör. Ahmet İSKENDEROĞLU F BLOK 1. KAT Zihin Engelliler Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Orhan Çakıroğlu Türkçe Eğitimi Türkçe Öğretmenliği Prof. Dr. Suat Ungan Yabancı Diller Eğitimi İngilizce Öğretmenliği Yrd.Doç. Dr. Semin KAZAZOĞLU C BLOK ZEMİN KAT

12 AKADEMİK PERSONEL SAYISI
Bölümler Prof. Dr. Doç. Dr. Yrd. Doç. Dr. Öğr. Gör. Arş. Gör. Okutman Uzman TOPLAM İlköğretim 3 11 19 6 - 1 43 Türkçe Eğitimi 2 4 9 Güzel Sanatlar Eğitimi 5 30 Özel Eğitim 10 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 8 22 Eğitim Bilimleri 13 Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi 7 18 Ortaöğretim Sosyal Alanları Eğitimi Yabancı Diller Eğitimi 16 28 48 39 154 Yabancı Uyruklu 13/b-4 Enstitü Kadrosu GENEL TOPLAM 44 47 191

13 ÖĞRENCİ SAYISI (2015-2016 Eğitim Öğretim Yılı)
Bölüm Birinci Öğretim İkinci Öğretim Uzaktan Eğitim Toplam 2015 Genel Toplam 2014 Genel Toplam Kız Erkek Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 104 184 11 9 27 113 222 335 447 Eğitim Bilimleri 262 92 202 112 464 204 668 616 Güzel Sanatlar Eğitimi 261 150 10 271 159 430 387 İlköğretim 1752 618 305 91 2057 709 2766 3360 Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi 259 176 435 506 Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi 29 53 82 111 Özel Eğitim 322 183 127 117 449 300 749 745 Türkçe Eğitimi 190 2 192 129 321 376 Yabancı Diller Eğitimi 85 28 74 TOPLAM 3264 1611 646 342 3919 1980 5899 6622 Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı 216 1534 GENEL TOPLAM 3368 1723 4023 2092 6115 8156

14 Eğitim Öğretim Faaliyetleri
Bilgi Paketi Akademik Takvim K.T.Ü. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Değerlendirme Ve Öğrenci İşleri Yönetmeliği Derse Kayıt/Ders Seçme/ Danışmanlık Hizmeti Lisans Eğitiminin Süresi Ders Sayıştırma ve Muafiyet Devamsızlık ve Rapor Sınavlar (Arasınav, Final, Bütünleme,…) 1,8 Barajı Notların verilmesi ve Başarı Notunun Hesaplanması Uzaktan Eğitimle Yürütülen Dersler Yatay Geçişler (Kurum-içi, Kurumlararası) Çift-anadal programları Ön-şartlı dersler Yaz Öğretimi ERASMUS/FARABİ/MEVLANA öğrenci hareketliği programı Öğrenci Disiplin Yönetmeliği Öğrenci Dilekçesi ….

15 Bilgi Paketi - Akademik Takvim
Akademik Takvim (

16 Karadeniz Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-öğretim Sınav Değerlendirme ve Öğrenci İşleri Yönetmeliği Resmi Gazete Tarihi: Resmi Gazete Sayısı: 28438 Karadeniz Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-öğretim Sınav Değerlendirme ve Öğrenci İşleri Yönetmeliği

17 Yarıyıl Ders Kayıtları
MADDE 11 – MADDE 11 – (1) (Değişik:RG-14/9/ ) (2) Öğrenciler her yarıyıl başında ve akademik takvimde belirtilen süreler içinde, gerekli katkı payı ve öğrenim ücretini ödeyerek, Üniversite Yönetim Kurulunun tespit edeceği esaslar çerçevesinde, bilgisayar ortamında interaktif olarak kayıtlarını yenilemek ve derslere yazılmak zorundadırlar. Derslere yazılım ve kayıt yenileme işlerinin tümünden öğrenciler sorumlu olup, bu işlemleri kendileri yapmakla yükümlüdürler. Ancak, ilk kayıt sırasında kaydını yaptıran ve Üniversite tarafından belirlenen diğer yasal yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler, aynı zamanda birinci sınıfın birinci yarıyıl derslerine de kayıtlarını yaptırmış sayılır. Bu kapsamdaki öğrencilerin ders kayıtları Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından doğrudan yapılır. Birinci sınıfın ikinci yarıyıl derslerine öğrenciler kendileri kayıtlarını yapacaklardır.

18 Yarıyıl Ders Kayıtları / Ders Seçme
MADDE 11 – MADDE 11 – (2) Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süreler içinde interaktif olarak yeni bir derse kaydolabilir veya daha önce kaydolmuş oldukları dersi/dersleri bırakabilir. Öğrenci, kayıt yaptırması durumunda öncelikle başarısız derslerini almak zorundadır. Öğrenciler ders bırakma ve ders ekleme süresi içerisinde aldıkları dersleri akademik danışmanlarına onaylatmak zorundadır. Her yarıyılı almanız gereken dersleri gerek Lisans Öğretim Programlarından gerekse Öğrenci Bilgi Sistemindeki Akademik Durum Analizi ara yüzünden takip edebilirsiniz.

19 Lisans Öğretim Programları
Eğitim Öğretim yılı Güz Döneminden İtibaren Uygulanan Öğretim Programları PDF formatında indirmek için TIKLAYINIZ WORD formatında indirmek için TIKLAYINIZ Eğitim Öğretim yılı Güz Döneminden İtibaren Uygulanan Öğretim Programları  

20 Yarıyıl Ders Kayıtları / Azami Ders Yükü
MADDE 6 – (3) Öğrencinin bir yarıyılda alacağı eğitim-öğretim çalışmaları yükü, eğitim-öğretim planında belirtilen o yarıyıla ait eğitim-öğretim çalışmalarıdır. Bir YARIYILDAKİ azami ders yükü, azami öğrenim sürelerinin son yılında bulunanlar ile tüm dersleri aldığında O YARIYILIN SONUNDA mezun olabilecek öğrenciler hariç, 40 SAATİ aşamaz.

21 AKADEMİK DANIŞMANLIK MADDE 9 –
(2) Her öğrenci için, kayıtlı oldukları bölüm başkanlığınca derslerin başlamasını takip eden en geç onbeş gün içinde, bir akademik danışman görevlendirilir. Akademik danışman, danışmanı olduğu öğrencilerin derse yazılma işlemlerini Üniversite Yönetim Kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde denetler ve öğrencinin sosyal ve kültürel durum ve faaliyetlerinin başarısını olumsuz etkilememesi için gerekli yönlendirmeleri yapar.

22 Akademik Danışmanlar Bölümü Anabilim Dalı Öğretim Elemanı
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Ali Kürşat Erümit Eğitim Bilimleri Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (Birinci Öğretim) Yrd. Doç. Dr. Hülya Kasapoğlu Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (İkinci Öğretim) Yrd. Doç. Dr. Fatih Orçan Güzel Sanatlar Eğitim Müzik Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Meltem Düzbastılar Resim-İş Öğretmenliği Öğr. Gör. Hülya Saylam İlköğretim Okulöncesi Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Meral Beşken Ergişi Sınıf Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Tülay Şenel Çoruhlu Fen Bilgisi Öğretmenliği Doç. Dr. Hasan Genç Matematik Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Müjgân Baki Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Ebru Demircioğlu Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Matematik Eğitimi Prof. Dr. Bülent Güven Kimya Eğitimi Doç. Dr. Gökhan Demircioğlu Biyoloji Eğitimi Doç. Dr. Sabiha Odabaşı Çimer Özel Eğitim Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğr. Gör. Ahmet Ustalar Zihin Engelliler Öğretmenliği ( İşitme Engelliler Öğretmenliği Türkçe Eğitimi Türkçe Öğretmenliği Doç. Dr. Erhan Durukan Yabancı Diller Eğitimi İngiliz Dili Eğitimi Arş. Gör. Bilal Karaca

23 Lisans Eğitiminin Süresi
MADDE 6 – (1) Bir eğitim-öğretim yılı; güz yarıyılı ve bahar yarıyılı olmak üzere iki yarıyıldan oluşur. Her bir yarıyıl; ondört hafta ders, bir hafta ara sınav, iki hafta yarıyıl sonu sınav haftası ve bir hafta bütünleme sınav haftası olmak üzere ONSEKİZ HAFTADAN oluşur. Eğitim-öğretim yılı ve ilgili diğer faaliyetlerin başlama ve bitiş tarihleri, Senato tarafından belirlenen AKADEMİK TAKVİM ile duyurulur. Ara sınavlar dokuzuncu haftada yapılır ve bu hafta içerisinde ders yapılmaz. Telafi haftası diye bir hafta yoktur. On dört hafta boyunca dersler yapılmak zorundadır.

24 Ders Sayıştırma ve Muafiyet
MADDE 10 – (4) (Değişik:RG-14/9/ ) (2) Üniversiteye kesin kaydını yaptıran öğrenciler, öğrenime başlayacakları eğitim-öğretim yılının YARIYIL BAŞLANGIÇ TARİHİNDEN İTİBAREN BİR AYLIK SÜRE İÇİNDE başvurmaları durumunda, DİĞER YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA SON BEŞ YIL İÇERİSİNDE başardıkları derslerden ilgili yönetim kurulu kararı ile başarılı kabul edilebilir. Bu durumda HER ON YEDİ KREDİLİK muafiyet için bir yarıyıl düşülerek, öğrencinin intibak ettirileceği sınıf belirlenir. Başvurularda mutlaka önceki transkriptinizi de veriniz. (2) Bu değişiklik eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

25 Devamsızlık ve Sağlık Raporu
Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için, o derse kayıtlı olmak ve ilk defa alınan derslerin en az % 70’ine, uygulama ve/veya laboratuvarların en az % 80’ine katılmak zorunludur. Bu şartları yerine getiremeyen öğrenci yarıyıl sonu sınavına alınmaz. Bu öğrenciye (D) DEVAMSIZ harf notu verilir.

26 Devamsızlık ve Sağlık Raporu
Üniversite tarafından çeşitli akademik, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlere katılmak üzere görevlendirilen öğrencilerin görevlendirildikleri süreler, devam şartı dışında tutulur ve katılamadıkları sınavlardan mazeret sınav hakkı verilir. SAĞLIK RAPORU devamdan sayılmaz. Sadece ara sınav ve sınav şeklindeki yarıyıl içi çalışmalar için mazeret sınav hakkı verilmesinde kullanılır.

27 Sınavlar ve Değerlendirme Esasları
Yarıyıl İçi Çalışma Yarıyılı Sonu Sınavı Bütünleme Sınavı Mezuniyet Sınavı Mazeret Sınavı

28 YARIYILİÇİ ÇALIŞMA MADDE 13 –
Öğrenciler her yarıyılda, ara sınav, proje, seminer, arazi çalışmaları, kısa sınav, ödev, laboratuvar veya benzeri yarıyıl içi çalışmaları ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Yarıyıl içi çalışmalar ve yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. (2) (Değişik:RG-14/9/ ) (2)  Yarıyıl içi çalışmalarının ders başarı notuna katkısı % 50’dir.

29 YARIYILİÇİ ÇALIŞMA MADDE 13 –
(3) Yarıyıl içi çalışmalar ve takvimi, yarıyıl başında bölüm başkanlığınca fakülte, yüksekokul veya konservatuvar kuruluna sunulur ve öğrenciye duyurulur. Bir sınıfın dersleri için bir günde ikiden fazla sınav yapılmayacak şekilde program hazırlanır. (4) Proje, bitirme çalışması ve seminer dersleri ile OKUL DENEYİMİ VE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSLERİ için ara sınav yapılmaz. Bu çalışmaların değerlendirilmesi ilgili yönetim kurulunun belirleyeceği esaslara göre yapılır.

30 YARIYILİÇİ ÇALIŞMA (5) Haklı ve geçerli görülen bir mazeretle ara sınava giremeyen öğrencilere, yarıyılın son haftasında bir mazeret sınavı yapılır. Diğer yarıyıl içi çalışmalara mazeret sınavı yapılmaz. AYRICA, YARIYIL SONU SINAVI, BÜTÜNLEME SINAVI, MEZUNİYET SINAVI, MAZARET SINAVI gibi sınavlara da mazeret sınavı yapılmaz.

31 YARIYIL SONU SINAVI MADDE 14 –
(1) (Değişik:RG-14/9/ ) (2)  Yarıyıl sonu sınavları, ilgili bölüm başkanlığı veya yüksekokul müdürlüğünce ilan edilen yer, tarih ve saatlerde iki haftaya yayılarak yapılır. (2) Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için, o derse kayıtlı olmak ve ilk defa alınan derslerin en az % 70’ine, uygulama ve/veya laboratuvarların en az % 80’ine katılmak zorunludur. Bu şartları yerine getiremeyen öğrenci yarıyıl sonu sınavına alınmaz. Bu öğrenciye (D) devamsız harf notu verilir.

32 YARIYIL SONU SINAVI MADDE 14 –
(3) Bir dersten yarıyıl sonu sınavına girme şartını bir kere yerine getiren öğrenciden, bu dersi daha sonraki yarıyıllarda tekrarlaması durumunda, sadece teorik derslerden devam şartı aranmaz. Ancak, uygulama, laboratuvar ve derse bağlı diğer yarıyıl içi çalışmalara devam şartı aranır.

33 YARIYIL SONU SINAVI MADDE 14 –
(5) (Değişik:RG-22/8/ ) Yarıyıl sonu sınavının harf notuna katkısı % 50’dir. Yarıyıl sonu sınavında 100 üzerinden en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. (6) (Değişik:RG-22/8/ ) Yarıyıl sonu sınavına girmeyen veya bu sınavdan en az 45 puan alamayan öğrencilerin, yarıyıl içi çalışmaları değerlendirmeye katılmaz ve bu öğrenciler FF harf notu ile değerlendirilir.

34 BÜTÜNLEME SINAVI MADDE 15 –
(1) Öğrenciler, her yarıyılın sonunda, o yarıyıla ait tüm derslerden bütünleme sınavına girebilirler. (2) Bütünleme sınavına girebilmek için; sınavların yapılacağı eğitim-öğretim yılında ilgili derslere yazılım yapmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere mazeret sınav hakkı verilmez.

35 BÜTÜNLEME SINAVI MADDE 15 –
(3) (Değişik:RG-16/3/ ) Bütünleme sınavında 100 üzerinden en az 45 puan almak zorunludur. Ara sınav, yarıyıl içi çalışmalar ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir. Öğrenciler, bütünleme sınavında DC harf notu aldıkları derslerden, yarıyıl not ortalamasına göre başarılı veya başarısız sayılır. (4) (Değişik:RG-22/8/ ) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencinin harf notu hesaplanmaz, yarıyıl sonu harf notu aynen kalır. (5) (Ek:RG-22/8/ ) Bütünleme sınavına giren öğrencilerin yarıyıl not ortalaması hesabında, bütünleme sınav notları dikkate alınır.

36 MAZERET SINAVI MADDE 17 – Yarıyıl sonu, bütünleme ve mezuniyet sınavları için mazeret sınavı yapılmaz. Mazeret sınavı, sadece ara sınav için kullandırılır. Ara sınav için mazeret sınavı, yarıyılın son haftasında yapılır. (2) Mazeret sınavı yapılması, ilgili bölüm başkanlığı veya yüksekokul müdürlüğünce karara bağlanır. Hastalık nedeniyle sınavlara giremeyen öğrencilerin bu durumlarını sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporu ile belgelemeleri gerekir. (3) Mazeret belgelerinin; düzenledikleri mazeret bitimini izleyen ilk hafta içerisinde bölüm başkanlığı, fakülte dekanlığı, yüksekokul, konservatuvar veya meslek yüksekokulu müdürlüklerine verilmesi zorunludur. Bu sürenin dışında yapılan başvurular işleme konulmaz. Mazeret sınavlarına girmeyen öğrencilere yeni bir mazeret sınavı yapılmaz.

37 MEZUNİYET SINAVI MADDE 16 –
(1) Mezuniyetlerine BİR DERSİ KALAN ÖĞRENCİLERE; bütünleme sınavından sonra onbeş işgünü içinde ve akademik takvimde belirtilen zamanda yapılmak üzere, başarısız dersi için mezuniyet sınavı yapılır. (2) Öğrencilerin mezuniyet sınavına girebilmeleri için; ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmaları zorunludur. (3) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için, dersin bulunduğu yarıyıl ortalaması 2.00 ve üstünde ise 100 üzerinden en az 50, yarıyıl ortalaması 2.00 değerinin altında ise en az 60 puan almak zorunludur.

38 MEZUNİYET SINAVI MADDE 16 –
Mezuniyet sınavı başarı notunun belirlenmesinde yarıyıl içi çalışmaları değerlendirmeye katılmaz. Harfli not sistemine dönüşüm işleminde mutlak not sistemi kullanılır. Sınavda alınan harfli not, o dersin ilgili dönemdeki başarı notu yerine geçer. (4) Mezuniyet sınavında alınan not, mezuniyet sınavına girilen dersin yarıyılı ortalamasında dikkate alınmaz, öğrencinin genel not ortalamasında dikkate alınır. (5) Genel not ortalaması 2.00 değerinden küçük olan öğrenciler mezun olamaz.

39 Sınavın Geçerliliği ve Sınav Düzeni
MADDE 17/A – (Ek:RG-16/3/ ) (1) Öğrenci, sınav programında belirtilen zaman ve yerde sınavlara girmek zorundadır. Aksi halde sınavları geçersiz sayılır. Öğrencinin girmeyi hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not, ilan edilmiş olsa da iptal edilir. (2) Her türlü sınav, uygulama, laboratuvar, atölye, ev ödevi, yarıyıl içi veya yıl içi proje ve benzeri diğer çalışmalarda; kopya çeken, kopya çekme girişiminde bulunan ve kopya çekilmesine yardım eden veya ilgili evrakın incelenmesinden kopya çektiği sonradan anlaşılan bir öğrenci, o sınav ya da çalışmadan sıfır not almış sayılır.

40 Sınavın Geçerliliği ve Sınav Düzeni
MADDE 17/A – (Ek:RG-16/3/ ) (3) Sınav sırasında her ne şekilde olursa olsun, sınavın genel düzenini bozan öğrenciler, sınav salonundan çıkarılır ve o sınavdan sıfır not almış sayılırlar. (4) Yukarıda belirtilen hallerde ilgili öğrenciler hakkında, ayrıca 18/8/2012 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.

41 Notların Verilmesi-Başarı Notunun Hesaplanması
Karadeniz Teknik Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programlarında Başarı Notunun Değerlendirilmesine Dair Senato Tarafından Belirlenen Usul ve Esaslar (

42 Notların Verilmesi-Başarı Notunun Hesaplanması
MADDE 18 – (1) Notlar, yarıyıl içi çalışması ve yarıyıl sonu sınav notu şeklinde öğretim elemanı tarafından interaktif olarak hazırlanarak veri tabanına girilir. Harf notları, öğretim elemanı tarafından, interaktif olarak Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına verildiği anda kesinleşir. Bundan sonra notlar interaktif olarak ilan edilir. Sınavların bitimini izleyen haftanın ilk üç günü içerisinde harf notları ile ilgili işlemlerin tamamlanması zorunludur.

43 Notların Verilmesi-Başarı Notunun Hesaplanması
MADDE 18 – (2) Öğrenci sayısı 10’dan çok olan derslerde bağıl sisteme, öğrenci sayısı 10’dan az olan derslerde bu Yönetmeliğin 19 uncu maddesindeki tabloda verilen mutlak not aralıklarına göre verilmiş olan notlar harfli notlara dönüştürülür ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca interaktif olarak ilan edilir.

44 Notların Verilmesi - Başarı Notunun Hesaplanması
MADDE 19 – (2) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Ayrıca, DÖNEMLİK AĞIRLIKLI NOT ORTALAMASI 2.00 ve daha büyük olan öğrenciler (DC) harf notlu derslerinden de başarılı kabul edilirler. (3) Bir dersten (DD), (FD) ve (FF) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarısız sayılır. Bir yarıyıla ait not ortalaması en az 2.00 olmayan öğrenciler de o yarıyılda (DC) harf notu aldıkları derslerden başarısız sayılır.

45 Notlarda Maddi Hata MADDE 20 –
(Değişik:RG-14/9/ ) (2)  Sınav notlarında herhangi bir maddi hatanın yapılmış olması durumunda, düzeltme başvurusu, notların ilanını takip eden üç iş günü içinde yapılır. Başvurular, öğrencinin bağlı olduğu ilgili akademik birimce yedi gün içinde karara bağlanır. İtiraz sonucu notlarda değişiklik olması veya öğretim elemanı tarafından yapılacak not düzeltme işlemlerinde, değişiklik veya düzeltmelere ilişkin belgeler eklenir. Harfli notların kesinleşmesinden sonraki düzeltme işlemleri, ilgili yönetim kurulunun onayı ile gerçekleştirilir.

46 Notlarda Maddi Hata MADDE 20 –
(2) (Değişik:RG-14/9/ )(2) Sınav notlarına ve harf notlarına ilişkin itiraz ve düzeltme başvuruları doğrudan öğrencinin kayıtlı olduğu ilgili bölüm başkanlığına yapılır. (3) Harfli başarı notlarının ilanını takiben her hangi bir nedenle yapılan değişiklikler o ders ile ilgili daha önce yapılmış olan istatistiksel hesaplamalara yansıtılmaz.

47 1,8 Barajı ve Ders Tekrarı MADDE 23 –
(2) Güz ve bahar yarıyılları birbiri ile ilişkili olmayıp, her bir yarıyılın not ortalaması kendi yarıyılına etki eder. (3) Dördüncü yarıyılın sonunda genel not ortalaması 1.80’in altında olan öğrenciler üst yarıyıllardan ders alamazlar. Bu durumdaki öğrenciler başarısız oldukları derslerden tekrar alarak genel not ortalamalarını en az 1.80’e yükseltmek zorundadır. Bir YARIYILDAKİ azami ders yükü, azami öğrenim sürelerinin son yılında bulunanlar ile tüm dersleri aldığında O YARIYILIN SONUNDA mezun olabilecek öğrenciler hariç, 40 SAATİ aşamaz.

48 1,8 Barajı ve Ders Tekrarı MADDE 24 –
(3) Öğrenciler isterlerse başarılı oldukları (DC) harf notlu derslerini, not yükseltmek amacı ile tekrar edebilirler. Bu durumda dersin tekrar edildiği yarıyılda alınan not, bu dersin son harf notu olarak kabul edilir.

49 MADDE 25 – (Değişik:RG-14/9/2015-29475) (2)
Öğrenim Süresi MADDE 25 – (Değişik:RG-14/9/ ) (2) Öğrenciler, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt oldukları programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmadan; öğrenim süresi iki yıl olan önlisans programlarını azami dört yıl, öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl, öğrenim süresi beş yıl olan lisans programlarını azami sekiz yıl, öğrenim süresi altı yıl olan lisans programlarını azami dokuz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Yabancı dil hazırlık eğitim süresi en fazla iki yıldır.

50 MADDE 25 – (Değişik:RG-14/9/2015-29475) (2)
Öğrenim Süresi MADDE 25 – (Değişik:RG-14/9/ ) (2) (2) Azami süreler içinde katkı payı veya öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilmez. Ancak Senatonun kararı ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile dört yıl üst üste katkı payı veya öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilebilir.

51 Uzaktan Eğitimle yürütülen dersler;
KTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ( KTÜ Ortak Dersler (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi) Öğrencilerin sistemine giriş için gerekli olan Şifre Alma, Şifre Hatırlatma, Ortak Dersler platformu, Danışmalık Saatleri ile ilgili sorunlarınıza cevap bulabilirsiniz. Sistemden yararlanabilmeniz için Öğrenci Bilgi Sistemi şifrenizi bilmeniz gerekmektedir.

52 Kurumlararası (Üniversitelerarası) Yatay Geçişler
Kurumiçi (Üniversite içi) Geçişler (Bölümler arası) Yurt Dışından Geçişler

53 GEÇİŞLER Not Ortalamasına Göre Yapılan Yatay Geçişler
Merkezi Yerleştirme Puanına Göre Yapılan Yatay Geçişler

54 Kurumlararası (Üniversitelerarası) Yatay Geçişlerde Kontenjan
MADDE 3– (1) …….. Lisans programlarının hazırlık, birinci ve son sınıflarına yatay geçiş yapılamaz. (5) Her yıl düzenli olarak ikinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıflar için, ÖSYM giriş genel kontenjanı 50 veya daha az olan diploma programlarda iki, 51 ve 100 arası olan programlarda üç, 101 ve üzerinde olan diploma programlarda ise dört kişilik kurumlar arası yatay geçiş kontenjanı zorunlu olarak belirlenir. Kontenjanlar yer yıl Temmuz ayında YÖK tarafından ilan edilir.

55 Kurumlararası yatay geçiş kontenjanı için başvuru koşulları
MADDE 4– (1) Kurumlar arası yatay geçiş için başvuran adayların; a) Öğrencinin başvuru sırasında eşdeğer bir Yükseköğretim kurumunda aynı düzeyde eşdeğer bir diploma programına kayıtlı veya izinli (öğrenci statüsünde) olması zorunludur. b) Öğrencinin programında (İngilizce Hazırlık Sınıfı dışında) en az iki yarıyılı tamamlamış, bulunduğu programda yatay geçiş yapacağı yarıyıla kayıt olup, o yarıyılı okumamış olunması zorunludur. c) Öğrencinin genel not ortalamasının en az 2.40/4.00 (yüzlük sistemi kullanan programlar için en az 60/100) olması VEYA ÖSYM yerleştirme puanının geçiş yapmak istediği diploma programının taban puanına eşit veya yüksek olması zorunludur.

56 Kurumlararası Yatay Geçiş Kontenjanı İçin Başvuru Koşulları
MADDE 4– ç) Zorunlu İngilizce Hazırlık Sınıfı olan bölüm ve programlara başvurularda, yapılacak yabancı dil yeterlilik sınavında başarılı olmak ya da ulusal veya uluslararası geçerliliği olan yabancı dil sınavından bu başarı düzeyinde bir puanın sağlanmış olması gereklidir. d) ÖSYM yerleştirme ile öğrenci alan diploma programlarından özel yetenek sınavı ile öğrenci alınan diploma programına geçişlerde diğer şartların yanı sıra yapılacak olan yetenek sınavında da başarılı olma şartı aranır. Özel yetenek sınavı ile öğrenci alınan diploma programlarından, ÖSYM yerleştirme ile öğrenci alan diploma programlarına yatay geçiş yapılamaz. Hazırlık sınıfı hariç bulundukları sınıfın bütün derslerini başarmış ve sınıfını geçenler arasında ilk %10'a girdiklerini belgeleyen ikinci öğretim öğrencileri normal örgün öğretim programlarına yatay geçiş için başvurabilirler. Normal örgün öğretime yatay geçiş yapan öğrenciler ikinci öğretim ücretini ödemeye devam ederler.

57 Kurumiçi (Üniversite içi) Geçişler (Bölümlerarası)
Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde fakat farklı ÖSYM yerleştirme puan türü ile öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin ÖSYM sınavına girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı ÖSYM yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.

58 Kurumiçi (Üniversite içi) Geçişler (Bölümlerarası)
Fakülteler arasında İKİNCİ YARIYILA GEÇİŞLErde; öğrencinin ilk yarıyıla ait ders planındaki bütün dersleri almış ve başarmış olması ve hesaplanacak ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.50/4.00 olması, Fakültelerin bölümleri arasında ÜÇÜNCÜ YARIYIL ve program uyumunun sağlanması durumunda BEŞİNCİ YARIYIL İÇİN yapılacak başvurularda öğrencinin; ayrılacağı birimin ilk iki yarıyıla ait ders planındaki derslerin tamamını başarmış olması ve ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.60/4.00 olması gereklidir.

59 Kurumiçi (Üniversite içi) Geçişler (Bölümlerarası)
Genel not ortalaması en az; Fakültelerarası geçişlerde 2.5/4.00, Fakültenin bölümleri arası geçişlerde 2.6/4.00, olmalı. En az iki yarıyıl öğrenim görmek, Disiplin cezası almamış olmak ve Üniversiteden ilişiği kesilmemiş olmak. Aynı diploma programlarında normal örgün öğretimden (birinci öğretimden) ikinci öğretime kontenjan sınırlaması olmaksızın geçiş yapılabilir.

60 Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş
MADDE 16– Öğrencinin kayıt olduğu yıldaki ÖSYM yerleştirme puanı, geçmek istediği diploma programının taban puanına eşit veya daha yüksek olması durumunda, öğrenci, hazırlık sınıfı da dahil olmak üzere yatay geçiş için başvuru yapabilir. Programa yatay geçişe ilişkin başvuru takvimi, öğrenci kontenjanına ilişkin esaslar ile yatay geçişlere ilişkin usul ve esaslar Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından tespit edilir. Belirlenen usul ve esaslar uyarınca öğrencilerin başvuruları yükseköğretim kurumlarının ilgili kurulları tarafından değerlendirilerek yatay geçişleri kabul edilir.

61 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
3. veya 5. Yarıyıl başında başvuru (Başvurular yaz döneminde yapılır). Başvuru anında anadal diploma programındaki genel not ortalaması en az 2.80/4.00 olan ve anadal diploma programının ilgili sınıfında başarı sıralamasına göre ile en üst % 20’sinde bulunan öğrenciler ikinci anadal diploma programına başvurabilirler. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Senatonun onayladığı kontenjanları her yıl Temmuz ayının başından itibaren duyurur.

62 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
Çift anadal programı başvurularının değerlendirilmesinde öncelikle genel not ortalamasına, ortalamanın eşitliği halinde öğrencinin tamamlamış olduğu toplam kredisine bakılır. Fazla kredi tamamlamış olan öğrencilere öncelik verilir. Toplam kredi sayısının da eşit olması halinde yükseköğretim kurumuna girdiği yıldaki ÖSYM sıralaması sonuçları dikkate alınarak seçim yapılır.

63 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
İkinci anadala 3. yarıyılda başlayanlar her yarıyıl en az 6, 5. yarıyılda başlayanlar her yarıyıl en az 9 kredilik ders almak zorundadırlar. Öğrencinin çift ana dal lisans eğitim-öğretiminden mezun olabilmesi için genel not ortalamasının en az 4 üzerinden 2,80 olması gerekir. Tüm çift anadal öğrenimi süresince öğrencinin genel not ortalaması bir defaya mahsus olmak üzere 2.60/4.00 değerine kadar düşebilir. Genel not ortalaması ikinci kez 2.60/4.00 değerinin altına düşen öğrencinin ikinci anadal diploma programından kaydı silinir.

64 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
“Çift Ana Dal” Yürüten Program “Çift Ana Dal” Eğitimine Başvuru Yapabilecek Programlar İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği OFMA Matematik Öğretmenliği Okulöncesi Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği Zihin Engelliler Öğretmenliği İşitme Engelliler Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Resim-İş Öğretmenliği Müzik Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Fen Bilgisi Öğretmenliği Fizik Öğretmenliği Biyoloji Öğretmenliği Kimya Öğretmenliği

65 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
“Çift Ana Dal” Yürüten Program “Çift Ana Dal” Eğitimine Başvuru Yapabilecek Programlar Sınıf Öğretmenliği Okulöncesi Öğretmenliği Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Zihin Engelliler Öğretmenliği İşitme Engelliler Öğretmenliği Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Coğrafya Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği Resim-İş Öğretmenliği Müzik Öğretmenliği Fen Bilgisi Öğretmenliği Biyoloji Öğretmenliği Fizik Öğretmenliği Kimya Öğretmenliği

66 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
“Çift Ana Dal” Yürüten Program “Çift Ana Dal” Eğitimine Başvuru Yapabilecek Programlar Zihin Engelliler Öğretmenliği Okulöncesi Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği İşitme Engelliler Öğretmenliği Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Fizik Öğretmenliği Biyoloji Öğretmenliği OFMA Matematik Öğretmenliği Kimya Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği

67 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
“Çift Ana Dal” Yürüten Program “Çift Ana Dal” Eğitimine Başvuru Yapabilecek Programlar Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İlköğretim Matematik Öğretmenliği OFMAE Matematik Öğretmenliği Biyoloji Öğretmenliği Fizik Öğretmenliği Kimya Öğretmenliği Fen Bilgisi Öğretmenliği Zihin Engelliler Öğretmenliği İşitme Engelliler Öğretmenliği Matematik Öğretmenliği

68 ÇİFT ANADAL PROGRAMLARI
“Çift Ana Dal” Yürüten Program “Çift Ana Dal” Eğitimine Başvuru Yapabilecek Programlar Biyoloji Öğretmenliği Fen Bilgisi Öğretmenliği Kimya Öğretmenliği Fizik Öğretmenliği OFMA Matematik Öğretmenliği Coğrafya Öğretmenliği Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği Türkçe Öğretmenliği Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Okulöncesi Öğretmenliği Zihin Engelliler Öğretmenliği İşitme Engelliler Öğretmenliği Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği İngilizce Öğretmenliği

69 ÖN KOŞULLU DERSLER Fatih Eğitim Fakültesi Programlarında Okutulacak Ön koşullu Dersler Özel Öğretim Yöntemleri II dersini almak için Özel Öğretim Yöntemleri I dersinde, veya Öğretmenlik Uygulaması I dersini alabilmek için Öğretmenlik Uygulaması I dersinde; Öğretmenlik Uygulaması II dersini alabilmek için Özel Öğretim Yöntemleri II dersinde başarılı olmak ön koşuldur.

70 Yaz Öğretimi

71 Karadeniz Teknik Üniversitesinde yaz öğretini yapılmamaktadır.
Ders Alma Koşulları MADDE 3- Özel yetenek sınavıyla veya sınavsız olarak öğrenci kabul eden programların öğrencileri hariç olmak üzere öğrenci ancak Karadeniz Teknik Üniversitesine yerleştiği yılda kayıtlı olduğu programın taban puanına (YGS, LYS vb.) eşit veya daha yüksek puanlı programın bulunduğu bir üniversitede açılan yaz öğretiminde ders alabilir. Taban puan karşılaştırmasında; ek yerleştirme taban puanlarıyla, vakıf üniversitelerinin burslu programlarının taban puanları dikkate alınmaz. Karadeniz Teknik Üniversitesinde yaz öğretini yapılmamaktadır.

72 Ders Alma Koşulları MADDE 3-
(2) Programların birinci ve ikinci öğretimi mevcut ise her bir öğretimin kendi taban puanı esas alınır. Öğrencilerin ders almak için başvurduğu programın taban puanı okumakta oldukları programın taban puanından düşük olması halinde, öğrencinin yaz öğretiminden ders alma isteği kabul edilmeyecek olup buna rağmen yaz öğretiminde alınan dersleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

73 Ders Alma Koşulları MADDE 5- (1) Yaz öğretimi programlarının açıldığı her eğitim-öğretim yılında en fazla iki ders olmak üzere; öğrenim süresi boyunca iki yıllık programlarda (önlisans) toplam dört, dört yıllık programlarda (lisans) toplam sekiz, beş yıllık programlarda toplam on ders alınabilir. MADDE 6- (1) Yaz öğretiminde öğrenciler daha önce güz ve bahar yarıyıllarında devam şartını sağlayıp başarısız oldukları dersleri alabilirler. Bitirme çalışması, tasarım projesi gibi dersler yaz öğretiminde alınamaz.

74 Ders Alma Koşulları MADDE 7- Yaz öğretimin programından alınan dersin saatleri (teori, uygulama, laboratuvar vb) yerel kredisi, eşdeğer tutulacağı dersin kredisine eşit veya ondan daha fazla olmalıdır. MADDE 9- (1) Genel akademik not ortalaması üç ve üzeri olan ve alt yarıyıllarda başarısız veya almadığı dersi bulunmayan öğrenciler de yaz öğretiminde yukarıdaki şartlara bağlı olarak bir üst eğitim-öğretim döneminden ders alabilirler. MADDE 11- (1) Öğrencinin yaz öğretimi programından aldığı dersten başarılı sayılabilmesi için dersin başarı notunun, harfli not olarak en az CC veya eşdeğeri, 4’lük not sistemine göre en az 2.0 veya yüz üzerinden en az 60 olması gerekir. Yaz öğreniminde alınan şartlı geçer notlar başarılı kabul edilmez.

75 Öğrenci Değişim Programları
ERASMUS FARABİ MEVLANA

76 Farabi Değişim Programı
Üniversite ve yüksek teknoloji enstitüleri bünyesinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim yapan yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Öğrenci değişimi süresi, en az bir en fazla iki yarıyılı kapsar. Öğrenciler her bir eğitim öğretim kademesinde birer defa Farabi Değişim Programı değişimine katılabilirler. Genel akademik not ortalaması en az 2.0/4.0 olmalıdır. Başvuru dönemleri: Bahar dönemi 15 Ekim Güz dönemi 15 Mart

77 Fatih Eğitim Fakültesi FARABİ Koordinatörleri
Fakülte Koordinatörü Bölüm Program ERASMUS Koordinatörleri Doç. Dr. Atilla Çimer Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Esra KELEŞ Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yrd. Doç. Dr. Zehra Nesrin BİROL Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Öğr. Gör. Kenan DEMİR Müzik Öğretmenliği İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doç. Dr. Tuba GÖKÇEK Fen Bilgisi Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Miraç AYDIN Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Okulöncesi Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Yasin ÖZTÜRK Sınıf Öğretmenliği Doç. Dr. Taner ALTUN Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Biyoloji Öğretmenliği Doç. Dr. Sabiha Odabaşı ÇİMER Fizik Öğretmenliği Doç. Dr. Nedim ALEV Kimya Öğretmenliği Doç. Dr. Gökhan DEMİRCİOĞLU Prof. Dr. Bülent GÜVEN Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Coğrafya Öğretmenliği Doç. Dr. Ayşegül ŞEYHOĞLU Türkçe Eğitimi Türkçe Öğretmenliği Öğr. Gör. Ertan AKBAŞ Özel Eğitim Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğr. Gör. Ahmet USTALAR İşitme Engelliler Öğretmenliği Yabancı Diller Eğitimi İngilizce Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Semin Kazazoğlu 

78 ERASMUS Değişim Programı
Başvuru koşulları Yurtdışına çıkmadan önce okunulan birimde en az bir yılı tamamlamış olmak, Genel akademik not ortalaması lisans düzeyi için en az 2.0 / 4.0 olmak, Önceki dönemlerden ikiden fazla dersi kalmamış olmak, Gidilecek ülkenin lisanını veya ERASMUS programından faydalanma sürecinde kullanılacak lisanı konuşabilme-yazabilme-anlayabilme (yazılı ve sözlü sınav).

79 Fatih Eğitim Fakültesi ERASMUS Koordinatörleri
Fakülte Koordinatörü Bölüm Program ERASMUS Koordinatörleri Doç. Dr. Atilla Çimer Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Doç. Dr. Ünal Çakıroğlu Eğitim Bilimleri Bölümü Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Yrd. Doç. Dr. Hülya Kasapoğlu Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Zuhal Dinç Altun Müzik Öğretmenliği İlköğretim Matematik Öğretmenliği Doç. Dr. Tuba Gökçek Fen Bilgisi Öğretmenliği Prof. Dr. Haluk Özmen Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Mehmet Akpınar Okulöncesi Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Yasin Öztürk Sınıf Öğretmenliği Doç. Dr. Taner Altun Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Biyoloji Öğretmenliği Doç. Dr. Sabiha Odabaşı Çimer Fizik Öğretmenliği Doç. Dr. Nedim Alev Kimya Öğretmenliği Doç. Dr. Gökhan Demircioğlu Prof. Dr. Bülent Güven Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Coğrafya Öğretmenliği Doç. Dr. Ayşegül Şeyhoğlu Türkçe Eğitimi Türkçe Öğretmenliği Öğr. Gör. Ertan Akbaş Özel Eğitim Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğr. Gör. Ahmet İskenderoğlu İşitme Engelliler Öğretmenliği Yabancı Diller Eğitimi İngilizce Öğretmenliği Yrd. Doç. Dr. Servet Çelik 

80 Mevlana Değişim Programı
Mevlana Değişim Programı, yurtiçinde eğitim veren yükseköğretim kurumları ile yurtdışında eğitim veren yükseköğretim kurumları arasında öğrenci ve öğretim elemanı değişimini mümkün kılan bir programdır. Diğer değişim programlarından farklı olarak, hiçbir coğrafi bölge ayrımı olmaksızın değişim programı bünyesindeki hareketlilik bütün dünyadaki yükseköğretim kurumlarını kapsamaktadır. Değişim programına katılmak isteyen öğrenciler en az bir en fazla iki yarıyıl eğitim için programdan faydalanabilirler. Öğrencilere değişim programına katıldıkları süre boyunca ödenecek burs tutarı, öğrencilerin eğitim için gittikleri ülkenin ekonomik hayat standartları göz önünde bulundurularak farklılaşmaktadır. Öğrencilere ödenmekte olan aylık burs tutarının üç katına kadar, YÖK Yürütme Kurulu tarafından belirlenen oranlarda, burs ödenebilir.

81 Mevlana Değişim Programı
Başvuru koşulları Öğrencinin örgün eğitim verilen yükseköğretim programlarında kayıtlı ön lisans, lisans ,yüksek lisans veya doktora öğrencisi olması, Ön lisans ve lisans öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının 4(dört) üzerinden en az 2,5 (iki buçuk) olması, Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının 4 (dört) üzerinden en az 3 (üç) olması, %50 dil puanı + % 50 not ortalaması

82 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
Disiplin Cezaları Uyarma, Kınama, Yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırma, Yükseköğretim kurumundan bir yarıyıl için uzaklaştırma, Yükseköğretim kurumundan iki yarıyıl için uzaklaştırma, Yükseköğretim kurumundan çıkarma,

83 ÖĞRENCİ DİSİPLİN YÖNETMELİĞİ
34 Farklı disiplin suçu tanımlanmıştır. Bazı Örnekler; …… Ders, seminer, uygulama, laboratuvar, atölye çalışması, bilimsel toplantı ve konferans gibi çalışmaların düzenini bozmak, Öğrenme ve öğretme hürriyetini engelleyici eylemlerde bulunmak, Sınavlarda kopyaya teşebbüs etmek, Sınavlarda kopya çekmek veya çektirmek, Seminer, tez ve yayınlarında intihal yapmak, Öğrencilere karşı cebir ve şiddet kullanarak yükseköğretim hizmetlerinden yararlanmalarını engellemek, Sınavlarda tehditle kopya çekmek, kopya çeken öğrencilerin sınav salonundan çıkarılmasına engel olmak, kendi yerine başkasını sınava sokmak veya başkasının yerine sınava girmek, ……… 

84 FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ YERLEŞKESİ
Öğrenci işleri Bürosu (F Blok Zemin kat) Kütüphane (Ahmet Hilmi İmamoğlu Kütüphanesi) Mesai günleri: ( ) Hafta sonu günleri: ( ) Bilgisayar laboratuarları (Bütün bloklar) PDR Birimi Sosyal-kültürel ve sportif tesisler Mahmut Goloğlu Kültür Merkezi Yemekhane (Çarşı binası) ve Kantin (Obam ve Kırmızı Kantin) Yurtlar (KYK) Mescit (A Blok Bodrum kat) PTT, Banka ve bankamatikler Otopark (F Blok arkası- Yemekhane yan tarafı)

85 FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ YERLEŞKESİ
Sosyal, Kültürel ve Sportif Organizasyonlar Öğretmenler günü Nevruz bayramı Bahar şenlikleri (kuruluş haftası), Üniversite spor şenlikleri Mezuniyet Günü ………

86 Fatih Eğitim Fakültesi Öğrenci Kulüpleri
Okulöncesi Öğretmenliği Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Fen Bilgisi Öğretmenliği Sınıf Öğretmenliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Özel Eğitim Bölümü ve Engelli Çocukların Eğitimi Matematik Eğitimi Üniversite geneli öğrenci kulüpleri için sayfasını ziyaret ediniz.

87 Engelli Öğrenci Hizmetleri
Engelli öğrenci birimi ( Karadeniz Teknik Ünversitesi Engelsiz Üniversite Yönergesi ( Sınav hizmetleri

88 Görev ve Sorumluluklar
Fakülteye gelirken ve sınavlarda öğrenci kimlik kartınızı mutlaka yanınızda bulundurunuz. Herhangi bir konuda istek ve şikayetlerinizi öncelikle; Bölüm Akademik Danışmanınız, Anabilim Dalı Başkanınız, Bölüm Başkanınız, Dekanlık, Rektörlük sırasını takip ederek bildiriniz.

89 Görev ve Sorumluluklar
İstek, şikayet, bilgi edinme, öneri yapma gibi taleplerinizi mutlaka dilekçe ile Öğrenci İşleri Bürosu veya Bölüm Başkanlıklarına (Sekreterliklerine) yapınız ve dilekçelerinize mutlaka transkript ekleyiniz. Başvurularınızda kullanacağınız matbu dilekçe formu veya diğer formları Fatih Eğitim Fakültesi İnternet sayfasından ( temin edebilirsiniz. Dilekçelerinizde ayrıntılı kimlik ve öğrencilik bilgilerinizi ve talebini ayrıntılı olarak yazınız.

90 Görev ve Sorumluluklar
Bölümlerinizdeki ilan-duyuru panoları ile üniversitenin ve fakültenin internet sayfalarını sürekli olarak takip ediniz (Ders ve Sınav Programları, Lisans öğretim programları, Etkinlikler, Yatay geçiş, çift anadal, değişim programlarına başvuru, vb.,), Fakülte sınav kurallarına mutlaka uyunuz, Dönem başlarında ders kayıtlarınız yaparken, mutlaka dekanlık ve bölümü başkanlıklarınız tarafından yapılan duyuruları kontrol ediniz ve danışmanınızla görüşünüz. Danışmanınızla sürekli iletişim içerisinde olunuz.

91 Görev ve Sorumluluklar
Öğrencilik işlemleri ile ilgili üniversitemiz yönetmeliklerini mutlaka okuyunuz. Öğrencilikle ilgili işlemlerinizde akademik takvimde belirtilen sürelere mutlaka uyunuz. Fakültede yapacağınız etkinliklerde (kermes, stand açma, konser, afiş-broşür asma, vb.,) gibi mutlaka dilekçe ile başvurarak Dekanlıktan izin alınız. Araçlarınızı sadece sizler için ayrılan alanlara park ediniz (F ve D Blokların arkasında yer alan otoparklar)

92 Görev ve Sorumluluklar
Fakültedeki ortak alanların (derslikler, laboratuvarlar, kütüphane, sosyal alanlar, açık ve kapalı spor alanları, bahçe , tuvalet, vb.,) kullanımına özen gösterilmesi: Temizlik, Kullanılmayana lambaların, bilgisayar ve projeksiyon cihazlarının kapatılması, Tuvaletlerde muslukların kapatılması ve temiz kullanılması, Gıda-içecek ambalajlarının çöp kutularına atılması, Sigara izmaritlerinin (HİÇ İÇİLMEMESİ KUVVETLE ÖNERİLİR) sadece çöp kutularına atılması, Binalarda demirbaş malzemeye zarar verilmemesi, …..

93 SORULAR VE BEKLENTİLER

94 FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ
KATILIMINIZ VE KATKILARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER, HEPİNİZE BAŞARILAR DİLERİM. FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ


"T.C. KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FATİH EĞİTİM FAKÜLTESİ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI UYUM PROGRAMI 4 KASIM 2015 HOŞGELDİNİZ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları