Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ Temel kavramlar  İşten işe –Hammadde üreticilerinden, mamul üretici- lerine, –Üreticilerden dağıtıcılara,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ Temel kavramlar  İşten işe –Hammadde üreticilerinden, mamul üretici- lerine, –Üreticilerden dağıtıcılara,"— Sunum transkripti:

1

2 ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ

3 Temel kavramlar  İşten işe –Hammadde üreticilerinden, mamul üretici- lerine, –Üreticilerden dağıtıcılara, bayilere –Üreticilerden, dağıtıcılardan pazar yerlerine / borsalara

4  İşten tüketiciye –Doğrudan satış (Kampanyalar, çağrı merkezleri, TV) –Parakendecilik(Mağazalar) –Açık arttırmalar

5 Elektronik donanımlar.  Elektronik,Teknoloji, İnternet  Ses, veri, görüntü –Telefon - faks – –Genişletilmiş ERP, Extranet –EDI –İnternet tabanlı çözümler –Kontak merkezi bazlı çözümler (IVR, CTI) –Mobil iletişim aletleri (GSM, UMTS)

6 Elektronik iş uygulamaları.  Tüketicilere satış –e-parakendeciler, sanal alış veriş merkezleri, açık arttırmacılar.  İşten işe satış –pazar yeri uygulamaları, e-satınalma uygulamaları, bayi uygulamaları.

7 Anlamlı iş modelleri  Belirli bir dönem içinde konulan kaynaklara karşılık yatırımcılarını tatmin edecek ölçüde kar ve nakit akışı yaratan iş anlamlıdır.  İşin mevcut ve öngörülebilen getirisi işin değerini belirler.

8  Geçtiğimiz dönemde öngörülemeyen getirilerine rağmen değerlenen şirketler ve bu değer üzerine kurulan bir ekonomi vardı.  Yatırımcılar artık gelir yaratan ve bu nedenle değerlenen iş modellerine yönelmektedirler.

9 Anlamlı iş modelleri ve internet  İnternet: –Mevcut operasyonların iyileştirilmesinde ve yeniden yapılanmasında (özellikle sipariş yönetiminde, saha, bayi otomasyonlarında), e-traders, e-distribu- tors –Müşteri ilişkileri yönetiminde,

10  İdari satın almaların birleştirilmesi  Mevcut satış kanallarını destekleyecek şekilde konumlandırma,

11  Operasyonların iyileştirilmesinde ve yeniden yapılanmasında,  Farklı, güvenilir, lojistiği ve müşteri hizmetleri tam olarak sağlanmış ürünler ve konsept

12 Lojistik sektöründeki uygulamalar.  Uygulamalarında lojistik açısından öne çıkan konular: –Planlama ve optimizasyon, –İzlenebilirlik,ölçülebilirlik, –Çok yönlü bilgi akışı, –Stratejik,tanınan, beklentileri yazılı, belirli noktalarda yoğunlaşmış, tahmin edilir / planlı akışın olduğu, –Hizmet seviyesinin belirlenmesi ve sürekliliğin sağlanması, iyileştirmeler

13 Lojistik farklar  öne çıkan lojistik faydalar. –Dağınık, tanınmayan, beklentisi değişken, plansız, mevsimsel, küçük yüksek sipariş eden ev teslimi isteyen,sevk adresi farklı siparişler veren müşteri için dağıtım örgütü,

14 –Esnek dağıtım saatleri (7/12, 7/24, hafta sonu), –Kesin zamanlama (kısa zaman aralıkları ile teslim), –Sipariş takibinin detaylı olarak yapılabildiği, müşteri hizmetleri birimi ile desteklenen,

15 –Kapıda ödeme uygulamalarını sağlayan, –Teknik servis örgütleri ile eş çalışabilen –Yüksek iade oranları

16 E-lojistik nedir?  “Satın al” tuşuna basıldığı andan son tüketiciye ulaştığı (iade durumunda tersi) sürecin sipariş izlenilebilirliği ve hizmet bütünlüğü içinde sağlanması.

17 E-lojistiğin olmazsa olmazları 1.  Bilgi sistemleri alt yapısı –İş ortakları ile online iletişim ağı –Müşterinin web sitesine veya çağrı merkezinin kullanımına açık sevkiyat takip sistemi –Entegre depolama, taşıma ve müşteri hizmetleri bilgi sistemleri alt yapısı

18  Nihai tüketiciye odaklı hizmet örgütü –Eğitilmiş,standartlaşmış dağıtım ekibi, çağrı merkezi, teknik dağıtım merkezi yönetim ekibi  Merkezi yönetilen dağıtım kapsama alanı –Ekonomik alanın büyük bir bölümünü kapsayan hizmet ağı

19 E-lojistiğin olmazsa olmazları 2.  Doğru hizmet paketleri –Müşterilere;  Depo ve envanter yönetimi  Sipariş yönetimi  Dağıtım hizmetleri

20  Müşteri hizmetleri (çağrı merkezleri)  İade yönetimi  Katma değerli hizmetler

21  Müşterilerin müşterilerine; -Aynı gün teslim, Ertesi gün teslim, Randevu ile teslim, Akşam saatleri teslim, Hafta sonu / Tatil teslim

22  Doğru iş ortakları -Konusunda uzman dünya kalitesinde hizmet ve ürün sağlayan iş ortakları ve outsourcing yöntemi

23 E-ticareti’in iş ortakları ile entegrasyonu Ödeme Başvurusu Kayıt Alışveriş Spariş Ödeme Ürün Bilgisi Spariş Teyidi Teslimat durum bilgisi Sipariş Onayı Ön Yükleme bilgisi Sipariş Durum bilgisi ödeme Banka E-Ticaret Tedarikçiler Müşteri E-Lojistik Ödeme Onayı Spariş teyidi Hizmet ödemesi Tedarikçi ön yükleme bilgisi Teslimat Bilgisi Tahsilat Bilgisi Teslim ve Bulunabilirlilik Bilgisi Malın Teslim Alınması İrsaliye Teslimat

24 İşleyiş  Mal kabul ve depo yönetimi –Mal kabul iş emri / satınalma siparişi –Kalite kontrol sonuçları –Katma değerli hizmetler –Tedarikçi performansı ve mal kabul raporlaması –Envanter bilgisi –Öneri sipariş sonuçları

25 İşleyiş  Ürün sorgulama (envanter yönetimi) –Ürün bilgisi –Miktar onayı –Teslimat şartları

26 İşleyiş  Sipariş kabul –Adres doğrulama –Gönderici ücretlendirilmesi

27 İşleyiş  Sipariş’in alınması –İş emri ve sevkiyat emrinin oluşturulması –Sipariş hazırlama ölçümleri –Tedarikçi bilgilendirme –Taşıma iş emrinin oluşturulması

28 İşleyiş  Sipariş’in izlenmesi ve teslim -Sipariş statü değişikleri -Sipariş teslim bilgileri -Sipariş teslim ölçümlemeleri -Teslim’de ödeme takibi

29 E-lojistik’te hizmet sağlayıcılar  1.hedef: uzman lojistik alt yapısı  2.hedef: esnek maliyet yapısı  3.hedef: hızlı teslimat  4.hedef: artan talebi karşılama  5.hedef: katma değerli hizmetler


"ELEKTRONİK TİCARET VE LOJİSTİK HİZMETLERİ Temel kavramlar  İşten işe –Hammadde üreticilerinden, mamul üretici- lerine, –Üreticilerden dağıtıcılara," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları