Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  2010639008  GAMZE AYYILDIZ  2010639020  GÜLER MERVE DEMİR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  2010639008  GAMZE AYYILDIZ  2010639020  GÜLER MERVE DEMİR."— Sunum transkripti:

1 SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ   GAMZE AYYILDIZ   GÜLER MERVE DEMİR

2   Proje Adı: Sanat Ürünleri Online Satış Sitesi  Proje Amacı: Sanat ürünlerinin online satışını gerçekleştirebilecek bir e-ticaret sistemi kurmak.  Kullanılan Teknolojiler : Microsoft Visual Studio, Microsoft Sql Server Management Studio, Adobe Photoshop.  Kullanılan Diller : Asp.Net, visual C#, html, css, jquery, javascript. SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ

3   E-Ticaret: İnternet ortamında belirli sistemler üzerinde ürünlerin para karşılığında satın alınması işlemidir. E-Ticaret  Kısaca tanımlayacak olursak e-ticarete, ticaretin elektronik versiyonu diyebiliriz. SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ

4   E-Ticaret de Teknik Adımlar 1.Yazılım, donanım ve çevre birimlerinin edinilmesi 2.İnternet erişimi, ağ teknolojilerinin kurulması 3.Web sitesi kurma, barındırma, yönetimi  Alan adı seçimi ve tescili  Sitenin tasarımı  Sitenin erişebilirliğinin sağlanması  Sitenin işleyişi ve yönetimi  Güvenlik sisteminin kurulması  Ödeme alt yapısının kurulması SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ

5   E-Ticaretin türleri  E-ticaret ticaret tarafları bakımından beşe ayrılır.  Şirketler Arası (B2B- Business To Business) Elektronik Ticaret  Şirket-Tüketici Arası Elektronik Ticaret  Şirket-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret  Tüketici-Kamu İdaresi Arası Elektronik Ticaret  Tüketiciden tüketiciye yapılan e-ticaret (C2C – Consumer to consumer)

6  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  E-Ticaretin yararları  Firmanın internet üzerinden müşterilerine bilgi sunabileceği 7/24 açık bir şubesi oluşur.  Elektronik ortamda saniyeler içinde veriler aktarıldığından zamandan tasarruf gerçekleşir.  Müşteri için daha fazla ürün seçeneği sunulması için imkan doğar.  Telefon, fax ücretlerinden tasarruf edilerek, maddi yük azaltılabilir.

7  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  Müşteri açısından internet ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği ortam olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir.  Stok, maliyet bilgileri elektronik ortamda olduğu için tedarikçi firma stok yapmak durumunda kalmaz ve stoğunda ne kadar ürünü olduğunu ve bu ürünlerden kaç tane sattığını bilir.  Tedarikçinin büyük bir ofise ihtiyac duymadan internet üzerinden sanal alışveriş merkezini oluşturmasına olanak sağlar.  İnternet gibi global bir ortamda kolay kolay dalgalanma olmayacağı için enflasyon nedeniyle zarar oluşmaz.

8  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  SWOT ANALİZİ Fırsatlar  Yeni pazarlara açılmak  Müşteri odaklı olma fırsatı (7*24 erişilebilir olmak)  Uygun, elverişli, hızlı, güncel ürün ve hizmet sunmak  Müşteri memnuniyeti ve bağlılığı arttırmak  Verimliliğin artması, maliyetin düşmesi

9  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  Tehditler  Teknolojik altyapı ile ilgili sorunlar  Bilgisayar teknolojileri maliyeti  Bilgisayar korsanları  Kredi kartı yolsuzlukları

10  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  Kuvvetli yönler  Müşteri ürün ve hizmetin uygunluğu  Yeniliklere açık olma  Anlık stok bilgisini paylaşma  Zayıf yönler  Piyasada tanınma ve tutunma sıkıntıları

11  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ MÜŞTERİ ARAYÜZÜ İÇİN 7 TASARIM ELEMENTİ  İçerik  Kapsam  Topluluk  Özelleştirme  İletişim  Bağlantı  İletişim

12  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ

13   E-ticaret sitelerinin iyi tasarlanmış olması için kendine özgü birtakım faktörlere sahip olması gerekmektedir. Bu faktörler; 1. Dolaşım Kolaylığı: Ziyaretçilere ürünü satmak için çalışırken, bir ürünün satışı için gerekli olan en önemli şey müşterinin aradığı ürünü bulabilmesidir. E-ticaret sistemleri için dolaşım kolaylığı fazla önem arz etmektedir, ürün sayısı çokluğu nedeniyle ürüne erişim ile ilgili ciddi sorunlar olabilir. O nedenle sitede mantıklı bir dolaşım sistemi kurulmalıdır. Olmadığı takdirde müşteri ve satış kaybı oluşacaktır.

14  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ 2. Tasarımda ürünleri ön plana çıkarmak: Bir e-ticaret sitesinin amacı ürünleri ziyaretçilere gösterebilmektir. Bunu yaparken tasarımı ürünleri düşünerek yapmalıyız. 3. Kolay ödeme: E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi sistemin başarısı için çok önemlidir. Ödeme işlemi kafa karıştırıcı ve karmaşık ise kullanıcı ödeme yapmaz ve sepeti boşaltır. Bu yüzden ödeme işlemleri kolay ve anlaşılır olmalıdır.

15  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  4.Ürün stillerine uygun tasarım oluşturma: E-ticaret siteleri için tasarım oluşturulurken ürünlerin özellikleri göz önünde bulundurularak tasarım yapılmalıdır.  5.Popüler ürünlerin vitrinde yer alması: Kullanıcıların satın alacak ürünü bulmasına yardımcı olmak için “En çok satılanlar” ve “Yeni eklenen ürünler” gibi başlıklar altında toplanması önemlidir.

16  SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  6. İlgili ürünleri teşvik: Satın alacağı ürünlerle birlikte ilgili diğer ürünleri de göstermek daha çok satış yapma açısından önemlidir.  7.Etkili ve düzgün ürün fotoğrafları: Ziyaretçi ürünü alma kararı verirken ürünün ayrıntılarını görmek ister, bu yüzden etkili ve düzgün ürün fotoğrafları koymak önemlidir.

17   Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz…


"SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ  2010639008  GAMZE AYYILDIZ  2010639020  GÜLER MERVE DEMİR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları