Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OKULLARDA TOPLAM KAL İ TE YÖNET İ M İ SEM İ NER İ NE HO Ş GELD İ N İ Z...

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OKULLARDA TOPLAM KAL İ TE YÖNET İ M İ SEM İ NER İ NE HO Ş GELD İ N İ Z..."— Sunum transkripti:

1

2 OKULLARDA TOPLAM KAL İ TE YÖNET İ M İ SEM İ NER İ NE HO Ş GELD İ N İ Z...

3 OKULLARDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ SUNUM PLANI  TKY’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ  GENEL OLARAK TKY FELSEFESİ  EĞİTİMDE TKY’NİN İLKE VE PRENSİPLERİ  ESKİ VE YENİ YAKLAŞIMLARIN KARŞILAŞTIRILMASI  TKY’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ  GENEL OLARAK TKY FELSEFESİ  EĞİTİMDE TKY’NİN İLKE VE PRENSİPLERİ  ESKİ VE YENİ YAKLAŞIMLARIN KARŞILAŞTIRILMASI

4 TKY’NİN TARİHSEL GELİŞİMİ II.DÜNYA SAVAŞI ÖNCESİ VE SONRASI MADE IN JAPAN BATI

5 JAPON MUCİZESİ

6 JAPON MUCİZESİNİN SIRRI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

7 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ NEREDE DOĞDU? TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ NEREDE DOĞDU?

8 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ A.B.D.’DE DOĞMUŞTUR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ FELSEFESİ A.B.D.’DE DOĞMUŞTUR WALTER SHEWART EDWARD DEMING JOSEPH JURAN

9 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR? TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?

10 Örgütün tüm üyelerinin amacının müşteriyi memnun etmek örgüt yapısında da bunları yapmalarına olanak verebilecek şekilde olmasını sağlayacak bir kalite kültürünün yaratılmasıdır.

11 Toplam kalite tanımında tek hakim müşteridir. TKY,değişen müşteri beklentilerine göre onların beklentilerini karşılayabilecek,hatta aşacak ürün ve hizmetlerini tasarlayacak biçimde hareketliliği de içermektedir.

12 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİR YÖNETİM FELSEFESİ BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİR YÖNETİM FELSEFESİ BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR

13 TKY İNSANA ODAKLANAN BİR YÖNETİM ANLAYIŞIDIR

14 TOPLAM KELİMESİ KALİTENİN “ TÜM SÜREÇLERDE”,“TÜM İŞLERDE” “HERKESİN KATILIMI” İLE SAĞLANABİLİR OLMASINA İŞARET EDER

15 KALİTE KONTROL

16 İÇ MÜŞTERİ DIŞ MÜŞTERİ

17 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN HEDEFİ İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

18 EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKE VE PRENSİPLERİ EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLKE VE PRENSİPLERİ

19 EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN AMACI Kendilerini yargılayandan çok destekleyen, sadece ders veren değil Yol gösterip taktik veren; bir sınıfın duvarları arasında izole edilmiş, yalnızca öğrencileriyle ilgilenen bir kişi olarak değil; veli,idareci,diğer öğretmenler ve iş adamları gibi toplumun tüm bireyleri ile iletişimi tercih eden tüm eğitimcilere yardım etmektir

20 DEMİNG’İN 14 İLKESİ

21 HİZMET VE ÜRÜNLERİN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN AMAÇLARDA SÜREKLİLİK YARATMAK “Amaç açık ve hükümet değişikliklerinden etkilenmemeli”

22 YENİ BİR “TOPLAM KALİTE” VE “SÜREKLİ GELİŞİM” FELSEFESİ BENİMSEMEK

23 KALİTEYİ YAKALAMAK İÇİN BÜTÜN HALİNDEKİ KONTROL (DENETİM) BAĞIMLILIĞINA SON VERMEK “Ürün kontrolü değil süreç iyileştirme”

24 BAŞARIYI SINAVLA ÖLÇME BAĞIMLILIĞINA SON VERMEK

25 KALİTE VE VERİMİ ARTIRMAK İÇİN ÖRGÜTTEKİ SÜREKLİ İYİLEŞTİRMEK HİZMET VE ÜRETİM SİSTEMLERİNİ

26 İŞ BAŞINDA SÜREKLİ MESLEKİ EĞİTİM VERMEK

27 LİDERLİĞİ TESİS ETMEK

28 HATA YAPMA KORKUSUNDAN ARINMIŞ OLMAK

29 BÖLÜMLER VE ÖĞRETMENLER ARASINDAKİ ENGELLERİ KALDIRMAK “ekip çalışması ve biz bilinci”

30 SLOGAN,ÖĞÜT VE SAYISAL KOTALARI KALDIRMAK “daha çok çalışsaydık,daha iyi yapabilirdik”

31 ÇALIŞAN VE YÖNETİCİLERİN AMAÇLARI İÇİN KONAN İŞ KOTALARINI KALDIRMAK “Motivasyonu dıştan konulan ödüllere yöneltmek”

32 ÇALIŞANLARIN ELDE ETTİKLERİ BAŞARILARLA GURUR DUYMALARINI ENGELLEYEN UNSURLARI ORTADAN KALDIRMAK ÇALIŞANLARIN ELDE ETTİKLERİ BAŞARILARLA GURUR DUYMALARINI ENGELLEYEN UNSURLARI ORTADAN KALDIRMAK “İletişimsizlik ve yıllık başarı sıralaması”

33 ZENGİN BİR EĞİTİM VE KENDİNİ YENİLEME PROGRAMI OLUŞTURMAK ZENGİN BİR EĞİTİM VE KENDİNİ YENİLEME PROGRAMI OLUŞTURMAK “çalışanların sürekli kendilerini eğitmeye özendirilmesi”

34 DEĞİŞİMİ SAĞLAMAK İÇİN SİSTEMDEKİ HERKESİ SEFERBER ETMEK VE TÜM OLANAKLARI KULLANMAK

35 ESKİ VE YENİ YAKLAŞIMLARIN KARŞILAŞTIRMASI

36 BAŞARI GELENEKSEL YÖNETİMTOP.KALİTE YÖNETİMİ BİRKAÇ BAŞARILI ÖĞRENCİ İLE SINIRLI SINIRSIZ SÜREKLİ GELİŞME VE BAŞARI OKULUN ASIL AMACI

37 GELENEKSEL YÖNETİMTOP.KALİTE YÖNETİMİ ÇALIŞMA ÇALIŞMA BİR GÖREVDİR ÇALIŞANA ZEVK VERMESİ GEREKMEZ ÇALIŞMA ANLAMLI MEYDAN OKUYUCU VE DİNÇLEŞTİRİCİ OLMALI

38 GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YÖNTEM YARIŞMA BAZLIDIRİŞBİRLİĞİ BAZLIDIR

39 GELENEKSEL YÖNETİMTOP.KALİTE YÖNETİMİ ÖĞRETMENLER ZAMAN VE MEKAN OLARAK BİRBİRLERİNDEN AYRI ÇALIŞIRLAR ÖĞRETMENLER BİRLİKTE BAŞARIYI BULMAK İÇİN ÇALIŞIRLAR İŞBİRLİĞİ

40 GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ YÖNETİM ÖĞRETMENLERİN DOĞAL RAKİBİ HATTA DÜŞMANI OLARAK ALGILANIR YÖNETİCİLER TAKIMIN ÜYELERİDİR YÖNETİCİ-ÖĞRETMEN İLİŞKİSİ

41 GELENEKSEL YÖNETİM TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖĞRETMENLER ÖĞRENCİLERİN DOĞAL RAKİBİ HATTA DÜŞMANLARI OLARAK ALGILANIR ÖĞRETMENLER EKİBİN ÜYELERİDİR ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ

42 GELENEKSEL YÖNETİMTOP.KALİTE YÖNETİMİ OTORİTE VE HİYERARŞİK GÜÇ KORKUTMA AMAÇLI OLARAK KULLANILIR YARDIMLAŞMA,LİDERLİK VE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İŞBİRLİĞİNDEN DOĞAN GURURLA KURALLARA UYMA DİSİPLİN

43 GELENEKSEL YÖNETİMTOP.KALİTE YÖNETİMİ OKUL ÖĞRENCİLERE EĞİTİMİN VERİLDİĞİ YERDİR.ÖĞRENCİLER PASİF,ÖĞRETMENLER AKTİFTİR OKUL ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BİRLİKTE GİTGİDE NASIL DAHA İYİ OLUNACAĞINI ÖĞRENDİKLERİ YERDİR ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİSİ

44 TOPLAM KALİTENİN ALTIN KURALLARI


"OKULLARDA TOPLAM KAL İ TE YÖNET İ M İ SEM İ NER İ NE HO Ş GELD İ N İ Z..." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları