Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Araçları Sınıflandırma Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Araçları Sınıflandırma Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,"— Sunum transkripti:

1

2 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Araçları Sınıflandırma Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: hacettepe.edu.tr Web:

3 -2- Araçları Sınıflandırma İşlemi  Günümüzdeki teknolojik gelişmeler sonucu öğrenme ortamlarında kullanılan araç-gereçlerin sayıları ve türleri her geçen gün artmaktadır.  Geliştirilen kaynaklar değişik duyu organlarından etkilenmekte, bazıları tek bir duyu organımızı etkilerken bazıları birden çok duyu organımıza hitap etmektedir.  Bu araç-gereçlerden bir kısmı öğretme-öğrenme süreçlerinde soyut yaşantılar sağlarken, bazıları somut yaşantılar sağlamaktadırlar.  Bazıları yapıları bakımından mekanik, elektronik-mekanik veya elektronik olabilmektedir.  Öte yandan, bir araç bazı özellikleri açısından bir gruba girerken bazı özellikleri açısından başka bir gruba girebilmektedir.

4 -3- Araçları Sınıflandırma  A- Yansıtma Özelliği Olan Görsel Araçlar  Tepegöz,  Slaytlar ve slayt projektörü,  Film şeridi ve film projektörü,  Opak projektörü,  Video Projektörü,  Data Show (LCD Panel),  Konferans Projektörü.

5 -4- Araçları Sınıflandırma-2  B- Yansıtma Özelliği Olmayan Görsel Araçlar  Gerçek nesneler (Paralar, çalışma aletleri, bitkiler, hayvanlar vb.),  Modeller (Gerçek bir nesnenin üç boyulu olarak gösterilmesine olanak veren şeyler),  Alan gezileri,  Hareketsiz resimler (Fotoğraflar, Posta kartları, Haritalar, Flaş kartları (şimşek kartlar),  Resimler,  Grafikler, (Çizimler, Karikatürler, Grafikler, Tablolar, Şekiller, Posterler).

6 -5- Araçları Sınıflandırma-3  C- Basılı Materyaller  Kitaplar  Resimli kitaplar,  Ders kitabı,  Başvuru kitapları,  Çalışma (alıştırma) kitapları),  Ders notları,  Dergiler.

7 -6- Araçları Sınıflandırma-4  D- İşitsel Araçlar  Radyo,  Kasetçalar (Teyp ve Ses bantları),  Kompakt Disk (Teker çalar),  Pikap (ve Plâklar)

8 -7- Araçları Sınıflandırma-5  E- Gösteri Yerleri  Kara tahtalar,  Çok amaçlı tahtalar (Beyaz tahta),  Elektronik tahtalar,  Askı/Kanca tahtası,  Bülten tahtaları,  Kumaş tahtalar,  Manyetik tahtalar,  Dosya tahtalar (Flip charts),  Sınıf dışı sergiler,  Sınıf içi sergiler,  Kuklalar,  Tiyatro (temsil), Eğitsel geziler.

9 -8- Araçları Sınıflandırma-6  F- Hareketli Araçlar (Görüntüler)  Televizyon,  Video makinası (oynatıcısı ve/veya kaydedicisi),  Film,  Videodisk,  Videokaset (VHS, Beta, 8 mm vb.)  Diğerleri

10 -9- Araçları Sınıflandırma-7  G- Bilgisayarlar  Video (Bilgisayar) projektörü,  Etkileşimli (İnteraktif) video,  Çoklu ortam (multimedia)

11 -10- Araçları Sınıflandırma-8  H- İletişim (Telekomünikasyon)  Radyo yayını,  Telekonferans  Video telekonferans,  Audio telekonferans,  Grafik telekonferans,  Bilgisayar telekonferansı,  Teletekst ve videotekst,  Televizyon (Normal TV yayını, Kablolu TV yayın, Uydulu TV yayını, Kapalı devre TV yayını).

12 -11- Başvuru Kaynakları  Heinich, R., Molenda, M., Russell, J. D. ve Smaldino, S. E. (1999). Instructional media and technologies for learning (Sixth Edition). New York: Macmillan Publishing Company.  Seferoğlu, S. Sadi (2009). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

13 -12- Teşekkürler!!!


"Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Araçları Sınıflandırma Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları