Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Zerrin Ayvaz REİS İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü u.tr Sevinç GÜLSEÇEN İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Zerrin Ayvaz REİS İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü u.tr Sevinç GÜLSEÇEN İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü"— Sunum transkripti:

1 Zerrin Ayvaz REİS İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü u.tr Sevinç GÜLSEÇEN İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü Selim YAZICI İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü AKADEMİK BİLİŞİM 2009 Semra ÇELİK İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü

2 İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 2 Eğitim İhtiyacı İş kazalarının yarattığı maliyetler Çalışanları eğitmenin zorunlu hale gelmesi İş kazaları sonucu yaşanan can kayıpları

3 İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 3 ILO’ ya göre de iş kazalarının %78’i çalışanların emniyetsiz davranışlarından, toplamda da %98’i insan hatasından kaynaklanmaktadır. Gerçekten %98 gibi büyük oranda insan hatasından kaynaklanan iş kazalarının, iş güvenliği eğitimi ile önlenmesi mümkündür.

4 Neden E-öğrenme İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 4 Eğitim zamanını kısaltır Maliyetleri azaltır Zaman ve mekandan bağımsızdır Kişiye özel odaklanmış bir eğitim İş üzerinde eğitime olanak sağlar Eğitimin kontrolünü kolaylaştırır

5 Sistem Geliştirme Süreci İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 5 Bileşen Tabanlı Uygulama Geliştirme Modeli Maliyet azalır Risk azalır Daha hızlı gerçekleştirme imkanı sağlar

6 Sistemin Yapısı İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 6

7 Öğrenim Yönetim Sistemi (ÖYS) İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 7 Öğrenim yönetim sistemleri, öğrenim etkinliğinin değerlendirilmesi, dağıtımı, yönetimi ve izlenmesini sağlar. Geliştirilen uygulamada, sistemin alt yapısını oluşturmak için açık kaynak kodlu bir ÖYS olan Moodle kullanılmıştır.

8 Uygulamada Bulunan Modüller İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 8 Site Haberleri Forum Makaleler Mevzuat Sözlük Galeri Anket Sınav Alanı Forumları Ara Medya Merkezi Etiketler Blog Menüsü Takvim Çevrimiçi Kullanıcılar Derslerim

9 Amaç Portal EtkileşimEğitim Bilgi paylaşımı Farklı türde kaynaklara erişim Güncel gelişmeleri takip etme İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 9

10 Eğitimlerin Amacı Çalışanları iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgilendirmek Çalışanları, çalışma ortamından kaynaklanan sağlık ve güvenlik risklerine karşı bilgilendirmek Çalışanları sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı sağlamak için yapılması gerekenler hakkında bilgilendirmek Çalışanları verimli bir çalışma ortamı oluşturmak ve devamını sağlamak için yapılması gerekenler hakkında bilgilendirmek İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 10

11 Projede Kullanılan Araç ve Teknolojiler Moodle MySQL Inwicast Mediacenter 1.04 Microsoft Powerpoint 2007 Articulate Presenter’09 Articulate Engage’09 Articulate Video Encoder’09 İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 11

12 Proje Gerçekleştirme Süreci İhtiyaç Analizi Ve Hedef Kitle Özellikleri Teknoloji Seçimi Ve Maliyetlendirme Tasarım Gerçekleştirme Entegrasyon Ve Test İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 12

13 MALİYETLENDİRME Yazılım / Faaliyet Maliyet MS Office TL Articulate Studio’ TL Alan Adı ve Barındırma 200 TL (Yıllık) Eğitimlerin geliştirilmesi 6000 TL Kurulum ve Bakım 1500 TL TOPLAM TL İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 13

14 Uygulama KobiAkademi İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 14

15 SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Bu çalışmadaki uygulama KOBİ’lerde iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerinin e-öğrenme yoluyla verilmesi için geliştirilmiştir. Bileşen tabanlı uygulama geliştirme modelinin kullanılmasıyla mevcut sistemlerdeki istenen modüllerin kurulup işletime sokulması ve sistemde bulunmayan modüllerin de entegre edilmesi hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirilebilmiştir. Ayrıca sistemin sağladığı altyapı ve kullanılan yöntemlerin esnekliği ile KOBİ’lerin ihtiyaç duyacakları diğer eğitimlerin de bu yolla verilebilmesi için uygun bir ortam sağlamaktadır. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 15

16 SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Geliştirilen uygulama, karma öğrenme (Blended Learning) yöntemini [16] tercih eden KOBİ’ler için de yüz yüze eğitime destek niteliğinde kullanılabilir. Eğitim ortamı dışında eğitim yönetim sisteminin sağladığı altyapı sayesinde, işletme için bir iletişim ve bilgi paylaşımı ortamı olarak da rahatça kullanılabilecektir. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 16

17 SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Uygulamaya e-öğrenme hizmeti veren firmalar yönünden baktığımızda da beklentileri büyük ölçekli firmalara göre nispeten daha az olan KOBİ’ler için, daha hızlı ve maliyeti az uygulamalar geliştirmelerine olanak sağlayacaktır. Daha geniş bir kitleye ulaşarak e-öğrenmenin bilinirliği ve kullanılırlığının artması sektörün olumlu yönde gelişmesine katkı sağlayacaktır. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 17

18 SONUÇ VE DEĞERLENDİRME Sonuç olarak geliştirilen uygulamayı KOBİ’ler için daha az maliyetli ve pratik bir eğitim seçeneği olarak değerlendirmek mümkündür. Tüm bunların yanında KOBİ’lerin e-öğrenmeye geçişini kolaylaştırma, kurum kültürünü geliştirme, eğitimlerin etkililiğinin daha kolay ölçülebilmesi gibi katma değerler sağlayacağı öngörülmektedir. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 18

19 ÖNERİLER Uygulama temel iş sağlığı ve güvenliği eğitimi vermeyi hedeflediğinden ve örnek bir uygulama olarak hazırlandığından sektöre yönelik eğitimlere yer verilmemiştir. Ancak pratikte kullanılan bir sistem haline geldiğinde eğitimlerin çeşitlendirilmesi ihtiyacı doğacaktır. Bunun yanında eğitimlerin kullanıcılar tarafından pekiştirilmesi ve içselleştirilmesi yönünden çeşitli benzetim uygulamaları ve oyunlarla desteklenmesi de faydalı olacaktır. İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 19

20 Teşekkürler… Semra ÇELİK İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü İstanbul Üniveristesi Enformatik Bölümü Semra Çelik - 20


"Zerrin Ayvaz REİS İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü u.tr Sevinç GÜLSEÇEN İstanbul Üniversitesi Enformatik Bölümü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları