Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU NİLAY PEKER.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU NİLAY PEKER."— Sunum transkripti:

1 ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU NİLAY PEKER

2 ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler bu ünitede çevre kirliliğine neden olan etmenleri araştırırlar, bu etmenler arasından plastik poşetlerin çevreye nasıl zarar verdiğini keşfederler ve plastik poşetlerin yerine kullanılabilecek alternatif ürünler tasarlayarak sınıf ortamında gerçekleştirirler.Ayrıca plastik poşetlerin kullanımından doğan zararları çevrelerinde bulunan diğer insanlara anlatabilmek amacıyla bir yayın ya da sunum hazırlarlar. Öğrenciler bu ünitede çevre kirliliğine neden olan etmenleri araştırırlar, bu etmenler arasından plastik poşetlerin çevreye nasıl zarar verdiğini keşfederler ve plastik poşetlerin yerine kullanılabilecek alternatif ürünler tasarlayarak sınıf ortamında gerçekleştirirler.Ayrıca plastik poşetlerin kullanımından doğan zararları çevrelerinde bulunan diğer insanlara anlatabilmek amacıyla bir yayın ya da sunum hazırlarlar.

3 ÖPTS’ler Temel Soru: 1. Nasıl tasarım yapabiliriz? 1. Nasıl tasarım yapabiliriz? 2. Yaratıcılığın önündeki engelleri nasıl yıkabiliriz? 2. Yaratıcılığın önündeki engelleri nasıl yıkabiliriz? Ünite Soruları: Ünite Soruları: 1.Çevre kirliliğine sebep olan etmenler nelerdir? 1.Çevre kirliliğine sebep olan etmenler nelerdir? 2. Daha temiz bir çevre için neler yapabiliriz? 2. Daha temiz bir çevre için neler yapabiliriz? İçerik Soruları: 1.Çevre kirliliğine sebep olan plastik poşetler sizce çevreye nasıl bir zarar veriyor? 1.Çevre kirliliğine sebep olan plastik poşetler sizce çevreye nasıl bir zarar veriyor? 2.Alışveriş poşetleri çevre dostu başka bir materyalden tasarlanarak üretilebilir mi? 2.Alışveriş poşetleri çevre dostu başka bir materyalden tasarlanarak üretilebilir mi?

4 Ünite Vizyonu Bu üniteyi geliştirerek, Bu üniteyi geliştirerek, Öğrencilerimin öncelikle kendi yaratıcılık potansiyellerinin farkına varmalarını, problemleri keşfederek uygun çözüm önerileri getirebilmelerini, Öğrencilerimin öncelikle kendi yaratıcılık potansiyellerinin farkına varmalarını, problemleri keşfederek uygun çözüm önerileri getirebilmelerini, Bu ünite boyunca öğrencilerimin Bu ünite boyunca öğrencilerimin Plastik poşetlerin çevreye verdiği zararları farkederek alternatif çözüm önerileri üretebilmelerini istiyorum. Plastik poşetlerin çevreye verdiği zararları farkederek alternatif çözüm önerileri üretebilmelerini istiyorum.

5 Proje Yaklaşımı Öğrencilerim bu projede çalışırken, Öğrencilerim bu projede çalışırken, Çevrelerindeki problemlerin farkına vararak çözüm önerileri geliştirirler böylece problem çözme yeteneği edinirler. Çevrelerindeki problemlerin farkına vararak çözüm önerileri geliştirirler böylece problem çözme yeteneği edinirler. Akranları ve toplumun üyeleriyle işbirliği yaparlar. Akranları ve toplumun üyeleriyle işbirliği yaparlar. Öğrendiklerini yansıtan bir ürün gerçekleştirirler. Öğrendiklerini yansıtan bir ürün gerçekleştirirler. Öğrendiklerini bir izleyici grubuyla paylaşırlar. Öğrendiklerini bir izleyici grubuyla paylaşırlar.

6 21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21.Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir. Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21.Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir. Ünitede kazandığı problem çözme becerisini toplumsal hayatında da kullanma Ünitede kazandığı problem çözme becerisini toplumsal hayatında da kullanma Başkalarının fikir ve görüşlerine saygı gösterme Başkalarının fikir ve görüşlerine saygı gösterme Grup çalışmalarında uygun ve uyumlu bir şekilde çalışma Grup çalışmalarında uygun ve uyumlu bir şekilde çalışma Kendi çalışmalarını değerlendirmek için proje değerlendirmelerini kullanma ve akranlarına geribildirim verme Kendi çalışmalarını değerlendirmek için proje değerlendirmelerini kullanma ve akranlarına geribildirim verme

7 Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme ÖTPS’leri kullanarak, ÖTPS’leri kullanarak, Plastik çöp poşetlerinin çevreye verdiği zararların farkına varma ve çözüm geliştirme Plastik çöp poşetlerinin çevreye verdiği zararların farkına varma ve çözüm geliştirme 21. Yüzyıl becerilerini ölçün 21. Yüzyıl becerilerini ölçün Problemlere karşı farklı çözüm yolları geliştirebilme Problemlere karşı farklı çözüm yolları geliştirebilme

8 Öğrenci Gereksinimlerini Ölçme Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçla kullanabilirim: Ölçme sonucu ulaştığım bilgileri şu amaçla kullanabilirim: Öğrencilerin geçmiş bilgileri konusunda bilgi sahibi olmak ve yanlış öğrenmelere odaklanmak Öğrencilerin geçmiş bilgileri konusunda bilgi sahibi olmak ve yanlış öğrenmelere odaklanmak Öğrenciler bu bilgileri şu amaçla kullanabilir: Öğrenciler bu bilgileri şu amaçla kullanabilir: Geçmişte öğrendiği bilgileri yeni konuya transfer etme Geçmişte öğrendiği bilgileri yeni konuya transfer etme

9 Geribildirm İhtiyacı Öğrencilerin farklı olaylar veya durumlar karşısında hangi yöntemi kullanacağına veya hangi durumda ne yapacağına ilişkin gereksinim Öğrencilerin farklı olaylar veya durumlar karşısında hangi yöntemi kullanacağına veya hangi durumda ne yapacağına ilişkin gereksinim

10 HAZIRLAYANLAR Nilay PEKER Nilay PEKER


"ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU NİLAY PEKER." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları