Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İpekyol’un Omni Kanal daki Adımları Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İpekyol’un Omni Kanal daki Adımları Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü"— Sunum transkripti:

1 İpekyol’un Omni Kanal daki Adımları Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü

2 Miroglio Group, Italyan tekstil endüstrisi devi ve Pazar lideridir. Dünya çapında 34 ülkede, 49 operasyon yürütmektedir. 6 üretim tesisi ve mağazası ile faaliyet göstermektedir.

3 Ayaydın Grup, 25 yılı aşkın süredir İpekyol, Twist ve Machka markaları, ülke çapına yayılmış 180+ mağazası ile kadın moda giyim perakendeciliğinde Türkiye’nin lider grubudur.

4 Omni Kanal – Farklı bakı ş açıları ile 100 Kapılı, 100 Mağaza 100 Kapılı, TEK Mağaza

5 Omni Kanal – Mü ş teri Bakı ş ı -Internet’ten aldığım ürünü bir başka mağazadan almışçasına rahatlıkla mağazada değiştirebilmeliyim. -Internet stoğunda kalmayan ürün mağazada varsa, internetten sipariş edebilmeliyim. -Mağazaya gittiğimde aradığım ürünü, renk ya da bedeni bulamadıysam siparişini alıp evime gönderebilirler. -KISACA : Müşteri kanal nedir bilmez. Marka dan alışveriş yapar. -Ipekyol Kart ile hem online hem de mağazada puan kazanabilmeli ikisinde de kullanabilmeliyim.

6 Omni Kanal – Ma ğ aza Bakı ş ı A MağazasıDiğerleri > -Diğerlerinde olan ürün bende olsaydı hedefi yakalardım. -B Mağazasında ürün vardı istedim göndermedi. Ama ben hep gönderiyorum. -C Mağazası satar satmaz replenishment oluyor bana olmuyor. -Online satış müşterimizi çalıyor. Üstelik iade ve değişimleri biz mağazadan yapıyoruz. -ÖZET : Stok olsaydı satardım….

7 Omni Kanal – Merkezi Planlama Bakı ş ı -Her mağazanın satış performansına göre ürün dağıtımı yapmalıyım. -Tüm mağazalar stok istiyor. Bu imkansız. -Mağazalar arası transfer hem maliyetli hem de istenen verimlilikte değil. -Kötü performans gösteren mağazalardaki ürünleri gerektiğinde daha iyi satan mağazaları beslemek için kullanıyorum. -ÖZET : Planlama ne kadar iyi olursa olsun ürünler her zaman doğru miktarda doğru yerde olamıyor.

8 Omni-Kanal Mü ş teri ONLINE da Online Satış SİPARİŞSİPARİŞ SİPARİŞSİPARİŞ ÜRÜN ONLINE STOKTA Mağaza ÜRÜN SADECE MAĞAZALARDA Adım – 1 Ekim 2012 de Adım – 1 Ekim 2012 de Adım – 2 May 2013 te Adım – 2 May 2013 te

9 Omni-Kanal Mü ş teri Ma ğ azada DİĞER Mağazalar Online Shop STOKTA YOK ONLINE SİPARİŞ STOKTA YOK ONLINE SİPARİŞ ÜRÜN ONLINE STOKTA ÜRÜN SADECE DİĞER MAĞAZALARDA Bulunduğu Mağaza Adım – 3 Kasım 2014 Adım – 3 Kasım 2014 STOKTA VAR MAĞAZA SATIŞI STOKTA VAR MAĞAZA SATIŞI Mağazada Tahsilat

10 Omni-Kanal Ipekyol Kart – Ş ubat 2015 Müşteri ONLINE site ve/veya Mağazalarda Puan Kazanabilir ve Kullanabilir. Müşteri Puan kullanmak için kart taşımak zorunda değildir. SMS yetkilendirmesi ile gerçekleştirebilir.

11 eu.ipekyol.com Ekim 2014

12 Omni-Kanal – Faydalar ve Zorluklar Faydalar Online satışlar ve Online aracılığı ile mağazadan satış gittikçe artıyor. Online ın varlığı mağazaların satışına da olumlu etki ediyor. ROPO effect. ( Research Online Purchase Offline ). Ölçümü zor. Lokasyon bazında stok farklılıkları mağazaların zayıf noktasıdır. Internet’ten mağazanın stoklarının satışı, mağazadan online ve dğer mağaza stoklarının satışı yok satma oranını iyileştirmektedir. Bir mağaza diğer bir mağazanın stoğunu satabildiği için mağazalar arası transferler minimize edilmektedir. Kargo maliyeti tasarrufu yanında, mağazada operasyonel verimlilik de sağlanmaktadır. Zorluklar Satışın tahsilatı ile satışın faturası iki ayrı lokasyonda gerçekleşmektedir. Gün sonu raporları dahi tekrar elden geçirilerek ayrıştırılmıştır. Satış kimin satışı ? Çok önemli bir sorudur ve prim sistemi buna göre yeniden yapılandırılmıştır.

13 Omni-Channel – Yeni sorular Yeni bir iş yapış şekli ; Mağaza bazlı bütçe yapmak eskisinden çok daha zorlayıcıdır. Artık mağaza kendi stokları yanında diğer stokları da satabildiği ve de başka lokasyonlarda satılan ürünler faturalayıp sevkedebildiği için bir sonraki yıl ne satmalı sorusu zorlaşmıştır. L4L analizler bu tip satışlar ile birlikte daha zor anlaşılır hale gelmiştir. İlk dağıtım ve replenishment algoritmaları, satış tipine göre yeniden değerlendirilmelidir. Internet’te satılan bir ürünü mağaza kapıp sevkederse, bu ürün ana depodan tekrar o mağazaya gönderilmeli mi ? Mağaza satış primleri nasıl değerlendirilmeli ?

14 Omni-Kanal – Sırada ne var ? -Biztalk entegrasyon platformu -Hediye kartı satışların da Online – Offline entegrasyonu -Ödeme sistemlerinde Online Banka POS ile Offline Banka POS sistemleri arası farklılığın giderilmesi. -Kredi kartı bilgisi saklanarak alışveriş yapılması.

15 Teşekkürler Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü


"İpekyol’un Omni Kanal daki Adımları Şevket Süreyya ÇELİKKANAT Bilgi Teknolojileri ve Lojistik Direktörü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları