Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye’de Okuma Faaliyetleri ve Kitap Okuma Takibine Yönelik Web Tabanlı Bir Sistem Önerisi Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR Akademik Bilişim Konferansı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye’de Okuma Faaliyetleri ve Kitap Okuma Takibine Yönelik Web Tabanlı Bir Sistem Önerisi Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR Akademik Bilişim Konferansı."— Sunum transkripti:

1 Türkiye’de Okuma Faaliyetleri ve Kitap Okuma Takibine Yönelik Web Tabanlı Bir Sistem Önerisi Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR Akademik Bilişim Konferansı Sunumu - Mersin

2 Sunum Planı Türkiye’ de Okuma Faaliyetleri 100 Temel Eser Genelgesi Çevrimiçi Takip ve Değerlendirme Sistemi Örnekler Sorular 2

3 Türkiye’de Okuma(1/ 2 ) Giriş> Türkiye’de Okuma(1/ 2 ) Düşünen, fikir üreten, bireylerin sayısının artması okuyan ve okuduğunu anlayan insanların artması ile sağlanabilir. Toplumların gelişmişlik düzeyleri de okuyan ve okuduğunu anlayan bireylerin oranı ile doğru orantılı olmaktadır. 3

4 Okuma etkinliğinin her ne şekilde olursa olsun bireyin sözcük haznesi ve kavram gelişimini etkiler. Okur (2007) Türkiye’de Okuma(2/ 2 ) Giriş> Türkiye’de Okuma(2/ 2 ) Dilin etkili kullanılmasında da kitap okumayla ya da okuma etkinlikleri ile elde edilmiş beceriler söz konusudur. 4

5 öğretim yılında ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerine tavsiye 100 Temel Eser 100 Temel eserin tavsiye edilmesinde amaç 100 eserin öğrenim süresince okunmasının sağlanması ve kitap okumada öğrencilere yol gösterilmesi Pozitif eleştiriler Negatif eleştiriler 5

6 Negatif Eleştiriler: Sürecin Takip ve Değerlendirilmesi 141 öğretmen Katılımcıların yarısının süreci hiç takip etmedikleri internetten özete ulaşma ve takip sürecini yanıltma 141 öğretmen Katılımcıların yarısının süreci hiç takip etmedikleri internetten özete ulaşma ve takip sürecini yanıltma Arıcan, S. (2010) 6

7 Negatif Eleştiriler: Sürecin Takip ve Değerlendirilmesi Süreci değerlendirmeye yönelik ortak bir görüşün olmadığı Sürecin ölçme ve değerlendirilmesine yönelik bir çalışmanın yapılmadığı Sadece kitabın okunup okunmamasına ağırlık verilmiş Süreci değerlendirmeye yönelik ortak bir görüşün olmadığı Sürecin ölçme ve değerlendirilmesine yönelik bir çalışmanın yapılmadığı Sadece kitabın okunup okunmamasına ağırlık verilmiş Türk Çocuk Vakfı, (2009) 7

8 Çoktan seçmeli sorular Boşluk doldurma Doğru/ Yanlış Çoktan seçmeli sorular Boşluk doldurma Doğru/ Yanlış Çevrimiçi Takip ve Değerlendirme 8

9 Sürecin çevrimiçi takip edilmesi ve değerlendirilmesi; Zamandan tasarruf sağlaması, Öğrencilerin kitap okuma becerilerinin dolaylı olarak gelişmesi beklenirken, Öğretmenlerin kitap okuma etkinliklerini kontrollü bir şekilde yönetmesi ve öğrenci okuma performansını takip edebilmelerine yönelik bir araç geliştirilecek. Öğretmenlerin değerlendirme ve takibe yönelik iş yükü azalmış olacak. Önem 9

10 Çevrimiçi Sistem Önerisi 10 Önerilecek sistemin akış diyagramı

11 Accelerated Reader (AR): 70 binden fazla kitap 350 binden fazla quiz Ayrıntılı raporlama Yapılmış Örnekler (1/ 2 ) 11

12 Eğitim Bilişim Ağı (EBA): E-okul sistemi sınıf kitaplığı Yapılmış Örnekler (2/ 2 ) Yapılmış Örnekler (2/ 2 ) 12

13 Sorular İlginiz İçin Teşekkürler 13


"Türkiye’de Okuma Faaliyetleri ve Kitap Okuma Takibine Yönelik Web Tabanlı Bir Sistem Önerisi Ömer KIRMACI & Cihan BAYRAKTAR Akademik Bilişim Konferansı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları