Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 23.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 23.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis (150 ) Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi 5 birim (5 yatak) Birim Sayısı (Oda Sayısı) KapalıToplam Poliklinik 7 poliklinik (8 oda) Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11-- Servis Yoğun Bakım ---- Acil Gözlem Ünitesi ---- Ayaktan Tedavi Ünitesi 55-- Ameliyathane ---- Poliklinik 11-- Diğer 55-- TOPLAM

5 Birim Adı Hamile Hemşire Sayısı Süt İzni Kullanan Hemşire Sayısı Emekli Olacak Hemşire Sayısı Kronik Hastalığı Olan Hemşire Sayısı Açıklama Servis 21-41,5 saat süt izni TOPLAM YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 23,77 ÖNLİSANS 59,43 LİSANS 3973,58 YÜKSEKLİSANS 713,20 TOPLAM Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 3 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 19, ⇨ % 5,61 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 1, ⇨ % 0,62 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum331,731,04 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum341,941,30 Günümüz koşullarına göre bu kurumda aldığım ücret tatmin edici341,941,23 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum 342,031,38 Bu kurumun çalışanlarına sunduğu teknolojik olanakları yeterli bulmuyorum 342,061,23 Yaptığım işte yeterli düzeyde yetki ve sorumluluk sahibiyim343,531,13 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez343,561,13 İşimi severek yapıyorum344,061,04 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum344,150,96 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim344,290,91 TOPLAM ÖLÇEK342,680,49

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilme ye İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmey e İntiyacı Var Geliştirilm eye Çok İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 2567,61232,4 2773,01027,0 Profesyonel Davranış 2362,21437,8 2670,31129,7 İletişim ve İşbirliği 2464,91335,1 2670,31129,7 Hasta Bakımı 2054,11745,9 2362,21437,8 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 2156,81643,2 2875,7923,4 Eğitim ve Danışmanlık 1643,21848,638,1 1445,91445,938,1 Araştırma 1129,71437,81129,712,71335,11232,41232,4 Yönetime Katılma 1437,81540,5616,225,41951,41129,7616,21 2,7 GENEL 1951,41848,6 2054,11745,9

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıYeterliÇok BaşarılıBaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 457,1342,9 571,4228,6 Profesyonel davranış 342,9457, ,9 Kuruma/işe bağlılık 342,9457,1 571,4228,6 Uygulama 228,6457,1114,3457,1342,9 Kalite bilinci 342,93 114,3457,1228,6114,30 Vizyonerlik 342,9457, ,9 Memnuniyeti Sağlama 342,93 114,3457,1342,9 Koçluk yapma 457,1228,6114,3457,1228,6114,3 Problem çözme 342,9457,1 451,7342,9 Ekip Liderliği 342,9457, ,9 Yönetsel değişim 228,6451,7114,3457,1342,9 GENEL 342,9457, ,9

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi AMELİYATHANE Çok BaşarılıBaşarılıYeterliÇok BaşarılıBaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 480,0120,0360,0120,01 Profesyonel davranış 480,0120, ,01 Kuruma/işe Bağlılık 5100,0 480,0 120,0 Uygulama 5100,0 5 Ekip anlayışı 5100,0 480,0 120,0 Hasta ve yakınını Bilgilen 5100,0 480,0 120,0 Enfeksiyon kontrolü 5100,0 480,0 120,0 Kalite bilinci 480,0120,0360,0120,01 Vizyonerlik 5100,0 480,0 120,0 Koçluk yapma 5100,0 480,0 120,0 Problem çözme 5100,0 480,0 120,0 GENEL 5100,0 480,0120,0

12 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:1849) Tanıtım ve Bilgilendirme 84945,982344,51347,2351,980,4 İletişim ve İlişkiler 99553,876641,4643,5160,980,4 Bakım ve Tedavi ,371738,8663,6341,8100,5 GENEL MEMNUNİYET 84345,684345,61337,2221,280, (N:1664) Tanıtım ve Bilgilendirme 69341,679047,51287,7452,780,5 İletişim ve İlişkiler 77846,874945,01016,1301,860,4 Bakım ve Tedavi 79848,073744,3804,8422,570,4 GENEL MEMNUNİYET 74244,679347,7955,7281,760,4

13 Tablo 7: 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:7) 4490*1032,365,80,1 Oral Mukozit (n:10) 4490*3467,7102,90,2 Düşme (n:2) 4490*93120,720,20,04 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:1) ,02 *AD verileri

14 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Sosyal Komite 1 kişi, Eğitim-Araştırma Komite 1 kişi, İTF Hastanesine Bağlı 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

15 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 2 eğitim, 3 kişi Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 6 eğitim, 31 kişi CPR Eğitimleri ⇨ 4 eğitim, 16 kişi Kongre ⇨ 6 eğitim, 15 kişi (kurum dışı) Sempozyum ⇨ 1 eğitim, 30 kişi (kurum içi) Öğrenci Eğitimleri ⇨ 219 öğrenci 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

16 Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar ‘’Parastomal Bölgede Mukomutanöz Ayrışma’’ (poster) 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

17 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Yılbaşı kutlaması 20 kişi, Piknik 15 kişi (ad), Piknik 15 kişi (hhm), Tiyatro 6 defa 30 kişi (hhm), Geleneksel hemşirelik haftası yemeği 25 kişi, Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Atık yağ, Mavi kapak, Elektronik atık

18 FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Genel Cerrahi Anabilim Dalı Kolorektal Cerrahi Servisi Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 30 Yatan Hasta Sayısı: 30 Hemşire Sayısı: 9

19 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi47 (17 SUT) (30 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı5921 (1749 SUT) (4172 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Maks: 729 (ANT) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (915 İşlem) TL (834 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

20 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 5921 : 7 gün = 845 (Bir günlük işlem; 24 saat) 845 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 14 saat 3 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

21 FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (2.9 kat artış)

22 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ : 28 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI : FATURA EDİLEN TUTAR : TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI : % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ : 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 6 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : x 6 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 4.86 GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

23 Sorunlar: Hemşire yetersizliği, personel yetersizliği, Fazla mesai saati ücretlerinin verilen hizmetin tam karşılığı olmaması Hemşire sayısının azlığı komite ve komisyon faaliyetlerine katılımını engellemektedir. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

24 Öneriler: Nitelikli ve yeterli sayıda hemşire 24 saat açık kreş sağlanması, vardiya ve nöbete gelen hemşireye servis imkanı. Yeterli aylık ücret, Bilimsel araştırmalarda; etik kurulda kolaylık sağlanması, gerekli finansman temin edilmesi. Tüm hemşirelik girişimlerinin SUT’ da karşılığının olması. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 23.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları