Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BIL-506 1 BIL-506 E-Devlet ve e-Dönüşüm Türk Hava Kurumu Üniversitesi Bilişim Teknolojileri Yüksek Lisans Programı 2015 Bahar Dönemi Sosyal Medya,E-devlet.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BIL-506 1 BIL-506 E-Devlet ve e-Dönüşüm Türk Hava Kurumu Üniversitesi Bilişim Teknolojileri Yüksek Lisans Programı 2015 Bahar Dönemi Sosyal Medya,E-devlet."— Sunum transkripti:

1 BIL BIL-506 E-Devlet ve e-Dönüşüm Türk Hava Kurumu Üniversitesi Bilişim Teknolojileri Yüksek Lisans Programı 2015 Bahar Dönemi Sosyal Medya,E-devlet E-Dönüşüm Nevzat Melih TÜNEK 14/04/2015 E-Devlet E-Dönüşüm Vize Projesi

2 BIL  Sosyal Medya  Tek Yönlü ve Çift yönlü iletişim  Sosyal Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları  Sosyal Medyanın Avantajları ve Dezavantajları  Dünyada Sosyal Medya  2015 Internet & Sosyal Medya İstatistikleri Dünyada internet ve sosyal medya kullanıcı sayısı  Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı  OECD Sosyal Medya Raporu (2012)  E-Devlet ve Sosyal Medya  E-Devlet Yararları  E-Belediye Yönetimi  E-Belediye Sosyal Medya Yönetimi  Sosyal Medyada Kamu Kurumları  Sosyal Medyada Örnek Ülke  Sosyal Medyanın Siyasete Etkisi  Siyasi Gelişmelerin Sosyal Medyaya etkisi  Siyasilerin Sosyal Medyadaki Takipçileri İçerikBaşlıklar

3 BIL Sosyal Medya Kullanım Araçları Facebook Whatsapp Facebook Messenger Twitter Google + Skype Instagram Linkedin Pinterest Viber

4 BIL  Tek Yönlü İletişim:İletişim sürecinin tek yönlü işleyişi,bir kaynaktan bir alıcıya ya da bir kaynak çok alıcı şeklinde olabilir. Amaç yalnızca iletinin alıcıya ulaştırılmasıdır. Alıcının iletiyi istenilen biçimde ve tam olarak algılayıp algılamadığı ve ne ölçüde etkilediği araştırılmaz.  Çift Yönlü İletişim:. Tek yönlü iletişim tek başına kullanıldığı sürece çoğu kez etkisiz ya da yetersiz kalmasına karşın çift yönlü iletişim teknik açıdan olduğu kadar yönetsel açıdan da en etkin ve en geçerli bir süreçtir. Bu süreç yalnız uyarımı değil, yanıtı da içerir. Hem iletiyi, hem de iletişim etkinliklerini kapsar. Tek Yönlü ve Çift Yönlü İletişim Sosyal Medya

5 BIL  Sosyal medyada reklam hedeflemesi çok daha keskindir.  Sosyal medyada maliyet geleneksel medyaya göre daha düşüktür.  Sosyal medya ile anında milyarlarca kişiye bir bireyin ulaşması mümkündür.  Geleneksel medyada bir haber oluşturulduktan sonra değiştirilmesi zahmetli ancak tekzip düzeltmesi yapılarak yayınlanabilir.  Geleneksel medyanın okuyucuları, bu medyadaki herhangi bir haberle, haber yazarıyla anlık olarak iletişime geçemez.  Geleneksel medya Tv ve radyo aracılığı ön plandadır. Sosyal Medyanın Geleneksel Medyadan Farkları Sosyal Medya

6 BIL Avantajları ;  Geleneksel medyaya göre reklam hazırlama ve yayınlama maliyetlerinin daha ucuz olması sebebiyle düşük maliyet,  Hedef kitleye anında ulaşılabilmesi,  Sosyal medya iletişimi kolaylaştırır,  Bilgiye kolay erişim  Kolay organize olma  Hızlı reaksiyon Dezavantajları ;  Sosyal medya anlık bilgi paylaşımı imkanı vermiş gibi görünse de aslında bilgi kirliliğine de sebep olmakta,  Güvenirlilik Sorunu,  Güvenlik sorunu, Sosyal Medya Avantajları ve Dezavantajları Sosyal Medya

7 BIL Internet & Sosyal Medya İstatistikleri Dünya’da Sosyal Medya

8 BIL Sosyal Medya Kullanıcı Sayısı Dünyada internet kullanıcı sayısı Dünya’da Sosyal Medya

9 BIL Kullanıcı sayısında büyük artış Sosyal Medya Kullanıcı Sayısı Dünya’da Sosyal Medya

10 BIL Kullanıcı sayısında büyük artış Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Dünya’da Sosyal Medya

11 BIL Kullanıcı sayısında büyük artış Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Dünya’da Sosyal Medya

12 BIL Türkiye’de Sosyal Medya Kullanımı Dünya’da Sosyal Medya

13 BIL  2012 temmuz raporuna göre yarım milyar insan sosyal medya araçlarını kullanmaktadırlar.  Sosyal medya faaliyeti kişinin vekilliğini üstlenmekte  OECD ülkelerinin çoğu kamu kurumsal Sosyal medya kullanmaktadırlar. OECD Sosyal Medya 2012 Raporu Dünya’da Sosyal Medya

14 BIL E-devlet ve Sosyal Medya

15 BIL E-devlet;  Devletin vatandaşlarına karşı yerine getirmekle yükümlü olduğu görev ve hizmetlerle, karşılıklı olarak elektronik iletişim ve işlem ortamlarında zaman ve mekân kavramlarını ortadan kaldıran elektronik bir yapıdır. E-Devletin Temel Özelliği;  Bilişim teknolojilerinin stratejik kullanımı,  Vatandaş ve kurumlarla elektronik ortamda iletişimde bulunmak,  Verimliliği, şeffaflığı ve kalkınmayı sağlamak,  Yeniden yapılanma, E-Devlet

16 BIL E-Devlet Yararları VATANDAŞ İÇİNKAMU PERSONELİ İÇİN Self servis : Kendi kendine bilgiye erişimSelf servis : Dış görevler ve iletişimde azalma Daha iyi erişim : Bilgiyi bulma ve kullanmada kolaylık Daha iyi erişim : Klasik yöntemlerle bilgi temininde azalma Derhal servis : Hızlı çözümler ve sonuç odaklıDerhal servis : Gecikmelerin azalması Artan iyi niyet : Vatandaş devlete pozitif bakacak Artan vatandaş memnuniyeti : Dahi iyi hizmet sunumunun sonucu Artan hesap sorabilirlik : Vatandaşın yönetime aktif katılım İletişimdeki gelişme : Yönetici ve dış kurumlarla daha etkin ve hızlı gelişme Zaman ve mekan bağımsızlığı : İstenilen bilgiye yer ve zaman kalmadan erişmek İç işlemlerdeki gelişme : İş yapma biçimlerinde değişim

17 BIL E-Devlet Yapısı E-Devlet E -Vatandaş E –Şirket/İşyeri E -Kurum E -MemurE -Çalışan

18 BIL OECD 2012 RAPORU - SAYISAL VERİLERİ Hükümetlerin Sosyal Medya Popülerliği Twitter Popülerliği RUSYA,MEKSİKA,JAPONYA,ŞİLİ 500 BİN Takipçi HİNDİSTAN,İSPANYA,FRANSA,BRAZİLYA, (TÜRKİYE) ve HOLLANDA 100 BİN Takipçi Sosyal Medya ABD 3 MİLYON Takipçi KRALLIK DEVLETLERİ 2 MİLYON Takipçi

19 BIL E-Belediye Yönetimi Bölgesel Hizmet Vatandaş odaklı Hizmet Zengin İçerikli Hizmet Anlayışı Yönetimi

20 BIL Sosyal Medya - E-Belediye Keçören Belediyesi 2011 Yılında aktif olarak sosyal medya yayın hayatına başladılar. Belediye bünyesinde ekip çalışması ve medya kuruluşuyla iş birliği içerisindeler. Halktan gelen istek ve önerilere sosyal medya araçlarıyla çözümleme getirmekteler.

21 BIL Sosyal Medya - E-Belediye Keçiören Belediyesi

22 BIL Sosyal Medya - E-Belediye Bağcılar Belediyesi

23 BIL Sosyal Medyada Kamu Kurumları Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, İstanbul Valiliği  Sağlık Bakanlığı  Maliye Bakanlığı  İstanbul Valiliği

24 BIL Sosyal Medya Örnek Ülke  Gürcistan sosyal medyayı en iyi kullanan ülkelerden birisi haline gelmiştir. GÜRCİSTAN

25 BIL Sosyal Medya’nın Siyasete Etkisi

26 BIL Siyasi Gelişmelerin Sosyal Medyaya etkisi

27 BIL  ABD Başkanı Barack Obama, sosyal medya araçlarını 2008 ve 2012 seçim kampanyasında çok verimli bir şekilde kullanarak hem kişiliğini, fikirlerini ve planlarını tanıtmış; hem de sanal ortamda destekçilerinden milyonlarca dolar para toplamıştır.  Obama, başkanlık seçimi öncesinde sosyal medya araçlarını yenilikçi ve çok etkin bir biçimde kullanmaktan, seçimi kazanıp Beyaz Saray’da göreve başladıktan sonra da vazgeçmemiştir. Seçildikten sonra :  Beyaz Saray YouTube sayfası  Open GovernmentProjesi Siyasi Gelişmelerin Sosyal Medyaya etkisi Siyasi Başarı

28 BIL Siyasilerin Sosyal Medyadaki Takipçileri 13/04/2015 Tarihli

29 BIL  Sonuç ;  Sosyal medya aracılığını kullanarak hizmet sunumunda son gelişmeler takip edilmesi,  e-Devlet hizmet sunumunda kullanıcı odaklılığın artması, e- Devlet hizmetlerinin tanıtımı adına sosyal medya araçlarını daha etkin kullanması ve e-dönüşüm sürecine katkısı,  Sosyal medya yoluyla vatandaşlardan görüş ve geribildirim almak kolaydır. En önemli kısmı, gelen sorunların çözümlenmesi anında etkileşim halinde çözüme ulaştırılması, Sonuç ve Öneriler

30 BIL Öneriler ;  Değişim sürecini iyi yönetebilmek için kamu kurumları, çalışanlarının sosyal medya kullanımı konusunda açık, adil ve basit kurallar getirmelidir.  e-Devlet hizmetlerinde mobil platformlar ve sosyal medyadan yararlanılmasına yönelik olarak bu hizmetlerin sunumunda mobil teknolojiler ile sosyal ağ imkanları etkin şekilde kullanılması.  Sosyal medya araçlarında sergilenen kişisel verilerin mahremiyeti ve kurumsal verilerin gizlilik ve güvenliği ile ilgili kurallara titizlikle uyulmalıdır. Sonuç ve Öneriler

31 BIL Kaynak: Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü 2012 raporu Twitter odaklı hükümetlerin sosyal medya kullanım oranlarını kapsamaktadır. Language=En  Kaynak ; Küresel dijital istatistik verileri internet kullanımı ve sosyal medya araştırma konusu üzerine 2015 ocak ayı verileri kapsamaktadır.  Kaynak :Keçiören Belediyesi Sosyal medya kullanım aracı, https://twitter.com/keciorenbeltr?lang=tr  Keçiören Belediyesi basın yayın müdürlüğü nazım bey belediyenin sosyal medya nasıl işleyişi hakkındaki bilgileri, sayfa 18 mevcuttur.  Kaynak : Bağcılar Belediyesi sosyal medya kullanım aracı twitter adresi, https://twitter.com/BagcilarBld?lang=tr  Kaynak: Ali babacan,Siyasi liderlerin sosyal medya kullanım aracı twitter adresi https://twitter.com/by_alibabacan?lang=tr  Kaynak: Kamu kurumlarının sosyal medya kullanım araçları Maliye bakanlığı, sağlık bakanlığı ve İstanbul valiliği twitter adresleri, https://twitter.com/saglikbakanligi?lang=tr https://twitter.com/MaliyeBakanligi?lang=tr https://twitter.com/TC_istanbul?lang=tr Kaynak : E-DEVLET UYGULAMALARINDA BİLGİ VE PAYLAŞIM GÜVENLİĞİ Kaynak

32 32 BIL-506 Türk Hava Kurumu Üniversitesi Bilişim Teknolojileri Yüksek Lisans Programı Sosyal Medya,E-Devlet E-Dönüşüm TEŞEKKÜRLER Nevzat Melih TÜNEK


"BIL-506 1 BIL-506 E-Devlet ve e-Dönüşüm Türk Hava Kurumu Üniversitesi Bilişim Teknolojileri Yüksek Lisans Programı 2015 Bahar Dönemi Sosyal Medya,E-devlet." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları