Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİSTEM OLMADAN EKOSİSTEM OLUR MU? Z i y a S e l ç u k TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd. MEM-Direktör Maya Koleji-

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİSTEM OLMADAN EKOSİSTEM OLUR MU? Z i y a S e l ç u k TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd. MEM-Direktör Maya Koleji-"— Sunum transkripti:

1 SİSTEM OLMADAN EKOSİSTEM OLUR MU? Z i y a S e l ç u k TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd. MEM-Direktör Maya Koleji-

2 ?

3 BİR HİZA TAŞINIZ YOKSA…  Yaptığımız işe soru sormak…

4 HİZA TAŞI: ULUSAL PROGRAM

5 Amaç Yapı Süreç AT MOS FER

6 META-MAKRO SİSTEM Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

7 META-MAKRO SİSTEM Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

8 META-MAKRO SİSTEM Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

9 META-MAKRO SİSTEM Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

10 META-MAKRO SİSTEM Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç

11 META-MAKRO SİSTEM MAKRO SİSTEM MESO SİSTEM EXO SİSTEM MİKRO SİSTEM

12

13 Refah politikaları Dini okullar Etnik barış Uyuşturucu

14 “MEB Yasa Tasarısı” olarak bilinen “Millî Eğitim Temel Kanunu “Sınav” Dersaneler makrosistemimizi oluşturan kültürde kabul görmektedir. Yasal değişikliklerinin çoğunun ekzosistem katmanında yer aldığı, bunun dışındaki sistemlerin ve etkileşimlerin sürece dahil edilmediği görülmektedir. Birçok çocuğun mikrosisteminde yer alan dershanelerin kapatılması ya da dönüştürülmesi ile ilgili yasada yer alan maddeler ekzosistemde yapılan düzenlemelerdir. Ancak, yansımaları sadece bu iki sistemle sınırlı kalmayacak; çocuğun kendisinde, ailesinde, öğretmenlerinde, arkadaş çevresinde, okulunda, yaşadığı çevrede de görülecektir. Sınav kaygısı. Ailelerin hissettiği baskı, Öğretmenler üzerindeki baskı, (mikrosistem, mezosistem). Dershanelerde çalışan öğretmenin kariyerleri ile ilgili belirsizliğe sürüklenmesi aile huzurunu, dolayısı ile toplum refahını etkileyebilir (mikrosistem, makrosistem). Bu durum, istihdam ile ilgili problemleri de beraberinde getirecektir (egzosistem, makrosistem).

15 Durum Çalışması: FORM I 9. sınıf öğrencisi Cenk potansiyel sahibi, fakat notları zayıf olan düzgün bir gençtir. Pasaklı ve derslerde uyukluyor. Biyo-ekolojik sisteme göre öğrencinin durumu nasıl değerlendirilebilir? FORM I: Mikrosistem  Ebeveynler ne kadar ilgili?  Ailenin gelir düzeyi?  Kardeşler?  Takım sporu yapıyor mu?  Müfredat dışı aktivite yapıyor mu? Hobisi var mı? Mezosistem  Öğrencinin mikro sistemi öğretmeniyle ilişkisini nasıl etkiliyor?  Öğrencinin mikrosistemi okuldaki performansını nasıl etkiliyor?  Öğrencinin mikro sistemindeki diğer insanlarla (örn:ebeveyn, akran, kardeş) etkileşimini geliştirmesine nasıl yardımcı olursunuz?

16 Egzosistem  Milli Eğitim politikası öğrencilerinizle etkileşiminizi nasıl etkiliyor?  Öğrencinin okul dışındaki, içinde olduğu topluluğun durumu nasıl?  Nerede yaşıyorlar? Ev kira mı? Kendilerinin mi? Makrosistem  Bir öğrencinin hangi coğrafi bölgeden geldiği sınıf içindeki performansını ve etkileşimlerini nasıl etkiliyor?  Öğrenci ne tarz müzikler dinliyor?  Öğrenci hangi TV programlarını izliyor?  Öğrencinin ünlülerden rol modelleri kim?  Kendini nasıl ifade ediyor (giyinme tarzı, sosyal grup)

17 META-MAKRO SİSTEM Global ekonomi, Uluslararası ilişkiler, Uluslararası kurumlar, Evrensel kültür, Hakim uygarlık MAKROSİSTEM Politik rejim, Savunma, Sosyo-ekonomik politikalar, Uluslararası ilişkiler, Kültür, ideoloji, Politik istikrar, İnançlar, Gelenekler EXOSİSTEM Geniş aile, Kamu hizmetleri, Kitle iletişim araçları, Eğitim sistemi, Teknoloji, STK, Hükümet, Din, Endüstri MEZOSİSTEM Okul, öğretmen, sosyal çevre, fiziksel çevre, sağlık ocağı MİKROSİSTEM Aile, akranlar, komşular İNSAN Genetik faktörler, cinsiyet, mizaç PISA İbrahim Hakkı Teknoloji Auguste Comte, Hangi nesil? TEOG Matem atik 100 Zeka Testi


"SİSTEM OLMADAN EKOSİSTEM OLUR MU? Z i y a S e l ç u k TED Üniversitesi-Mütevelli Bşk Yrd. MEM-Direktör Maya Koleji-" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları