Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk. “50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdilerde bu oran %2’lere düşmüş vaziyette” 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk. “50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdilerde bu oran %2’lere düşmüş vaziyette” 2."— Sunum transkripti:

1 Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk

2 “50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdilerde bu oran %2’lere düşmüş vaziyette” 2

3 Geleceğin meslekleri Vücut parça yapıcısı Nano tıpçı Genetik çiftçi Dikey çiftçi Hafıza artırma cerrahı Uzay pilotları Türkleri anlama uzmanı Bilim etikçisi Sanal avukat Uçan pizza dağıtma robot operatörü Uzay mimarı Avatar yöneticisi Sanal öğretmen Zaman bankası ticaretçisi İşe yaramaz veri depolayıcısı 3

4 Geleceğin Meslekleri Astro-banker Astro-doktor Astro-çitfi Astro-avukat Astro-psikolog Astro-öğretmen Genişletilmiş gerçeklik mimarı Özerk motor operatörü Avatar ilişki yöneticisi Bioüretim bütünleştiricis Beyin sinyal çözücüsü Akıl okuyucu Klinik koro danışmanı Klon çiftçisi Dijital arkeolog Dijital kimlik plancısı Uzay aracı nakliyatçısı Enerji çiftçisi Canlandırıcı Finans teknologu Robot eğitimcisi

5 5

6 2010 yılında en çok talep edilen 10 meslek 2004 yılında yoktu. Jefff Brenman

7 Öğrencilerimizi henüz var olmayan meslekler için hazırlıyoruz. Jefff Brenman

8 Henüz sorun olup olmadığını bile bilmediğimiz problemleri çözmek için… Jefff Brenman

9 Henüz keşfedilmemiş teknolojileri kullanmak için. Jefff Brenman

10 Microsoftun Eleman Sayısı: 2

11 Bilginin yarılanma ömrü düşünüldüğünde; öğrenciler üçüncü sınıfa geldiklerinde ilk yıl öğrendiklerinin yarısının çağdışı kaldığını görecekler. Jefff Brenman

12 12 Bu yıl 6. Sınıfa giden çocuklar 11. Sınıfa giden çocuklara göre 250 kat daha fazla bilgiye ulaşabiliyorlar. Bu gün bir kimyagerin bilgileri okuldan mezun olduktan 2, bir doktorun bilgileri 1, mühendisin bilgileri ise 3 yıl sonra eskiyor.

13 Bu notlar ne böyle?

14 PISA BİRİNCİSİ FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİNİN BAZI ÖZELLİKLERİ  Öğrenciler yeteneklerine göre ayrılmamışlardır,  Zayıf öğrencilere daha fazla önem verilir.  Öğrencilerin okullara yerleştirilmesi ailelerin servetine bağlı olarak yapılmaz.  Okulların denetimi yapılmaz  Temel eğitim süresince ve sonunda ulusal bir sınav yoktur  Genel ortaöğretimden sonra, bir ulusal bitirme sınavı yapılmaktadır  Değerlendirmenin amacı gelişimdir. Bu nedenle, sıralama listeleri yayımlanmamaktadır ve değerlendiricinin yaptırımı olmaz.  İlk altı yıl boyunca tüm derslere tek öğretmen girer

15 ZAMAN, PARA, ENERJİ, KALİTE, PSİKOLOJİ FİNLANDİYAKORE 15

16 1947 ABD 2008 Ankara

17

18 Amerika Macaristan

19

20 Herhangi Bir Yerde Herhangi Bir Zaman Öğrenme Aynı Zaman Aynı Yer Aynı Zaman Farklı Yer Farklı Zaman Aynı YerFarklı Zaman Farklı Yer YERELYEREL UZAKTANUZAKTAN Kara Tahta Projektör Slayt Kitap Video Konferans Audio Konferans UyduTV, Doküman Multimedia, CD-ROM Video, Audio, Doküman WWW Mail Görsel Media, Video, Audio SMP ANNISAA – WELCOMING 21 CENTURY

21 Kamera Renkli tuşlar Ayna Yansıtıcı Telefon MIT’ nin “6. Duyu” Elbisesi... cc Steve Wheeler, University of Plymouth, 2010

22

23 a-r-u-n.com cc Steve Wheeler, University of Plymouth, 2010

24 Sosyal Ağlarda Boyutlar Öğrenme ve inovasyon becerileri Bilgi ve medya teknoloji becerileri 21. Yüzyıl becerileri Yaşam ve kariyer becerileri Sosyal ve duygusal bağlantı

25 E-Mentorlük

26 26

27 Lise mezunlarının işe başladıklarında başarılı olmaları için sahip olması gereken önemli özellikleri nelerdir? İş ahlakı80% İşbirliği75% Etkili İletişim70% Sosyal Sorumluluk63% Eleştirel Düşünme&Problem Çözme58% 21.Yüzyıl Becerileri

28 İş verenlerin Lise mezunlarını iş aldıklarında gördükleri önemli eksiklikler? Yazılı İletişim81% Liderlik73% İş Ahlakı70% Eleştirel Düşünme&Problem Çözme70% Kendini yönlendirme(inisiyatif alma)58% 21.Yüzyıl Becerileri

29 Amerika Birleşik Devletleri Çalışma Bakanlığına göre günümüz öğrenicileri 38 yaşına geldiklerinde iş değiştirmiş olacaklar. Jefff Brenman

30 Ölçme Ne Demek? Ölçme denilince notlandırma, derecelendirme ve sıralama (grading) anlaşılıyor. 30

31 Assessment to Improve Student Learning “Ölçme ve değerlendirmenin asıl amacı öğrenmeyi geliştirmektir. “Program Planning and Assessment, 2000” p. 13

32 Sadece öğrencinin durumunu saptamak değil, reel durumuna olduğu kadar potansiyel da önem vermektir. Steve Wheeler, University of Plymouth, 2011

33 Ölçtüm kaldın, değerlendirdim geçtin Sınav kağıdı iyi değil ama, sınıftaki durumuna bakınca geçti.

34 Kurbanlar ve cellatlar ÖlçülenlerÖlçülenler Öğrenciler ÖlçülemeyenlerÖlçülemeyenler Öğretmenler Annne-babalar Yöneticiler Öğretmen yetiştirenler Bakanlık ÖSYM 34

35 Mekan: İlkokul 1. sınıf Soru: 10 arkadaş tiyatroya gitmek için taksi bekliyorlarmış. Bir taksi 4 kişi alıyormuş. Toplam kaç taksi tutmaları gerekir? 35

36 Verilen cevaplar: Sınıfta 3 cevabını verenler doğru, 2 ve 5 cevabını verenler yanlış bildi olarak kayıt altına alındı. Bilemeyen çocuklar kendilerini çok kötü hissettiler. Aileler toplanıp bu kötü gidişe nasıl dur denileceğini düşündüler. Öğretmen bu konuyu yeniden işlemeye karar verdi. 36

37 Çocuklara neden 2, 3 ve beş dedikleri soruldu. Alınan açıklamalar: 2 cevabını veren çocuk: Öğretmenim geçen hafta Ümitköye anneanemlere taksiyle gittik. Çok pahalıydı. Sıkışsınlar 3 cevabını veren çocuk: Bir taksi dört kişi, iki taksi sekiz kişi, kalan iki kişi için de bir taksi gerekir. Üç, öğretmenim. 5 cevabını veren çocuk: öğretmenim rahat rahat gitsinler. Niye sıkışıyorlar ki? 37

38 Mekan: ortaokul 8. sınıf Türk Çocuklarına Sormuşlar

39 Mekan: Lise 3. sınıf Matematik sınavı yapılıyor. Sınıf mevcudu: soru 40 dakika Tüm soruları yapabilen sayısı: 7 40 soru 80 dakika Tüm soruları yapabilen sayısı: soru 100 dakika Tüm soruları yapabilen sayısı: 18 39

40 40 Beyin Taraması 1 Öğrenci kitap okuduğu zaman 9800 araştırma…

41 41 Beyin Taraması 2 Öğrenci öğretmeni dinlerken

42 42 Beyin Taraması 3 Öğrenciye kendisi hakkında bir soru sorulduğu zaman

43 43 Beyin Taraması 4 Öğrenci bir konuyu arkadaşına öğretirken

44

45 ? Dil işlemleri sol yarımkürede, grafik & duygusal işlemler ise sağ yarımkürede gerçekleşir. “Bütün insanlarda dil fonksiyonlarının sadece sol yarımkürede olduğunu söylemek çok yanlış olabilir.” Thierry, Giraud& Price, Neuron, 2003

46 Görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme stilleri vardır  Girdi modaliteleri beyne bağlantılı olarak girer. –Görsel-işitsel –Görsel-kinestetik –Kinestetik-işitsel –Görsel-tatma  İkili modalitede görsele odaklanma.

47 ÇOCUKLAR HATALARINDAN DEĞİL BAŞARILARINDAN ÖĞRENİYOR MIT Picower Enstitüsü’nden Earl K. Miller ve arkadaşları hata ve öğrenme süreciyle ilgili son derece ilginç bir araştırmaya imza atmışlar. Maymunlar üzerinde yapılan bu araştırmada, bir davranış başarılı olduğunda, beyin hücrelerinin hızla yeni bağlantılar kurduğu ve gelişme gösterdiği gözlenmiş. Yapılan bir hata sonrası ise beyinde herhangi bir gelişme olmadığı veya çok az bir değişim olduğu görülmüştür. Deneyin aşamaları kısaca şöyle: Maymunlardan, bilgisayar ekranında değişen iki resme bakmaları isteniyor. Resimlerden birinde maymun, bakışını sağa doğru kaydırdığında, diğer resimde ise sola baktığında ödüllendiriliyor.

48 Maymunlar deneme yanılma yoluyla hangi hareketlerin hangi resimler için gerekli olduğunu buluyor. Doğru bir cevaptan hemen sonra sinirler, bilgileri daha keskin ve etkili bir biçimde işliyor. Fakat bir hatadan sonra herhangi bir gelişme görülmüyor. Başka bir deyişle sadece başarılardan sonra beyin işlem yapmaya devam ediyor ve maymunun davranışı gelişme gösteriyor. Doğru, doğru üzerine inşa edilir. Goethe, “Akıllı adam küçük hatalar yapmaz” diyor. Yoksa siz hata aramaya eğilimli misiniz?

49 Derste yapıyor ama sonra unutuyor. Öğretimsel yapı Ben yaparım Biz yaparız Sen yaparsın Bellek yapısı Kısa süreli 49

50 UNUTMAK Öğrenciler derste öğrendiklerinin %90’ını 30 gün içinde unutur. Bu unutkanlığın çoğunluğu dersten sonraki birkaç saatte olmaktadır.. Medina, 2010

51 NASIL UNUTURUZ? Unutma Eğrisi % Hatırlanan Dersin Ardından Geçen Zaman __Eğri

52 EĞRİNİN ÜSTESİNDEN GELME % Hatırlanan __ Tekrar 1 __ Tekrar 2 __ Tekrar 3 __ Tekrar 4

53 Beyne aykırı bir sınıf düzeni nasıl kurgulanır?

54 Global başla analitik sürdür İskelet sistemi, Müthiş Mimari Türev-limit

55 ÖZ-İNANÇ  Kendimizle ilgili varsayımlarımız ve beklentilerimiz davranışlarımıza rehberlik eder.  Kendinize inanmadığınız sürece stratejiler değersizdir. Robert Brooks, 2006

56 DUYGUSAL ZEKAYI BESLEME Öğrenmeye sosyal duygusal yaklaşım başarı testlerinde %11 artış getiriyor. Öğretmenden değil, öğretmen için öğrenmeyi sağla. J. Medina, 2010

57 KORKUYU YENMEK  Öğrencilerin en büyük korkusu nedir? –Öğretmeni tarafından sevilmeme –Düşük ya da kötü notlar –Sınıfın önünde hata yapma

58 GERÇEK-HAYAL Bireyler gerçek bir nesneye baktıklarında ve aynı nesneyi zihinlerinde canlandırdıklarında beyinlerinin aynı bölgelerinde aktivasyon meydana gelmektedir. Bu da MRI’da görülmektedir. Evolve Your Brain: The Science of Changing Your Mind by Dr. Joe Dispenza 2007 “What the Bleep”

59 KONTROL DUYGUSU Öğrenici kontrolünde olduğunu hissettiğinde korteks tam anlamıyla işlevsel olmaktadır. Öğrenici kontrol duygusunu hissetmezse beynin bu bölümleri kendini kapatır ve basit ezberleme düzeyinde öğrenme gerçekleşir. Alışkanlıklar ya da içgüdüler bazında öğrenme gerçekleşir. Caine and Caine(1991)

60 SOMUT DENEYİM Öğrenme somut deneyimler aracılığıyla gerçekleşir. Fakat bu sadece başlangıçlar için geçerlidir. Öğrenme deneyime bağlıdır fakat yansıma, soyutlama gibi üst bilişsel çabalar gerektirir.

61 Teşekkür, soru, cevap… 61


"Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk. “50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdilerde bu oran %2’lere düşmüş vaziyette” 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları