Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM"— Sunum transkripti:

1 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM

2 YÖNETİM FELSEFESİ Klasik Yaklaşımlar; Taylor, Henri Fayol, Max Weber
Neo-Klasik veya Davranışçı Yaklaşımlar; X-Y Kuramı Maslow (ihtiyaçlar hiyarşisi) Çevresel Yaklaşımlar; Sistem Yaklaşımları (Çağdaş Yaklaşımları)

3 TKY VE GELENEKSEL YÖNETİM İLİŞKİSİ
ÖRGÜTSEL YAPI DEĞİŞİM ANLAYIŞI İŞGÖREN DAVRANIŞLARININ ALGILANMASINDA TUTARLILIK AST-ÜST İLİŞKİLERİNDE PARADİGMAL DEĞİŞİM TAKIM ÇALIŞMASI VE İŞGÖRENLERİ GELİŞTİRME İŞGÜCÜ EĞİTİMİNE YATIRIM MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ VE KALİTE RASYONEL KARAR VERME

4 Günümüzün gittikçe yükselen küreselleşme çabalarına bağlı olarak artan rekabet yarışı içinde bütün örgütsel yapılarda yoğun bir yeniden yapılanma arayışı sürüp gitmektedir. 4

5 TKY’de Örgütsel Yapı TKY uygulayan işletmeler verimlilik sağlamak, çalışmayan unsurları elemek ve dikey haberleşmeyi en etkin şekilde kullanmak amacıyla organizasyonlarını yalınlaştırmaya ve basık hale getirmeye çalışmaktadırlar. Burada belirtilen yalın organizasyon kavramı, sadeleştirmeyi ve basitleştirmeyi gerçekleştirmiş olan, dikey organizasyon yerine yatay organizasyon yapısını ikame etmiş, aynı zamanda gereksiz ve katma değer yaratmayan fonksiyonları ve iş süreçlerini ortadan kaldırmış bir işletme yapısını tanımlamaktadır. Kademe azaltma, işletmenin en alt kademesi ile en üst kademesi arasındaki mesafeyi kısaltma işlemidir.

6

7 YÖNETİM ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM
İşçiler Tepe Yönetimi Orta Kademe Yönetim İşçiler Destek Personeli Takımlar, Öğretmenler Destek Personel Lider

8 KALİTE NEDİR ? Kalite denildiği zaman genellikle “mal ve hizmet kalitesi” ya da “ürün kalitesi” anlaşılmaktadır. Ürün kalitesi esasen sonuçtur. Bu sonucu belirleyen başlıca kalite unsurları : Liderlik Kalitesi Yönetim Kalitesi İnsan Kalitesi Sistem Kalitesi Süreç Kalitesi Donanım Kalitesi İş Kalitesi Hizmet Kalitesi İletişim Kalitesi Hedeflerin Kalitesi 8

9 DEĞİŞİM MEVCUT KURUMLARIN ÇOĞU, KİLO VERMESİ GEREKEN ŞİŞMAN İNSANLARA BENZER DAHA AZ YİYİP DAHA ÇOK SPOR YAPMALIDIR. KURUMLARIN ŞİŞMANLIĞINI AZALTMAK İÇİN ESKİMİŞ UYGULAMALAR VE ÇALIŞMA BİÇİMİNİ DEĞİŞTİRMESİ GEREKİR. 9

10 DEĞİŞİM İnsan ve toplum davranışlarında değişim
Çalışma hayatında değişim Yönetim anlayışında değişim Ticarette değişim Pazar anlayışında değişim Toplum bilincinde değişim 10

11 İŞGÖREN DAVRANIŞLARININ ALGILANMASINDA TUTARLILIK
YÖNETİCİ, PATRON YA DA POLİS GİBİ DEĞİL, KOLAYLAŞTIRICI YA DA BİR İŞ ORTAĞI GİBİ DAVRANIR. McGREGOR’UN X VE Y KURAMI Y=ÇALIŞANLAR GÜVENİLİRDİR, İŞLERİNİ İYİ YAPMAYI VE YARATICI OLMAYI DÜŞÜNÜRLER X= ÇALIŞANLAR TEMBELDİR, YARATICI DEĞİLLER VE MÜMKÜN OLDUĞUNCA AZ İŞ YAPMAYA ÇALIŞIRLAR.

12 AST-ÜST İLİŞKİLERİNDE PARADİGMAL DEĞİŞİM
ESKİDEN İŞGÖRENLER “KİRALIK ELLER” OLARAK TANIMLANIRDI. BUNUN SEBEBİ DE ONLARDAN BEKLENENİN DÜŞÜNMEK DEĞİL DE SADECE VERİLEN EMİRLERİ YERİNE GETİRMEK OLDUĞUYDU.

13 TAKIM ÇALIŞMASI VE İŞGÖRENLERİ GELİŞTİRME
TAYLORİST İŞ KÜLTÜRÜ BİREYSEL PERFORMANSIN ÖNEMİNİ VURGULAYARAK, BİREYSELLİĞİ YÜCELTTİĞİ HALDE, TKY İLE YÖNETİLEN İŞLETMELER DAHA ÇOK TAKIMLARIN ETKİNLİKLERİ ÜZERİNDE DURUR.

14 İŞGÜCÜ EĞİTİMİNE YATIRIM
GELENEKSEL ORGANİZASYONLAR ÇALIŞANLARINI BİR MASRAF OLARAK GÖRMEKTEDİRLER. TKY İLE YÖNETİLİLEN İŞLETMELER İSE ÇALIŞANLARINA EĞİTİLMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ GEREKEN BİR KAYNAK GÖZÜ İLE BAKARLAR. REKABET ÜSTÜNLÜĞÜNÜN KAYNAĞININ ÇALIŞANLAR OLDUĞUNU KABUL EDERLER.

15 MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ VE KALİTE
TKY ANLAYIŞI İLE YÖNETİLEN İŞLETMELERDE MÜŞTERİ BEKLENTİLERİNİ KARŞILAYACAK VE HATTA O BEKLENTİLERİN ÖTESİNE GECECEK “KALİTE” EN ÖNEMLİ AMAÇTIR.

16 RASYONEL KARAR VERME TKY-TÜM İŞLETME KARARLARINDA RASYONEL DÜŞÜNCENİN HAKİM OLMASINI GEREKTİRİR.

17 TKY VE GELENEKSEL YÖNETİM
Örgütsel Yapı Hiyerarşik ve katı Esnek ve düz Değişime Bakış Statükocu Sürekli gelişme İşgörene Göre ÜST Patron Kolaylaştırıcı, öğretici, yönetici bir lider Ast-üst ilişkisi Bağımlı, kontrol ve korkuya dayalı Karşılıklı bağımlılık, güven ve anlayış İşgörenlerin çabaları Bireysel ve birbirlerine rakip Takım halinde çalışan arkadaşlar İşgücü yetiştirme Maliyet Yatırım Kaliteyle ilgili karar Yönetimin kararı Müşteri Kararı Temel karar Yöneticilerin deneyimlerine dayalı Gerçeklere, sağlam bilgiye ve sisteme dayalı 17

18 YARARLI OLMASI DİLEKLERİ İLE…


"TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları