Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitimde Yeni Yönelimler Mehmet Baki ÖZTÜRK Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Türkiye Adalet Akademisi Öğr.Üyesi NLP TRAINER – QMS LEAD AUDITOR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitimde Yeni Yönelimler Mehmet Baki ÖZTÜRK Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Türkiye Adalet Akademisi Öğr.Üyesi NLP TRAINER – QMS LEAD AUDITOR."— Sunum transkripti:

1 Eğitimde Yeni Yönelimler Mehmet Baki ÖZTÜRK Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Türkiye Adalet Akademisi Öğr.Üyesi NLP TRAINER – QMS LEAD AUDITOR

2 Dünyanın ilk 17 ekonomisi içinde olup, insani gelişmişlik endeksinde 92. olmak nasıl açıklanabilir? 41 OECD ülkesi arasında imkanları en iyi okuluyla en kötü okulu arasındaki farkın en yüksek olduğu ülke neden Türkiye? Veli katkısıyla birlikte öğrenci başına en fazla para harcayan ülke niçin Türkiye? Türkiye yükseköğretimde indekslere giren araştırma makalesi sayısında 19. sıradayken bunların katma değere dönüşmesinde niçin 94. sırada? Türkiye’de öğrencilerin derse giriş hızıyla dersten çıkış hızları arasındaki fark niçin çok yüksek? Türkiye’de okullar 180 iş günü açıkken Japonya’da niçin 243 gün açık? Sorularla Başlamak…

3 Kadim Güncel Eğitimin iki ana boyutu Kadim hedefleri hiza taşı olarak alıp, güncel olanı şekillendireceğimiz

4 Eğitimdeki Ana Yönelimler Ekonomi Odaklı Olma Dijitalleşme Bireyselleşme İnovasyon Değerler Eğitimi

5 Herkese 40 Numara Ayakkabı You go where you choose Jay Cross – Internet Time Otobüsten Bisiklete Doğru

6 ABD’de, Gates Vakfı’nın sponsorluğuyla yapılan araştırma. Başarılı okulların çoğunun küçük okullar olduğu gözlenmiş. Basit sebep-sonuç ilişkileriyle açıklamak. Okulları küçültmeye yönelik ülke çapında kampanya yürütülmüş. 1.7 Milyar dolar harcanmış. Oysa gerçekte küçük okullar daha iyi değil sadece daha değişken. En kötü okulların özelliklerine bakılsaydı, onların da çoğunun küçük okullar olduğu görülecekti. Davranış psikolojisi alanındaki çalışmaları ile Nobel ödülü alan Daniel Kahneman.

7 Herhangi Bir Yerde Herhangi Bir Zaman Öğrenme Aynı Zaman Aynı Yer Aynı Zaman Farklı Yer Farklı Zaman Aynı YerFarklı Zaman Farklı Yer YERELYEREL UZAKTANUZAKTAN Kara Tahta Projektör Slayt Kitap Video Konferans Audio Konferans UyduTV, Doküman Multimedia, CD-ROM Video, Audio, Doküman WWW Mail Görsel Media, Video, Audio SMP ANNISAA – WELCOMING 21 CENTURY

8

9 a-r-u-n.com cc Steve Wheeler, University of Plymouth, 2010

10

11 Günümüzde İnovasyonun Değeri Kaykayoğlu,2008

12 Varyansın Açıklanması (Hattie*) Öğrenci% 50 Ev% 5 – 10 Okul % 5 – 10 Akran Grubu % 5 – 10 Öğretmen % 30 Teknoloji %1 Hattie J. (2003). Teachers Make a Difference: What is the Research Evidence?

13

14 PISA Birincisi Finlandiya Eğitim Sisteminin Bazı Özellikleri  Öğrenciler yeteneklerine göre ayrılmamışlardır,  Zayıf öğrencilere daha fazla önem verilir.  Öğrencilerin okullara yerleştirilmesi ailelerin servetine bağlı olarak yapılmaz.  Okulların denetimi yapılmaz  Temel eğitim süresince ve sonunda ulusal bir sınav yoktur  Genel ortaöğretimden sonra, bir ulusal bitirme sınavı yapılmaktadır  Değerlendirmenin amacı gelişimdir. İlk altı yıl not verilmez.  İlk altı yıl boyunca tüm derslere tek öğretmen girer

15

16 EĞİTİMDE PARÇACI ALGI Gardner, H. Five Minds Disiplinli Akıl The Disciplined Mind Sentezleyici Akıl The Synthesizing Mind Yaratıcı Akıl The Creative Mind Saygı Aklı The Respectful Mind Etik Akıl The Ethical Mind HOWARD GARDNER

17 \ Öğretim Paradigması Öğrencilere neyi öğrenmeleri gerektiğini söylemek Öğrenme Paradigması Öğrencileri ihtiyaç duydukları konuları nasıl Öğreneceklerini öğrenmeye yöneltmek Keşif Paradigması Öğrencileri bilgiyi her yerde aramak için cesaretlendirmek. 1950’lere kadar 2000’lere kadar 2000’den sonra Devam 1950’lere kadar Türkiye Dünya

18 Müzik Değişince Dans Değişir Takesi Kitano

19 Öğrencilerimizi henüz var olmayan meslekler için hazırlıyoruz. Jefff Brenman

20 Çin’deki üstün yeteneklilerin sayısı neredeyse Türkiye’nin nüfusu kadar. Jefff Brenman

21 Henüz sorun olup olmadığını bile bilmediğimiz problemleri çözmek için… Jefff Brenman

22 Henüz keşfedilmemiş teknolojileri kullanmak için çocuklarımızı yetiştiriyoruz. Jefff Brenman

23 EĞİTİM HARCAMALARINI PLANLAMAK

24 Our Children Are Our Future: No Child Left Behind No Child Left Behind A New Era in Education TOPLUMSAL MUTABAKAT: HEMEN

25 This isn’t a Republican law. This isn’t a Democratic law. This is an American law.

26 50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdi %2’lerde

27 Bu notlar ne böyle?

28 1947 ABD 2008 Ankara

29

30

31

32 SENSİN KANSER! Devlet eşitsizliği gidermek için gerekeni yapabiliyor mu? HAYIR Öğretmen yetiştiren kuruluşlar yeterli mi? HAYIR Eğitim yöneticileri yeterli mi? HAYIR Okullar yeterli mi? HAYIR Öğretmenler yeterli mi? HAYIR Anne-babalar yeterli mi? HAYIR Öğrenciler yeterli mi? BAKALIM YETERLİ Mİ? NİÇİN SADECE ÖĞRENCİLERİ ÖLÇÜYORUZ?

33 TÜRK ÇOCUKLARINA SORMUŞLAR Duvardan delikli havuz sorularını yapamamışlar

34

35


"Eğitimde Yeni Yönelimler Mehmet Baki ÖZTÜRK Stratejik Planlama ve Yönetim Daire Başkanı Türkiye Adalet Akademisi Öğr.Üyesi NLP TRAINER – QMS LEAD AUDITOR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları