Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael."— Sunum transkripti:

1 Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael

2 İÇERİK  Motivasyon  Önerilen İş Modeli  Literatür  2 Filolu Dağıtım ve Toplamalı Araç Rotalama Modeli  Örnek Vaka  Tek Filolu Dağıtım Toplamalı Araç Rotalama Modeli  Önerilen Çözüm Yöntemi  Gelecek Çalışmalar

3 MOTİVASYON  Hızla artan e-market alışveriş ihtiyacı  Tüketicilerin çeşitlilik ve nitelikli ürün talebi  Gelişmekte olan pazar yapısının yarattığı fırsatlar  Güvenlik, lojistik, teknolojideki ilerlemeler  Katma değerli ürün ve hizmet sunarak iş hacmi ve karlılıkta artış sağlamak

4 ÖNERİLEN İŞ MODELİ  Lojistik işbirliği ile “nitelikli” katma değeri yüksek ürünleri e-Market satış kanalından sunmak  Nitelikli ürünler için talep bazlı tedarik  Lojistik operasyonlarında işbirliği  Ortak toplama ve dağıtım  Ortak stok  Amaç: Tüm taraflara yarattığı katma değeri ölçmek  Operasyonel ve lojistik maliyetlere etkisi  Satışlara etkisi  Sepet büyüklüğü  İş hacmi  Karlılık

5 LİTERATÜR  Dağıtım ve Toplamalı Araç Rotalama Problemi (VRPPD)  Klasik VRPPD  her toplama için bir dağıtım noktası  toplama ve dağıtım noktaları arasında taşıma  Geri Dönüşlü VRP (VRPMB)  Taşıma, depodan dağıtım ve depoya toplama  Eş zamanlı dağıtım ve toplamalı VRP  Toplama ve dağıtım noktaları aynı

6 LİTERATÜR  Dağıtım ve Toplamalı araç rotalama problemleri  Parragh et al. (2008a, 2008b)  Nagy ve Salhi (2005)  Braysy ve Gendreau (2005a, 2005b)  E-dağıtım lokasyon ve rotalama problemleri  Aksen ve Altınkemer (2008)  Campbell ve Savelsbergh (2005)  Aktarmalı E-dağıtım  Lin (2008), Thangiah et al. (2007)

7 PROBLEM TANIMI  Konsolidasyon/Aktarma noktaları  Toplama ve Dağıtım için iki ayrı araç filosu o Toplama ve Dağıtım maliyetleri ayrıştırılabilir.  Toplama ve Dağıtım araçları arasında ürün konsolidasyonu için aktarma noktaları  Tamsayılı Programlama Modeli karar değişkenleri  Müşteri-Tedarikçi ataması ( )  Araç rotaları ( )  Geliş zamanları ( )  Konsolidasyon/aktarma noktaları kullanımı, atamaları ( )

8 İKİ FİLO İLE VRPDP MODELİ Ulaşım Maliyeti Araç Kullanım Maliyeti Aktarma Maliyeti  Kısıtlar - Akış dengesi- Zaman penceresi - Araçların kullanımı- Aktarma noktaları kullanımı - Araç kapasiteleri- Aktarma senkronizasyonu - Gidilen müşteriler- Negatif olmama

9 BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ  1 tedarikçi market, 25 e-market müşteri siparişi  2 tip nitelikli ürün –her ürün için 12 ve 10 adet tedarikçi

10 BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ  Dağıtılan sipariş sayısı:  Ort. Sepet büyüklüğü:100 TL120 TL  Kullanılan araç sayısı: 2 5  Katedilen mesafe (km):  Dağıtım Maliyeti: TL TL  Net kar: TL

11 DUYARLILIK ANALİZİ  Karlılık üzerinde nitelikli ürünlerin kar marjı ve sepet büyüklüğünün etkisi Sepet Büyüklüğü Kar Marjı % (72.07)(47.07)(22.07) % (34.57) % %

12 TEK FİLO İLE VRPPD MODELİ  Kaynakların daha etkin kullanımı  Tek filo ile hem toplama hem dağıtım  Daha az araç kullanımı ve ulaşım maliyeti  Tek araç ile aynı siparişin toplamaları ve dağıtımı  Aktarma noktalarına ihtiyaç kalmaz  Aktarma noktalarına ait maliyetler ortadan kalkar

13 TEK FİLO İLE VRPDP MODELİ Ulaşım Maliyeti Araç Kullanım Maliyeti  Kısıtlar - Akış dengesi- Zaman penceresi - Araçların kullanımı- Ürün-tedarikçi eşleşmesi - Araç kapasiteleri- Toplama-Dağıtım zaman sırası - Gidilen müşteriler- Negatif olmama

14 ÇÖZÜM YÖNTEMİ  Her iki model için hibrid sezgisel algoritma  Tedarikçi seçimi ve transfer noktası kararları için yerel arama algoritması  Dağıtım toplamalı araç rotalama problemi için ArcGIS Network Analyst VRP Çözücüsü Maliyeti ile birlikte Rotalama Çözümü Tedarikçi ve Aktarma Noktaları belli Rotalama Çözüm İsteği Kısmi Çözüm Kısmi Çözüm İsteği (Tedarikçi ve Aktarma Noktaları) Ana VBA Algoritması Lokal AramaVRP Çözücüsü Coğrafi Veritabanı

15 GELECEK ÇALIŞMALAR  Gelir paylaşım modeli  Lojistik maliyetlerin paylaşımı  Lokasyon kararları ile birlikte  Tedarikçi seçimi  e-Dağıtım market seçimi  Dağıtım hizmet alanının belirlenmesi

16


"Dr. Burçin Bozkaya Seda Uğurlu Dr. Ronan deKervenoael." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları