Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROF.DR.TUNCER ASUNAKUTLU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROF.DR.TUNCER ASUNAKUTLU."— Sunum transkripti:

1 YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROF.DR.TUNCER ASUNAKUTLU

2  Değişimi anlama ve yönetme  Kendini ve çevreyi tanıma  Kişisel gelişime (kendinize) yatırım yapma  Elemanları tanıma ve motive etme  İyi elemanlarla çalışma  İletişim becerilerini geliştirme İYİ YÖNETİCİLİK İÇİN NELER YAPILMALI?

3  MARCO POLO 1275’ TE ÇİN’DEN PORTEKİZ’E 5 YILDA GELDİ.  BU GÜN BU MESAFE UÇAKLA 8 SAATTİR. BÜYÜK DEĞİŞİM

4  İLK UÇUŞ 17 ARALIK 1903’TE WRIGHT KARDEŞLER TARAFINDAN ABD NORD CAROLINE’DA GERÇEKLEŞTİ.  12 SN SÜRDÜ. 37 METRE YOL ALINDI.  BUGÜN BU MESAFE MODERN BİR UÇAĞIN KANAT AÇIKLIĞINDAN DAHA KISADIR. BÜYÜK DEĞİŞİM

5  1. İLETİŞİM DEVRİMİ  2. REKABET  3. SINIRLARIN ORTADAN KALKMASI VE  GLOBALLEŞME  4. ENDÜSTRİYEL GELİŞMELER VE YENİLİK YARATMA DÜNYADAKİ GLOBAL GELİŞMELER

6  YÖNETİM  İNSAN  BİLGİ  ÇEVRE BÜYÜK DEĞİŞİM

7  CITIUS = DAHA HIZLI  ALTIUS = DAHA YÜKSEĞE  FORTIUS = DAHA GÜÇLÜ OLİMPİYATTAN İŞ YAŞAMINA

8  YALIN ORGANİZASYONA GEÇİŞ  DEMOKRATİK VE KATILIMCI YAKLAŞIM  MÜHENDİSLİKTEN PSİKOLOJİ VE FELSEFEYE  ÜRETİMDE KALİTEDEN YÖNETİMDE KALİTEYE  KISA VADEDEN UZUN VADEYE  MAKİNADAN İNSANA YENİ TRENDLER

9  KLASİK HİYERARŞİK ORGANİZASYONLARDAN HIZLI HAREKET EDEN VE KARAR ALABİLEN ORGANİZASYONLARA GEÇİLMEKTEDİR.  BU DURUM NİTELİKLİ YÖNETİCİLERE VE LİDERLERE İHTİYACI ARTTIRMIŞTIR SONUÇTA

10  Yönetici belirli amaçlara ulaşmak için maddi ve beşeri araçları bir araya getiren ve bunlar arasında uygun bir bileşim ve uyumlaşmayı sağlayan kişidir. Üst kademe : Stratejik politik Orta kademe : Taktik Alt kademe : Teknik ve rutin kararlar alır YÖNETİCİ

11  İnsanları sevmelidir,  İletişim konusunda yetenekli olmalıdır,  İnsan tutum ve davranışlarını anlayabilmelidir,  Duygusal olgunluk sahibi olmalıdır,  Kararlarında açık olmalıdır. YÖNETİCİNİN ÖZELLİKLERİ

12  Bilgi  Pozisyon  Ödüllendirme  Cezalandırma  Kişilik GÜÇ KAYNAKLARI

13  1. SORUMLULUK ALMA  2. YENİLİKÇİ OLMA  3. KARAR VERME  4. İLİŞKİ YÖNETME YÖNETİCİLİK

14  Verimliliği artırmak,  Zamanı etkin kullanmak,  Motive edebilmek,  Kurum içindeki çatışmaları yönetebilmek,  İkna edebilmek, YÖNETİM BECERİLERİ

15  Uygun takımı kurabilmek ve yönetebilmek,  İletişim becerisine sahip olmak,  Problem çözmede yetenekli olmak,  Strateji geliştirmek ve uygulamak,  Sosyal kurallar ve protokol konusunda yeterli olmak,

16  Personelin iş doyumunu, işe bağlılığını, dolayısıyla performansını artırmak,  Yaratıcılığı teşvik etmek,  Doğru ve yerinde karar verebilmek,  Proje planlamak ve yönetmek,  Yönetmek yerine liderlik etmek,

17  Yeniliklere ve değişime açık olmak.  Hatalardan ders çıkarmak,  Vizyon, misyon ve değerler sistemini oluşturabilmek.

18  Yönetici kendisine şunları sormalıdır: - Güçlü yönlerim neler? - İşi yapış şeklim doğru mu? - Ait olduğum yer neresi? - İşime ne katıyorum? - İlişkilerim nasıl? YÖNETİCİ BECERİLERİ NASIL GELİŞTİRİLİR

19  Kişilik Özellikleri Nelerdir? (Karizma)  Çevresel Şartlar Nelerdir? (Türk Yönetim Kültürü ve Dönüşümcü Liderlik) KENDİNİ VE ÇEVREYİ TANIMA

20  1. KİŞİNİN KENDİ DUYGULARININ FARKINDA OLMASI  2. KENDİ DUYGULARINI YÖNETEBİLMESİ  3. KİŞİNİN KENDİNİ MOTİVE EDEBİLMESİ  4. EMPATİ  5. SOSYAL BECERİLER KARİZMA

21  UZUN VADELİ AMAÇLARA ODAKLANIR  VİZYON GELİŞTİRİR  İZLEYİCİLERE ESİN KAYNAĞI OLUR  İZLEYİCİLERİN KENDİLERİNİ GELİŞTİRMELERİNE İMKAN VERİR DÖNÜŞÜMCÜ LİDER

22  KOLLEKTİF KÜLTÜR  İŞ MERKEZLİ YAŞAM  OTORİTEYE YÜKSEK SAYGI  İTAAT DÖNÜŞÜMCÜ LİDERLİK VE TÜRK KÜLTÜRÜ

23  Yönetici; - Kişisel gelişimine ve özel hayatına zaman ayırmalıdır, - İlgili yayınları takip etmelidir, - Mesleki eğitimlere katılmalıdır, - Hobiler edinmeli ve farklı konularda kendini yetiştirmelidir, KİŞİSEL GELİŞİM

24 - Dünyada ve kendi ülkesindeki ekonomik, siyasal ve teknolojik gelişmeleri takip etmelidir, - Farklı ve yeni projelerde görev almalıdır, - Sorumluluk almalıdır, - Eleştiriye açık olmalıdır, - Bir konuda rakipsiz olurken diğer alanlarda da yeterli bilgi edinmelidir. - İşin sorumlusu olan kişilerin görüşlerini almalıdır.

25  ÖRGÜTSEL SÜREÇLERDE YENİ BİR DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIM ÜRETME  ÜRETİLEN BU DÜŞÜNCE VE YAKLAŞIMI YENİ BİR ÜRÜN HİZMET YA DA ÜRETİM YÖNTEMİNE DÖNÜŞTÜRME YARATICILIK VE YENİLİK

26  BECERİ İSTEK TABLOSU ELEMANLARI TANIMA VE MOTİVE ETME

27 bir futbol antrenörü ilk onbiri oluştururken şöyle davrandığını anlatmıştır.

28

29 Bu tutumu iş yaşamına adapte ettiğimizde

30

31  Güçlü YÖNLENDİRME YETKİ VERME  İstek  Zayıf  İstek HEYECANLANDIRMA YÖNETME  Zayıf Beceri Güçlü Beceri BECERİ İSTEK TABLOSU

32  Güven eksikliği  Tereddütlü girişimler  Kötü sonuçlar  Doyurucu olmayan geri bildirim MOTİVASYONU KIRAN OLUMSUZ DÖNGÜ

33  Güven  Yüksek standartları arzulamak  Güçlü sonuçlar  Övgü MOTİVASYONUN OLUMLU DÖNGÜSÜ

34  Pırıltılı elemanları bana rakip olur diye yok eden yöneticiler dış rakiplerin kurbanı olmaktadırlar.  Bunu engellemek eşitler arasında birinci anlayışına geçmek ile mümkündür İYİ ELEMANLARLA ÇALIŞMA

35  Sözlü iletişim  Sözsüz iletişim İLETİŞİM BECERİSİ GELİŞTİRME

36 TEŞEKKÜRLER


"YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ PROF.DR.TUNCER ASUNAKUTLU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları