Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2009 Copyright S.K.Mirze1 İŞLETMEYE GİRİŞ Dr. S.Kadri Mirze İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü ©2004 S.K.Mirze.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2009 Copyright S.K.Mirze1 İŞLETMEYE GİRİŞ Dr. S.Kadri Mirze İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü ©2004 S.K.Mirze."— Sunum transkripti:

1 2009 Copyright S.K.Mirze1 İŞLETMEYE GİRİŞ Dr. S.Kadri Mirze İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü ©2004 S.K.Mirze

2 2009 Copyright S.K.Mirze2 İşletme1

3 3 İŞLETME MAL VE HİZMET SUNUMU MAL VE HİZMET SUNUMU PARA KAZANMA ORTAMI PARA KAZANMA ORTAMI KAYNAKLARIN YÖNETİMİ KAYNAKLARIN YÖNETİMİ TEMEL AMAÇLARI: TEMEL AMAÇLARI: * KÂR ELDE ETME * KÂR ELDE ETME * TOPLUMA HİZMET (kâr sağlamak değil) * TOPLUMA HİZMET (kâr sağlamak değil)

4 2009 Copyright S.K.Mirze4 İşletme Çalışma ve İnceleme Alanımız

5 2009 Copyright S.K.Mirze5 ULUSLARASI ÇEVRE İşletme Uluslararası Birleşme ve Satınalamala Ödemeler Dengesi Faaliyetleri İthalat Franchising Takas İhracat Uluslar arası Engeller Yönetim Faaliyetleri İnsan Kaynakları Faaliyetleri Pazarlama Faaliyetleri Muhasebe ve Finans Faaliyetleri Üretim Faaliyetleri Uluslararası Teşvikler Gümrükler ve Serbest Bölgeler Uluslararası Kuruluşlar EKONOMİ Hukuk Etik ve Sosyal Sorumluluk İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar İşletme Türleri Çalışma ve İnceleme Alanımız

6 2009 Copyright S.K.Mirze 6 İŞLETME, TOPLUMA MAL VE HİZMET SUNMAYA YARAYAN TÜM FAALİYETLERİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN KURULUR.(Misyon) KÂR SAĞLAMA, KÂR SAĞLAMA, YAŞAMI DEVAM ETTİRME YAŞAMI DEVAM ETTİRME REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMA REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMA BAZEN DE KAR SAĞLAMA DIŞINDA AMAÇLARI OLABİLİR.(Amaçlar) BAZEN DE KAR SAĞLAMA DIŞINDA AMAÇLARI OLABİLİR.(Amaçlar)

7 2009 Copyright S.K.Mirze7 ORGANİZASYON (İŞLETME) ORTAK BİR AMACA ULAŞMAK MAKSADI İLE KURULMUŞ, SİSTEMATİK BİR BİÇİMDE BİRLİKTE ÇALIŞAN GRUPTUR. KÂR AMAÇLI ORGANİZASYONLAR KÂR AMAÇLI ORGANİZASYONLAR KÂR AMACI GÜTMEYEN ORGANİZASYONLAR KÂR AMACI GÜTMEYEN ORGANİZASYONLAR

8 2009 Copyright S.K.Mirze8 GİRİŞİMCİ TOPLUMUN GEREKSİNİMLERİNE CEVAP VERMEK VE KÂR ELDE ETMEK AMACIYLA RİSK ALAN VE SIFIRDAN BİR İŞ KURAN İŞ İNSANIDIR. KENDİ KENDİNİN PATRONU OLMA KENDİ KENDİNİN PATRONU OLMA YARATICI KİŞİLİK YARATICI KİŞİLİK KADERCİ OLMAMA KADERCİ OLMAMA KENDİNE GÜVEN KENDİNE GÜVEN İYİMSER OLMA İYİMSER OLMA YÜKSEK ÇALIŞMA GÜCÜ YÜKSEK ÇALIŞMA GÜCÜ VİZYON SAHİBİ OLMA VİZYON SAHİBİ OLMA BAŞARISIZLIĞA KARŞI TOLERANS BAŞARISIZLIĞA KARŞI TOLERANS BELİRSİZLİKLE BAŞEDEBİLME BELİRSİZLİKLE BAŞEDEBİLME BAŞARMA İHTİYACI BAŞARMA İHTİYACI

9 2009 Copyright S.K.Mirze9 KENDİ KENDİNİN PATRONU OLMA KENDİ KENDİNİN PATRONU OLMA YARATICI KİŞİLİK YARATICI KİŞİLİK KADERCİ OLMAMA KADERCİ OLMAMA KENDİNE GÜVEN KENDİNE GÜVEN İYİMSER OLMA İYİMSER OLMA YÜKSEK ÇALIŞMA GÜCÜ YÜKSEK ÇALIŞMA GÜCÜ VİZYON SAHİBİ OLMA VİZYON SAHİBİ OLMA BAŞARISIZLIĞA KARŞI TOLERANS BAŞARISIZLIĞA KARŞI TOLERANS BELİRSİZLİKLE BAŞEDEBİLME BELİRSİZLİKLE BAŞEDEBİLME BAŞARMA İHTİYACI BAŞARMA İHTİYACI

10 2009 Copyright S.K.Mirze10 YÖNETİCİ, GÖREVİN BAŞARILMASI İÇİN TÜM KAYNAKLARI BİRLEŞTİREN KİŞİDİR. YÖNETİM DÜZEYLERİ YÖNETİM DÜZEYLERİ TEPE YÖNETİCİLER TEPE YÖNETİCİLER ORTA KADEME YÖNETİCİLER ORTA KADEME YÖNETİCİLER ALT KADEME YÖNETİCİLER ALT KADEME YÖNETİCİLER YÖNETSEL BECERİLER YÖNETSEL BECERİLER KAVRAMSALBECERİLER KAVRAMSALBECERİLER BEŞERİ BECERİLER BEŞERİ BECERİLER TEKNİK BECERİLER TEKNİK BECERİLER

11 2009 Copyright S.K.Mirze11 Kavramsal Beceriler Kavramsal Beceriler Planlama, Organize etme, Analiz becerisi, Analitik düşünce, v.s. İnsani Beceriler İnsani Beceriler İnsanları anlama, İyi ilişki kurma, Liderlik, Motivasyon, İletişim, v.s Teknik Beceriler Teknik Beceriler Kendisine verilen görev ile ilgili bilgi, deneyim ve beceri sahibi olmak, ÜST KADEME YÖNETİCİLER ORTA KADEME YÖNEİCİLER ALT KADEME YÖNETİCİLER YöneticilerBeceriler

12 2009 Copyright S.K.Mirze12 Yöneticiler ve Gerekli Becerileri Üst Orta Alt Kavramsal Yönetim Düzeyleri Yönetim Becerileri Yönetim Düzeyleri Yönetim Becerileri İnsani Teknik ©2004 S.K.Mirze

13 2009 Copyright S.K.Mirze13 Yönetim Kademeleri Üst Yönetim Orta Kademe Yönetim Alt Kademe Yönetim CEO/Genel Müdür CEO/Genel Müdür Genel Müdür Yardımcıları Genel Müdür Yardımcıları Vali, Rektör, Belediye başkanı Vali, Rektör, Belediye başkanı Departman/Bölüm Yöneticileri Departman/Bölüm Yöneticileri Bölüm Yönetici yardımcıları Bölüm Yönetici yardımcıları Departman Şefleri Departman Şefleri Birim Yöneticileri Birim Yöneticileri Kademe yöneticileri Kademe yöneticileri

14 2009 Copyright S.K.Mirze14 Yöneticilerin Rolleri (Beklenen Davranış Biçimleri) Bilgilendirici Rol Bilgi Toplama Bilgi Dağıtma (İşletme içi) Bilgi Verme (İşletme Dışı) Kişilerarası Rol Temsil etme Liderlik Bağlantı Sağlama Karar Verme ile ilgili Rol Girişimci Sorun Çözücü Kaynak Dağıtıcı Müzakereci ©2004 S.K.Mirze

15 2009 Copyright S.K.Mirze15 Yönetim İşlevleri Planlama Planlama Organize etme Organize etme Yürütme Yürütme Kontrol Kontrol ©2004 S.K.Mirze

16 2009 Copyright S.K.Mirze16 © Ülgen&Mirze 2004

17 2009 Copyright S.K.Mirze17 Yönetim İşlevleri Organize etme Yürütme Kontrol Planlama ©2004 S.K.Mirze Girdiler Çıktılar Çevresel Olaylar

18 2009 Copyright S.K.Mirze18 YÖNETİCİ POZİSYONUNDA BULUNMAYAN ÇALIŞANLAR İŞLETMELERDE BAŞKALARI VASITASI İLE İŞ GÖRMEYEN, GENELLİKLE ÜSTLERİNİN VERDİKLERİ GÖREVLERİ KENDİ KAFA VE KOL GÜCÜ İLE YAPAN ÇALIŞANLAR BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLAR BEYAZ YAKALI ÇALIŞANLAR MAVİ YAKALI ÇALIŞANLAR MAVİ YAKALI ÇALIŞANLAR

19 2009 Copyright S.K.Mirze19 Çalışanlar ÇALIŞANLAR Yöneticiler Ve Çalışanlar

20 2009 Copyright S.K.Mirze20 İşletmenin Dış Çevresi Genel çevre Genel çevre Politik çevre Yasal çevre Ekonomik çevre Teknolojik çevre Sosyokültürel çevre Demografik çevre Uluslararası çevre Sektörel çevre Sektörel çevreRakiplerTedarikçilerMüşterilerTüketiciler İşletmenin İç Çevresi Çalışanlar Kurum Kültürü Yönetim yapı ve sistemleri Davranış, ilşkiler ve dinamikler ©2004 S.K.Mirze

21 2009 Copyright S.K.Mirze21 Genel Çevre Sektörel çevre İşletme İçi Çevre

22 2009 Copyright S.K.Mirze22 Genel Çevre Sektörel çevre İşletme İçi Çevre Demografik Uluslararası Teknolojik Politik Yasal Ekonomik Sosyokültürel Rakipler Tedarikçiler Tüketiciler Müşteriler Çalışanlar Kurum Kültürü Davranış, İlişkiler, Dinamikler Yönetim Yapısı Sistemler

23 2009 Copyright S.K.Mirze23 Üst Yönetici Çalışanlar İşletme Dış Çevre Organizasyon Dinamiği (T.Koçel/İşletme Yöneticiliği; Beta) GirdilerÇıktılar Çevresel Gelişmeler Sosyal ve Kültürel ortam Demografik ortam Teknolojik ortam Tüketim ve tedarik pazarı Sosyal ortam Politik ve Yasal ortam Uluslararası ortam ©2004 S.K.Mirze Kişisel ihtiyaçlar Örgüt içi baskılar Amaçlar Verimlilik Etkililik Çevresel gelişmeler

24 2009 Copyright S.K.Mirze24 Çevresel Belirsizlik Değişen faktörlerin sayısı Değişen faktörlerin sayısı Faktörlerin değişme hızı Faktörlerin değişme hızı Y D DY Yüksek Belirsizlik Düşük Belirsizlik Değişme Hızı Faktör Sayısı

25 2009 Copyright S.K.Mirze25 İşletme Dış Çevresinin Yönetimi ÇEVREYE UYUM SAĞLAMA ÇEVREYE UYUM SAĞLAMA KOORDİNE ETME KOORDİNE ETME SÜREKLİ TAHMİNLER SÜREKLİ TAHMİNLER ESNEK ORGANİZASYONLAR ESNEK ORGANİZASYONLAR BİRLEŞMELER VE ORTAK GİRİŞİMLER BİRLEŞMELER VE ORTAK GİRİŞİMLER ÇEVREYİ ETKİLEME ÇEVREYİ ETKİLEME REKLAM/ HALKLA İLİŞKİLER REKLAM/ HALKLA İLİŞKİLER POLİTİK/LOBİ FAALİYETLERİ POLİTİK/LOBİ FAALİYETLERİ SENDİKA VE DERNEKLER SENDİKA VE DERNEKLER


"2009 Copyright S.K.Mirze1 İŞLETMEYE GİRİŞ Dr. S.Kadri Mirze İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü ©2004 S.K.Mirze." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları