Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk."— Sunum transkripti:

1 Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk

2 “50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdilerde bu oran %2’lere düşmüş vaziyette”

3 Geleceğin meslekleri Vücut parça yapıcısı Nano tıpçı Genetik çiftçi
Dikey çiftçi Hafıza artırma cerrahı Uzay pilotları Türkleri anlama uzmanı Bilim etikçisi Sanal avukat Uçan pizza dağıtma robot operatörü Uzay mimarı Avatar yöneticisi Sanal öğretmen Zaman bankası ticaretçisi İşe yaramaz veri depolayıcısı

4 Geleceğin Meslekleri Astro-banker Klinik koro danışmanı Astro-doktor
Astro-çitfi Astro-avukat Astro-psikolog Astro-öğretmen Genişletilmiş gerçeklik mimarı Özerk motor operatörü Avatar ilişki yöneticisi Bioüretim bütünleştiricis Beyin sinyal çözücüsü Akıl okuyucu Klinik koro danışmanı Klon çiftçisi Dijital arkeolog Dijital kimlik plancısı Uzay aracı nakliyatçısı Enerji çiftçisi Canlandırıcı Finans teknologu Robot eğitimcisi

5

6 2010 yılında en çok talep edilen 10 meslek 2004 yılında yoktu.
Jefff Brenman

7 Öğrencilerimizi henüz var olmayan meslekler için hazırlıyoruz.
Jefff Brenman

8 Henüz sorun olup olmadığını bile bilmediğimiz problemleri çözmek için…
Jefff Brenman

9 Henüz keşfedilmemiş teknolojileri kullanmak için.
Jefff Brenman

10 Microsoftun Eleman Sayısı: 2

11 Bilginin yarılanma ömrü düşünüldüğünde;
öğrenciler üçüncü sınıfa geldiklerinde ilk yıl öğrendiklerinin yarısının çağdışı kaldığını görecekler. Jefff Brenman

12 Bu yıl 6. Sınıfa giden çocuklar 11.
Sınıfa giden çocuklara göre 250 kat daha fazla bilgiye ulaşabiliyorlar. Bu gün bir kimyagerin bilgileri okuldan mezun olduktan 2, bir doktorun bilgileri 1, mühendisin bilgileri ise 3 yıl sonra eskiyor.

13 Bu notlar ne böyle? Bu notlar ne böyle?

14 PISA BİRİNCİSİ FİNLANDİYA EĞİTİM SİSTEMİNİN BAZI ÖZELLİKLERİ
Öğrenciler yeteneklerine göre ayrılmamışlardır, Zayıf öğrencilere daha fazla önem verilir. Öğrencilerin okullara yerleştirilmesi ailelerin servetine bağlı olarak yapılmaz. Okulların denetimi yapılmaz Temel eğitim süresince ve sonunda ulusal bir sınav yoktur Genel ortaöğretimden sonra, bir ulusal bitirme sınavı yapılmaktadır Değerlendirmenin amacı gelişimdir. Bu nedenle, sıralama listeleri yayımlanmamaktadır ve değerlendiricinin yaptırımı olmaz. İlk altı yıl boyunca tüm derslere tek öğretmen girer

15 ZAMAN, PARA, ENERJİ, KALİTE, PSİKOLOJİ
FİNLANDİYA KORE

16 1947 ABD 2008 Ankara

17 1969 2007

18 Amerika Macaristan

19

20 Herhangi Bir Yerde Herhangi Bir Zaman Öğrenme
Aynı Zaman Aynı Yer Aynı Zaman Farklı Yer Kara Tahta Projektör Slayt Kitap Video Konferans Audio Konferans UyduTV, Doküman U Z A K T N Y E R L WWW Mail Görsel Media , Video, Audio Multimedia, CD-ROM Video, Audio, Doküman Farklı Zaman Aynı Yer Farklı Zaman Farklı Yer SMP ANNISAA – WELCOMING 21 CENTURY

21 MIT’ nin “6. Duyu” Elbisesi...
Kamera Renkli tuşlar Ayna Yansıtıcı Telefon cc Steve Wheeler, University of Plymouth, 2010 MIT’ nin “6. Duyu” Elbisesi...

22

23 a-r-u-n.com cc Steve Wheeler, University of Plymouth, 2010

24 Sosyal Ağlarda Boyutlar
Öğrenme ve inovasyon becerileri Bilgi ve medya teknoloji becerileri 21. Yüzyıl becerileri Yaşam ve kariyer becerileri Sosyal ve duygusal bağlantı The Partnership for 21st century skills identifies that students need critical thinking, problem-solving, communication and collaboration skills to be successful in today’s global economy. Students need skills to access and share information through rapidly changing technologies. They must be innovators and risk-takers who understand the need for life-long learning. Reading, writing, mathematics, as well as world languages are critical academic skills that individuals must have in order to be successful in an increasingly flat world. They must be flexible, self-directed, and responsible. Our students need to be able to connect internationally and cross cultural barriers, while they may not have to travel to do this. Social networking sites provide opportunities to collaborate with people with similar interests who may be half-way around the globe! Educators and school counselors can use social networks to help students develop the 21st century skills they need by using these networks to provide students with opportunities to identify real-life problems and to connect with others to plan and execute solutions to them. Social networks can build communication skills and provide opportunities for creative, out of the box thinking, supported by teachers and school counselors who help students think critically about the work they are doing throughout the process.

25 E-Mentorlük

26

27 21.Yüzyıl Becerileri Lise mezunlarının işe başladıklarında başarılı olmaları için sahip olması gereken önemli özellikleri nelerdir? İş ahlakı 80% İşbirliği 75% Etkili İletişim 70% Sosyal Sorumluluk 63% Eleştirel Düşünme&Problem Çözme 58%

28 21.Yüzyıl Becerileri İş verenlerin Lise mezunlarını iş aldıklarında gördükleri önemli eksiklikler? Yazılı İletişim 81% Liderlik 73% İş Ahlakı 70% Eleştirel Düşünme&Problem Çözme Kendini yönlendirme(inisiyatif alma) 58%

29 Amerika Birleşik Devletleri Çalışma Bakanlığına göre günümüz öğrenicileri 38 yaşına geldiklerinde iş değiştirmiş olacaklar. Jefff Brenman

30 Ölçme Ne Demek? Ölçme denilince notlandırma, derecelendirme ve sıralama (grading) anlaşılıyor.

31 “Program Planning and Assessment, 2000” p. 13
“Ölçme ve değerlendirmenin asıl amacı öğrenmeyi geliştirmektir. “Program Planning and Assessment, 2000” p. 13 Assessment to Improve Student Learning

32 reel durumuna olduğu kadar potansiyel da önem vermektir.
Sadece öğrencinin durumunu saptamak değil, reel durumuna olduğu kadar potansiyel da önem vermektir. Steve Wheeler, University of Plymouth, 2011

33 değerlendirdim geçtin
Ölçtüm kaldın, değerlendirdim geçtin Sınav kağıdı iyi değil ama, sınıftaki durumuna bakınca geçti.

34 Kurbanlar ve cellatlar
Ölçülenler Öğrenciler Ölçülemeyenler Öğretmenler Annne-babalar Yöneticiler Öğretmen yetiştirenler Bakanlık ÖSYM

35 Mekan: İlkokul 1. sınıf Soru: 10 arkadaş tiyatroya gitmek için taksi bekliyorlarmış. Bir taksi 4 kişi alıyormuş. Toplam kaç taksi tutmaları gerekir?

36 Verilen cevaplar: 2 3 5 Sınıfta 3 cevabını verenler doğru, 2 ve 5 cevabını verenler yanlış bildi olarak kayıt altına alındı. Bilemeyen çocuklar kendilerini çok kötü hissettiler. Aileler toplanıp bu kötü gidişe nasıl dur denileceğini düşündüler. Öğretmen bu konuyu yeniden işlemeye karar verdi.

37 Çocuklara neden 2, 3 ve beş dedikleri soruldu. Alınan açıklamalar:
2 cevabını veren çocuk: Öğretmenim geçen hafta Ümitköye anneanemlere taksiyle gittik. Çok pahalıydı . Sıkışsınlar 3 cevabını veren çocuk: Bir taksi dört kişi, iki taksi sekiz kişi, kalan iki kişi için de bir taksi gerekir. Üç, öğretmenim. 5 cevabını veren çocuk: öğretmenim rahat rahat gitsinler. Niye sıkışıyorlar ki?

38 Mekan: ortaokul 8. sınıf Türk Çocuklarına Sormuşlar

39 Mekan: Lise 3. sınıf Matematik sınavı yapılıyor. Sınıf mevcudu: 28
40 soru 40 dakika Tüm soruları yapabilen sayısı: 7 40 soru 80 dakika Tüm soruları yapabilen sayısı: 15 40 soru 100 dakika Tüm soruları yapabilen sayısı: 18

40 Beyin Taraması 1 Öğrenci kitap okuduğu zaman
AWAL for Schools - Facilitator's Notes 4/7/2017 Beyin Taraması 1 Öğrenci kitap okuduğu zaman EXPLAIN SCAN 1 (above) shows the brain when the student is asked to read from a textbook The part of the brain that is active is the occipital region where vision is processed. I don’t understand why the frontal lobes were not lit up – after all this is a real high school textbook! The frontal lobes (top and left hand side of the slide) of course are where thinking takes place. The next thing researchers did was ask a teacher to come in and teach a mini-lesson to the student on a grade-appropriate topic. The researchers did this because they knew that “interaction and collaboration” is important in learning. Researchers took a “picture” of the student’s brain activity while he was being taught. Predict what you think the brain scan will show FYI Be sure to discuss class predictions of what the brain scan will show before moving on to the next slide. 9800 araştırma… AWAL National Project (2005)

41 Beyin Taraması 2 Öğrenci öğretmeni dinlerken
AWAL for Schools - Facilitator's Notes 4/7/2017 Beyin Taraması 2 Öğrenci öğretmeni dinlerken EXPLAIN SCAN 2 (above) shows the brain when the student is listening to a teacher The part of the brain that is lit up is the auditory cortex (where hearing is processed) – the student is listening to the teacher. But again, there is no frontal lobe activity. Vision is no longer lit up. Is he not looking at the teacher? The next thing they asked the student to do was recall information about himself – to “tell us about yourself.” The researchers did this because they knew that “relevance” is important in learning. Researchers took a “picture” of the student’s brain activity while he was telling them about himself. Predict what you think the brain scan will show FYI Be sure to discuss class predictions of what the brain scan will show before moving on to the next slide. AWAL National Project (2005)

42 Beyin Taraması 3 Öğrenciye kendisi hakkında bir soru sorulduğu zaman
AWAL for Schools - Facilitator's Notes 4/7/2017 Beyin Taraması 3 Öğrenciye kendisi hakkında bir soru sorulduğu zaman EXPLAIN SCAN 3 (above) shows the brain when the student is asked to share some information about himself Again, there is no frontal lobe activity. What is lit up is the memory centre but there is no new thinking. This is what happens when we ask learners to tell us “what I did on my summer vacation.” The student is retrieving information but no new connections are being made. The next thing the researchers asked the student to do was to select one topic from a group of proposed topics for different mini-lessons. They then asked the teacher to come back in and present a short lesson on that topic. Then they told the student in the PET scanner that there was another student in the next room, and after listening to the lesson, he would need to be able to go and teach what he had just learned to the new student. Researchers did this because they knew that “having a purpose for learning” is important in teaching Researchers took a “picture” of the student’s brain activity while he was listening in order to prepare to teach the other student about the topic Predict what you think the brain scan will show Remember, this time there was an expert teacher, relevant content, choice in that content and a purpose for learning FYI Be sure to discuss class predictions of what the brain scan will show before moving on to the next slide. AWAL National Project (2005)

43 Beyin Taraması 4 Öğrenci bir konuyu arkadaşına öğretirken
AWAL for Schools - Facilitator's Notes 4/7/2017 Beyin Taraması 4 Öğrenci bir konuyu arkadaşına öğretirken EXPLAIN SCAN 4 (above) shows the brain when the student is listening in order to prepare to teach the other student about the topic This scan shows there is now activity all over the brain This is what you want your learners’ brains to look like when they are doing the activities you design for them this afternoon A cynical person might say that the problem is that in many of our classes, it is the teacher’s brain, rather than those of the students, that looks like SCAN 4 AWAL National Project (2005)

44

45 ? Dil işlemleri sol yarımkürede,
grafik & duygusal işlemler ise sağ yarımkürede gerçekleşir. “Bütün insanlarda dil fonksiyonlarının sadece sol yarımkürede olduğunu söylemek çok yanlış olabilir.” Thierry, Giraud& Price, Neuron, 2003

46 Görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme stilleri vardır
Girdi modaliteleri beyne bağlantılı olarak girer. –Görsel-işitsel –Görsel-kinestetik –Kinestetik-işitsel –Görsel-tatma İkili modalitede görsele odaklanma.

47 ÇOCUKLAR HATALARINDAN DEĞİL BAŞARILARINDAN ÖĞRENİYOR
MIT Picower Enstitüsü’nden Earl K. Miller ve arkadaşları hata ve öğrenme süreciyle ilgili son derece ilginç bir araştırmaya imza atmışlar. Maymunlar üzerinde yapılan bu araştırmada, bir davranış başarılı olduğunda, beyin hücrelerinin hızla yeni bağlantılar kurduğu ve gelişme gösterdiği gözlenmiş. Yapılan bir hata sonrası ise beyinde herhangi bir gelişme olmadığı veya çok az bir değişim olduğu görülmüştür. Deneyin aşamaları kısaca şöyle: Maymunlardan, bilgisayar ekranında değişen iki resme bakmaları isteniyor. Resimlerden birinde maymun, bakışını sağa doğru kaydırdığında, diğer resimde ise sola baktığında ödüllendiriliyor.

48 Maymunlar deneme yanılma yoluyla hangi hareketlerin hangi resimler için gerekli olduğunu buluyor. Doğru bir cevaptan hemen sonra sinirler, bilgileri daha keskin ve etkili bir biçimde işliyor. Fakat bir hatadan sonra herhangi bir gelişme görülmüyor. Başka bir deyişle sadece başarılardan sonra beyin işlem yapmaya devam ediyor ve maymunun davranışı gelişme gösteriyor. Doğru, doğru üzerine inşa edilir. Goethe, “Akıllı adam küçük hatalar yapmaz” diyor. Yoksa siz hata aramaya eğilimli misiniz?

49 Derste yapıyor ama sonra unutuyor.
Öğretimsel yapı Ben yaparım Biz yaparız Sen yaparsın Bellek yapısı Kısa süreli

50 UNUTMAK Öğrenciler derste öğrendiklerinin %90’ını 30 gün içinde unutur. Bu unutkanlığın çoğunluğu dersten sonraki birkaç saatte olmaktadır. . Medina, 2010

51 Dersin Ardından Geçen Zaman
NASIL UNUTURUZ? Unutma Eğrisi __Eğri % Hatırlanan Dersin Ardından Geçen Zaman

52 EĞRİNİN ÜSTESİNDEN GELME
__ Tekrar 1 __ Tekrar 2 __ Tekrar 3 __ Tekrar 4 % Hatırlanan

53 Beyne aykırı bir sınıf düzeni nasıl kurgulanır?

54 Global başla analitik sürdür
İskelet sistemi, Müthiş Mimari Türev-limit

55 ÖZ-İNANÇ Kendimizle ilgili varsayımlarımız ve beklentilerimiz davranışlarımıza rehberlik eder. Kendinize inanmadığınız sürece stratejiler değersizdir. Robert Brooks, 2006

56 DUYGUSAL ZEKAYI BESLEME
Öğrenmeye sosyal duygusal yaklaşım başarı testlerinde %11 artış getiriyor. Öğretmenden değil, öğretmen için öğrenmeyi sağla. J. Medina, 2010

57 KORKUYU YENMEK Öğrencilerin en büyük korkusu nedir?
Öğretmeni tarafından sevilmeme Düşük ya da kötü notlar Sınıfın önünde hata yapma

58 Evolve Your Brain: The Science of Changing Your Mind by
GERÇEK-HAYAL Bireyler gerçek bir nesneye baktıklarında ve aynı nesneyi zihinlerinde canlandırdıklarında beyinlerinin aynı bölgelerinde aktivasyon meydana gelmektedir. Bu da MRI’da görülmektedir. Evolve Your Brain: The Science of Changing Your Mind by Dr. Joe Dispenza 2007 “What the Bleep”

59 KONTROL DUYGUSU Öğrenici kontrolünde olduğunu hissettiğinde korteks tam anlamıyla işlevsel olmaktadır. Öğrenici kontrol duygusunu hissetmezse beynin bu bölümleri kendini kapatır ve basit ezberleme düzeyinde öğrenme gerçekleşir. Alışkanlıklar ya da içgüdüler bazında öğrenme gerçekleşir. Caine and Caine(1991)

60 SOMUT DENEYİM Öğrenme somut deneyimler aracılığıyla gerçekleşir.
Fakat bu sadece başlangıçlar için geçerlidir. Öğrenme deneyime bağlıdır fakat yansıma, soyutlama gibi üst bilişsel çabalar gerektirir.

61 Teşekkür, soru, cevap… ziyaselcuk1@yahoo.com


"Bİ DÜNYA GELECEK… Ziya Selçuk." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları