Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 26.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 26.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2 (39) - Yoğun Bakım 1 (6) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünit Ayaktan Ted. Ünit Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane - -- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik1 -1 Tetkik Birimi - -- Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim11- Servis12111 Yoğun Bakım1091 Acil Gözlem Ünit.--- Ayaktan Ted. Ünit.--- Ameliyathane (Perfüzyonist)211 Poliklinik11- Tetkik Birimi--- TOPLAM * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 415,4 ÖNLİSANS 13,8 LİSANS 1869,3 YÜKSEK LİSANS 311,5 DOKTORA -- TOPLAM Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 5 hemşirenin Yoğun Bakım Hemşireliği sertifikası bulunmakta 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % ⇨ %3,8 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 3, ⇨ 2,77 DEVİR HIZI ORANI

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % İletişim 47,889,547,810,54,3- Çalışma Ortamı 4,315,856,568,439,115,8 Yönetim 30,442,156,552,613,05,3 HHM Kurum Politikaları 34,831,652,247,413,021,1 İşin Kendisi 8,721,182,663,28,715,8 Başarı Duygusu 34,836,847,852,617,410,5 Saygı ve Kabul Görme 39,163,247,836,813,0- GENEL MEMNUNİYET 17,415,873,978,98,75,3

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisi Yönetici si Kendisi Yönetici si KendisiYöneticisi Genel görünüm 88,294,111,85, İletişim 58,870,635,317,65,911,8---- Profesyonel davranış 58,864,741,229,4-5,9---- Kuruma/işe bağlılık 47,0664,747,0629,45, Uygulama 70,652,929,447, Ekip anlayışı 58,864,729,4 11,85,9---- Hasta ve yakınını bilgilendirme 58,870,635,323,55, Enfeksiyon kontrolü 64,782,429,417,65,9- -- Kalite bilinci 47,0641,235,341,217,65,9- -- Vizyonerlik 35,3 47,0652,917,65,9---- Koçluk yapma 47,0641,2 47,0611, Problem çözme 52,970,647,0623,5---5,9-- GENEL 64,7 29,423,55,911,8-5,9--

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % Tanıtım ve Bilgilendirme 98,197,91,52,10,4- İletişim ve İlişkiler 97,298,12,81,9-- Bakım ve Tedavi 98,599,01,51,0-- GENEL MEMNUNİYET 97,699,02,41,0--

10 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri ,7419,8 Oral Mukozit ,5202,7 Düşme ,930,3 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon ,3 Flebit ,8 Giriş Yeri Enfeksiyonu ,05 Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

11 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Acil Bakım Koordinasyon Kurulu (ABAK) : 2 Hemşirelik İndikatörleri İzlem Komitesi : 2 CPR Komitesi : 1 CTF Hastanesine Bağlı (-) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

12 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ 5 hemşirenin oryantasyon eğitimi tamamlandı  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 (19 kişi ile katılım sağlandı)  CPR Eğitimleri ⇨ (-)  Sempozyum ⇨ (-)  Kurslar ⇨ (-)  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 9 Öğrenci staja devam etmiştir ⇨ Tıbbi Beceri Eğitimine 1 hemşire eğitimci olarak katkıda bulunmuştur  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ (-) 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

13 “Periferik Arter Hastalığı tanısı ile İ.Ü. CTF Kalp Damar Cerrahisi Anabilim Dalına yatan hastaların yaşam kalitelerini ve fiziksel aktivitelerini değerlendirmek’’ konulu araştırmanın anket uygulaması ve veri girişleri tamamlandı. İstatistik çalışması ve literatür yazımı devam ediyor. 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI (1)

14 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Organizasyonlar: 13 etkinlik (kahvaltı, iftar yemeği, yeni yıl kutlaması, uzmanlık kutlaması, düğün, doğum günü kutlamaları gibi)

15 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak toplama

16 FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 21 Yatan Hasta Sayısı: 19 Hemşire Sayısı: 5 Kalp Damar Cerrahisi AD / B Servisi

17 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ38 (14 SUT ) (24 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI3221 (1032 SUT) (2189 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT : min: 2 (IM enj) max; 340 (IV enj) SUT DIŞI: min:1 (diğer vücut bölümleri ölçümü) max:364 (ateş, nabız, TA ölçümü) TOPLAM SUT KARŞILIĞI FATURA EDİLEN FATURA EDİLEMEYEN 4048 TL 4008 TL ( 1011 İŞLEM) 40 TL ( 21 İŞLEM) KİTAPÇIK GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 4079 TL 8127 TL

18 FİNANSAL PERFORMANS 3221 : 7 gün = 460 ( Bir günlük işlem ;24 saat) 460 : 3 vardiya = 153 ( 8 saatlik işlem) 153 x 3 dk = 459 dk 459 / 60 = 7,7 saat (bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

19 FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir:4.048 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir= TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): TL Ortalama Yıllık Gelir = 4079 TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir=4008 TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL TL = TL Fark : Artış Oranı : 1,03 kat veya % 103

20 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 17 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 7938 FATURA EDİLEN TUTAR: ,3 AD TOPLAM GELİR: , 79 HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 0, Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 38 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ: 4008 TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ: TL x 2 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 2 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 8,24 (% 16,7) KALP DAMAR CERRAHİSİ AD SUT GİRİŞİMİ

21 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

22 İnsan Kaynakları Yönetimi  Hemşire memnuniyetinin düşük olması  Son iki yılda devir hızı oranımızın yüksek olması  Uzun süreli izin kullanımı nedeniyle aktif çalışan hemşire sayısının azalması  Eksik sayı nedeniyle fazla çalışma  Birikmiş izin saatlerinin giderek artması, istenilen zamanda izin kullanamama ( min: 16 saat, max : 407 saat, ortalama 182,8 saat )  Vardiyada çalışanlara ulaşım, kreş gibi olanakların sağlanamaması  Yardımcı personel eksikliği  İşin ekonomik olarak tatmin etmemesi, adil performans sisteminin olmaması  Güvenlik hizmetlerinin yetersiz olması  Bunların sonucunda kuruma bağlılığın azalması ve istifaların artması YÖNETSEL PERFORMANS

23 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri  Hemşire sayısının azalmasına rağmen iş yükünün artması ( gerek bakım ve tedavi faaliyetlerinde, gerek kayıtlarda )  Özellikle hasta bakımında ihtiyaç duyulan malzeme yetersizliği ve kalitesizliği  Fizyoterapist kadrosunun olmaması, görev alanındaki işlevlerin hemşire tarafından yapılması, bunun SUT’ta karşılığının olmaması  Hastabakıcı gibi yardımcı personel sayısının ve niteliğinin yetersiz oluşu  Destek hizmetlerin yetersiz oluşu ( güvenlik, yemek, eczane, temizlik gibi )  Fiziki koşulların yetersizliği, aynı binada olmayan farklı birimlere hasta transportu sırasında sıkıntı yaşanması YÖNETSEL PERFORMANS

24  Hemşire sayısındaki yetersizlik nedeniyle eğitim araştırma faaliyetlerine yeterli zaman ayrılamaması EĞİTİM ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ

25  Hemşirelik işlevlerinin girişlerinde eksiklikler  Hemşirelik işlevlerinin SUT’ta sınırlandırılması  SUT’ta sınırlandırılmış hemşirelik işlevlerinin epikrize yansıtılmaması nedeniyle faturalandırılamaması  Birçok hemşirelik işlevinin SUT’Ta ücretlendirilmemesi  Hemşirelik bütçesinin olmaması FİNANSAL PERFORMANS

26 ÖNERİLER  Hemşire sayısındaki yetersizliğin en kısa zamanda giderilmesi  Çalışanların motivasyonlarını arttırmak için adil performans sisteminin düzenlenmesi  Kuruma bağlılığı arttırabilmek için kurum politikalarının gözden geçirilmesi  Teşvik edici olanakların sağlanması (özellikli birimlerde, vardiyada çalışanlara ek performans, ulaşım, kreş gibi olanakların sağlanması)  Fazla mesai ücretlerinin arttırılması  Hemşirelerin sertifika programları, kurs ve kongrelere katılımının desteklenmesi

27 ÖNERİLER  Birimlerin güvenliğinin sağlanması için yeterli sayıda güvenlik elemanının istihdam edilmesi, kamera sistemlerinin kurulması  Eğitim ve araştırma faaliyetleri için maddi destek sağlanması  Hemşirelik bütçesinin ayrılması

28 TEŞEKKÜRLER


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ KALP DAMAR CERRAHİSİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 26.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları