Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM ORTAKLIĞI PROGRAMI. YÜCE BİLGİ AKADEMİSİ HAKKINDA Yüce Bilgi Akademisi tüm faaliyetlerinde bilgi teknolojilerini en ileri düzeyde kullanmak ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM ORTAKLIĞI PROGRAMI. YÜCE BİLGİ AKADEMİSİ HAKKINDA Yüce Bilgi Akademisi tüm faaliyetlerinde bilgi teknolojilerini en ileri düzeyde kullanmak ve."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM ORTAKLIĞI PROGRAMI

2 YÜCE BİLGİ AKADEMİSİ HAKKINDA Yüce Bilgi Akademisi tüm faaliyetlerinde bilgi teknolojilerini en ileri düzeyde kullanmak ve bu yolla eğitimde - öğretimde ve ona bağlı hizmetlerde toplam kalite kontrolü yaparak zirveye ulaşmayı hedeflemektedir.

3 YÜCE BİLGİ AKADEMİSİ HAKKINDA Aynı amaç doğrultusunda Kasım 2002 tarihinde YÜCE A.Ş bünyesinde Yüce Bilgi Sistemleri “Bilgi ve Öğrenim Hizmetleri” ve “Bilgi Sistemleri Araştırma, Geliştirme ve Uygulama Hizmetleri” alt birimlerinden oluşmak ve Aptech, Microsoft, British Council, Prometric ve ECDL gibi iş ortakları/çözüm sağlayıcıları ile birlikte eğitim ve bilgi sistemi geliştirme ve uygulama hizmetleri vermek amacıyla faaliyete geçmiştir.

4 YÜCE BİLGİ AKADEMİSİ HAKKINDA Bu yapı içinde ve Bilgi ve Öğrenim Hizmetleri altında Özel Yüce Akademi Bilgisayar Kursu Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanmış ve Yüce Bilgi Akademisi adıyla Microsoft Yetkili Eğitim Merkezi olarak eğitim hizmetlerini sürdürmektedir.

5 YÜCE BİLGİ AKADEMİSİ HAKKINDA Yüce Bilgi Akademisi, modern binasında; 8 Derslik 6 Seminer Odası 2 Kütüphane 1 On-Line Sınav Merkezi Seminer odasıKütüphaneOn-Line Sınav Derslik

6 APTECH-YÜCE İŞBİRLİĞİ ESASLARI Aptech geliştirdiği Ameda Eğitim Sistemi İle öğrencilerin klasik eğitim sisteminin bütün gerekleri yanında internet üzerinden alabilecekleri destek eğitim ile eğitimin pekiştirilmesi sağlanmaktadır

7 İNTERNET TABANLI ÖSS TERCİH PROGRAMI Yüce Bilgi Sistemleri yazılım geliştirme uzmanlarının, Yüce Okulları ölçme-değerlendirme uzmanları ile birlikte geliştirip sitesine yerleştirdikleri programı internet üzerinden öğrencilerin alternatif tercih listelerinin belirlenmesinde kendilerine yardımcı olabilecek veritabanlı bir internet programıdır. Program ücretsizdir. Siteye giriş için T.C kimlik numarası ile bazı tanıtıcı bilgiler verilmelidir.Öğrenciye; Öğrencinin yüzdelik dilimine uygun Yüksek Öğretim Programları Listesi Öğrencinin yüzdelik dilime bağlı kalmayıp,İl-Üniversite-Bölüm Kriterlerine Göre Serbest Tercih Listesi Üniversiteleri tanıtan üniversite linkleri,kredi,yurt ve bursluluk bilgileri,alanlarına yönelik istatistiksel bilgiler ve listelerini içeren linkler ile bulunduğu yıla ait ögrenim ücretlerinin açıklandığı linkler Hakkında bilgi verilmektedir.

8 Eğitim Ortaklığı Programının Amacı “ Dünya üniversitelerinin çoğu e-öğrenim, Web Tabanlı Eğitim gibi yeni teknolojilerle çeşitlenen ve şekillenen yaratıcı yeni yöntemlerle öğrencilere erişebilmenin yollarını aramakta ve uygulamaya koymaktadırlar. “

9 Eğitim Ortaklığı Programının Yapısı EĞİTİM ORTAKLIĞI PROGRAMI 1. TEKNOLOJİK İÇERİK 2. HİZMETLER3. TEKNOLOJİ4. İŞBİRLİĞİ

10 Eğitim Ortaklığı Programı 1.Teknolojik İçerik Teknolojik yeniliklerdeki ve ekonomideki hızlı gelişmeler eğitim dünyasında olağanüstü değişikliklere yol açar. APTECH Üniversitelere çeşitli biçimlerde teknolojik ders içeriği ve çeşitli araçlar sunmaktadır. APTECH ders içeriğini basılı kağıt, on-line, bilgisayar tabanlı teknolojiler (CBT) ya da Web tabanlı teknolojiler (WBT) gibi çeşitli ortamlarda hazırlayabilmek konusunda yeterli bir deneyim ve uzmanlık birikimine sahiptir. APTECH ders materyeli ve içerik yaratılması için kendi eğitim tasarım modelini geliştirmiştir. Oluşturulan standardlar ile eğitim süreci ve elde edilen ürünün kalitesi başarı ile izlenebilmektedir. APTECH bu alanda dünyadaki birçok saygın üniversitelerle ve teknoloji destekli eğitim sağlayıcı kurum ve kuruluşlarla ortaklıklar kurmuş ve yakın işbirliğine girmiştir; böylece ders içeriklerinin yaratılmasında bu kuruluşların bilgi,deneyim ve uzmanlıklarından yararlanma olanağı bulunmaktadır.

11 Eğitim Ortaklığı Programı İçerik Ortamı 1) EĞİTMENLİ ÖĞRETİM Dünyadaki en yaygın öğretim şekli hala ‘Eğitmen Yönetiminde Eğitim’ veya ‘Sınıf Eğitimi’dir. 2) ON-LINE EĞİTİM Internet üzerinden her zaman ve her yerde yararlanılabilecek bir eğitim olanağıdır. Eğitmenler ve öğrenciler bu geliştirici bilgi paylaşımına aktif olarak katılırlar. 3) BİLGİSAYAR TABANLI EĞİTİM Bu kendi kendine yapılan eğitimdir ve on yılı aşan bir geçmişe sahiptir. Birbiri içine geçmiş, esnek, zengin çokluortam (multimedya) ve animasyonlar içeren, yüksek oranda etkileşimli ve uygulaması pahalı olmayan bir yöntemdir. 4) KARMA Bu yöntem yukarıdaki yöntemlerin birleştirilmesi ile oluşan bir eğitim yöntemidir.

12 Eğitim Ortaklığı Programı 2.Hizmetler APTECH öğrencinin iyi yetiştirilmesinden endüstrinin beklentisinin karşılanmasına kadar her alanda anahtar etmenleri belirler. Üniversitelere çok çeşitli hizmetler sunar. APTECH’in gelişmiş değerlendirme teknikleri, e-öğrenme, on-line takip ve öğretimi, bilgisayar mühendisliği bölümlerinin başarı ile çalıştırılması gibi çeşitli hizmetleri dünyadaki çeşitli üniversitelerde başarı ile kullanılmaktadır.

13 Eğitim Ortaklığı Programı Hizmetler APTECH tarafından sunulan çeşitli hizmetler şunlardır : SANAL KAMPUS “INDIA WINDOW” PROGRAMI KAMPUS İÇİNDE EĞİTİM KAMPUS DIŞINDA EĞİTİM ÜNİVERSİTEDE BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KURULMASI e-Öğrenim ON-LINE İZLEME ON-LINE ÖĞRETİM ÜNİVERSİTE İÇİNDE APTECH MERKEZİ KURULMASI

14 Eğitim Ortaklığı Programı SANAL KAMPUS (AVC, APTECH Virtual Campus ) Amaç : Fazla sayıda öğrencilerin aldığı derslerde temel veya özel konularda kolay ulaşılabilir web tabanlı eğitim modülleri geliştirebilmektir. Sanal Kampus (AVC) modeli öğrencilere öğrenme aşamalarına katılmada öğrencilere sorumluluk yükler.

15 Eğitim Ortaklığı Programı Sanal Kampus modelinde APTECH’in hizmetleri..... Hedef kitlelere ulaşmak için portallar oluşturur ve evsahipliği (hosting) konusunda danışmanlık yapar ; Üniversitelere Sanal Kampüs geliştirmek için gerekli altyapı çalışmalarında rehberlik eder ; Sanal Kampüs üzerinden Web Tabanlı Eğitim için gerekli Öğrenim Yönetim Sistemi (LMS, Learning Management System) için Üniversite personeline gerekli eğitimi verir ; Üniversitelere ders materyali geliştirilmesinde yardımcı olur ; Kayıt-kabul, ödemeler, on-line ders verilmesi, sınavların on-line olarak gerçekleştirilmesi gibi konularda Üniversitelere danışmanlık yapar, Üniversitelere sadece on-line sınav hizmeti de sağlanabilir.

16 Eğitim Ortaklığı Programı APTECH Sanal Kampüsün ( AVC) şu özellikleri vardır: Bütünleşik veya seçimlik modüller, Öğrenci kayıt ve kişisel öğrenim deneyimi, Ürün Kataloğu, e-Ticaret, Yardım masası, Okuma odaları ve kaynak bilgi merkezi, Sıkça sorulan sorular, BT sözlüğü ve fihristi, Haber bülteni oluşturma ve gönderme otomasyonu.

17 Eğitim Ortaklığı Programı INDIA WINDOW PROGRAMI (IWP) Amaç Hindistan‘da eğitim. –Hindistan’da eğitim GURUKUL BT firması ile birlikte ve Hindistan BT şirketlerinde staj olanağı sağlanarak gerçekleşmektedir.

18 Eğitim Ortaklığı Programı IWP Uygulaması Üniversitelerden henüz mezun olmamış öğrenciler BT müfredatını IWP ile görürlerken aldıkları ders kredileri bazı üniversitelere aktarılabilir. Eğitimlerini burs ile yürütmekte olan öğrenciler IWP programına katılabilirler. Lisans üstü öğrenimlerini tamamlamakta olan öğrenciler de Uzmanlık Derslerini IWP kanalı ile alabilirler. Mezun öğrenciler, mezuniyet sonrası derslerini IWP kanalı ile alabilirler.

19 Eğitim Ortaklığı Programı KAMPUS İÇİNDE EĞİTİM Amaç : Üniversitelerde bir yandan zorunlu olan kavramsal eğitim verilirken diğer yandan eğitim araçları üzerinde eğitim verilmesi için gereken uzman işgücünün APTECH tarafından Üniversitelere sağlanmasıdır. Model : APTECH mevcut Akademisyenlerin bilgi ve becerilerini saptadıktan sonra gereken eğitim ihtiyaçlarını belirler ; gerekli olan ek becerilerin sunulmasını sağlar. Eğer şehir içinde veya yakınında bir APTECH Eğitim Merkezi varsa bu hizmetleri böyle bir merkezin sağlaması mümkün olacaktır.( Ankara’ da YÜCE BS & BA ) Eğer APTECH Eğitim merkezi bu talepleri yerine getiremeyecek olursa APTECH Ana Merkezi deneyimli eğitimcileri gerekirse başka ülkelerden o Üniversiteye sağlayabilecektir. Katılımcılara Üniversiteden alacakları derece veya krediye ek olarak APTECH tarafından bir sertifika da verilecektir.

20 Eğitim Ortaklığı Programı KAMPUS DIŞI EĞİTİM Amaç : Üniversite müfredatında yer alacak bazı derslerle kimi araçları öğrenciye öğretmek ve daha önce öğrendikleri bazı kavramların uygulama yönlerini göstermektir. Model : Bu seçenek APTECH Eğitim Merkezlerinin (Ankara’daYÜCE BS&BA) faaliyette olduğu yerlerde uygulanabilmektedir. APTECH Üniversite öğrencileri için bir eğitim takvimi hazırlar. Üniversite eğitim kadrosunu onaylar. Üniversite öğrencileri için eğitimi APTECH Merkezi yürütür. Katılımcılara Üniversite kredisi veya derecesi dışında APTECH tarafından sertifika verilecektir.

21 Eğitim Ortaklığı Programı BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜNÜN KURULMASI Amaç : Üniversitede yeni bir Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün kurulup etkin olarak sürdürülmesine destek sağlamaktır. Model : Üniversite gereken altyapıyı ve öğrenciyi APTECH ‘ e sağlar. APTECH Üniversitenin müfredat geliştirmesine yardımcı olur. APTECH Bölüm Eğitmenlerinin Eğitimi için gereken Eğitmenleri sağlar. APTECH kullanılacak ders malzemelerini sağlar. APTECH ve üniversite birlikte ölçme-değerlendirme yöntemlerini oluşturur. Öğrenciler hem üniversite diplomalarını hem de APTECH sertifikalarını alırlar.

22 Eğitim Ortaklığı Programı e-ÖĞRENİM ‘Her Hangi Bir Zaman ve Herhangi Bir Yerdeki Eğitim’ çağımızın gereklerinden biri haline gelmiştir. e-Öğrenimi yeni bir fırsat olarak değerlendiren APTECH, adlı portalı oluşturmuştur. Online Varsity digital çağın üniversitesidir ve küresel bir eğitim ortamının yaratılmasına adanmıştır. Online Varsity’nin temel amacı e-Öğrenim yoluyla tüm dünyada çeşitli ülkeler, dinler ve farklı insan topluluklarına eşit fırsatlar sunarak birleştirici bir rol oynamaktır.

23 Eğitim Ortaklığı Programı ON-LINE İZLEME ve ON-LINE EĞİTİM e-Eğitimin her aşamasında katılımcı öğrenciler uzman eğitimciler tarafından izlenir ve yönlendirilirler. Bu amaçla APTECH, kayıtlı e- öğrenim öğrencilerine on-line olarak izleme, eğitim ve danışmanlık hizmetleri sunar. APTECH kendi teknolojisini kullanarak uzmanların hedef grupları izlemelerine olanak sağlar. Programlanmış eğitmen chat’leri öğrencilerin derslerini daha verimli bir şekilde izleyebilmelerine olanak sağlar.

24 Eğitim Ortaklığı Programı ÜNİVERSİTE KAMPÜSÜNDE APTECH MERKEZİ KURMA Amaç : Bu program ile Üniversite kampusu içinde bir APTECH merkezi kurularak öğrencilerin en son BT teknolojilerine üniversitelerinden fazla uzağa gitmeden erişebilmeleri amaçlanmaktadır. Model : Üniversite, altyapıyı ve öğrencileri APTECH’ e sağlar. APTECH Müfredatı oluşturur. APTECH yönetimi eğitim merkezini çalıştırır. Gerekli eğitimcileri APTECH sağlar. Eğitim için gerekli eğitim materyalini APTECH sağlar. Ölçme-değerlendirme APTECH tarafından yapılır. Sınavlar APTECH tarafından yürütülür. Öğrenciler APTECH sertifikalarını alırlar.

25 Eğitim Ortaklığı Programı 3.Teknoloji Hızla değişen bilgi çağında teknoloji APTECH tarafından günü gününe takip edilir ve etkileşimli, çoklu-ortamlı (multimedya) eğitim deneyimi sürekli olarak geliştirilir. Her erişime göre geliştirilen teknoloji çözümleri ve tasarlanan e-eğitim dersleri ve işbirlikçi deneyim her yerde her zaman APTECH tarafından sunulur. APTECH, kendi geliştirdiği Öğrenim Yönetim Sistemi, Akıllı Merkez, Sınav Merkezleri, Yardımlaşma Araçları ile eğitimi daha kolay yapılabilir hale getirmiştir.

26 Eğitim Ortaklığı Programı Öğrenim Yönetim Sistemi (LMS) Bu sistem e-Öğrenim içeriğini oluşturur, bir araya getirir, barındırır, yönetir ve kullanıcıya sağlam, güvenilir bir platformda sunar. Bu program menüler aracılığı ile kolaylıkla kullanılabilen bir sistemdir. Eğitim tasarımcıları ve içerik sağlayıcılar tarafından başarılı bir şekilde oluşturulan kişiselleştirilmiş eğitim deneyimleri web tabanıyla öğrencilere ulaştırılır. Sunulmakta olan derslerin tamamı ağ yöneticisi tarafından yürütülür ve bakımı yapılır. LMS kullanıcısı ürünü rahatlıkla ve sorunsuz bir şekilde kullanabilir.

27 Eğitim Ortaklığı Programı Öğrenim Yönetim Sistemi (LMS) APTECH LMS’in üstün özellikleri şunlardır : –Ders Oluşturucusu –Sınav Yapıcı –Tartışma Odaları –Sıkça Sorulan Sorular –Eş zamanlı danışma odaları –On-Line Sınav Araçları –BT Rehberlik hizmetleri

28 Eğitim Ortaklığı Programı Öğrenim Yönetim Sistemi (LMS) Web-tabanlı –Web tabanlı sunumun öğrencilere verilmesi için dersler bir araya getirilerek Internet üzerinden sunulur. Intranet –Dersler yöresel olarak bir araya getirilerek Intranet tabanı üzerinden öğrencilere sunulur. İçerik Dönüşümü ve Sunumu –HTML/ASP formatındaki içerikler ders/kursa dönüştürülmekte ve LMS kullanılarak sunucu üzerinden web/Intranet tabanlı olarak öğrencilere verilmektedir. Dışarıdan Ders Sağlama ve Sunum –HTML/ASP formatında edinilen içerik LMS ile ders/kurs formatına dönüştürülmekte ve sunucu üzerinde tutularak Web tabanlı/Intranet ortamında öğrencilere sunulmaktadır.

29 Eğitim Ortaklığı Programı Akıllı Merkez (Smart Center) Akıllı Merkez daha iyi bir iş gücü yaratabilmek amacıyla oluşturulmuş bir platformdur. Bu platform çeşitli BT derslerine öğrenciye Internet üzerinden kendi hızında ve kendi ortamında erişebilme olanağı verir. Akıllı Merkez öğrencinin kendi uzmanlık alanında kendisini geliştirip yenileyebileceği bir on-line öğrenim ortamı sağlamaktadır. Bu amaçla Chat Kafe, Uzman Konuşma(Expert Talk) Tartışma Grubu gibi teknikler kullanılır.

30 EĞİTİM ORTAKLIĞI PROGRAMI Sınav Merkezi Sınav Merkezi özellikle web ortamında bağımsız olarak sınav yapmak ve sınavlara ölçme – değerlendirme uygulayabilmek amacıyla oluşturulmuştur. Yöneticilerin sorular eklemesine ve öğrencilerin internet ortamında web browserdan erişimine olanak sağlar.

31 EĞİTİM ORTAKLIĞI PROGRAMI Sınav Merkezi Sınav merkezinin özellikleri: Test Oluşturma: Her çeşit eğitimde çoktan seçmeli, doğru-yanlış, boşlukları doldurma ve eşleştirme gibi her soru tipi kullanılır. Test Yapma: Verilmesi gereken sınavları oluşturur. Seviye Görme, Değerlendirme ve Not Dağıtma: Otomatik olarak seviyeleri belirler, değerlendirir, yorumlar ve değiştirir. Testin tümü için öğrencilerin başarı durumunu,bütün test için öğrencinin durumunu sonuca bağlar. Sınav Sonuçlarını Raporlama: Öğrenci sınav istatistiklerine, sınav tarihi, sınav süresi ve sınav sonuçları işlenir. Sonuçlar SQL veri tabanına geçirilerek LMS ile bütünlük sağlanır.

32 Eğitim Ortaklığı Programı Yardımlaşma Araçları –Eğitmen Chat ( Tutor Chat ) –Arkadaş Chat ( Peer Chat ) –Ünlü Chat ( Celebrity Chat )

33 Eğitim Ortaklığı Programı Eğitmen Chat Eğitmen chat odaları öğrencilerin on-line olarak eğitmenlerden en iyi kişisel yardım alabilecekleri alanlardır. Amaçları her bir öğrencinin hedeflerine ulaşmalarına rehberlik etme ve onları olumlu yönde yönlendirmedir.

34 Eğitim Ortaklığı Programı Eğitmen Chat 1) Eşzamanlı Chat türünde dersleri almakta olan öğrenciler herhangi bir soruyla karşılaştıklarında sorunlarını eşzamanlı olarak paylaşırlar ve günün her zamanında kesintisiz destek almış olurlar. 2) Önceden Programlanmış Chat ile eğitmen belli zaman aralıklarında oturumlar düzenler. Bu oturumlar genellikle müfredatta geçen ünitelerin sonuna doğru gerçekleşir.

35 Eğitim Ortaklığı Programı Arkadaş Arası Chat Bu tür iletişim öğrenciler arası etkileşimi ve iletişimi sağlamak için ideal bir platformdur. Öğrenciler aynı konuyu almakta olan diğer öğrencilerle görmekte oldukları müfredattaki herhangi bir konu üzerinde haberleşirler. Öğrenciler farklı konulardaki görüş ve düşüncelerini eşzamanlı olarak birbirleriyle paylaşarak öğrenmelerini pekiştirirler.

36 Eğitim Ortaklığı Programı Ünlü Chat’i Bu odalarda görüşme yapılan kişiler BT dünyasının liderleri, düşünürleri, yaratıcıları ve yöneticileridir. Bu tür bir chat ile üst düzeydeki teknoloji ünlüleri ile haberleşebilme olanağı sağlanmış olmaktadır.

37 Eğitim Ortaklığı Programı 4.İŞBİRLİĞİ Amaç : APTECH öğrencilerine BT konusunda yüksek öğrenim olanağı sağlamak ve işbirliği yapılan üniversitelerden kredi/derece alabilmelerine olanak sağlamaktır. Model : Geçerliği sağlamak için ve talep üzerine APTECH gerekli belgeleri üniversiteye sağlar. Üniversite APTECH Müfredatını, Eğitim Yöntemini, Sınav Sistemini inceler ve bir APTECH öğrencisinin alabileceği kredi/dereceyi belirler. Öğrencinin belirli bir diploma derecesi alabilmesi için gereken ek dersleri ve çalışmaları saptar. APTECH müfredatını ve ek modüllerin gereğini yerine getiren öğrenci belirlenen krediyi/dereceyi almaya hak kazanır.

38 Aptech ile Eğitim İşbirliği Yapan Üniversiteler 1.Southern Cross University - Australia 2.Beijing University – China 3.Sungkonghoo University – South Korea 4.Woosong University – South Korea 5.Hosoo University – South Korea 6.Wooksuk University – South Korea 7.Suncheonhyang University – South Korea 8.Choongang University – South Korea 9.Joongby University – South Korea 10.Kookmin University – South Korea 11.Zambhonga College – Phillippines 12.Cantho University – Vietnam 13.St. Petersburg College – South Africa 14.Saratov State Technical University – Russia 15.Uljanovsk State Technical University – Russia 16.Amur State Technical University – Russia 17.Sudan University of Science & Technology - Sudan Eğitim Ortaklığı Programı

39 Ayfer BABAARSLAN Dilek KOÇ Emel KILIÇ Feyiz CANDAN Semiha SEVİNDİK TEŞEKKÜRLER


"EĞİTİM ORTAKLIĞI PROGRAMI. YÜCE BİLGİ AKADEMİSİ HAKKINDA Yüce Bilgi Akademisi tüm faaliyetlerinde bilgi teknolojilerini en ileri düzeyde kullanmak ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları